Uudet viestit

MP-Ratatori

O:Nahkapuku

Päiväys: 28/05/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)
M: BMW S 1000 RR shifter/blipperi anturi * uusi *

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 03/05/2020
Kommentit (0)
M: BWM RCK 3 säätöpiuha.

Hinta: 390.00 EUR
Päiväys: 29/04/2020
Kommentit (0)
M: CBR1000RR 2010

Hinta: 7000.00 EUR
Päiväys: 07/04/2020
Kommentit (0)
WP takaiskari Yamaha R6 vm06-16

Hinta: 500.00 EUR
Päiväys: 03/03/2020
Kommentit (0)
M: Hp race datalogger

Hinta: 300.00 EUR
Päiväys: 24/02/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Huoltopukit  (Luettu 16299 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VilleR

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 47
  • Ikä: 32
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.10.18 - klo:11:58
  • KTM RC-8
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 28
Huoltopukit
« : 07.02.12 - klo:23:19 »
Onko kukaan keksinyt käyttötarkoitusta joissakin huoltopukeissa oleviin "piikkeihin" muuta kuin ittensä telominen niiden päälle astuessa?

Never Heard

Raaseri

  • Vieras
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #1 : 08.02.12 - klo:08:13 »
Niihin voi tiputella akselimutteri ja irtoholkit jne, ettei tarvi laittaa lattialle/asfaltin hiekalle pyörimään.

Poissa JiiPee66

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 177
  • Ikä: 53
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:21.05.20 - klo:16:13
  • HP4
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 139
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #2 : 06.05.12 - klo:19:41 »
Mistä olette hommanneet etupään pukit?
Pitäis semmone hommata niin saa lämppäritkin käyttöön.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5142
  • Paikalla:tänään kello 00:59
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #3 : 06.05.12 - klo:19:46 »
Mistä olette hommanneet etupään pukit?
Pitäis semmone hommata niin saa lämppäritkin käyttöön.
Biltsukan hulju. <3
On se jo monta vuotta toiminu.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Paikalla Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3283
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 11:43
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 675
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #4 : 06.05.12 - klo:22:21 »
Pukkeja hankkiessa kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että pukki on yhdestä putkesta taivutettu. Siis jos tahtoo tukevan. Halvemmat pukit on yleensä osista koottuja ja nitkuu vähän joka suuntaan. Kyllä noilla nitkuillakin pärjää, mutta nyt yhden päivän tukevia pukkeja käyttäneenä, en vaihtaisi takaisin noihin halpiksiin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa JULLE

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Huhti 2012
  • Viestejä: 129
  • Ikä: 38
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.11.18 - klo:15:07
  • Suzuki GSXR1000 L0
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #5 : 06.06.12 - klo:09:57 »


Noita iskareiden alta nostavia etupukkeja löytyy ainakin kahta eri mallia. Eli joko ns. "piikeillä" ja sitten kumitapeilla jotka nostavat enemmän jarrusatulan/niiden kiinnityksen alta.
Miten toi pelkkien piikkien kanssa nostaminen onnistuu? Tuntuu meinaan aika huteralta-
+ käykö toi kaikkiin mopoihin(esim. K7)?
-Provosoiva kilpikuski

Poissa Reisi

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 74
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.04.17 - klo:15:04
  • Suzuki GSX-R1000 -01
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 102
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #6 : 06.06.12 - klo:11:56 »
Piikeillä nostaessa kannattaa varmistaa, että iskarien pohjat on symmetriset. Joko iskarin pohja on tasainen tai esim. K1 Gixxerissä on iskarin pohjassa etuakselin varmistuspultit molemmilla puolilla, jolloin pukki toimii. R6:ssa on pultti vain toisella puolella, jolloin pyörä jää vinoon pukin päälle, ellei jaksa joka kerta ruuvata pultin irti ennen pukille nostamista.

Poissa Reisi

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 74
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.04.17 - klo:15:04
  • Suzuki GSX-R1000 -01
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 102
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #7 : 06.06.12 - klo:12:13 »
Ainiin, mulla on ylimääräinen Bilteman piikkikäs pukki, Helsingissä.

Poissa pienisopoapina

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 129
  • -Saadut: 48
  • Liittynyt: Huhti 2012
  • Viestejä: 1586
  • Ikä: 54
  • Paikkakunta: Raahe
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 16:08
  • Gsx-r -02 eiku r1 -07 eiku R1M -16
    • SSC 530
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 628
Ite tehty pursikki.
« Vastaus #8 : 20.01.16 - klo:09:36 »

Eli tarkoitus olis väsätä mahdollisimman halvalla Bursikin ja eazy-rizer:n risteytys.
http://www.sumomoto.com/motorcycle-stand/index.files/2092.jpg
Huoltopukit
   https://i.ytimg.com/vi/Ai7iJzbKWWA/hqdefault.jpg
Huoltopukit


Ostin Bursigin kopion sovittimen R1:seen (40e). Tämmösen tapainen:
http://www.bursig-spiderstand.com/images/2092PINA.jpg
Huoltopukit

Lisäksi mulla on rullakko (löysin sen):
 http://kauppa.niemi.fi/tuotekuvat/900x600/rullakko_tyhja%20valihylly%20390.jpg
Huoltopukit

josta olen irroittanut seinät.
Tämmöseen aattelin kiinnittää sovittimen (farmitunkki, 69e):
https://www.karkkainen.com/tuotekuva/ISO/6438014059600.jpg
Huoltopukit

Tunkki sitten rullakon pohjan nurkkaan tukevasti kiinni.
Jos homma onnistuu, niin tuolla saisi pyörän ylös kuin Bursigilla, mutta korkeammalle tarvittaessa.

Löytyiskö joltakulta käytettyä tunkkia edullisesti ?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1226
  • Paikalla:05.01.20 - klo:21:55
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #9 : 20.01.16 - klo:10:20 »
Mikset vaan katso millainen mekaniikka siinä on painovoimaa vastaan tappelemassa aidossa bursigissa? Tilasin oman kopion bursigista 10kk sitten, ei oo vielä saapunut. Hengityksen pidättelyn lopetin joskus viime syksynä.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5142
  • Paikalla:tänään kello 00:59
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #10 : 20.01.16 - klo:10:33 »
Kuinkahan helposti/vaikeesti sais mopon alle, keskelle, pystysuoran "putken", josta koko mopon vois nostaa tappiadapterilla ylös...?
Eli samaan tapaan kun noi edellä mainitut, mutta kiinnityskohta keskellä mopon alla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.02.20 - klo:14:37
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #11 : 20.01.16 - klo:10:42 »
Takapukki, etupukki, (alakolmiosta nostava etupukki), kiinteät jalkatapit ja bilteman akselipukit.


Yllä olevalla listalla saa kaikki pyörään tehtävät työt tehtyä, pois lukien ohjausakselin irroitus. Omalla kohdalla sitä ei säädetä joka setin välissä, joten mihin noita hifi vehkeitä tarvii?

Ja tuolla purgilla ei rasvata takahaarukan laakereita settien välissä, jos sellaiseen on taipumusta.... tosin mistä sen tietää... äänestäähän vielä joku vihreitä ja kuuluu akt:n, joten ei nuo yllämainitut toimenpiteet niihin suhteutettuna kuullosta edes kovin kummosilta.


Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5142
  • Paikalla:tänään kello 00:59
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #12 : 20.01.16 - klo:11:36 »
joten mihin noita hifi vehkeitä tarvii?
Askeetikko-masokisti ei niitä mihinkään tarvikkaan...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Paikalla Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3283
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 11:43
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 675
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #13 : 20.01.16 - klo:11:44 »
Takapukki, etupukki, (alakolmiosta nostava etupukki), kiinteät jalkatapit ja bilteman akselipukit.


Yllä olevalla listalla saa kaikki pyörään tehtävät työt tehtyä, pois lukien ohjausakselin irroitus. Omalla kohdalla sitä ei säädetä joka setin välissä, joten mihin noita hifi vehkeitä tarvii?

Ja tuolla purgilla ei rasvata takahaarukan laakereita settien välissä, jos sellaiseen on taipumusta.... tosin mistä sen tietää... äänestäähän vielä joku vihreitä ja kuuluu akt:n, joten ei nuo yllämainitut toimenpiteet niihin suhteutettuna kuullosta edes kovin kummosilta.


On muuten ihan per*****n näppärä tommonen Bursig kopio ahtaassa tallissa pyörää pyöritellessä. Varsinkin jos on vielä ohjauksenrajottimet mopossa kiinni niin on hirveetä vekslausta, että saa mopoa siirreltyä. Samoin mopon liikuttelu ropauspaikalta omaan ruutuunsa ilman keulaputkia/takaiskaria on aika paljon helpompaa kuin perinteisillä pukeilla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.02.20 - klo:14:37
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Huoltopukit
« Vastaus #14 : 20.01.16 - klo:12:07 »
Takapukki, etupukki, (alakolmiosta nostava etupukki), kiinteät jalkatapit ja bilteman akselipukit.


Yllä olevalla listalla saa kaikki pyörään tehtävät työt tehtyä, pois lukien ohjausakselin irroitus. Omalla kohdalla sitä ei säädetä joka setin välissä, joten mihin noita hifi vehkeitä tarvii?

Ja tuolla purgilla ei rasvata takahaarukan laakereita settien välissä, jos sellaiseen on taipumusta.... tosin mistä sen tietää... äänestäähän vielä joku vihreitä ja kuuluu akt:n, joten ei nuo yllämainitut toimenpiteet niihin suhteutettuna kuullosta edes kovin kummosilta.


On muuten ihan per*****n näppärä tommonen Bursig kopio ahtaassa tallissa pyörää pyöritellessä. Varsinkin jos on vielä ohjauksenrajottimet mopossa kiinni niin on hirveetä vekslausta, että saa mopoa siirreltyä. Samoin mopon liikuttelu ropauspaikalta omaan ruutuunsa ilman keulaputkia/takaiskaria on aika paljon helpompaa kuin perinteisillä pukeilla.


Varmaan ihan ketterä siirtelyyn... itsehän nostelen yamahan perää omin kätösin. Ei kuitenkaan vielä niin ketterä, että jaksaisin yhtä päivää käyttää tuon väsäämiseen :)

Jos tuolla pääsee niin korkealle, että huoltotyöt voi tehdä ryhdikkäästi seisaaltaan, niin pisteet nousee heti.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020