Huoltopukit

Aloittaja VilleR, 07.02.12 - klo:23:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VilleR

Onko kukaan keksinyt käyttötarkoitusta joissakin huoltopukeissa oleviin "piikkeihin" muuta kuin ittensä telominen niiden päälle astuessa?

Never Heard

Raaseri

Niihin voi tiputella akselimutteri ja irtoholkit jne, ettei tarvi laittaa lattialle/asfaltin hiekalle pyörimään.

JiiPee66

Mistä olette hommanneet etupään pukit?
Pitäis semmone hommata niin saa lämppäritkin käyttöön.

murmela

Lainaus käyttäjältä: JiiPee66 - 06.05.12 - klo:19:41
Mistä olette hommanneet etupään pukit?
Pitäis semmone hommata niin saa lämppäritkin käyttöön.
Biltsukan hulju. <3
On se jo monta vuotta toiminu.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Pukkeja hankkiessa kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että pukki on yhdestä putkesta taivutettu. Siis jos tahtoo tukevan. Halvemmat pukit on yleensä osista koottuja ja nitkuu vähän joka suuntaan. Kyllä noilla nitkuillakin pärjää, mutta nyt yhden päivän tukevia pukkeja käyttäneenä, en vaihtaisi takaisin noihin halpiksiin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

JULLE



Noita iskareiden alta nostavia etupukkeja löytyy ainakin kahta eri mallia. Eli joko ns. "piikeillä" ja sitten kumitapeilla jotka nostavat enemmän jarrusatulan/niiden kiinnityksen alta.
Miten toi pelkkien piikkien kanssa nostaminen onnistuu? Tuntuu meinaan aika huteralta-
+ käykö toi kaikkiin mopoihin(esim. K7)?
-Provosoiva kilpikuski

Reisi

Piikeillä nostaessa kannattaa varmistaa, että iskarien pohjat on symmetriset. Joko iskarin pohja on tasainen tai esim. K1 Gixxerissä on iskarin pohjassa etuakselin varmistuspultit molemmilla puolilla, jolloin pukki toimii. R6:ssa on pultti vain toisella puolella, jolloin pyörä jää vinoon pukin päälle, ellei jaksa joka kerta ruuvata pultin irti ennen pukille nostamista.

Reisi

Ainiin, mulla on ylimääräinen Bilteman piikkikäs pukki, Helsingissä.

pienisopoapina


Eli tarkoitus olis väsätä mahdollisimman halvalla Bursikin ja eazy-rizer:n risteytys.
  

Ostin Bursigin kopion sovittimen R1:seen (40e). Tämmösen tapainen:

Lisäksi mulla on rullakko (löysin sen):
 
josta olen irroittanut seinät.
Tämmöseen aattelin kiinnittää sovittimen (farmitunkki, 69e):

Tunkki sitten rullakon pohjan nurkkaan tukevasti kiinni.
Jos homma onnistuu, niin tuolla saisi pyörän ylös kuin Bursigilla, mutta korkeammalle tarvittaessa.

Löytyiskö joltakulta käytettyä tunkkia edullisesti ?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

wbaum

Mikset vaan katso millainen mekaniikka siinä on painovoimaa vastaan tappelemassa aidossa bursigissa? Tilasin oman kopion bursigista 10kk sitten, ei oo vielä saapunut. Hengityksen pidättelyn lopetin joskus viime syksynä.

murmela

Kuinkahan helposti/vaikeesti sais mopon alle, keskelle, pystysuoran "putken", josta koko mopon vois nostaa tappiadapterilla ylös...?
Eli samaan tapaan kun noi edellä mainitut, mutta kiinnityskohta keskellä mopon alla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Takapukki, etupukki, (alakolmiosta nostava etupukki), kiinteät jalkatapit ja bilteman akselipukit.


Yllä olevalla listalla saa kaikki pyörään tehtävät työt tehtyä, pois lukien ohjausakselin irroitus. Omalla kohdalla sitä ei säädetä joka setin välissä, joten mihin noita hifi vehkeitä tarvii?

Ja tuolla purgilla ei rasvata takahaarukan laakereita settien välissä, jos sellaiseen on taipumusta.... tosin mistä sen tietää... äänestäähän vielä joku vihreitä ja kuuluu akt:n, joten ei nuo yllämainitut toimenpiteet niihin suhteutettuna kuullosta edes kovin kummosilta.


murmela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 20.01.16 - klo:10:42
joten mihin noita hifi vehkeitä tarvii?
Askeetikko-masokisti ei niitä mihinkään tarvikkaan...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 20.01.16 - klo:10:42
Takapukki, etupukki, (alakolmiosta nostava etupukki), kiinteät jalkatapit ja bilteman akselipukit.


Yllä olevalla listalla saa kaikki pyörään tehtävät työt tehtyä, pois lukien ohjausakselin irroitus. Omalla kohdalla sitä ei säädetä joka setin välissä, joten mihin noita hifi vehkeitä tarvii?

Ja tuolla purgilla ei rasvata takahaarukan laakereita settien välissä, jos sellaiseen on taipumusta.... tosin mistä sen tietää... äänestäähän vielä joku vihreitä ja kuuluu akt:n, joten ei nuo yllämainitut toimenpiteet niihin suhteutettuna kuullosta edes kovin kummosilta.


On muuten ihan per*****n näppärä tommonen Bursig kopio ahtaassa tallissa pyörää pyöritellessä. Varsinkin jos on vielä ohjauksenrajottimet mopossa kiinni niin on hirveetä vekslausta, että saa mopoa siirreltyä. Samoin mopon liikuttelu ropauspaikalta omaan ruutuunsa ilman keulaputkia/takaiskaria on aika paljon helpompaa kuin perinteisillä pukeilla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.01.16 - klo:11:44
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 20.01.16 - klo:10:42
Takapukki, etupukki, (alakolmiosta nostava etupukki), kiinteät jalkatapit ja bilteman akselipukit.


Yllä olevalla listalla saa kaikki pyörään tehtävät työt tehtyä, pois lukien ohjausakselin irroitus. Omalla kohdalla sitä ei säädetä joka setin välissä, joten mihin noita hifi vehkeitä tarvii?

Ja tuolla purgilla ei rasvata takahaarukan laakereita settien välissä, jos sellaiseen on taipumusta.... tosin mistä sen tietää... äänestäähän vielä joku vihreitä ja kuuluu akt:n, joten ei nuo yllämainitut toimenpiteet niihin suhteutettuna kuullosta edes kovin kummosilta.


On muuten ihan per*****n näppärä tommonen Bursig kopio ahtaassa tallissa pyörää pyöritellessä. Varsinkin jos on vielä ohjauksenrajottimet mopossa kiinni niin on hirveetä vekslausta, että saa mopoa siirreltyä. Samoin mopon liikuttelu ropauspaikalta omaan ruutuunsa ilman keulaputkia/takaiskaria on aika paljon helpompaa kuin perinteisillä pukeilla.


Varmaan ihan ketterä siirtelyyn... itsehän nostelen yamahan perää omin kätösin. Ei kuitenkaan vielä niin ketterä, että jaksaisin yhtä päivää käyttää tuon väsäämiseen :)

Jos tuolla pääsee niin korkealle, että huoltotyöt voi tehdä ryhdikkäästi seisaaltaan, niin pisteet nousee heti.

Powered by EzPortal