Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.08.13 - klo:22:05

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.08.13 - klo:12:25
Itellä rupes yammu istumaan pikkuhiljaa hanskaan. Vetoavun saattelemana tein uuden enkkani alastarolla: 1:28,12

Edelleenkin luottamuspula pyörään vaivaa nopeissa mutkissa. Ei houkuttele ajatus eturenkaan altalähdöstä 140 kmh vauhdissa. Nössö mikä nössö.  :)

Täs on kaikki mahdollinen jo. Kaikki mahdolliset yamahan kittiosat ymym. Kulkee pirusti mutta alusta on tehty kierrosennätysten rikkomiseen eli pitää olla joko jarrulla tai kaasulla muttei mitään siltä väliltä, muutoin on ihan hervoton.

Pitäisikö sitä säätää hieman rauhallisemmaksi (geometriaa kevyemmäksi), jotta siitä tulisi rauhallisempi ja saisit enemmän luottoa siihen?
Jos sitten ensi keväänä laitat "vanhat" asetukset takasin?

Onhan pyörällä kivempi ajaa, kun sitä ei tarvitse pelkää.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 21.08.13 - klo:12:14
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.08.13 - klo:22:05

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.08.13 - klo:12:25
Itellä rupes yammu istumaan pikkuhiljaa hanskaan. Vetoavun saattelemana tein uuden enkkani alastarolla: 1:28,12

Edelleenkin luottamuspula pyörään vaivaa nopeissa mutkissa. Ei houkuttele ajatus eturenkaan altalähdöstä 140 kmh vauhdissa. Nössö mikä nössö.  :)

Täs on kaikki mahdollinen jo. Kaikki mahdolliset yamahan kittiosat ymym. Kulkee pirusti mutta alusta on tehty kierrosennätysten rikkomiseen eli pitää olla joko jarrulla tai kaasulla muttei mitään siltä väliltä, muutoin on ihan hervoton.

Pitäisikö sitä säätää hieman rauhallisemmaksi (geometriaa kevyemmäksi), jotta siitä tulisi rauhallisempi ja saisit enemmän luottoa siihen?
Jos sitten ensi keväänä laitat "vanhat" asetukset takasin?

Onhan pyörällä kivempi ajaa, kun sitä ei tarvitse pelkää.

Joo näin mä olen kans itekkin tuumaillut että pitäisi tehdä. Pyörä on selkeästi säädetty paaljon kovempaan kyytiin mitä minä pystyn tällä hetkellä tarjoamaan. Niinhän se on että jos pelko perseessä ajaa väkisin niin eihän se voi päättyä hyvin!

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 21.08.13 - klo:12:16
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 21.08.13 - klo:12:14
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.08.13 - klo:22:05

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.08.13 - klo:12:25
Itellä rupes yammu istumaan pikkuhiljaa hanskaan. Vetoavun saattelemana tein uuden enkkani alastarolla: 1:28,12

Edelleenkin luottamuspula pyörään vaivaa nopeissa mutkissa. Ei houkuttele ajatus eturenkaan altalähdöstä 140 kmh vauhdissa. Nössö mikä nössö.  :)

Täs on kaikki mahdollinen jo. Kaikki mahdolliset yamahan kittiosat ymym. Kulkee pirusti mutta alusta on tehty kierrosennätysten rikkomiseen eli pitää olla joko jarrulla tai kaasulla muttei mitään siltä väliltä, muutoin on ihan hervoton.

Pitäisikö sitä säätää hieman rauhallisemmaksi (geometriaa kevyemmäksi), jotta siitä tulisi rauhallisempi ja saisit enemmän luottoa siihen?
Jos sitten ensi keväänä laitat "vanhat" asetukset takasin?

Onhan pyörällä kivempi ajaa, kun sitä ei tarvitse pelkää.

Joo näin mä olen kans itekkin tuumaillut että pitäisi tehdä. Pyörä on selkeästi säädetty paaljon kovempaan kyytiin mitä minä pystyn tällä hetkellä tarjoamaan. Niinhän se on että jos pelko perseessä ajaa väkisin niin eihän se voi päättyä hyvin!

Löysemmät keulajouset vois helpottaa ajamista jonkin verran. Ei tartteis jarruttaa niin kovaa, että saa mopon kääntymään.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Suosittelen kyllä muuttamaan muita juttuja (geometria), ennen kuin rupeaa rahaa investoimaan. (jos löytyy jo tallin hyllyltä, niin on eri asia)

Myös niillä iskarin säädöillä on jonkin moinen osa mutka-ajoa. Mikäli keula käy sopivan matalalla kovissa jarruissa, niin itse lähtisin muuttamaan geometriaa.
Täytyy muistaa laittaa tarkasti nykyiset asetukset paperille, jotta saa palattua tarpeen tullen takaisin.


murmela

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 21.08.13 - klo:12:16
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 21.08.13 - klo:12:14
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.08.13 - klo:22:05

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.08.13 - klo:12:25
Itellä rupes yammu istumaan pikkuhiljaa hanskaan. Vetoavun saattelemana tein uuden enkkani alastarolla: 1:28,12

Edelleenkin luottamuspula pyörään vaivaa nopeissa mutkissa. Ei houkuttele ajatus eturenkaan altalähdöstä 140 kmh vauhdissa. Nössö mikä nössö.  :)

Täs on kaikki mahdollinen jo. Kaikki mahdolliset yamahan kittiosat ymym. Kulkee pirusti mutta alusta on tehty kierrosennätysten rikkomiseen eli pitää olla joko jarrulla tai kaasulla muttei mitään siltä väliltä, muutoin on ihan hervoton.

Pitäisikö sitä säätää hieman rauhallisemmaksi (geometriaa kevyemmäksi), jotta siitä tulisi rauhallisempi ja saisit enemmän luottoa siihen?
Jos sitten ensi keväänä laitat "vanhat" asetukset takasin?

Onhan pyörällä kivempi ajaa, kun sitä ei tarvitse pelkää.

Joo näin mä olen kans itekkin tuumaillut että pitäisi tehdä. Pyörä on selkeästi säädetty paaljon kovempaan kyytiin mitä minä pystyn tällä hetkellä tarjoamaan. Niinhän se on että jos pelko perseessä ajaa väkisin niin eihän se voi päättyä hyvin!
Montakos päivää sulla ny on kokemusta tosta?
Ja montako settii ja montako kierrosta?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Mulla on vakiojouset käytännössä, eli 10/10,5, kun vakio 10/10, ja piisaa kovissakin jarruissa. Painan 70 kg, ja tuo telakalle sunnuntaina huoltoon viety mekatsu 85 kg. Mekatsullekkin taitaa piisata 1.24.5 vauhtiin, ja mulla samoin puol sekkaa hitaampana v***u >:( hedari_1
.
Wehnältä kysyin keväällä, kannattaisko jäykistää, ja ei puoltanut. Kuparinen samoilla linjoilla. Keula ja perse heidän perussäädöissään. Vaimennuksiin en koske, mutta lienevät jotain löysän ja kireän välimastosta.

Mie en tiijä mittää, kerroin vaan.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.13 - klo:13:21
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 21.08.13 - klo:12:16
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 21.08.13 - klo:12:14
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.08.13 - klo:22:05

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.08.13 - klo:12:25
Itellä rupes yammu istumaan pikkuhiljaa hanskaan. Vetoavun saattelemana tein uuden enkkani alastarolla: 1:28,12

Edelleenkin luottamuspula pyörään vaivaa nopeissa mutkissa. Ei houkuttele ajatus eturenkaan altalähdöstä 140 kmh vauhdissa. Nössö mikä nössö.  :)

Täs on kaikki mahdollinen jo. Kaikki mahdolliset yamahan kittiosat ymym. Kulkee pirusti mutta alusta on tehty kierrosennätysten rikkomiseen eli pitää olla joko jarrulla tai kaasulla muttei mitään siltä väliltä, muutoin on ihan hervoton.

Pitäisikö sitä säätää hieman rauhallisemmaksi (geometriaa kevyemmäksi), jotta siitä tulisi rauhallisempi ja saisit enemmän luottoa siihen?
Jos sitten ensi keväänä laitat "vanhat" asetukset takasin?

Onhan pyörällä kivempi ajaa, kun sitä ei tarvitse pelkää.

Joo näin mä olen kans itekkin tuumaillut että pitäisi tehdä. Pyörä on selkeästi säädetty paaljon kovempaan kyytiin mitä minä pystyn tällä hetkellä tarjoamaan. Niinhän se on että jos pelko perseessä ajaa väkisin niin eihän se voi päättyä hyvin!
Montakos päivää sulla ny on kokemusta tosta?
Ja montako settii ja montako kierrosta?

Onkos nyt kuivalla pari täyttä päivää että ei paljoakaan. Tuo alusta on motowillen tekemä ja wehnän säätämä. Vika on luultavasti siis vain minussa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 21.08.13 - klo:14:08Vika on luultavasti siis vain minussa.
Noilla spekseillä veikkaisin samaa.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 21.08.13 - klo:13:13
Suosittelen kyllä muuttamaan muita juttuja (geometria), ennen kuin rupeaa rahaa investoimaan. (jos löytyy jo tallin hyllyltä, niin on eri asia)

Myös niillä iskarin säädöillä on jonkin moinen osa mutka-ajoa. Mikäli keula käy sopivan matalalla kovissa jarruissa, niin itse lähtisin muuttamaan geometriaa.
Täytyy muistaa laittaa tarkasti nykyiset asetukset paperille, jotta saa palattua tarpeen tullen takaisin.

Mitä tuo 3. kohta tahtoon sanoa, siis siinä kuvassa?

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.13 - klo:14:13
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 21.08.13 - klo:14:08Vika on luultavasti siis vain minussa.
Noilla spekseillä veikkaisin samaa.  :)

Ei kun lisää ajoa vaan että totut uuteen pyörään, ja jos pystyt niin jätä kello pois ja sen kun ajat vaan.

Itse olen nyt saanut tarpeekseni tuosta ajan kellotuksesta vähäksi aikaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 21.08.13 - klo:14:08
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.13 - klo:13:21
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 21.08.13 - klo:12:16
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 21.08.13 - klo:12:14
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.08.13 - klo:22:05

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.08.13 - klo:12:25
Itellä rupes yammu istumaan pikkuhiljaa hanskaan. Vetoavun saattelemana tein uuden enkkani alastarolla: 1:28,12

Edelleenkin luottamuspula pyörään vaivaa nopeissa mutkissa. Ei houkuttele ajatus eturenkaan altalähdöstä 140 kmh vauhdissa. Nössö mikä nössö.  :)

Täs on kaikki mahdollinen jo. Kaikki mahdolliset yamahan kittiosat ymym. Kulkee pirusti mutta alusta on tehty kierrosennätysten rikkomiseen eli pitää olla joko jarrulla tai kaasulla muttei mitään siltä väliltä, muutoin on ihan hervoton.

Pitäisikö sitä säätää hieman rauhallisemmaksi (geometriaa kevyemmäksi), jotta siitä tulisi rauhallisempi ja saisit enemmän luottoa siihen?
Jos sitten ensi keväänä laitat "vanhat" asetukset takasin?

Onhan pyörällä kivempi ajaa, kun sitä ei tarvitse pelkää.

Joo näin mä olen kans itekkin tuumaillut että pitäisi tehdä. Pyörä on selkeästi säädetty paaljon kovempaan kyytiin mitä minä pystyn tällä hetkellä tarjoamaan. Niinhän se on että jos pelko perseessä ajaa väkisin niin eihän se voi päättyä hyvin!
Montakos päivää sulla ny on kokemusta tosta?
Ja montako settii ja montako kierrosta?

Onkos nyt kuivalla pari täyttä päivää että ei paljoakaan. Tuo alusta on motowillen tekemä ja wehnän säätämä. Vika on luultavasti siis vain minussa.

Mickyn vanha pyörä? Ainakin Kemoralla ennen Mikon kippausta meni kuin ajatus sen muutaman körökörö kierroksen mitä pääsin kokeilemaan. Ainahan noihin voi kaadossa tulla jotain mikä tuon voisi myös selittää. Tosin lienee kuitenkin vaan tottumisesta kiinni, kun pyörä on kuitenkin niin erilainen kuin edellinen.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 21.08.13 - klo:14:41
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 21.08.13 - klo:14:08
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.13 - klo:13:21
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 21.08.13 - klo:12:16
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 21.08.13 - klo:12:14
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.08.13 - klo:22:05

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.08.13 - klo:12:25
Itellä rupes yammu istumaan pikkuhiljaa hanskaan. Vetoavun saattelemana tein uuden enkkani alastarolla: 1:28,12


Edelleenkin luottamuspula pyörään vaivaa nopeissa mutkissa. Ei houkuttele ajatus eturenkaan altalähdöstä 140 kmh vauhdissa. Nössö mikä nössö.  :)

Täs on kaikki mahdollinen jo. Kaikki mahdolliset yamahan kittiosat ymym. Kulkee pirusti mutta alusta on tehty kierrosennätysten rikkomiseen eli pitää olla joko jarrulla tai kaasulla muttei mitään siltä väliltä, muutoin on ihan hervoton.

Pitäisikö sitä säätää hieman rauhallisemmaksi (geometriaa kevyemmäksi), jotta siitä tulisi rauhallisempi ja saisit enemmän luottoa siihen?
Jos sitten ensi keväänä laitat "vanhat" asetukset takasin?

Onhan pyörällä kivempi ajaa, kun sitä ei tarvitse pelkää.

Joo näin mä olen kans itekkin tuumaillut että pitäisi tehdä. Pyörä on selkeästi säädetty paaljon kovempaan kyytiin mitä minä pystyn tällä hetkellä tarjoamaan. Niinhän se on että jos pelko perseessä ajaa väkisin niin eihän se voi päättyä hyvin!
Montakos päivää sulla ny on kokemusta tosta?
Ja montako settii ja montako kierrosta?

Onkos nyt kuivalla pari täyttä päivää että ei paljoakaan. Tuo alusta on motowillen tekemä ja wehnän säätämä. Vika on luultavasti siis vain minussa.

Mickyn vanha pyörä? Ainakin Kemoralla ennen Mikon kippausta meni kuin ajatus sen muutaman körökörö kierroksen mitä pääsin kokeilemaan. Ainahan noihin voi kaadossa tulla jotain mikä tuon voisi myös selittää. Tosin lienee kuitenkin vaan tottumisesta kiinni, kun pyörä on kuitenkin niin erilainen kuin edellinen.

Joo mickyn pyörä. Puhun nyt vaan alastarosta. Voihan se olla että toimii paljon paremmin muualla. Lisäksi vertaan edelliseen pyörääni joka oli täysin erilainen ja mutka ajossa vakaampi omalla ajotyylilläni. No tämä lähti vähän lapasesta eli pitää vaan saada kierroksia enemmän ja thats it.

paaton

Kallio on tehnyt myös näitä uskomattomia säätöjä :)

LainaaKallion Kalex-pyörän balanssia muutettiin aamun harjoitusten jälkeen hieman takapainoisemmaksi.

- Radan pito oli iltapäivällä aamua selvästi heikompi, joten pyörän balanssia muutettiin. Siinäkin mentiin oikeaan suuntaan, sillä pyörä tuntui heti paremmalta ja vakaammalta jarruissa, Kallio jatkoi.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: paaton - 24.08.13 - klo:20:48
Kallio on tehnyt myös näitä uskomattomia säätöjä :)

LainaaKallion Kalex-pyörän balanssia muutettiin aamun harjoitusten jälkeen hieman takapainoisemmaksi.

- Radan pito oli iltapäivällä aamua selvästi heikompi, joten pyörän balanssia muutettiin. Siinäkin mentiin oikeaan suuntaan, sillä pyörä tuntui heti paremmalta ja vakaammalta jarruissa, Kallio jatkoi.

Olis kiva tietää mikä tuo "hieman" on.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

app

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 25.08.13 - klo:21:17
Lainaus käyttäjältä: paaton - 24.08.13 - klo:20:48
Kallio on tehnyt myös näitä uskomattomia säätöjä :)

LainaaKallion Kalex-pyörän balanssia muutettiin aamun harjoitusten jälkeen hieman takapainoisemmaksi.

- Radan pito oli iltapäivällä aamua selvästi heikompi, joten pyörän balanssia muutettiin. Siinäkin mentiin oikeaan suuntaan, sillä pyörä tuntui heti paremmalta ja vakaammalta jarruissa, Kallio jatkoi.

Olis kiva tietää mikä tuo "hieman" on.

Mä luulen että milli pari tässä tapauksessa. Mulle ne laitais varttituuman, ja toteis: "Paskat se kuiteska mitään huomaa" :)

Powered by EzPortal