Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Grandi67

No nyt etuputket huollettu,shimmattu ja vieterit mitoitettu läskille kuskille. Taakse riumppi saa Showaansa uudet sisukset RaceTeciltä ja jäykemmän vieterin Öölinssiltä.Tietenkin täyshuolto siinä sivussa

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 29.03.13 - klo:14:42
No nyt etuputket huollettu,shimmattu ja vieterit mitoitettu läskille kuskille. Taakse riumppi saa Showaansa uudet sisukset RaceTeciltä ja jäykemmän vieterin Öölinssiltä.Tietenkin täyshuolto siinä sivussa

Sua ei pidättele enää mikään!

jarska

Ei tästä mitään tule, pärjäisköhän tällä Bitubon wanhalla, manuaalisella alustalla vielä kesän vai myyntiin ja tikiä alle?

No jos Juice laittas tuollaset niin...

Wper

Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.04.13 - klo:11:53
Ei tästä mitään tule, pärjäisköhän tällä Bitubon wanhalla, manuaalisella alustalla vielä kesän vai myyntiin ja tikiä alle?

No jos Juice laittas tuollaset niin...

Luulin, että sulla olis jo uusinta huippu teknologiaa kawan alla?
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Wper - 11.04.13 - klo:12:13
Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.04.13 - klo:11:53
Ei tästä mitään tule, pärjäisköhän tällä Bitubon wanhalla, manuaalisella alustalla vielä kesän vai myyntiin ja tikiä alle?

No jos Juice laittas tuollaset niin...

Luulin, että sulla olis jo uusinta huippu teknologiaa kawan alla?

Niin minäkin luulin, mutta sain tällaisen kuvan liitteenä ja nyt masennuin.
Voi olla että herkkä mieleni sai kolauksen, eikä kulje edes viime kesän malliin.
Aloitan ostamalla tuon Iphonen huutonetistä ensin...askel lähempänä aktiivialustaa.

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.04.13 - klo:11:53
Ei tästä mitään tule, pärjäisköhän tällä Bitubon wanhalla, manuaalisella alustalla vielä kesän vai myyntiin ja tikiä alle?

No jos Juice laittas tuollaset niin...


Noo, jos möisit, niin möisikkö halwalla?
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

jarska

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 11.04.13 - klo:13:13
Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.04.13 - klo:11:53
Ei tästä mitään tule, pärjäisköhän tällä Bitubon wanhalla, manuaalisella alustalla vielä kesän vai myyntiin ja tikiä alle?

No jos Juice laittas tuollaset niin...


Noo, jos möisit, niin möisikkö halwalla?

No en mä silti raaskis myydä, pirun hyvä alusta.

marko_

Kyllä mää poijaat sanon että voi olla ero kun yöllä ja päivällä nyt kun on alusta rakennettu rata-ajoa varten.  Sain eilen alustan huollosta Koitto Motoserviceltä ja nyt lyöny pyörää kasaan, toimii nyt noi iskarit niin mahtavasti että tuolla mennään TOSI omaa kovaa kun pääsee radalle ajaan!
Mun painolle oikeat jouset, shimmitykset ja muuta tehty molempiin päihin, saan vasta myöhemmin tarkemman selitykset mitä se noille iskareille teki mutta jopa tämmönen amatööri huomaa eron miten paljo parempi tuo nyt on. :)

Niin ja vakio ohjausiskarin tilalle tuli öhlinssi minkä huollatin myös Koitolla.

Fasu

Mistä Yamaha YAR03 1999-2004 keulan oikean korkeuden saa ongittua selville? Amerikkalainen ilmoittaa,että tuubien nokat ylhäällä cliparien tasalle.
Mittoista esim. yläkolmioon ei mainita ja alkuperäset cliparit on jääneet matkan varrelle. Edes niiden paksuutta ei tiedä. Eturengas on profiililtaan nyt 10% korkeampi
ja sen pitäisi hieman korjata tilannetta,jossa putkia on liuvutettu kolmioiden läpi? Turvallaan tuo kulkee kuitenkin edelleen ja jättö ja kulma on valmiiksi riittävän herkällä
pelkällä tehdasasetuksella.
VV

Kuulapää

20.04.13 - klo:01:47 #399 Viimeisin muokkaus: 20.04.13 - klo:01:49 käyttäjältä Kuulapää
Lainaus käyttäjältä: Fasu - 19.04.13 - klo:22:57
Mistä Yamaha YAR03 1999-2004 keulan oikean korkeuden saa ongittua selville? Amerikkalainen ilmoittaa,että tuubien nokat ylhäällä cliparien tasalle.
Mittoista esim. yläkolmioon ei mainita ja alkuperäset cliparit on jääneet matkan varrelle. Edes niiden paksuutta ei tiedä. Eturengas on profiililtaan nyt 10% korkeampi
ja sen pitäisi hieman korjata tilannetta,jossa putkia on liuvutettu kolmioiden läpi? Turvallaan tuo kulkee kuitenkin edelleen ja jättö ja kulma on valmiiksi riittävän herkällä
pelkällä tehdasasetuksella.
Mulla on 1999 -mallissa 40mm putket kolmion läpi. Laskin tätä kautta varten hieman, kun alkuperäissuosituksena etukumin profiili on 60 ja käytössä on supercorsan 70 vastaava. Vakio korkeus taisi olla jotain 30-35mm luokkaa, en muista tarkkaa lukemaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 19.04.13 - klo:22:38
 Sain eilen alustan huollosta Koitto Motoserviceltä ja nyt lyöny pyörää kasaan, toimii nyt noi iskarit niin mahtavasti että tuolla mennään TOSI omaa kovaa kun pääsee radalle ajaan!

No nyt ymmärrän miksi sitä ryhmääkin piti vaihtaa. respekt_1

marko_

^^ Nyt on luottoa alustaan niin pakkohan sen on kulkea  :-X ^^

jarska

20.04.13 - klo:08:04 #402 Viimeisin muokkaus: 20.04.13 - klo:08:08 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Fasu - 19.04.13 - klo:22:57
Mistä Yamaha YAR03 1999-2004 keulan oikean korkeuden saa ongittua selville? Amerikkalainen ilmoittaa,että tuubien nokat ylhäällä cliparien tasalle.
Mittoista esim. yläkolmioon ei mainita ja alkuperäset cliparit on jääneet matkan varrelle. Edes niiden paksuutta ei tiedä. Eturengas on profiililtaan nyt 10% korkeampi
ja sen pitäisi hieman korjata tilannetta,jossa putkia on liuvutettu kolmioiden läpi? Turvallaan tuo kulkee kuitenkin edelleen ja jättö ja kulma on valmiiksi riittävän herkällä
pelkällä tehdasasetuksella.

Täältä voi myös kaivella jotain suosituksia.

raise fork tubes 9mm in clamps with D207GP tires

Fasu

Linkissä oli asiaa ihan lukea asti. Jostain syystä se ensin antoi mittoja vaan kawalle ja buimurille. :D
Jammun putket oli nyt tasan 30mm läpi yläkolmion ja edessä on 70-sarjan nakki alla kun pehmeämpiä
kumeja ei juuri ole varastossa muilla mitoilla. Renkaan ja alakatteen väliin jäi 12 mm rakoa
ja jarrussa se on sorvannut katetta.
Kulmamittaukseen saattaisi laseri olla hyvä. Kolmion päältä nokkamutteri pois ja tiukka tanko reikään.
Pyörää enemmän purkamatta saisi mitattua rungon ja haarukan kulmat,mitattua korkeuden myös
ja laserin saa calibroitua pyörän asentoa vastaavaksi vaikka lattia olisi vino.
Siis seuraavaksi pyörimään lähimmälle rakennustyömaalle.Sponsorina YIT?
VV

Fasu

Etuputket on suorat,keula oikeassa korkeudessa,akseliväli tehtaan mitoissa,eikä renkaat ole ristissä keskenään. Haarukoiden välykset on poistettu.
Jos antas rungon olla nyt rauhassa?
VV

Powered by EzPortal