Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 07.05.12 - klo:09:31Jousi oli liian jäykkä, ja vaimennuksen kapasiteetti liian pieni.
Pilk viil nus; olisiko parempi sano että vaimennuksen kapasiteetti oli liian pieni jousen jäykkyyteen nähden? Vai vaihdettiinko jousikin...?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.05.12 - klo:10:09
Lainaus käyttäjältä: app - 07.05.12 - klo:09:31Jousi oli liian jäykkä, ja vaimennuksen kapasiteetti liian pieni.
Pilk viil nus; olisiko parempi sano että vaimennuksen kapasiteetti oli liian pieni jousen jäykkyyteen nähden? Vai vaihdettiinko jousikin...?

Jotain vammaa mäkin olen saanut kun alan oleen Murmelan kanssa samaa mieltä, taino... ymmärtämään paremmin...joskus. :D
Tuohon suuntaan jutteli mun shimmaajakin, eli  jousi on mulle aika lailla soppeli, mut vaimennukset riittämättömät.

murmela

Eilen yks kuski kommentoi (tiedä sitten vittuiliko...) mun mopon eturengasta:"Sul on ihan uus sliksi alla?"
"Tää on jo puoliks loppu, viime vuonna käytettynä ostettu joltain kuskilta, paistoleima 18/09. Alusta toimii, nii tältä se näyttää."

-05 ZX-6R keula ja Bitubon keulakitti.  :-*
Keulan säädöt ja renkaan paineet viime syksyltä.

Aamulla varikolla mittasin paineen jossain vaiheessa eturengasta, ja tuumin ett on se siellä päin missä sen ehkä pitäiskin olla, mutu, vahva ehkä. En sen tarkemmin kattonu paljoko se oli, en muista oliko se kylmäpaine, vai lämminpaine lämppäreissä. En ees kattonu mikä se rengas oli. Funtsin vaan ett käyn ajamassa yhen setin, ja katon miltä renkaan pinta näyttää, ja säädän sit sen perusteella painetta jos tarvii.
Eipä tarvinnu koko päivänä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.05.12 - klo:10:24
-05 ZX-6R keula ja Bitubon keulakitti.  :-*

TÄTÄ mäkin olen kuolannut, mut auttaa kun kurkkaa lompakkoon. ;D
Toisaalta TÄMÄKIN riittäis.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.05.12 - klo:10:09
Lainaus käyttäjältä: app - 07.05.12 - klo:09:31Jousi oli liian jäykkä, ja vaimennuksen kapasiteetti liian pieni.
Pilk viil nus; olisiko parempi sano että vaimennuksen kapasiteetti oli liian pieni jousen jäykkyyteen nähden? Vai vaihdettiinko jousikin...?

Oikein. Jousi vaihdettiin heti ensimmäisenä 95--->85, sitten kokeilu, ja heijas edelleen, mutta tokeni jo yliohjaus. Vaimennus poisti pomput kokonaan.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 07.05.12 - klo:10:30
Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.05.12 - klo:10:24
-05 ZX-6R keula ja Bitubon keulakitti.  :-*

TÄTÄ mäkin olen kuolannut, mut auttaa kun kurkkaa lompakkoon. ;D
Toisaalta TÄMÄKIN riittäis.

Toi alempi on se ns keulakitti. Mulla sattu säkä pari vuot sitte/ ko kitti oli stormissa alennuksessa ja makso joku 150e tjsp. Ei todellakaan paha hinta.
Ja sopivat jouset löyty naapurista srran forumin kautta, olikohan hinta 60e.
Ts 210 eurolla täydellinen keula mun taitoihin nähden.

Jarrut paskana, paha hidastaa.


Juha_K

08.05.12 - klo:13:17 #112 Viimeisin muokkaus: 08.05.12 - klo:14:07 käyttäjältä Juha
Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.05.12 - klo:10:58
Lainaus käyttäjältä: jarska - 07.05.12 - klo:10:30
Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.05.12 - klo:10:24
-05 ZX-6R keula ja Bitubon keulakitti.  :-*

TÄTÄ mäkin olen kuolannut, mut auttaa kun kurkkaa lompakkoon. ;D
Toisaalta TÄMÄKIN riittäis.

Toi alempi on se ns keulakitti. Mulla sattu säkä pari vuot sitte/ ko kitti oli stormissa alennuksessa ja makso joku 150e tjsp. Ei todellakaan paha hinta.
Ja sopivat jouset löyty naapurista srran forumin kautta, olikohan hinta 60e.
Ts 210 eurolla täydellinen keula mun taitoihin nähden.

Olen jo pidempään haaveillut keulakitistä, mutta ei ole tullut hankittua sellaista. Eilen pääsin koittamaan kaverin 636 Kawaa, jonka keulaan vaihdettiin Öhlinsin venttiilit ja shimmattiin. Keula tuntui todella hyvältä jarrutuksessa. Kyllä nousi kuume hankkia keulakitti omaankin rassiin. :D

Omassa Suzukissa on 2005 750 keula ja siihen on saatavilla aiemmin mainittu Bitubo:n setti,
http://www.storm-motor.fi/osat/moottoripyorat/suzuki/gsx-r750/2005/modifiointikitti-gsx-r600750-04-05/

K-Tech
http://www.k-tech.uk.com/product_detail.php?id=2125

Sekä Racetech (meno ja paluu erikseen)
http://racetech.com/ProductSearch/2/Suzuki/GSX-R750/2004-05

Muoks. Niin ja sitten alelaarista löytyisi tällainen http://www.ebay.it/itm/ANDREANI-SUZUKI-GSXR600-2004-KIT-FORCELLE-/160623994913?pt=Ricambi_e_Accessori_Moto&hash=item2565efa821#ht_3095wt_940
, tolla saisi kohtuu hintaan menovaimennusta paremmaksi.

Mites kun osassa puhutaan männästä (piston) ja toisessa venttiilistä (valve), niin tarkoittaa ne kuitenkin samaa asiaa? :-\
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha - 08.05.12 - klo:13:17
Olen jo pidempään haaveillut keulakitistä, mutta ei ole tullut hankittua sellaista. Eilen pääsin koittamaan kaverin 636 Kawaa, jonka keulaan vaihdettiin Öhlinsin venttiilit ja shimmattiin. Keula tuntui todella hyvältä jarrutuksessa. Kyllä nousi kuume hankkia keulakitti omaankin rassiin. :D

Mites kun osassa puhutaan männästä (piston) ja toisessa venttiilistä (valve), niin tarkoittaa ne kuitenkin samaa asiaa? :-\
Mä huomasin suurimman eron mutkissa, ja varsinkin hitaiden mutkien ulostuloissa. Ekaa kertaa ku olin ko kitin kans radalla, niin fiilis oli "Ei oo todellista...!!!"  :o

Juu, sama asia.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

^Ok
Jos sitä näin alkuun kokeilisi tuollaista comp. kittiä. Vakiossa on pakko pitää menovaimennus käytännössä kiinni (jouset on vaihdettu painon mukaan). Kallio Racingin kaveri sanoikin, että menovaimennus on kohtuullisen huono ko. keulassa. Katotaan jos jostain saisi edullisesti setin. :)
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha - 08.05.12 - klo:15:32
^Ok
Jos sitä näin alkuun kokeilisi tuollaista comp. kittiä. Vakiossa on pakko pitää menovaimennus käytännössä kiinni (jouset on vaihdettu painon mukaan). Kallio Racingin kaveri sanoikin, että menovaimennus on kohtuullisen huono ko. keulassa. Katotaan jos jostain saisi edullisesti setin. :)
Vakiokeuloissa on menovaimennus "aina" huono koska se on mitotettu katuajeluun. Ts pehmeeks. Vain shimmaus tai kitti auttaa siihen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Mites shimmi pakkojen kanssa. Kannattaako laittaa ne mitkä tulee setin mukana vai suoraan joku räätälöity? Shimmit ei maksa juuri mitään ja samalla ne laittaisi kun venttiilin vaihtaa. Sillä vaan, että onko settien pakat tarkoitettu kärpässarjalaiselle vai sopiiko ne myös yli 90kg kuskeille?
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha - 08.05.12 - klo:20:33
Mites shimmi pakkojen kanssa. Kannattaako laittaa ne mitkä tulee setin mukana vai suoraan joku räätälöity? Shimmit ei maksa juuri mitään ja samalla ne laittaisi kun venttiilin vaihtaa. Sillä vaan, että onko settien pakat tarkoitettu kärpässarjalaiselle vai sopiiko ne myös yli 90kg kuskeille?
Vakiokatushimmipakan ja radalle suunnatun kittishimmipakan ero on kuitenkin sinällään jo niin suuri, että tavis harrastelijalle se on aivan sama onko se kärpiön 0.8 vai möykyn 1.0 jouselle suunnattu.
Toki jos joku osaava tekee sulle räätälöidyn, niin aina parempi vaihtoehtohan se on. Ei siinä rahat hukkaan mene.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

^Juu, eiköhän se kitin setti ole riittävä. Mitä öljyä laitoit uusien venojen kanssa? Mulle suositeltiin Öhlinsin 1312 eli vissiin 2.5W.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha - 09.05.12 - klo:18:33
^Juu, eiköhän se kitin setti ole riittävä. Mitä öljyä laitoit uusien venojen kanssa? Mulle suositeltiin Öhlinsin 1312 eli vissiin 2.5W.
Mulla tuli siin paketissa bitubon omat öljyt mukana. Seuraavassa vaihdossa menee ihan perus "kisa" 5W Motulit Motonetistä, 18@40.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=59-3009
Jos se on liian jäykkää tolle bitubon kitille, niin sit tarvii etsii laihempi 5W tai 2.5W, tai esim sekottaa Redlinen 5W ja 2.5W mitä molempia saa Motonetistä.

Tosin mulla ois kyl 5L tönikkä Motorex Racing SD1 takapamppuöljyä joka muistaakseni on 2.5W/ netin mukaan 14.8@40, mut sen haluaisin säästellä takapampun shimmailuja varten. Satuin sen 50 eurolla saamaan joten oli pakko ostaa ku oli nii halpaa.  :)

Tuolla hyvä vertailutaulukko todellisista viskositeeteistä, tosin ei löydy tota öhlinssin 1312:sta:
http://www.transmoto.com.au/enduro/products/7799233/Comparative-Oil-Weights-Table

1312:nen löytyy tuolta:
http://www.ohlins.com/test_ny_artikel/Motocross-MC/Fluids/
Ja ainakin ne ite mainostaa ett se on 15@40, ett jos jotai vastaavaa haluu ettii niin sitä kai sit.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal