Ratakierros

Aloittaja jarska, 12.07.12 - klo:22:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: carbon - 22.07.12 - klo:20:06

      Olin siinä koht silleen paikalla pakettiautolla äksidentin jälkeen. Sillä se Kawa poiskin tuotiin. Se kohta mihin se pysähtyi, valui 2-4l bensaa.
Ratavalvoja tuli siihen kanssa ja yhdessä ihmeteltiin että miten se saadaan siitä äkkiä pois ?
Heitin puoli herjana " Mites sytkäri ? " Kaksi sekuntia myöhemmin siinä oli 2m korkeat liekit, vajaa 2 neliöö.
Toiset kaksi sekuntia myöhemmin " Pkle, mahtaako tuo asfaltti sulaa ? " Äkkiä autoon sammutinta hakemaan.
Taas ihmeteltiin ettäkö jauhesammutinta radalle, mahtaako tulla liukas tai muuten tyhmä ajatus. Siinä sitten jo liekit nopeasti mataloituvat ja bensa paloi pois, eikä asfaltti ehtinyt edes lämmetä.
Että tämmönen tapaus tällä kertaa....
Tommosessa paloprosessissa se lämpö ei juurikaan säteile asfalttiin, koska se lämpö höyrystää bensan/ bensan höyrystyminen imee lämmön asfaltista, ja varsinainen paloprosessi tapahtuu reilusti irti asfaltin pinnasta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.07.12 - klo:09:50

Tommosessa paloprosessissa se lämpö ei juurikaan säteile asfalttiin, koska se lämpö höyrystää bensan/ bensan höyrystyminen imee lämmön asfaltista, ja varsinainen paloprosessi tapahtuu reilusti irti asfaltin pinnasta.

Samaisesta syystä me hikoillaan. Siis aineen olomuodon muutoksen vaatima energia otetaan iholta. Vesi on kova sana helteisillä ultramatkoillakin, kun sillä saa itseään kasteltua lisäksi. Bensaa en ole kokeilut, mutta se toimii nopeammin, kun höyrystyykin. Tuntuu myös iholla tästä syystä kylmältä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 23.07.12 - klo:12:13
Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.07.12 - klo:09:50
Tommosessa paloprosessissa se lämpö ei juurikaan säteile asfalttiin, koska se lämpö höyrystää bensan/ bensan höyrystyminen imee lämmön asfaltista, ja varsinainen paloprosessi tapahtuu reilusti irti asfaltin pinnasta.
Samaisesta syystä me hikoillaan. Siis aineen olomuodon muutoksen vaatima energia otetaan iholta. Vesi on kova sana helteisillä ultramatkoillakin, kun sillä saa itseään kasteltua lisäksi. Bensaa en ole kokeilut, mutta se toimii nopeammin, kun höyrystyykin. Tuntuu myös iholla tästä syystä kylmältä.
Asetoni on vielä parempi tossa käytössä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Ratakierros saatu tältäosin päätökseen.
Motoparkki onnistui tänään, pieni ripsaus vaan sadetta ja sekin kuivui äkkiä.
Ajo maistui hyvältä ja rentous alkaa löytymään yhä paremmin.
Gepsi-mokkuli vihoitteli taas, enkä saanu aikoja mitattua, pitää ostaa uusi.
Hieno viikko takana ja kaikki suunnitelmissa olleet radat tuli koluttua.

jarska

Lainaus käyttäjältä: janlai - 20.07.12 - klo:21:30
löytysköhän keltään kuvia kawasta ,kun oli ekaa kertaa uudet katteet.
Pyörä oli niin nätti edes hetken.

Tässä vielä parit löydöt.
Ja kattokaas myös Carbon papparaisen ajoasentoa, on meinaan parantunut huomattavasti viime kesästä!

Maria

Lainaus käyttäjältä: janlai - 22.07.12 - klo:14:24
voi kiitos kyllä nä riittää.

Kerta kiellon päälle  ;D lisää kuvia kyseiseltä päivältä.

Paranemisia!
terv. se akkeli, joka ei antanut nostaa päätä pois "sylistään" ja kyseli blondeja :)

Maria

Lainaus käyttäjältä: jarska - 24.07.12 - klo:00:23
Motoparkki onnistui tänään, pieni ripsaus vaan sadetta ja sekin kuivui äkkiä.

Ja todistusaineistoa...  cool_gif

janlai

Lainaus käyttäjältä: Maria - 27.07.12 - klo:23:52
Lainaus käyttäjältä: janlai - 22.07.12 - klo:14:24
voi kiitos kyllä nä riittää.

Kerta kiellon päälle  ;D lisää kuvia kyseiseltä päivältä.

Paranemisia!
terv. se akkeli, joka ei antanut nostaa päätä pois "sylistään" ja kyseli blondeja :)
Kiitos vaan, kyllä tässä pikkuhiljaa parannutaan. Ensi vuonna sit ehkä taas ajetaan. Enpä muista niitä kysymyksiä, enkä onneks
vastauksia. Kuvat on kyllä upeita kaikki. Hyvää kesän jatkoo teille ja ajelkaa iisisti.
There is no easy way

mako

minkälainen meininki on botnian / kemoran vapaissa harjootuksissa onko siellä henkilökuntaa jakamassa ryhmiin vai pitääkö itse sopia paikalla olijoiden kesken ajovuoroista .ajattelin huomenna lähtee botnialle ja siitä sit päivän  aikana fiilistellä et lähtiskö seuraavaksi päiväksi vielä kemoralle .kummallakaan radalla en oo ennen käynyt joten vauhtikin olis sellasta tissutteluu . ratakone app nyt tietty jurvaan ainakin lähtee ku norskit hyvää säätä lupaa???

PetsuZX

Lainaus käyttäjältä: mako - 31.07.12 - klo:13:51
minkälainen meininki on botnian / kemoran vapaissa harjootuksissa onko siellä henkilökuntaa jakamassa ryhmiin vai pitääkö itse sopia paikalla olijoiden kesken ajovuoroista .ajattelin huomenna lähtee botnialle ja siitä sit päivän  aikana fiilistellä et lähtiskö seuraavaksi päiväksi vielä kemoralle .kummallakaan radalla en oo ennen käynyt joten vauhtikin olis sellasta tissutteluu . ratakone app nyt tietty jurvaan ainakin lähtee ku norskit hyvää säätä lupaa???

Kemoralla tasalta pyörät, puolelta autot.

jarska

31.07.12 - klo:14:39 #55 Viimeisin muokkaus: 31.07.12 - klo:14:48 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: mako - 31.07.12 - klo:13:51
minkälainen meininki on botnian / kemoran vapaissa harjootuksissa onko siellä henkilökuntaa jakamassa ryhmiin vai pitääkö itse sopia paikalla olijoiden kesken ajovuoroista .ajattelin huomenna lähtee botnialle ja siitä sit päivän  aikana fiilistellä et lähtiskö seuraavaksi päiväksi vielä kemoralle .kummallakaan radalla en oo ennen käynyt joten vauhtikin olis sellasta tissutteluu . ratakone app nyt tietty jurvaan ainakin lähtee ku norskit hyvää säätä lupaa???

Mennään radalle kuin mullilauma kevätlaitumille ja toivotaan ettei autoja tulis ollenkaan.
Ryhmäjakoja ei ole pyörien kesken ja aikalailla oma-aloitteista meininkiä muutenkin.

Ratavalvojan löytää Kemoralla tarvittaessa ja päivystää joskus myös tornissa.
Botnialla varmin tapa löytää ratavalvoja on ostaa pullo väliolutta, sihauttaa se kuuluvasti auki varikolla...yleensä kömyää jostain pusikosta esiin.

mako

motoparkin kokemus viime kesältä oli kanssa aika unohtumaton .ensin oli mopot jaettu 3 ryhmään ku ei ollut autoja .sit ku tuli autoja ne ajo vähän aikaa pyörien kans samaan aikaan ja sen jälkeen erikseen. muut ryhmät meni ihan sekaisin ja kukaan ei tiennyt koska mikäkin ryhmä ajaa .aikamoinen romuralli siitä alkoi.alastarossa on yleensä niin vähän vapaita et siel on silloin vähän porukkaa ja olen joskus ajellut yhden auton kanssa samaan aikaan mut kyllä viimeksi ku olin ja menin rähmälleen niin eka ajatus oli et missäs se auto mahtaa olla nyt.

JTK

31.07.12 - klo:17:43 #57 Viimeisin muokkaus: 31.07.12 - klo:17:50 käyttäjältä JTK
Lainaus käyttäjältä: mako - 31.07.12 - klo:15:52
motoparkin kokemus viime kesältä oli kanssa aika unohtumaton .ensin oli mopot jaettu 3 ryhmään ku ei ollut autoja .sit ku tuli autoja ne ajo vähän aikaa pyörien kans samaan aikaan ja sen jälkeen erikseen. muut ryhmät meni ihan sekaisin ja kukaan ei tiennyt koska mikäkin ryhmä ajaa .aikamoinen romuralli siitä alkoi.alastarossa on yleensä niin vähän vapaita et siel on silloin vähän porukkaa ja olen joskus ajellut yhden auton kanssa samaan aikaan mut kyllä viimeksi ku olin ja menin rähmälleen niin eka ajatus oli et missäs se auto mahtaa olla nyt.

Pysyn OT linjallani:

Ne kerrat, kun olen Motoparkin vapailla päivillä ollut, on homma toiminut. Autot ajaneet omana ryhmänä, pyörät nopea ja hitaat. Ryhmät on sovittu varikolla, ilman isompaa vaikeutta. Myös viime kesänä. Yleensä porukasta on joku motoristi saanut suunsa auki ja autoille on järkätty oma vuoro.
Tänä kesänä oli eka jännäpäivä "hei lähetään kaikki yhtäikaa ettei tulis ruuhkaa, eihän tässä mitään käy". Tapahtui kuitenkin "järjestetyllä" päivällä. Porttivahti (ei radan henkilökuntaa) hosas kaikki yhtaikaa radalla. Omia aivoja käyttävät saattoivat jättää pitemmän raon ja koukata välillä varikon kautta, että suma edessä sai purkautua.

Aiempina vuosina henkilökunnan "vaki vanha porttivahti" hoiti hommat ok, valitettavasti hän poistui joukostamme. Tänä kesänä on uudet nuoret porttivahdit, toivon mukaan pojat oppivat seuraamaan tapahtumia radallakin.

Ratojen käyttäjät vaikuttavat omilla tekemisillään radan henkeen ja toimintoihin. Esimerkkinä iso "kiitos" niille Motoparkin kävijöille, jotka maksoivat aamupäivän mutta reiluina motoristeina ajoivat koko päivän. => Nyt on myynnissä sitten vain yhden hintaista lippua, koko päivä.
Quot homines, tot sententiae.

jarska

Lainaus käyttäjältä: JTK - 31.07.12 - klo:17:43
Tänä kesänä on uudet nuoret porttivahdit, toivon mukaan pojat oppivat seuraamaan tapahtumia radallakin.

Nuoret miehet oli ainakin reiluja kun JiiPee66:n kanssa oltiin sadepäivänä, maksettiin ja rahat luvattiin takaisin jos alle 10 kierrosta jää saldoksi...takas tuli kun ei päästy ollenkaan ajaan. shakehands_1

Powered by EzPortal