Uudet viestit

MP-Ratatori

Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O: K5-K6 GSX-R tonnarin slipari / Yoshin pelkkä pönttö


Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
M: Dunlop sateiset, uusi setti

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 30/06/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)
M: BMW S 1000 RR shifter/blipperi anturi * uusi *

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 03/05/2020
Kommentit (0)
M: CBR1000RR 2010

Hinta: 7000.00 EUR
Päiväys: 07/04/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Huoltopukit  (Luettu 16533 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pienisopoapina

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 129
  • -Saadut: 48
  • Liittynyt: Huhti 2012
  • Viestejä: 1588
  • Ikä: 54
  • Paikkakunta: Raahe
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 03:25
  • Gsx-r -02 eiku r1 -07 eiku R1M -16
    • SSC 530
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 628
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #15 : 20.01.16 - klo:12:08 »
ahtaassa tallissa pyörää pyöritellessä
Tämä.

Ostin halvan työmaaparakin moponrassaukseen ja muuhun terapiaan. Ensteks aattelin laittaa putken seinästä seinään ja siihen jonninmoisen roikottimen, jotta mopoa vois liikutella ja pyöritellä. Aito, ja sen kopio, Bursig on mulle liian kalliita. Susukin joskus laitoin tuon rullakon pohjan päälle ja virittelin laudanpätkistä tuet. Ei ollu hyvä. Toki onnistuin saamaan iskarit irti ja huoltoon.

Pursikkia tuumiessani aattelin ensin tehdä melkein kopion, mutta pullotunkilla nostettavan (yksinkertaisempi tehdä). Tuolla farmitunkilla saisin kuitenkin nostokorkeutta tarvittaessa enempi.   
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Poissa pienisopoapina

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 129
  • -Saadut: 48
  • Liittynyt: Huhti 2012
  • Viestejä: 1588
  • Ikä: 54
  • Paikkakunta: Raahe
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 03:25
  • Gsx-r -02 eiku r1 -07 eiku R1M -16
    • SSC 530
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 628
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #16 : 20.01.16 - klo:12:13 »
Kuinkahan helposti/vaikeesti sais mopon alle, keskelle, pystysuoran "putken", josta koko mopon vois nostaa tappiadapterilla ylös...?

Oispa hyvä idea ! Katteeseen jonkinlainen tiivis luukku, jonka voi tarvittaessa aukaista ja vaikka lisätuetulla hydraulisella tunkilla mopo ylös.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5161
  • Paikalla:eilen kello 17:58
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #17 : 20.01.16 - klo:12:38 »
Kuinkahan helposti/vaikeesti sais mopon alle, keskelle, pystysuoran "putken", josta koko mopon vois nostaa tappiadapterilla ylös...?

Oispa hyvä idea ! Katteeseen jonkinlainen tiivis luukku, jonka voi tarvittaessa aukaista ja vaikka lisätuetulla hydraulisella tunkilla mopo ylös.
Eipä tuo kai muuta tarvis kuin bensan kestävän kumikauluksen.
Tai sitten alakatteessa kiinteä tuon nostoputken sisälle menevä osa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3293
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 21:13
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 677
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #18 : 20.01.16 - klo:15:42 »
Takapukki, etupukki, (alakolmiosta nostava etupukki), kiinteät jalkatapit ja bilteman akselipukit.


Yllä olevalla listalla saa kaikki pyörään tehtävät työt tehtyä, pois lukien ohjausakselin irroitus. Omalla kohdalla sitä ei säädetä joka setin välissä, joten mihin noita hifi vehkeitä tarvii?

Ja tuolla purgilla ei rasvata takahaarukan laakereita settien välissä, jos sellaiseen on taipumusta.... tosin mistä sen tietää... äänestäähän vielä joku vihreitä ja kuuluu akt:n, joten ei nuo yllämainitut toimenpiteet niihin suhteutettuna kuullosta edes kovin kummosilta.


On muuten ihan per*****n näppärä tommonen Bursig kopio ahtaassa tallissa pyörää pyöritellessä. Varsinkin jos on vielä ohjauksenrajottimet mopossa kiinni niin on hirveetä vekslausta, että saa mopoa siirreltyä. Samoin mopon liikuttelu ropauspaikalta omaan ruutuunsa ilman keulaputkia/takaiskaria on aika paljon helpompaa kuin perinteisillä pukeilla.


Varmaan ihan ketterä siirtelyyn... itsehän nostelen yamahan perää omin kätösin. Ei kuitenkaan vielä niin ketterä, että jaksaisin yhtä päivää käyttää tuon väsäämiseen :)

Jos tuolla pääsee niin korkealle, että huoltotyöt voi tehdä ryhdikkäästi seisaaltaan, niin pisteet nousee heti.
Eipä tuommonen Bursig-tyyppinen kovin korkealle nosta. Mun ongelmahan on lähinnä se, ettei oo omaa tallia, jossa vois sijottaa asiat vain itselle parhaalla tavalla, vaan pitää tyytyä kimppatalliin, joten mopoa joutuu siirtelemään aika paljon ihan perushuoltojen yms. takia. Yleensä rullaan tolla pukilla mopon nostopöydän viereen ja teen huollot (pl. keula) nostopöydällä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #19 : 20.01.16 - klo:20:01 »
... joten mihin noita hifi vehkeitä tarvii?...

No samaan hifistelyyn kuin noita ratavehkeitä muutenkin.

Ihan pirun näppärä monessa kohtaa varsinkin ahtaassa tallissa jossa on monta mopoa huollettavana. Tulee tilaa pirusti lisää kun saa edes yhden työnnettyä nurkkaan pois muiden tieltä. Paljon turheempaankin tulee harrastuksessa tuhlattua rahaa.

Poissa ETana

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Syys 2015
  • Viestejä: 42
  • Paikalla:eilen kello 00:40
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 2
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #20 : 10.07.16 - klo:20:06 »
Onko kokemuksia oheisen linkin  takana olevasta Sumomoton takapukista, hyvää tai huonoa sanottavaa?
http://www.eurobiker.fi/varaosat-tarvikkeet/varikkotuotteet/sumomoto-takapukki-3035.html

Mites tuo etupukkiasia. Pyöränä R6 Yamaha 2007. Toimiiko parhaiten tällainen http://www.eurobiker.fi/sumomoto-etupukki.html vai tällainen https://www.storm-motor.fi/tyokalut/varikkotelineet/bike-lift-etunostin-kiinteilla-kartiotapeilla/. Motskarinetissäkin on jonkinlainen pukki kartiotapeilla myynnissä https://www.motonet.fi/fi/tuote/807519/MP-huoltopukki-etupaahan-haarukan-alle. Sitten on tietenkin raskaampi malli http://www.eurobiker.fi/sumomoto-etupukki-ohjauskolmioon.html jonka avulla saa sitten vaikka etupumput irti, mutta lienee ehkä vähän ronkeli varikolle lämppärihommiin?

Ei viittis mitään ihan älyttömiä summia lyödä näihin kiinni. Toisaalta ei viittis ostaa jotain ihan halpaa rimpulaa joka ei toimi, kun sitten saa taas ostaa pa...n tilalle uutta... Etupukin kohdalla tärkeää on tietenkin lämppärikäyttö ja sitten pukin pitäisi olla sellainen, että mahdollistaa renkaan irroittamisen.

Arvostan käyttökokemuksiin perustuvia vinkkejä. Ja tietenkin jos pystyy sanomaan, että toimiiko jokin pukki kyseiselle pyörämallille paremmin, kun joku toinen.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3293
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 21:13
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 677
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #21 : 10.07.16 - klo:20:43 »
Toi stormin etupukki on ihan saatanasta. Osta mikä tahansa muu kuin tuon mallinen. On todella hutera käyttää.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa ETana

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Syys 2015
  • Viestejä: 42
  • Paikalla:eilen kello 00:40
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 2
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #22 : 10.07.16 - klo:21:00 »
Toi stormin etupukki on ihan saatanasta. Osta mikä tahansa muu kuin tuon mallinen. On todella hutera käyttää.

Tattista! Bilteman lankarullapukki on kuulemma helvetistä. Eli on sitä jotain saatu blokattua pois. Huomenna olen tuossa Eurobikerin vieressä niin saatampa sieltä Sumomotoa ottaa matkaan jos niistä ei ole huonoa sanottavaa.

Annatko muuten äänesi kariotappipukille jossa kartio tulee putken sisään (eli juuri tuo stormin mallinen, muttei tietenkään tuo stormin rimpula) vai sille jossa kaksi kumimäällysteistä tappia, eli tuo Eurobikerin linkki?

Poissa raukkis

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 8
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 476
  • Paikalla:30.06.20 - klo:13:56
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 201
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #23 : 10.07.16 - klo:21:05 »
En hirveästi laittaisi ropojani myöskään Bilteman etupukkiin. Tosin näyttää malli vaihtuneen. Vanha oli tuollainen mätänet-mallinen. Jos se onkin sitten perkeleestä.

Edit: tieto sulla jo sen biltsun mallista olikin. 

Poissa ETana

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Syys 2015
  • Viestejä: 42
  • Paikalla:eilen kello 00:40
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 2
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #24 : 10.07.16 - klo:21:14 »
Tässä kohtaa onkin hyvä tehdä väliyhteenveto:

Stormin kartiotötöro etupukki = Saatanasta
Bilteman lankarullapukki (taka) = Helvetistä
Bilteman etupukki = Määrittämätön (ei suositella)
Motonet kartiotöttörö etupukki = Perkeleestä

Toistaiseksi aikaisemmin linkatut Sumomoton mallit eivät ole vielä saanee yhtään tyrmäystä!

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3293
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 21:13
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 677
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #25 : 10.07.16 - klo:21:42 »
Kaikki noi kartioilla olevat on aika hanurista oman kokemuksen mukaan. Toimivia nuo iskariputken nilkasta nostavat tahi sit semmonen robby moton etupukki, jossa kartion tilalla huomattavasti kapeampi kiinteä tappi. Mitä leveempi pukki, sen tukevampi. Mitä vähemmän liikkuvia osia, sitä tukevampi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 33
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.06.20 - klo:23:38
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #26 : 10.07.16 - klo:22:34 »
Bikelift on hyvä merkki.  Jos en ihan väärin muista, niin niitä saa allrightista.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:24.06.20 - klo:16:02
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #27 : 10.07.16 - klo:23:03 »
sumomotot on ok hintaisekseen. Itellä tuo etupukki käytössä ja tykkään tosta mallista missä on tuo keinuva tuplatappisysteemi, menee nätisti kohdalleen ja on tukeva.

biltemat ihan kuraa.

Poissa MikkoS

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Heinä 2012
  • Viestejä: 167
  • Ikä: 33
  • Paikkakunta: Imatra
  • Paikalla:07.07.20 - klo:20:53
  • R6
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 49
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #28 : 10.07.16 - klo:23:30 »
Itse suosin semmosia pukkeja, jotka on taivutettu yhdestä putkesta eikä millään pulttiliitoksilla kasattu. Pulttiliitokset väljistyy ajastaan ja homma menee kokolailla vituksi. Hitsaamalla siitä tosin selviää mutta tässä oltiin vissiin ostamassa kerralla hyvää?
Eurobikerin pukit näkyy kaikki olevan useammasta putkesta pulteilla kasattuja.

Itsellä on ollu ärkutosessa käytössä bikeliftin etu- ja takapukit. Niihin kyllä sijoittaisin rahani toisenkin kerran, kun on joitakin bilteman ja motonetin pukkeja myös pyörinyt tallilla verrokkina.

Etupukki on kartiotapeilla, joita voi säädellä sivussuunnassa ( http://www.storm-motor.fi/tyokalut/varikkotelineet/bike-lift-etunostin-ble-fs-10/ ). Ja jos jaksaa säädellä tarkasti, niin pukki on tukeva. Tuota kiinteillä tapeilla olevaa mallia voi varmaan hienosäätää ihan taivuttamalla koko pukkia.
Takapukki ihan perus lankarullapukki ( https://www.storm-motor.fi/tyokalut/varikkotelineet/bike-lift-takanostin-ble-rs-17/ ).

Ei nuo bikeliftin pukit vielä mitkään ihan super-parhaat (vrt alpha/kvr/yamahan oma) ole, mutta hinta, laatu ja käytettävyys aika hyvässä suhteessa keskenään.


Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3293
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 21:13
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 677
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #29 : 11.07.16 - klo:08:07 »
Pistetääs vielä omat ajatukset siitä mimmonen on hyvä varikkopukki

Yhdestä putkesta taivutettu ilman mitään liikkuvia säätöpaloja ja isoilla renkailla. Pukin leveyden säätö tapahtuu ekalla käyttökerralla taivuttamalla pukki sopivaan leveyteen. Yleensä parin sentin hienosäätö riittää. Osuu tuon jälkeen aina kohdalleen arpomatta eikä notku. Esim. takapukkina tämmönen (tosin esimerkkikuvassa pyörät vähän hassusti) http://www.reactiveparts.com/ekmps/shops/reactive/images/rear-paddock-stand-club-3708-p.jpg Ja etupukista en löytäny parempaa kuvaa, joten joku tuhru liitteenä.
tai
Kvr-varikkopukin tyylinen oikeasti tukeva osista kasattu: https://www.youtube.com/watch?v=JKm0_kkJ_Gs Hintaluokka on sitten toisaalta taas jo ihan eri.

Varsinkin etupukin kanssa kannattaa kiinnittää huomiota, että pukki on riittävän leveä. Jos ei löydy eteen leveää yhdestä osasta taivutettua niin sitten tommonen iskarin nilkoista keinupaloilla nostava tahi oikeasti laadukas (=kallis) kartiotapeilla toimiva pukki.

P.S. Multa saa lunastaa tän tyylisen pukin parilla kympillä jos joku semmosen välttämättä haluaa. https://www.storm-motor.fi/tyokalut/varikkotelineet/bike-lift-etunostin-kiinteilla-kartiotapeilla/
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020