Kuitukatteet

Aloittaja jarska, 09.03.12 - klo:00:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

MarkoL

Kuidun ja muovin suurin ero rikkoutumisessa.
Kuitu murenee tai murtuu,mut muovi lohkee ja siitä saattaa tulla vaarallisen 
teräviä paloja.
Itse kulutuskestävyys eroa tuskin on?
Ja kuitusarjoihin löytyy helpommin yksittäisiä osia jos sattuu rikkoutumaan.
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Mikko K.

16.06.14 - klo:19:30 #151 Viimeisin muokkaus: 16.06.14 - klo:19:46 käyttäjältä Mikko K.
Onkos jollain ollut Yamahassa noita ricambi weisseja? Hinnat sen on sen verran houkuttelevia, että jos ei nyt ihan kilo kaupalla tule painoa crc:n katteita enempää, niin taidanpa kallistua noiden puoleen. Kilo kuitua lisää pyörän ympärillä kun tarkoittaa kans parempaa suojaa muille osille. Noi crc:n katteet istuu kyllä hienosti ja on kevyet, mutta ei kestä laahautua kovin pitkään rataa pitkin.

EDIT:

http://ricambiweiss.com/1307-large_default/dr91-gfk-racing-verkleidung-yamaha-r1-r-1.jpg

Onkohan tuo alakate edes FIM säännön mukainen. Jos ei niin eipä noilla mitään tee.

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.06.14 - klo:19:30
Onkos jollain ollut Yamahassa noita ricambi weisseja? Hinnat sen on sen verran houkuttelevia, että jos ei nyt ihan kilo kaupalla tule painoa crc:n katteita enempää, niin taidanpa kallistua noiden puoleen. Kilo kuitua lisää pyörän ympärillä kun tarkoittaa kans parempaa suojaa muille osille. Noi crc:n katteet istuu kyllä hienosti ja on kevyet, mutta ei kestä laahautua kovin pitkään rataa pitkin.

Mulla on itellä kii tuossa suzukissa kerma raking katteet. Näin jälkeenpäin ajateltuna OLISI pitäny ostaa kuitenki CRC.
Kiinnitykset on vähä niin ja näin, alakatettakin piti jatkaa, ettei ottaisi putkeen niin paljoo kiinni.

wehna

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 16.06.14 - klo:19:42
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.06.14 - klo:19:30
Onkos jollain ollut Yamahassa noita ricambi weisseja? Hinnat sen on sen verran houkuttelevia, että jos ei nyt ihan kilo kaupalla tule painoa crc:n katteita enempää, niin taidanpa kallistua noiden puoleen. Kilo kuitua lisää pyörän ympärillä kun tarkoittaa kans parempaa suojaa muille osille. Noi crc:n katteet istuu kyllä hienosti ja on kevyet, mutta ei kestä laahautua kovin pitkään rataa pitkin.

Mulla on itellä kii tuossa suzukissa kerma raking katteet. Näin jälkeenpäin ajateltuna OLISI pitäny ostaa kuitenki CRC.
Kiinnitykset on vähä niin ja näin, alakatettakin piti jatkaa, ettei ottaisi putkeen niin paljoo kiinni.

Ilmainen vinkki: Älä osta halvimpia katteita. Tulee vaan paha mieli kun niitä sovittelee paikalleen. Ei ole kokemusta ricambista, mutta sääntö toimii aina: "Mitä halvemmat, todennäköisesti sitä huonommat". Ikävä kyllä tuo on tullut todettua useasti. Ota edes ne toiseksi halvimmat mitä löytyy :)
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Taffu

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.06.14 - klo:19:30
Onkos jollain ollut Yamahassa noita ricambi weisseja? Hinnat sen on sen verran houkuttelevia, että jos ei nyt ihan kilo kaupalla tule painoa crc:n katteita enempää, niin taidanpa kallistua noiden puoleen. Kilo kuitua lisää pyörän ympärillä kun tarkoittaa kans parempaa suojaa muille osille. Noi crc:n katteet istuu kyllä hienosti ja on kevyet, mutta ei kestä laahautua kovin pitkään rataa pitkin.

EDIT:

http://ricambiweiss.com/1307-large_default/dr91-gfk-racing-verkleidung-yamaha-r1-r-1.jpg

Onkohan tuo alakate edes FIM säännön mukainen. Jos ei niin eipä noilla mitään tee.

Itellä Bladessa Ricambin katteet, ja muuten istui hyvin, mutta vakioputki katalysaattoreineen hieman ahdisti. @Waille saa kommentoida miten istuu R6:een.

Tulipa tuotakin testattua :D

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Taffu - 16.06.14 - klo:21:53
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.06.14 - klo:19:30
Onkos jollain ollut Yamahassa noita ricambi weisseja? Hinnat sen on sen verran houkuttelevia, että jos ei nyt ihan kilo kaupalla tule painoa crc:n katteita enempää, niin taidanpa kallistua noiden puoleen. Kilo kuitua lisää pyörän ympärillä kun tarkoittaa kans parempaa suojaa muille osille. Noi crc:n katteet istuu kyllä hienosti ja on kevyet, mutta ei kestä laahautua kovin pitkään rataa pitkin.

EDIT:

http://ricambiweiss.com/1307-large_default/dr91-gfk-racing-verkleidung-yamaha-r1-r-1.jpg

Onkohan tuo alakate edes FIM säännön mukainen. Jos ei niin eipä noilla mitään tee.

Itellä Bladessa Ricambin katteet, ja muuten istui hyvin, mutta vakioputki katalysaattoreineen hieman ahdisti. @Waille saa kommentoida miten istuu R6:een.

Tulipa tuotakin testattua :D


Lähinnä tuo öljykaukalo kiinnostaa, eli vetääkö se sen 5 litraa vai mitä säännöt vaatii? tolla hintaerolla crc:n melkein viitsii päivän tapella ton sovituksen kanssa.. mitäs sitä näin kesäkuumalla muutakaan tekis :D
Oli muuten melko taidokkaasti molemmat vanteet menneet entiseksi. Innolla odotan että pääsen mittailemaan keulaa ja takaswingiä.

Taffu

16.06.14 - klo:22:08 #156 Viimeisin muokkaus: 16.06.14 - klo:22:10 käyttäjältä Taffu
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.06.14 - klo:22:01
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 16.06.14 - klo:21:53
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.06.14 - klo:19:30
Onkos jollain ollut Yamahassa noita ricambi weisseja? Hinnat sen on sen verran houkuttelevia, että jos ei nyt ihan kilo kaupalla tule painoa crc:n katteita enempää, niin taidanpa kallistua noiden puoleen. Kilo kuitua lisää pyörän ympärillä kun tarkoittaa kans parempaa suojaa muille osille. Noi crc:n katteet istuu kyllä hienosti ja on kevyet, mutta ei kestä laahautua kovin pitkään rataa pitkin.

EDIT:

http://ricambiweiss.com/1307-large_default/dr91-gfk-racing-verkleidung-yamaha-r1-r-1.jpg

Onkohan tuo alakate edes FIM säännön mukainen. Jos ei niin eipä noilla mitään tee.

Itellä Bladessa Ricambin katteet, ja muuten istui hyvin, mutta vakioputki katalysaattoreineen hieman ahdisti. @Waille saa kommentoida miten istuu R6:een.

Tulipa tuotakin testattua :D


Lähinnä tuo öljykaukalo kiinnostaa, eli vetääkö se sen 5 litraa vai mitä säännöt vaatii? tolla hintaerolla crc:n melkein viitsii päivän tapella ton sovituksen kanssa.. mitäs sitä näin kesäkuumalla muutakaan tekis :D
Oli muuten melko taidokkaasti molemmat vanteet menneet entiseksi. Innolla odotan että pääsen mittailemaan keulaa ja takaswingiä.

Ok, en noista säännöistä tiennyt, mihin viittasit. Omasta en ole testannut tai mittaillut, mutta luulisin sen 5l vetävän, tasainen maha ja takareunassa sen 10cm pystyseinä. Ricambi varmaan kyllä vastaa tuohon kysymykseen, jos pistät niille vaan mailia asiasta :)

Edit - lisätäämpäs tähän vielä, että sattuneesta syystä tiedän, että waillen kaukalo on samaa luokkaa omani kanssa. :)

wbaum

Kyllä sai ihan tarpeeksi sorvata noita pascal plastin katteita kikseriin. Ottaa syyläriin, ottaa eturenkaaseen, ottaa putkeen, tankkikate ei mahdu jne. Sinänsä ihan siistit ja vahvikkeet ruuvien kohdissa, mutta kyllä se muoto on vähän sinnepäin.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.06.14 - klo:22:01
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 16.06.14 - klo:21:53
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.06.14 - klo:19:30
Onkos jollain ollut Yamahassa noita ricambi weisseja? Hinnat sen on sen verran houkuttelevia, että jos ei nyt ihan kilo kaupalla tule painoa crc:n katteita enempää, niin taidanpa kallistua noiden puoleen. Kilo kuitua lisää pyörän ympärillä kun tarkoittaa kans parempaa suojaa muille osille. Noi crc:n katteet istuu kyllä hienosti ja on kevyet, mutta ei kestä laahautua kovin pitkään rataa pitkin.

EDIT:

http://ricambiweiss.com/1307-large_default/dr91-gfk-racing-verkleidung-yamaha-r1-r-1.jpg

Onkohan tuo alakate edes FIM säännön mukainen. Jos ei niin eipä noilla mitään tee.

Itellä Bladessa Ricambin katteet, ja muuten istui hyvin, mutta vakioputki katalysaattoreineen hieman ahdisti. @Waille saa kommentoida miten istuu R6:een.

Tulipa tuotakin testattua :D


Innolla odotan että pääsen mittailemaan keulaa ja takaswingiä.

Takaswingi ja runko kestää yllättävän paljon kuritusta, keula sitten on aika hepposta tavaraa. Nimim. Ai mistäkö tiedän. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

paaton

Moto46 etuhäkki on pirun hyvä. Siinä stopparit tulee etuputkia vasten, eli se ohut aluhäkki painuu ensin kasaa ja pitää tuurilla rungon ja alakolmion ehjänä.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: paaton - 17.06.14 - klo:08:45
Moto46 etuhäkki on pirun hyvä. Siinä stopparit tulee etuputkia vasten, eli se ohut aluhäkki painuu ensin kasaa ja pitää tuurilla rungon ja alakolmion ehjänä.

Eikös tossa oo riski, että se lyö putken klommolle? Vai ymmärsinkö jotain väärin?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

paaton

Onhan se mahdollista, mutta ainakin minulla se häkin ohut alumiini on antanut ensin periksi. Putki on kuitenkin tuolta kohtaa aika jämäkkää, kun kiinnitykset on lähellä.

Tuo kuitenkin turvaa aika hyvin runkoa ja sitä kolmiota. Ottaa sen ensimmäisen iskun vastaan ja painuu kasaan.


Damsku

Tuli hankittua käytetyt Bikes Plastin katteet. Niissä ois valmiina vastakappaleet pikakiinnikkeille (varmaan dzuz?), mut niitä varsinaisia kiinnikkeitä ei ollu myyjällä enää tallessa. Minkälaiset tohon mahtaa sopia, ja mistä sais edullisimmin?

T1mppa

Edullisimmin taitaa saada Ebaysta. Myös Motonet myy kiinnikkeitä, mutta niissä on koko sarja mukana

http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830790/Pikakiinnikesarja-10-osaa-musta

Pituus on mopon kuitukatteissa muistaakseni 10-12 mm. Normisti nuo on siellä 15mm paikkeilla. Tällöin joutuu sitä kiinnikettä vääntämään ulospäin reijästä tai laittamaan prikkoja tapin ja katteen väliin.

Powered by EzPortal