Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.03.16 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.03.16 - klo:20:25
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.03.16 - klo:16:38
En tiiä millä tapaa se tuntuu epävakaalta, mutta jos keula menee jarrussa liian rajusti/aikaisin pohjaan, alkaa keula luikertaa renkaan päällä.
Se on aivan sama meneekö se keula aikaisemmin vai myöhemmin vai hellästi vai rajusti pohjaan, jos menee pohjaan, niin se alkaa luikertaa.

Kato, yllätys. Tulit taas inttämään itsestään selvästä asiasta. Kokeilepa miettiä lisää ja yritä uudestaan.

No jos asia on kerran sullekkin selvä, niin miks sä sit sössötät epäolennaisuuksia sinne sekaan?
Katoppa apina peiliin taas kerran...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 02.03.16 - klo:23:36
http://www.ebay.com/itm/3068-2015-15-BMW-S1000RR-DDC-Rear-Shock-Sensor-/291593788695?hash=item43e4581d17:g:3WcAAOSwHjNV~EEK&vxp=mtr

Pystyiskös tollasia valmiita käyttään?
Tossa ainoo vi**umainen ollee löytää sopiva liitin sähköille. Jos noissa on samaa sarjaa kuin noissa bemareissa yleensä, niin siihen ei oiken saa viriteltyäkään mitään järkevää liittimen tapaista. Veikkaisin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 02.03.16 - klo:22:41
Esim 2D:llä on hyviä iskarin liikettä varten tehtyjä potikoita.   http://2d-datarecording.com/en/produkte/custom-packs-1/bmw-custom-packs/hp4-custom-pack/federwegsensor-vorne/

Ja ennen kuin kukaan Matti Näsä kerkee näsäileen aiheesta,"ei kaikilla ole benaria johon laittaa", oon varikolla nähnyt vastaavia osia myös susukeissa muum muassa.
Kyseinen potikka ollee Penny&Gillesin laatuvehkeitä. On niitä motogp-mopoissakin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.03.16 - klo:23:40
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.03.16 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.03.16 - klo:20:25
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.03.16 - klo:16:38
En tiiä millä tapaa se tuntuu epävakaalta, mutta jos keula menee jarrussa liian rajusti/aikaisin pohjaan, alkaa keula luikertaa renkaan päällä.
Se on aivan sama meneekö se keula aikaisemmin vai myöhemmin vai hellästi vai rajusti pohjaan, jos menee pohjaan, niin se alkaa luikertaa.

Kato, yllätys. Tulit taas inttämään itsestään selvästä asiasta. Kokeilepa miettiä lisää ja yritä uudestaan.

No jos asia on kerran sullekkin selvä, niin miks sä sit sössötät epäolennaisuuksia sinne sekaan?
Katoppa apina peiliin taas kerran...
Sulle asiallisesti vastaaminen on vähän sama kuin yrittäs sialle selittää satelliitin sielunelämää. Menee ikäänkuin turha työ hukkaan, mutta yritetään nyt kuitenkin.
Jos on hankaluuksia ymmärtää miksi keula voi pohjata ilman, että rengas alkaa luikertaa niin piirtele alkuun vaikka voimatasapainopiirros ja mieti mitä tapahtuu kun keula lähestyy pohjaamista eri nopeuksilla ja kuinka rengas eri nopeuksilla pohjaamiseen  reagoi. Tuo jälkeen voikin sitten miettiä eri tilanteita, joissa keula voi radalla pohjata.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.03.16 - klo:16:59
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.03.16 - klo:16:38
En tiiä millä tapaa se tuntuu epävakaalta, mutta jos keula menee jarrussa liian rajusti/aikaisin pohjaan, alkaa keula luikertaa renkaan päällä. Jos taas tuntuu, että mopo yrittää haukata mutkaan, on mopon geometria liian nokallaan.

Edit. Ja ei pitäs keulan linjauksen mitenkään muuttua jouston aikana ellei keulaputket ole kierot.
Niin no oon koko ajan ihmetellyt miksi keula on niin epälineaarinen. Jarruttaa kevyesti, keula jää 20mm pohjasta setin aikana. Jos jarruttaa lujaa niin menee vaan muutaman millin lisää. Keula on kuitenki nii herkkä ekat sentit että tyyliin tankkaa niin keula laskeutuu.

Pitäisi saada faktaa että missä kohti se nyt pohjaa niin voisi päätellä jotain.

Mä haluan iskaridynon. Tuossa mietin jo että racedacin vois valjastaa hyvinki iskaridynon loggeriksi. Akselois vaan tps-anturin ja paineanturin siihen ja silmublee.

Tuli pari asiaa mieleen.

Ensinnäkin linjaus jos on vaan snadisti pielessä, niin alkaahan se siellä loppupäässä vasta kanittamaan niin että sen huomaa. Jos on linjaus kunnolla pielessä, niin sen huomaa jo aikaisemmin. Enduron alusta, kun on pitkät liikematkat, tuo on vieläkin oleellisempi asia. Mutta linjauksen ei pitäisi ajossa muuttua mihinkään, kuten Nitrous sen jo totesikin.

Ja toinen mikä tuli mieleen tuosta mainitusta epälineaarisuudesta, sen hydraulistopparin lisäksi, on öljyn määrä, ettei sitä olisi liikaa?
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

TommoKe

03.03.16 - klo:09:32 #1265 Viimeisin muokkaus: 03.03.16 - klo:09:39 käyttäjältä TommoKe
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.03.16 - klo:23:46
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 02.03.16 - klo:23:36
http://www.ebay.com/itm/3068-2015-15-BMW-S1000RR-DDC-Rear-Shock-Sensor-/291593788695?hash=item43e4581d17:g:3WcAAOSwHjNV~EEK&vxp=mtr

Pystyiskös tollasia valmiita käyttään?
Tossa ainoo vi**umainen ollee löytää sopiva liitin sähköille. Jos noissa on samaa sarjaa kuin noissa bemareissa yleensä, niin siihen ei oiken saa viriteltyäkään mitään järkevää liittimen tapaista. Veikkaisin.


OLETAN että liittimen saanee hankittua bemarilta. Ohessa kuvia joistain eri varaosaliittimistä enempikin on tarjolla.
https://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/DiagramsMid/B0004874.png?v=07012015

https://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/DiagramsMid/B0005173.png?v=07012015

Samoilta sivuilta kuin tuon linkkasin, electrical-osastolta löytyy osanrot ja hinnat amerikan rahassa.

- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.03.16 - klo:09:32
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.03.16 - klo:23:46
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 02.03.16 - klo:23:36
http://www.ebay.com/itm/3068-2015-15-BMW-S1000RR-DDC-Rear-Shock-Sensor-/291593788695?hash=item43e4581d17:g:3WcAAOSwHjNV~EEK&vxp=mtr

Pystyiskös tollasia valmiita käyttään?
Tossa ainoo vi**umainen ollee löytää sopiva liitin sähköille. Jos noissa on samaa sarjaa kuin noissa bemareissa yleensä, niin siihen ei oiken saa viriteltyäkään mitään järkevää liittimen tapaista. Veikkaisin.


OLETAN että liittimen saanee hankittua bemarilta. Ohessa kuvia joistain eri varaosaliittimistä enempikin on tarjolla.
https://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/DiagramsMid/B0004874.png?v=07012015

https://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/DiagramsMid/B0005173.png?v=07012015

Samoilta sivuilta kuin tuon linkkasin, electrical-osastolta löytyy osanrot ja hinnat amerikan rahassa.
Alemman kuvan 1,4,7,10 näyttää sen suuntasilta mitä siin tod näk on.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.03.16 - klo:08:41
Jos on hankaluuksia ymmärtää miksi keula voi pohjata ilman, että rengas alkaa luikertaa niin piirtele alkuun vaikka voimatasapainopiirros ja mieti mitä tapahtuu kun keula lähestyy pohjaamista eri nopeuksilla ja kuinka rengas eri nopeuksilla pohjaamiseen  reagoi. Tuo jälkeen voikin sitten miettiä eri tilanteita, joissa keula voi radalla pohjata.
Tässä tapauksessa kyse oli nimenomaan siitä että keula rupee luikertamaan.

Joten apina on hyvä vaan eikä rupee sössöttään mitään satelliiteist.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 03.03.16 - klo:09:59
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.03.16 - klo:08:41
Jos on hankaluuksia ymmärtää miksi keula voi pohjata ilman, että rengas alkaa luikertaa niin piirtele alkuun vaikka voimatasapainopiirros ja mieti mitä tapahtuu kun keula lähestyy pohjaamista eri nopeuksilla ja kuinka rengas eri nopeuksilla pohjaamiseen  reagoi. Tuo jälkeen voikin sitten miettiä eri tilanteita, joissa keula voi radalla pohjata.
Tässä tapauksessa kyse oli nimenomaan siitä että keula rupee luikertamaan.

Joten apina on hyvä vaan eikä rupee sössöttään mitään satelliiteist.
Kuten arvata saattoi...hukkaan meni...
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: murmela - 03.03.16 - klo:09:52
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.03.16 - klo:09:32
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.03.16 - klo:23:46
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 02.03.16 - klo:23:36
http://www.ebay.com/itm/3068-2015-15-BMW-S1000RR-DDC-Rear-Shock-Sensor-/291593788695?hash=item43e4581d17:g:3WcAAOSwHjNV~EEK&vxp=mtr

Pystyiskös tollasia valmiita käyttään?
Tossa ainoo vi**umainen ollee löytää sopiva liitin sähköille. Jos noissa on samaa sarjaa kuin noissa bemareissa yleensä, niin siihen ei oiken saa viriteltyäkään mitään järkevää liittimen tapaista. Veikkaisin.


OLETAN että liittimen saanee hankittua bemarilta. Ohessa kuvia joistain eri varaosaliittimistä enempikin on tarjolla.
https://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/DiagramsMid/B0004874.png?v=07012015

https://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/DiagramsMid/B0005173.png?v=07012015

Samoilta sivuilta kuin tuon linkkasin, electrical-osastolta löytyy osanrot ja hinnat amerikan rahassa.
Alemman kuvan 1,4,7,10 näyttää sen suuntasilta mitä siin tod näk on.

Osa kädessä diilerille vaan hankkimaan sellasta rojekteihin sit.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

wbaum

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 03.03.16 - klo:09:00
Tuli pari asiaa mieleen.

Ensinnäkin linjaus jos on vaan snadisti pielessä, niin alkaahan se siellä loppupäässä vasta kanittamaan niin että sen huomaa. Jos on linjaus kunnolla pielessä, niin sen huomaa jo aikaisemmin. Enduron alusta, kun on pitkät liikematkat, tuo on vieläkin oleellisempi asia. Mutta linjauksen ei pitäisi ajossa muuttua mihinkään, kuten Nitrous sen jo totesikin.

Ja toinen mikä tuli mieleen tuosta mainitusta epälineaarisuudesta, sen hydraulistopparin lisäksi, on öljyn määrä, ettei sitä olisi liikaa?
Pitää tutkia tuota kanitusta. Oon kyllä aika tarkasti koittanut katsoa sitä. Tuota kai vois testata samalla jos koittais ilman jousia pumput kiinni kolmioissa.

Öljyä pitäisi olla aika tarkasti mitta, mutta voisihan sitä koittaa poistaa 10ml ja lyödä vaimennusta lisää.

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 03.03.16 - klo:20:18
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 03.03.16 - klo:09:00
Tuli pari asiaa mieleen.

Ensinnäkin linjaus jos on vaan snadisti pielessä, niin alkaahan se siellä loppupäässä vasta kanittamaan niin että sen huomaa. Jos on linjaus kunnolla pielessä, niin sen huomaa jo aikaisemmin. Enduron alusta, kun on pitkät liikematkat, tuo on vieläkin oleellisempi asia. Mutta linjauksen ei pitäisi ajossa muuttua mihinkään, kuten Nitrous sen jo totesikin.

Ja toinen mikä tuli mieleen tuosta mainitusta epälineaarisuudesta, sen hydraulistopparin lisäksi, on öljyn määrä, ettei sitä olisi liikaa?
Pitää tutkia tuota kanitusta. Oon kyllä aika tarkasti koittanut katsoa sitä. Tuota kai vois testata samalla jos koittais ilman jousia pumput kiinni kolmioissa.

Öljyä pitäisi olla aika tarkasti mitta, mutta voisihan sitä koittaa poistaa 10ml ja lyödä vaimennusta lisää.
Wehnällä (KVR) on tuohon linjauksen tarkistukseen hyvä linjain ´myynnissä. Just hiljattain ostin omaan työkalupakkiin moisen.

wbaum



Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 04.03.16 - klo:11:01
Wehnällä (KVR) on tuohon linjauksen tarkistukseen hyvä linjain ´myynnissä. Just hiljattain ostin omaan työkalupakkiin moisen.
Onko se semmonen levy? Miten sitä olis tarkoitus käyttää?

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla


qazwsx

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 04.03.16 - klo:12:24


Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 04.03.16 - klo:11:01
Wehnällä (KVR) on tuohon linjauksen tarkistukseen hyvä linjain ´myynnissä. Just hiljattain ostin omaan työkalupakkiin moisen.
Onko se semmonen levy? Miten sitä olis tarkoitus käyttää?

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla



Tuossa kuva, käyttö niin yksinkertaista että onnistuu minultakin. Levy vain vasten putkia ja kattoo ettei keiku.

m1kk0

05.03.16 - klo:21:46 #1274 Viimeisin muokkaus: 05.03.16 - klo:22:25 käyttäjältä m1kk0
Viime keväänä ajattelin kun aprilian hommasin, että ajelen nyt tämän kesän ja opettelen pyörää. Ikinä kun ei vastaavalla ole ajanut niin paskaankin voi tottua :)  Nyt kun huollatin alustaa niin motovillellä repeiltiin, että miten tänne keulaan saa edes näin paljon öljyä  hihi1 ja vielä eri määrä??? Tänään irrotin vakio sachc iskarin niin pohjaanlyötikumi oli ihan murusina ja tiiä sitten oliko edes vaimennuksia vai oliko vuotanu kuiviin. Hyvä yhdistelmä  facepalm keula aivan saa****an kova että jäi senttikaupalla joustovaraa ja takana löysä keppi  hihi1 Hyvin adaptoin itteni tommoselle alustalle  :) Ens kesänä lähtee sekunteja se on varma  airrev_1

Powered by EzPortal