Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kuulapää

Ohhoh, kyllä menee sekavaksi. Vakio trail 1999 R6:ssa on 81mm. Taidanpa nöyrästi nostaa keulan takaisin ylös ja keskittyä olennaiseen, eli ajamiseen.

jarska

27.04.13 - klo:20:41 #496 Viimeisin muokkaus: 27.04.13 - klo:20:52 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Kuulapää - 27.04.13 - klo:18:48
Vakio trail 1999 R6:ssa on 81mm.

Mitähän hel***tiä ne on ton Kawan 08-10 mallin kans suunnitelleet kun trail sen 110mm.
Tuon kyllä huomas kun ajeli vielä siviilivarusteilla, pakasta vedettynä ekaa kertaa.
Alusta ihan hemmetin vakaa ja meni kuin kiskoilla, mut annas olla ku mutka tuli...ihan ku sonnin selässä olis istunu ja vääntäny sarvista vastakkaiseen suuntaan, missä kiimanen lehmä laitumella.


Edit. äkkii ennenku kukaan kerkee kommentoimaan...joo...johtuu monesta muustakin seikasta alustassa ja geometriassa, mut silti ihmetyttää kun vertaa muihin kilosiin ja kusiaisiin.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 27.04.13 - klo:16:20
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.04.13 - klo:15:55
Ei ny iha viel vaiheta aihetta.

Kertokaas mulle mimmoset speksit on vakiossa 2010 600ssa kikserissä?
Samat kuin K8ssa eli vissiin 23.5' ja 97mm.

Ja hihamutulaskennallinen etujättö eri takanakkiprofiileilla:
180/50   99,5

180/55   97,0

180/60   94,5
180/65   92,0

190/50   98,1
190/55   95,5
190/60   92,8
190/65   90,2
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Ja tässä suorastaan loistava ohje pyörän alustan säätöön meille kaikille suoraan " Honda Gresinin MotoGP-tiimin asiantuntijoilta":
http://www.castrolmoto.com/fi/rider_support/suspension_sorted.php

Tuolta sivulta löytyy myös niin asiantuntevaa öljytietoutta, että oksat pois. :D
On kyllä Castrol mössiny noi sivut asiasisällön osalta ihan totaalisesti. (Tässä osansa kyllä varmasti on toistaitoiselle kääntäjällä)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Ja meikäläisen puuperseen todisteena: Molemmissa telareissa 40-45mm liian vähän öljyä. Saas nähä jos pystys jarruttamaan vähän kovempaa nyt kun ilmajousi on jonnin verran lyhyempi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Fasu

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.04.13 - klo:13:46
Ja meikäläisen puuperseen todisteena: Molemmissa telareissa 40-45mm liian vähän öljyä. Saas nähä jos pystys jarruttamaan vähän kovempaa nyt kun ilmajousi on jonnin verran lyhyempi.
Ja kaiken kukkuraraksi, linkkiä lainaten-Pyörän heilahtelu, aliohjautuminen ja takaosan väljyys myös viittaavat siihen, että saatat ajaa liian lujaa. Aja aina tien kunnon ja nopeusrajoitusten mukaan- :D
VV

henkkaki

Mahtaisko joku tietää Kawa 10 -08 vakio takaiskarin pituuden kiinnityslenkin keskeltä toisen lenkin keskelle?
Öhlins on 338mm -1mm+5mm. Öhlärin ohjeessa käsketään vaihtamaan yläkiinnityksen alla oleva 9mm prikka 6 milliseksi, eli onkohan Ö pidempi vai miksi pitää perää laskea? Itsellä ei ole vakio iskaria mistä mittaisin.

jarska

Lainaus käyttäjältä: henkkaki - 29.04.13 - klo:19:39
Mahtaisko joku tietää Kawa 10 -08 vakio takaiskarin pituuden kiinnityslenkin keskeltä toisen lenkin keskelle?
Öhlins on 338mm -1mm+5mm. Öhlärin ohjeessa käsketään vaihtamaan yläkiinnityksen alla oleva 9mm prikka 6 milliseksi, eli onkohan Ö pidempi vai miksi pitää perää laskea? Itsellä ei ole vakio iskaria mistä mittaisin.

Tuollahan se makas laatikossa ja mitta pultin reikien keskeltä-keskelle tarkalleen 330mm.
-10 mallissa se prikka oli alkuperäisenä 10mm paksu ja tilalle tuli samainen 6mm.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.04.13 - klo:21:48
Tuollahan se makas laatikossa ja mitta pultin reikien keskeltä-keskelle tarkalleen 330mm.
Oliks sulla siinä jousi kiinni, vai ilman?
Jos ilman jousta, niin luullakseni pampussa sisällä oleva top-out jousi "lyhentää" pamppua jonku 5-7 milliä tjsp.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

29.04.13 - klo:21:53 #504 Viimeisin muokkaus: 29.04.13 - klo:22:43 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.04.13 - klo:21:51
Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.04.13 - klo:21:48
Tuollahan se makas laatikossa ja mitta pultin reikien keskeltä-keskelle tarkalleen 330mm.
Oliks sulla siinä jousi kiinni, vai ilman?
Jos ilman jousta, niin luullakseni pampussa sisällä oleva top-out jousi "lyhentää" pamppua jonku 5-7 milliä tjsp.

Ainiijoo, eipä tosiaan ollu jousta paikoillaan vaan varmistelin käsin vetämällä suoraksi.

Birke

10.05.13 - klo:14:34 #505 Viimeisin muokkaus: 10.05.13 - klo:14:42 käyttäjältä Birke
Kemoran turnee lähestyy ja ajattelin ruuvata alustan vakioasetuksiin ja lähteä siitä hieromaan naksuja tilanteen mukaan. Painumat laitan kohdilleen, mutta keulan korkeus vähän mietityttää. Kisakuskilta sain vinkin, että 180 takanakilla keulaa olisi hyvä laskea putkista 4mm tai takaiskariin 2mm prikka sekä vastaavasti 190 takanakilla keulaputket yläkolmion tasalle ja antaa perän olla vakiokorkeudessa. Onko foorumilaisilla käytännön kokemuksia toimivista R6R alustan asetuksista? Riippuu tietysti kuskistakin, mutta ajossa tuo tuntuu niin pirun ketterältä 4mm lasketulla keulalla ihan kadullakin, ainakin verrattuna edelliseen gixeriin. Radalla vedän varmaan sisään ekasta apeksista :)

Twini

Tampereen suunnilla pätevää showa pumppujen huoltoa olemassa onko?

marko_

Lainaus käyttäjältä: Twini - 01.06.13 - klo:03:48
Tampereen suunnilla pätevää showa pumppujen huoltoa olemassa onko?

Mun pyörän alusta on tehty Valkeakoskella
http://www.koittomoto.fi
Kysy tuolta  shakehands_1

Cat

Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.06.13 - klo:23:34
Lainaus käyttäjältä: Cat - 23.06.13 - klo:22:25
E: nyt alkaa sitten mietintä vakio alustan säätämisestä. Hakkaa niin perhanasti käsille ja pohjaa. Paluusuoran jarrussa tuntuu, että ei se vaan perhana käänny, puskee vaan ilman kaasuakin.

Niinku mä varikolla jo sanoin, niin pistä etu- ja takapamput motovillelle, ja pyydä budjettiluokan rata-tuning (huolto+shimmaus+hydstoppareiden poisto+ehkä jousten vaihto). Se kyllä todellakin tietää mitä tekee, varsinkin kawasakille.
http://www.motoville.fi/

Ja metästä ebaystä joko RR-linkku tai 06-10 10R-linkku (lineaarisempi kuin 6R-linkku, makso 30 euroa kuluineen). Menee suoraan paikoilleen ilman kikkailuja.

Vakiona 05-06 6R:ssä on iha saa****an kankee ohjauskeometria, joten takapampun yläkiinnikkeen vakio 6(?)millisen prikan voi huoletta vaihtaa vaikkapa motonetista kilotavarana saataviin alustaprikkoihin. Mull on siel 11 millin edestä, eli nostaa perää baut 10 milli, ja myöskin jyrkentää hieman takahaarukan kulmaa. Datan perusteella perä aukeaa kaasulla oikein sopivasti. Ei liikaa eikä liian vähän.

Keula on nyt jonku 12 milliä vakiota alempana. 180/55 takanakilla (vakiolla) pyörä ei oo mitenkään ketterä, mut ihan ok ajettava.
Tosin nyt lauantaina tuli vaihdettua 195/65 dunloppi taakse, joka laskennallisesti nostaa perää 27,75 milliä lisää (vs 180/55)!!!  :o
Mut joo, kyl sen todellakin huomas. Nyt mopo taittuu mutkiin yhtä ketterästi kuin app:n bemari.

Mitä tarkoittaa "perä aukeaa"?

Jos sulla on 195/65 takanen ja prikkoja lisätty takaiskarin kiinnikkeeseen, niin eikö se mene jo liian nokalleen? Vai onko sulla keulassakin jotain muutoksia?

Heino

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 01.06.13 - klo:13:55
Lainaus käyttäjältä: Twini - 01.06.13 - klo:03:48
Tampereen suunnilla pätevää showa pumppujen huoltoa olemassa onko?

Mun pyörän alusta on tehty Valkeakoskella
http://www.koittomoto.fi
Kysy tuolta  shakehands_1

Voin suositella itsekin. Omat iskunvaimentimet ovat myös huollettu tuolla. Lupas auttaa ongelmatilanteissakin, mutta eipä vauhti ole vielä sille tasolle noussut että niitä kauheasti olisi ollut. Pyörä oli kuin uudelleensyntynyt kun vakioiskarit laitettiin huollettuina takaisin.

Powered by EzPortal