Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.04.13 - klo:23:30
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.04.13 - klo:12:29
Renkaan kulumisen perusteella alustan säätö olisi ehkä sellainen asia, johon voisi keskittyä settien välissä,
Ei siihen tarvi keskittyä settien välissä. Setin jälkeen kun laittaa lämppäriä päälle, jos rengas näyttää hyvältä, antaa olla. Jos pahalta, niin sit on ehkä syytä tehdä jotain.
Seuraavaks alat korjaaman mun tekstistä pilkun paikkoja? Luulin, että sanamuoto settien välissä olisi riittävän selkeä osoittamaan, että renkaan kulumisen perusteella tehtävää alustan säätöä ei funtsita ajaessa, eli setin aikana.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.04.13 - klo:23:30
Lainaamutta taidan tuoltakin osalta keskittyä ensi kesänä siihen, että yritän kerrankin laittaa alle keliin sopivan kumin ja siihen oikean paineen niin ei tarvitse paikata väärästä seoksista johtuvia ongelmia alustaa ruuvaamalla. Lisäksi pitää kitkeä ajotyylistä toi renkaan raiskaaminen.
Yksi hyvä puoli väärässä rengasvalinnassa on se että se tuo herkemmin esille alustan ongelmat. Toki olettaen ettei kuski raiskaa rengasta.
Niinpä...kuten tuolla aiemmin sanoin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

26.04.13 - klo:07:35 #481 Viimeisin muokkaus: 26.04.13 - klo:07:37 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.04.13 - klo:23:14
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 25.04.13 - klo:06:03
Palmasin jarrupaikankin löysit, olisi vaan pitänyt uskaltaa/päättää kääntää :) missäköhän se video on?
Jaa tää vai?  :)

http://www.youtube.com/watch?v=6RK4DCzu5Sg

Joo! Ai että oli taas kiva katsoa :) Viihdyttävä pätkä.

Jarkko jos olisi ollut livenä katsomassa, miten palmasin mutkaan ajetaan... Olisi saattanut muutama voimasana lentää :D

murmela

26.04.13 - klo:09:15 #482 Viimeisin muokkaus: 26.04.13 - klo:09:17 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: app - 25.04.13 - klo:23:48
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.04.13 - klo:23:31
Lainaus käyttäjältä: app - 25.04.13 - klo:23:27
Nyt ei toimi murmelan linkki?
Kopypasteta se selaimen osoiteriville.

Löytyi, kiitti! Joo, ihan oikeessa paikassa sä aloit jarruttaa, mutta sulta unohtu et oot mutkaradalla. Oisit kääntäny samalla oikeelle  ass_1
Vieras pyörä, enemmän vauhtia, "väärä ajolinja", välivapaa, täysjarru, perä leijjuu puolelta toiselle, "Ainiin, eihän tässä saa**na ole takajarrua jos menee hiekalle asti!":ssä oli ihan riittävästi ohjelmaa mun kapasiteetille. Ei kyenny kädet enää kääntämään. 10-20 senttiä jäi matkaa valkoseen viivaan loppuendon jälkeen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tonibergholm

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.04.13 - klo:23:14
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 25.04.13 - klo:06:03
Palmasin jarrupaikankin löysit, olisi vaan pitänyt uskaltaa/päättää kääntää :) missäköhän se video on?
Jaa tää vai?  :)

http://www.youtube.com/watch?v=6RK4DCzu5Sg

Samalla taisit mennä meikäläisestä ohi. Ainakin mopo ja ajoasu täsmää, ellen ihan värin kattonu. :)

jarska

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 26.04.13 - klo:11:06
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.04.13 - klo:23:14
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 25.04.13 - klo:06:03
Palmasin jarrupaikankin löysit, olisi vaan pitänyt uskaltaa/päättää kääntää :) missäköhän se video on?
Jaa tää vai?  :)

http://www.youtube.com/watch?v=6RK4DCzu5Sg

Samalla taisit mennä meikäläisestä ohi. Ainakin mopo ja ajoasu täsmää, ellen ihan värin kattonu. :)

Murmis jäi nurkkasilmällä tsekkaan Bemusta raket + trailit ja unohti koko mutkan.

T1mppa

26.04.13 - klo:11:53 #485 Viimeisin muokkaus: 26.04.13 - klo:11:55 käyttäjältä T1mppa
Meno on kyllä kirinyt yllättävän ilkeäksi.
Taitaa olla korkea aika päästä radalle päästämään vähän höyryjä.
(Tosin radalla pitäisi olla rauhallinen, rento ja keskittyä ajamiseen. Muuten voi sattua virheitä.)

Alustakeskustelut on kyllä mystisiä. Kaikkia pieni yleistys aihe kuitenkin kiinnostaa ja haluaisi jotain pientä ruuvailla, mutta mitään ei tunnusteta ja väitetään vastaan. :)

Onneksi murmela vastaa esitettyihin kysymyksiin ja kertoo mielipiteitään. Mielestäni se on pelkkää plussaa. "Murmela-filtteriä" pitää aina välillä vaan käyttää, sillä asioiden kyseenalaistaminen on tärkeää oppimisen kannalta.

PS. Nyt ollaan käsitelty kevyesti pyörän geometriasta Rake ja Trail. Mikäs olisi seuraava otsikko? Ehdotuksia?

jarska

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 26.04.13 - klo:11:53
Meno on kyllä kirinyt yllättävän ilkeäksi.

Äläs nyt, tuskin täällä kukaan oikeesti ilkeä on, pientä keskustelua, heittoja ja kannanottoja vaan...puoleen ja toiseen.

Uskon että murmis kyllä kestää pientä naljailua ja pitää varmasti kantansa...propsit siitä.

Eikait siitä mitään tulis jos kaikki vaan ruuvais, ees taas kuten minä, hyvä soon jotta jotku vähän jarruttelee ettei mennä jonossa hiekkarodeoo, huonoilla ajotaidoilla ja väärin säädetyllä alustalla.
Ja toisaalta tylsää jos ei saa ihan vähän kokeilla mitä tapahtuu, varovasti...parikyt napsuu kerrallaan.

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 26.04.13 - klo:11:53
Meno on kyllä kirinyt yllättävän ilkeäksi.

No eipä ole! Onks sulla menny palautusjuoman sekaan väärät lääkkeet...?? :o
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.04.13 - klo:00:00
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 26.04.13 - klo:11:53
Meno on kyllä kirinyt yllättävän ilkeäksi.

No eipä ole! Onks sulla menny palautusjuoman sekaan väärät lääkkeet...?? :o

Siitä onkin hetki kun olen palautusjuomaa nauttinut. Ekat urheilusuoritukset ajattelin tehdä 10.5. Sauvakävelyä lukuunottamatta, urheilu on ollut oikeastaan ihan nollissa. Lääkkeetkään ei ole oikein mun juttu.
Mutta ehkä vaan olin omissa ajatuksissani ja kuvittelin, että foorumin ulkopuolisetkin (jotka ei ns. tunne henkilöitä) saattaa lukea tätä ja pelästyä.

Pahoitteluni

Nitrous

^Tähän perään on siis varmaan hyvä mainita ulkopuolisia ajatellen, että tämä tähän ketjuun kirjoittanut porukka on varikolta vähintäänkin naamatuttuja, ja kuittailu puolin ja toisin on myös sen mukaista. Uusia kohtaan myö ollaan ihan ystävällisiä ja kilttejä. :)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.04.13 - klo:11:38
^Tähän perään on siis varmaan hyvä mainita ulkopuolisia ajatellen, että tämä tähän ketjuun kirjoittanut porukka on varikolta vähintäänkin naamatuttuja, ja kuittailu puolin ja toisin on myös sen mukaista. Uusia kohtaan myö ollaan ihan ystävällisiä ja kilttejä. :)

Joo. Aina ei varmaankaan aukene uudemmalle foorumilaiselle, mitä toikin nyt tossa kohtaa tarkotti, kun läskiks veti asiallisen vastauksen. Taustalla yleensä vanhat väännön tyngät, tai menneet sattumukset radalla tai varikolla.

Ja niitähän meillä piisaa  :D 

TommoKe

Toisinaan vääntäminen ja vängääminen saa melkein legendaarisia uloittuvuuksia!  :)  Eilen askartelin kanssa alustan bemmiin kiinni huollon/muutosten jälkeen. Ai että, kun nyt suarastaan odottaa jo riittävän lämmintä ratapäivää! Autotalli-persdyno tunsi jo että omat enkat syntyy kaikessa... Hiessä, tuskassa ja hymyssä erityisesti!
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 26.04.13 - klo:11:53
PS. Nyt ollaan käsitelty kevyesti pyörän geometriasta Rake ja Trail. Mikäs olisi seuraava otsikko? Ehdotuksia?

Ei ny iha viel vaiheta aihetta.

Kertokaas mulle mimmoset speksit on vakiossa 2010 600ssa kikserissä?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.04.13 - klo:15:55
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 26.04.13 - klo:11:53
PS. Nyt ollaan käsitelty kevyesti pyörän geometriasta Rake ja Trail. Mikäs olisi seuraava otsikko? Ehdotuksia?

Akselivälin muutokset ja swingin kiinnityspisteen korkeus/kulma? Kuka avaa aiheen? Ite en tajua kaikkea...
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.04.13 - klo:15:55
Ei ny iha viel vaiheta aihetta.

Kertokaas mulle mimmoset speksit on vakiossa 2010 600ssa kikserissä?
Samat kuin K8ssa eli vissiin 23.5' ja 97mm.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Powered by EzPortal