Ohittaminen, vastuu ja ajokäytös radalla

Aloittaja murmela, 28.06.12 - klo:11:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Murikka

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 23.08.12 - klo:09:46
Lainaus käyttäjältä: Murikka - 23.08.12 - klo:08:19
Muutamasta pyörästä on melkein tullut otettua koppi kun edellä menevä ei olekaan avannut mutkasta ulos. Viimeisin Kemoran kakkosmutkassa kuukausi, puolitoista sitten.

Tuo Kemoran kakkosmutka ja sen jälkeinen avaus on mulle aloittelijalle ollu aikamoinen miehuuskoe. Aluksi jarru oli tosi aikaisessa ja tuntui, että mutkassa on kauheesti työtä. Lisäksi tuntui, että kolmonenhan on heti perään ja avaukset jäi tekemättä. Käytännössä lirutin kolmoseen. Herätyksen koin kun Hukkapätkä veti musta kakkosmutkan jälkeen ulkokautta ohi. Vaikka se nolotti, se oli aikamoinen elämys. Toinen apu oli kun kaveri kuvasi takana ajoani. Hän jäi hieman pääsuoralla, mutta oli kolmosessa jo lähempänä. Nykyään mutka menee paremmin ja avauskin tulee tehtyä. Varmaan tuossa vaiheessa kun liruttelin kolmoseen, niin joku takana tuleva olisi saattanut kokea Murikan kertoman ongelman.

Minuun liitty vielä semmoinen ongelma, että pyöräni näyttää ratakokeneelta vaikka mies ei sitä ole. Radalla tulee luokitelleeksi kuskeja pyörien mukaan. Kilvellinen uusi pyörä, nakupyörä tai muu "ei ratapyörä" luo kuvan, että kuskin nopeus ei ole ihan kiireisintä luokkaa. Samoin tuommoinen rupinen kilvetön ratapyörä luo kuvan nopeasta kuskista. Aika usein saa kuitenkin huomata, ettei ennakkokäsitys ole totuus. Pitäisköhän mun, väärin käsitysten välttämiseksi, ruuvata tuohon perään semmoinen hitaasti liikkuvan ajoneuvon kolmio. confused_thinking

Sen verran täsmennän tuota omaa kommenttiani, että ns. normaali keskiryhmän "avaus" on ihan ok. Sellaiseen pitää olla varautunut jos on ohitukseen lähdössä. Noi mun happi/koppipaikat on olleet sellaisia missä edellä menevä ei yksinkertaisesti anna kaasua lainkaan tai tulee mutkasta ulos jopa moottorijarrulla. Sellainen toiminta on niin odottamatonta, että kyllä ruskea leimasin käy housuissa. Viimeksi tosiaan edellä menevältä hajosi vaihdelaatikko kun olin tuuppaamassa siitä kakkosen avauksessa sisäkautta ohi. Ko. kuski yritti vielä "auttaa" sillä, että veti saman tien oikeaan reunaan, eli juurikin sille puolelle josta olin työntämässä torvi auki ohi...

Vastaava tapaus on tullut koettua kemoran ykkösessä kun edellä menevä päätti nopeassa ryhmässä antaa tietä takana tulevalle ja jätti kokonaan avaamatta. Siinä tuli ns. piilopaikoista puutetta kun edessä olikin yhtäkkiä parin metrin päässä pyörä johon oli nopeuseroa pari kolme kymppiä ja ollaan ns. maksimikallistuksessa.

Vinkkinä Kemoran kakkoseen voin antaa, että itse menen vain moottorijarrulle siinä "jarrussa" ja pidän vitosen pesässä. Saman tien apeksista torvi auki ja johan alkaa tulla kiire jarruttamaan kolmosmutkaan... :) Tuosta pyörän ulkonäöstä tosiaan ei voi koskaan päätellä mitä vauhteja porukka ajaa. Ahvenistossa sellainen vanha ducatien rieska pieksi menemään pari vuotta sitten ihan hervotonta vauhtia ja samoin Streethawk tuuppaa aika hyvää kyytiä kilvellisellä katukumeilla varustetulla bladella ja vielä yleensä tourinkinahkat päällä... :) Hitaassa sitten taas näkee välillä sitä porukkaa jolla on bemarit, hipohipo-vehkeet, yksiosaiset puvut ja muut rensselit. Toisaalta jos katselee noita A-kuskejakin, niin ei niistä kaikki ihan huippu-urheilijoille näytä... :D

Nitrous

Ehkäpä hauskin paikka takaa tulevan yllättämäsiksi on jättää avaamatta Kemoran paluusuoralle tuovasta loivasta vasurista. Siinä saa hauskoja nopeuseroja aikaiseksi kun toinen tulee torvi auki nelos mutkasta asti ja edellä menevä tuleekin moottorijarru päällä perä edellä vastaan.´

Ylipäänsä aina kun tulee mieleen ajatus, että annampa tilaa tolle takanatulijalle, niin älkää tehkö sitä äkkinäisesti. Mieluummin älkää tehkö ollenkaan, koska kyllä se takaa tulija ohi menee jos on mennäkseen. Jos tilaa välttämättä haluaa antaa, toimii se parhaiten niin, että avaa vaikkapa vaan 80% teholla verrattuna omaan maksimiin ja kun pyörä on pystyssä, ei kiihdytä ihan täydellä kaasulla. Tuo riittää tuomaan sen pienen nopeuseron, millä takaa tulija pääsee riittävän helposti ohi eikä kummankaan oma ajo kärsi normaalista, koska ajolinja ja nopeus pysyvät hyvin lähellä normaalia. Tämä ohje siis nopea ryhmän osalta.

Keskiryhmässä tilan antaminen on aikalailla sama kuin menisi silmät sidottuna steppaamaan puukengissä jäiselle ikkunalaudalle. Ennemmin tai myöhemmin kolisee varmasti. Siellä on sen verran hasardeja liikkeitä muutenkin, että kaikki ylimääräinen vain sekoittaa pakkaa entisestään. Korkeintaan suoralla kevyt höllääminen rauhallisesti kaasua laskemmalla saattaa olla turvallista, jos on varma siitä, että takana on itseään nopeampi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.08.12 - klo:12:07
Jos tilaa välttämättä haluaa antaa, toimii se parhaiten niin, että avaa vaikkapa vaan 80% teholla verrattuna omaan maksimiin ja kun pyörä on pystyssä, ei kiihdytä ihan täydellä kaasulla. Tuo riittää tuomaan sen pienen nopeuseron, millä takaa tulija pääsee riittävän helposti ohi eikä kummankaan oma ajo kärsi normaalista, koska ajolinja ja nopeus pysyvät hyvin lähellä normaalia. Tämä ohje siis nopea ryhmän osalta.
Mielummin vielä niin päin, että niin kauan kun pyörä on kallellaan, avaa täysin normaalisti.
Sit vasta ku mopo on pystyssä, jättää avauksen siihen 80-90%:iin.
Ja vielä mielummin jättää tuonkin tekemättä, ja avaa ihan normaalisti.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Raaseri

Allekirjoitan tän ihan täysin. Joskus joku antaa tilaa, tarkoittaa hyvää, mutta asettaa minut ohittajana sekä itsensä tosi vaaralliseen tilanteeseen. Omat aivot on ainakin kalibroitu niin että odotan jokaisen ajavan "normaalisti". Jos saan kiinni, olen nopeampi ja valmistaudun ohitukseen etsimällä mielestäni sopivan ohituspaikan.

Joku kaasun löysääminen on vaarallisin teko mitä ohitettava minulle voi tehdä. Nopeuden perusteella pystyn ennakoimaan yllättäviä ajolinjamuutoksia tms, mutta sitä että joku höllää kaasun ei oikein millään voi etukäteen arvioida.

Ohittajalla on AINA vastuu. Ohitettava jatkakoon omaa toimintaa ja on ohittajan tehtävä suoriutua aikeestaan molempien kannalta turvallisesti.

Fasu

23.08.12 - klo:18:12 #109 Viimeisin muokkaus: 23.08.12 - klo:18:18 käyttäjältä Fasu1000
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 23.08.12 - klo:14:28
Allekirjoitan tän ihan täysin. Joskus joku antaa tilaa, tarkoittaa hyvää, mutta asettaa minut ohittajana sekä itsensä tosi vaaralliseen tilanteeseen. Omat aivot on ainakin kalibroitu niin että odotan jokaisen ajavan "normaalisti". Jos saan kiinni, olen nopeampi ja valmistaudun ohitukseen etsimällä mielestäni sopivan ohituspaikan.

Joku kaasun löysääminen on vaarallisin teko mitä ohitettava minulle voi tehdä. Nopeuden perusteella pystyn ennakoimaan yllättäviä ajolinjamuutoksia tms, mutta sitä että joku höllää kaasun ei oikein millään voi etukäteen arvioida.

Ohittajalla on AINA vastuu. Ohitettava jatkakoon omaa toimintaa ja on ohittajan tehtävä suoriutua aikeestaan molempien kannalta turvallisesti.
Tähän tyyliin tarkotin tekstin menevän. Tuo 90% avaus on hyvä. Ei siis tuppi nurin, että koitappa pääsetkö suoran pätkällä ohi. Mutta näkyy kirjotuksissa nyt sekin,että ohitettavalla on myös vastuuta. Äh. lopputulema on se,että tietää ohituksen tulevan,eikä ala häsyään edessä vaan ajaa omaa nopeaa eikä myöskään tiedon vuoksi ala leimaan kalsareitaan.
VV

app

En anna koskaan tilaa ohittajalle. Ainoastaan jarrussa kun joku tulee sisälle, siinä pitää antaa nopeamman mennä. En edes osaisi himmata avauksessa ilman että hirvittäis. Ainahan sitä pitää ajatella ajaessaan, että joku on erittäin lähellä takana. Oli tai ei, et tiedä.
Jos joku ei minusta ohi pääse, treenatkoon lisää niin pääsee sitten. Paska mikä paska jos joutuu perässä köröttelemään koko setin.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:00:25
En anna koskaan tilaa ohittajalle. Ainoastaan jarrussa kun joku tulee sisälle, siinä pitää antaa nopeamman mennä. En edes osaisi himmata avauksessa ilman että hirvittäis. Ainahan sitä pitää ajatella ajaessaan, että joku on erittäin lähellä takana. Oli tai ei, et tiedä.
Jos joku ei minusta ohi pääse, treenatkoon lisää niin pääsee sitten. Paska mikä paska jos joutuu perässä köröttelemään koko setin.

Tuo sun bemari on muuten siitä kettumainen ohitettava, että siinä on sekä voimaa, että alusta suht hyvässä kuosissa, joten ei ihan heilauttamalla ainakaan avauksessa pääse menemään ohi. Mut mennään sit jarruissa niin kuin tähänkin asti. ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

24.08.12 - klo:09:46 #112 Viimeisin muokkaus: 24.08.12 - klo:10:19 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.08.12 - klo:07:27
Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:00:25
En anna koskaan tilaa ohittajalle. Ainoastaan jarrussa kun joku tulee sisälle, siinä pitää antaa nopeamman mennä. En edes osaisi himmata avauksessa ilman että hirvittäis. Ainahan sitä pitää ajatella ajaessaan, että joku on erittäin lähellä takana. Oli tai ei, et tiedä.
Jos joku ei minusta ohi pääse, treenatkoon lisää niin pääsee sitten. Paska mikä paska jos joutuu perässä köröttelemään koko setin.

Tuo sun bemari on muuten siitä kettumainen ohitettava, että siinä on sekä voimaa, että alusta suht hyvässä kuosissa, joten ei ihan heilauttamalla ainakaan avauksessa pääse menemään ohi. Mut mennään sit jarruissa niin kuin tähänkin asti. ;)

Katsotaan ens kerralla näitä kun yhtaikaa ollaan Alastarossa.
Kun menit viimeks siinä Palmasin jarrussa ohi, ajoin sen setin 1.29 - 1.30 aikoja. Yksi 1.28.45 oli seassa. Se rengas oli 7813, ja annoin Raaserin ajaa sen loppuun, kun kippasin aamupäivällä. Uutena laitoin alle ja kaadoin moponi heti kolmannella kierroksella, toisen kierroksen ajan ollessa jo 1.25.97.
Kun oli teitä kurssilaisia siinä, niin katselin sieltä katsomosta, kun hän veti mun mopolla sua 1.25 kyytiä. Annoin siis kurssitettaville etusijan, koska oli sovittu niin, ja itse kaadolla mokasin päiväni. Itse en nauttinut tuosta renkaasta kuin ne aamun ensimmäiset 2.5 kierrosta, ja tuolla se on tallin edessä revenneenä. Se on reilu meininki meillä päin shakehands_1 . Ajoin siis teidän kurssinne päätyttyä vaan sen yhden setin päivän päätteeksi.

Ei tällä puimurilla näin lyhkäsillä suorilla saa mitään etua muihin kilosiin. Aivan sama onko 180 vai 190 hp. Minun vielä piilossa (luonnollisesti sponsorin pyynnöstä olen puolikaasulla ja jarruitta ajellut tähän asti) olevilla virtuoosimaisilla ajotaidoillani sen sijaan niputetaan ainakin kaikki kellertävät mopedit Alastaron moottoriradalla tänä kesänä. Eeeeeeei riitä 1.25 kunkun titteliin :P

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:09:46
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.08.12 - klo:07:27
Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:00:25
En anna koskaan tilaa ohittajalle. Ainoastaan jarrussa kun joku tulee sisälle, siinä pitää antaa nopeamman mennä. En edes osaisi himmata avauksessa ilman että hirvittäis. Ainahan sitä pitää ajatella ajaessaan, että joku on erittäin lähellä takana. Oli tai ei, et tiedä.
Jos joku ei minusta ohi pääse, treenatkoon lisää niin pääsee sitten. Paska mikä paska jos joutuu perässä köröttelemään koko setin.

Tuo sun bemari on muuten siitä kettumainen ohitettava, että siinä on sekä voimaa, että alusta suht hyvässä kuosissa, joten ei ihan heilauttamalla ainakaan avauksessa pääse menemään ohi. Mut mennään sit jarruissa niin kuin tähänkin asti. ;)

Eeeeeeei riitä 1.25 kunkun titteliin :P

Ei riitäkään kun jo tällä hetkellä siihen vaaditaan matala 24. :D Pitää toivoo, että Kallioiden kursseilla ois kuivaa ja ajanotto suostus toimimaan niin vois lähtee hakemaan sitä Raaserin povailemaan 1-2 sekunnin kiristystä jarruja ja avauksia koventamalla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.08.12 - klo:10:32
Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:09:46
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.08.12 - klo:07:27
Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:00:25
En anna koskaan tilaa ohittajalle. Ainoastaan jarrussa kun joku tulee sisälle, siinä pitää antaa nopeamman mennä. En edes osaisi himmata avauksessa ilman että hirvittäis. Ainahan sitä pitää ajatella ajaessaan, että joku on erittäin lähellä takana. Oli tai ei, et tiedä.
Jos joku ei minusta ohi pääse, treenatkoon lisää niin pääsee sitten. Paska mikä paska jos joutuu perässä köröttelemään koko setin.

Tuo sun bemari on muuten siitä kettumainen ohitettava, että siinä on sekä voimaa, että alusta suht hyvässä kuosissa, joten ei ihan heilauttamalla ainakaan avauksessa pääse menemään ohi. Mut mennään sit jarruissa niin kuin tähänkin asti. ;)

Eeeeeeei riitä 1.25 kunkun titteliin :P

Ei riitäkään kun jo tällä hetkellä siihen vaaditaan matala 24. :D Pitää toivoo, että Kallioiden kursseilla ois kuivaa ja ajanotto suostus toimimaan niin vois lähtee hakemaan sitä Raaserin povailemaan 1-2 sekunnin kiristystä jarruja ja avauksia koventamalla.

Missäs kohtaa se alle 1.25 on ajettu?

Kallion kurssilla mennään PERÄ  ass_1 kanaa! Eri asia kumpi edellä.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:10:40
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.08.12 - klo:10:32
Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:09:46
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.08.12 - klo:07:27
Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:00:25
En anna koskaan tilaa ohittajalle. Ainoastaan jarrussa kun joku tulee sisälle, siinä pitää antaa nopeamman mennä. En edes osaisi himmata avauksessa ilman että hirvittäis. Ainahan sitä pitää ajatella ajaessaan, että joku on erittäin lähellä takana. Oli tai ei, et tiedä.
Jos joku ei minusta ohi pääse, treenatkoon lisää niin pääsee sitten. Paska mikä paska jos joutuu perässä köröttelemään koko setin.

Tuo sun bemari on muuten siitä kettumainen ohitettava, että siinä on sekä voimaa, että alusta suht hyvässä kuosissa, joten ei ihan heilauttamalla ainakaan avauksessa pääse menemään ohi. Mut mennään sit jarruissa niin kuin tähänkin asti. ;)

Eeeeeeei riitä 1.25 kunkun titteliin :P

Ei riitäkään kun jo tällä hetkellä siihen vaaditaan matala 24. :D Pitää toivoo, että Kallioiden kursseilla ois kuivaa ja ajanotto suostus toimimaan niin vois lähtee hakemaan sitä Raaserin povailemaan 1-2 sekunnin kiristystä jarruja ja avauksia koventamalla.

Missäs kohtaa se alle 1.25 on ajettu?

Kallion kurssilla mennään PERÄ  ass_1 kanaa! Eri asia kumpi edellä.

Luotan siihen sun beemerin tiedonkeruuseen, ettei meillä Raaserin kans peräkanaa ajellessa ollu yli puolen sekunnin kierrosaikaeroja. :D Mut tottahan toi on, että paras mitä omaan kelloon on tallentunu, oli 1:25.13, joka oli lähtöharjotussetiltä. Tosin siinä setissä oli useempi kierros matalaa 1:25:sta kun sai ajaa puhtaalla radalla melkein koko setin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

24.08.12 - klo:11:01 #116 Viimeisin muokkaus: 24.08.12 - klo:11:06 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.08.12 - klo:10:49
Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:10:40
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.08.12 - klo:10:32
Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:09:46
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.08.12 - klo:07:27
Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:00:25
En anna koskaan tilaa ohittajalle. Ainoastaan jarrussa kun joku tulee sisälle, siinä pitää antaa nopeamman mennä. En edes osaisi himmata avauksessa ilman että hirvittäis. Ainahan sitä pitää ajatella ajaessaan, että joku on erittäin lähellä takana. Oli tai ei, et tiedä.
Jos joku ei minusta ohi pääse, treenatkoon lisää niin pääsee sitten. Paska mikä paska jos joutuu perässä köröttelemään koko setin.

Tuo sun bemari on muuten siitä kettumainen ohitettava, että siinä on sekä voimaa, että alusta suht hyvässä kuosissa, joten ei ihan heilauttamalla ainakaan avauksessa pääse menemään ohi. Mut mennään sit jarruissa niin kuin tähänkin asti. ;)


Eeeeeeei riitä 1.25 kunkun titteliin :P

Ei riitäkään kun jo tällä hetkellä siihen vaaditaan matala 24. :D Pitää toivoo, että Kallioiden kursseilla ois kuivaa ja ajanotto suostus toimimaan niin vois lähtee hakemaan sitä Raaserin povailemaan 1-2 sekunnin kiristystä jarruja ja avauksia koventamalla.

Missäs kohtaa se alle 1.25 on ajettu?

Kallion kurssilla mennään PERÄ  ass_1 kanaa! Eri asia kumpi edellä.

Luotan siihen sun beemerin tiedonkeruuseen, ettei meillä Raaserin kans peräkanaa ajellessa ollu yli puolen sekunnin kierrosaikaeroja. :D Mut tottahan toi on, että paras mitä omaan kelloon on tallentunu, oli 1:25.13, joka oli lähtöharjotussetiltä. Tosin siinä setissä oli useempi kierros matalaa 1:25:sta kun sai ajaa puhtaalla radalla melkein koko setin.

Kaivoin sen setin tatalokkerista:

11.8. klo 16.05:

1.31.46
1.30.46
1.29.93 (tässä kohtaa toinen kolutettava ohitettiin, ja sinä jatkoit Raaserin kanssa)

1.25.18
1.24.45
1.26.25
1.25.75

Muistanet senkin, ja Raaseri myös, että tuon setin aikana hän ohitti sinut, ja siirtyi vetohommiin. Ohitus taisi tapahtua myös toiste päin, mutta on hyvinkin mahdollista, että tuo Miikan ajama paras aika oli se kierros kun hän ohitti sinut.

Oli miten oli, mutta kyllä raati hyväksyy vaan ne ajat, jotka kellotetaan omalla mittarilla, ja omalla mopolla. Sen verran annan eteen, että jos en pääse alle 1.25.00 (sinun jäädessäsi nykyiseen), olet Alastarossa yhtä nopea kauden lopussa, edellyttäen että ajan itse tasan 1.25.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:11:01
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.08.12 - klo:10:49
Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:10:40
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.08.12 - klo:10:32
Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:09:46
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.08.12 - klo:07:27
Lainaus käyttäjältä: app - 24.08.12 - klo:00:25
En anna koskaan tilaa ohittajalle. Ainoastaan jarrussa kun joku tulee sisälle, siinä pitää antaa nopeamman mennä. En edes osaisi himmata avauksessa ilman että hirvittäis. Ainahan sitä pitää ajatella ajaessaan, että joku on erittäin lähellä takana. Oli tai ei, et tiedä.
Jos joku ei minusta ohi pääse, treenatkoon lisää niin pääsee sitten. Paska mikä paska jos joutuu perässä köröttelemään koko setin.

Tuo sun bemari on muuten siitä kettumainen ohitettava, että siinä on sekä voimaa, että alusta suht hyvässä kuosissa, joten ei ihan heilauttamalla ainakaan avauksessa pääse menemään ohi. Mut mennään sit jarruissa niin kuin tähänkin asti. ;)


Eeeeeeei riitä 1.25 kunkun titteliin :P

Ei riitäkään kun jo tällä hetkellä siihen vaaditaan matala 24. :D Pitää toivoo, että Kallioiden kursseilla ois kuivaa ja ajanotto suostus toimimaan niin vois lähtee hakemaan sitä Raaserin povailemaan 1-2 sekunnin kiristystä jarruja ja avauksia koventamalla.

Missäs kohtaa se alle 1.25 on ajettu?

Kallion kurssilla mennään PERÄ  ass_1 kanaa! Eri asia kumpi edellä.

Luotan siihen sun beemerin tiedonkeruuseen, ettei meillä Raaserin kans peräkanaa ajellessa ollu yli puolen sekunnin kierrosaikaeroja. :D Mut tottahan toi on, että paras mitä omaan kelloon on tallentunu, oli 1:25.13, joka oli lähtöharjotussetiltä. Tosin siinä setissä oli useempi kierros matalaa 1:25:sta kun sai ajaa puhtaalla radalla melkein koko setin.

Kaivoin sen setin tatalokkerista:

11.8. klo 16.05:

1.31.46
1.30.46
1.29.93 (tässä kohtaa toinen kolutettava ohitettiin, ja sinä jatkoit Raaserin kanssa)

1.25.18
1.24.45
1.26.25
1.25.75

Muistanet senkin, ja Raaseri myös, että tuon setin aikana hän ohitti sinut, ja siirtyi vetohommiin. Ohitus taisi tapahtua myös toiste päin, mutta on hyvinkin mahdollista, että tuo Miikan ajama paras aika oli se kierros kun hän ohitti sinut.

Oli miten oli, mutta kyllä raati hyväksyy vaan ne ajat, jotka kellotetaan omalla mittarilla, ja omalla mopolla. Sen verran annan eteen, että jos en pääse alle 1.25.00 (sinun jäädessäsi nykyiseen), olet Alastarossa yhtä nopea kauden lopussa, edellyttäen että ajan itse tasan 1.25.

Kuulostaa reilulta tuo loppu, mutta tarkennetaan vähän noita kierrosaikoja. Meikäläinenhän ajeli tuon letkan vikana varikolta lähdöstä alkaen. Eli nuo mattipojan perässä ajetut kierrokset olin kolmantena ja sit mentiin Matin ohi ja raaseri veti mulle linjaa noi kaks kierrosta, eli noi 24 ja 25 alkuset. Ja todennäkösesti tolla 26-alkusella raaseri laski mut sit ohi ja jäi ilmeisesti kattelemaan perään. Eli toi vika tai kaks vikaa kiekkaa on mun perässä ajeltuja. Eihän näillä mitään väliä oo, mut kiva näitä on sun kans spekuloida. Ja sit vielä toi vaatimus omasta kellosta ei oo kovin reilu kun tuo paras omasta ajosta kellotettu jäi kaverin kännykän racechronon muistiin, ei omaan. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

25.08.12 - klo:10:26 #118 Viimeisin muokkaus: 25.08.12 - klo:10:28 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.08.12 - klo:13:33

Kuulostaa reilulta tuo loppu, mutta tarkennetaan vähän noita kierrosaikoja. Meikäläinenhän ajeli tuon letkan vikana varikolta lähdöstä alkaen. Eli nuo mattipojan perässä ajetut kierrokset olin kolmantena ja sit mentiin Matin ohi ja raaseri veti mulle linjaa noi kaks kierrosta, eli noi 24 ja 25 alkuset. Ja todennäkösesti tolla 26-alkusella raaseri laski mut sit ohi ja jäi ilmeisesti kattelemaan perään. Eli toi vika tai kaks vikaa kiekkaa on mun perässä ajeltuja. Eihän näillä mitään väliä oo, mut kiva näitä on sun kans spekuloida. Ja sit vielä toi vaatimus omasta kellosta ei oo kovin reilu kun tuo paras omasta ajosta kellotettu jäi kaverin kännykän racechronon muistiin, ei omaan. :D

Joo, on mahdollista että olet ajanut alle 1.25. Se jäi auki, mutta varmuudella olet tuona päivänä pystynyt useammalla setilla ihan 1.25 pintaan.
Muistutan kanssa, että minusta parempi mitä kovemman ajan saat tauluun jo loppukesästä. Leikilläänhän tässä kisataan.




minusta parempi tietysti vaan siinä tapauksessa, että mä pääsen 0.1 s kovempaa

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 28.08.13 - klo:22:13
Laitetaan nyt tännekin, kun tuli kasa botnian videoita ladattua tuubiin. Mm. slowriderin ja veistolan perässä tuommonen pätkä: http://youtu.be/9seUIUPSKCc?t=4m19s

Pojat häröili kyl niin antaumuksella ett huh huh.  :)

Ja mitä sä silloin sanoit niist ohituksista/ ei noin?  :o
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal