Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

jarska

11.05.12 - klo:13:19 #120 Viimeisin muokkaus: 11.05.12 - klo:13:21 käyttäjältä jarska
Mä en nyt oikeen tiedä ollako tyytyväinen takapampun shimmaukseen vai ei... confused_thinking
nimittäin aluksi tuntui oikeen jäsäkältä, mut parin tunnin ajelun jälkeen rupes omituisesti "vellomaan"...pakoputken suojapelti kävi pari kertaa rataan oikeelle menevässä mutkassa ja tahtoi keulia avauksessa pyörä kallellaan. ;D
Kuumana kun pompin päällä, jäsäkkyys melkeen hävisi ja painui oudosti sisään, en mä tiedä.

Ja säädöt kun piti olla puolessa välissä shimmauksen jälkeen,niin se yläpäässä oleva menovaimennus, ulommalla renkaalla säädettävä, oliko se nyt nopeen vai hitaan säätö, oli täysin pohjassa, ihan kuten ennen shimmaustakin ja muutkin säädöt tuntui kummallisen kevyiltä, ihan kuin joku vaste puuttuis.
Taidan lopettaa tuon kanssa "pelleilyn" ja tilata Bitubon...ehkä.

Juha_K

12.05.12 - klo:12:12 #121 Viimeisin muokkaus: 12.05.12 - klo:12:14 käyttäjältä Juha
Tilasin uudet neulat http://www.gpsuspension.com/products/comprneedles.php
sitten vielä comp. venat jossain välissä peukku_1
Nyt on tosiaan säätö käytännössä auki tai kiinni. Ei vauhti nyt noiden puutteesta ole kiinni, mutta jos nyt saisi vähän mukavammaksi alustaa...
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jarska

No mää taas tilasin sittenkin sen Bitubon pampun. :-[
Jännittää kuin mummoa, joka kahvimerkkiä vaihtoi.

app

Jos Bitubo tuntuu liian löysältä, tiedän paikan missä onnistui nappiin kerralla Öhlärin tuunaus. Ei tarvinnut säätöihin koskea, kun oli kerralla hyvä. Eikä maksanut paljon. Oikeastaan yllätyin miten noin halpa olikin.

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 13.05.12 - klo:08:48
Jos Bitubo tuntuu liian löysältä, tiedän paikan missä onnistui nappiin kerralla Öhlärin tuunaus. Ei tarvinnut säätöihin koskea, kun oli kerralla hyvä. Eikä maksanut paljon. Oikeastaan yllätyin miten noin halpa olikin.

Kiitos vinkistä. shakehands_1
Mut toivotaan ettei tuntus löysältä, pitäs olla juurikin mun painolle räätälöity jo tehtaalla, kyselivät tosiaan aika tarkkaan kaikkee mahdollista ennen tilausta.

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 13.05.12 - klo:09:14
Lainaus käyttäjältä: app - 13.05.12 - klo:08:48
Jos Bitubo tuntuu liian löysältä, tiedän paikan missä onnistui nappiin kerralla Öhlärin tuunaus. Ei tarvinnut säätöihin koskea, kun oli kerralla hyvä. Eikä maksanut paljon. Oikeastaan yllätyin miten noin halpa olikin.

Kiitos vinkistä. shakehands_1
Mut toivotaan ettei tuntus löysältä, pitäs olla juurikin mun painolle räätälöity jo tehtaalla, kyselivät tosiaan aika tarkkaan kaikkee mahdollista ennen tilausta.

Kyllä se on sitten hyvä.

Fasu

Tuli tilattua Lucaksen korkeuden säätösarja. Painumien korjausten jälkeen mopo muuttui niin korkeaksi,että satulaan todella "noustaan". Suteen voi mennä koko homma
ja ainut usko on,että em.tehdas ei huvikseen valmista tuollaisia osia. Painopiste ainakin vähän laskee ja sivusuunnassa vaikuttavat voimat.
Karkeiden mittausten mukaan kallistusvaraa jää vielä toistaiseksi enemmän kuin renkaille luvataan pitoa. Näkee kun kokeilee. confused_thinking
VV

slowrider

nyt tarvis vähän vinkkiä mihin suuntaan lähtis takapäätä säätämään. Painaumat pitäsi olla aika lailla kohdallaan, mutta mielestäni takarengas kuluu todella rumasti, eli varmaan jotain tarvis tehdä, kun vaan tajuais mitä :) Renkaana on pirelli sc2 seoksella. Rengaspaine heti ajon jälkeen mitattuna 2.1bar, eli kaiketi aika ok?

kuva kertoo varmaan parhaiten:
http://svieltojarvi.kuvat.fi/kuvat/ratamopoilua/alastaro13.5+339.JPG
http://svieltojarvi.kuvat.fi/kuvat/ratamopoilua/alastaro13.5+338.JPG

Ei kai nyt minun vauhdeilla (1.42 alastarossa) pitäsi renkaan kulua näin rujosti jos kaikki kunnossa? Etunen on kulunut ihan "sileäksi" eli ei ole tuollaista röpelöä kuten takasessa. Mutkista avauksetkin olen tehnyt todella varovaisesti  eikä toi vanha 600 muutenkaan revi hirveästi. Pidon/käytöksen suhteen ei minusta ollut mitään pahaa sanottavaa. Ainoastaan jarrutuksessa perä alkoi vähän pompottamaan kun paino edessä.

Sitä mietin että voisiko toi johtua siitä että rengas ei vain lämpene tarpeeksi?


Juha_K

^Liikaa painetta, eli rengas on liian kylmä ja menee tuollaiseksi. Mulla on sorsan lämminpaineet noin 1.8-1.9 tienoilla.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

slowrider

16.05.12 - klo:21:05 #129 Viimeisin muokkaus: 16.05.12 - klo:21:12 käyttäjältä slowrider
kokeilin ensin 1.6bar kylmäpaineilla ja tulos oli tällainen:
http://svieltojarvi.kuvat.fi/kuvat/ratamopoilua/rataa+004.JPG

siitä päättelin että kun toi on tollai "aallolla" niin elänyt=liika vähän painetta :) lisäsin painetta niin että "kylmänä" varikolla oli 1.9bar ja heti ajon jälkeen se 2.1bar.

edit: toi "liian kylmä" kyllä sinänsä loogista että ilmat ei järin kuumia eikä mulla lämppäreitä. Mutta eikös kylmänä noitten ratarenkaiden pitäsi olla hengenvaarallisen liukkaita? minusta toi piti todella hyvin :)

Juha_K

+1:40 on vähän hiljainen vauhti, jos ajamalla haluaa saada lämpöä renkaisiin. Eiköhän vauhtisi kesän mittaan parane ja saat renkaat toimimaan paremmin. peukku_1
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Juha - 16.05.12 - klo:21:20
+1:40 on vähän hiljainen vauhti, jos ajamalla haluaa saada lämpöä renkaisiin. Eiköhän vauhtisi kesän mittaan parane ja saat renkaat toimimaan paremmin. peukku_1

Senverta optimisti olen että uskon sen hyvinkin paranevan. Johan nyt ensimmäisenä kahtena päivänä aika parani 2.29-->1.42 :D mutta mielellään mahdollisimman vähän turhaan tuhoan renkaita tossa opetellessa kun näin persaukisena tuntuvat kalliilta.

ehkä ne lämppärit tai vaihto "katurenkaisiin" ovat ne vaihtoehdot

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 16.05.12 - klo:21:05
kokeilin ensin 1.6bar kylmäpaineilla ja tulos oli tällainen:
http://svieltojarvi.kuvat.fi/kuvat/ratamopoilua/rataa+004.JPG

siitä päättelin että kun toi on tollai "aallolla" niin elänyt=liika vähän painetta :) lisäsin painetta niin että "kylmänä" varikolla oli 1.9bar ja heti ajon jälkeen se 2.1bar.

edit: toi "liian kylmä" kyllä sinänsä loogista että ilmat ei järin kuumia eikä mulla lämppäreitä. Mutta eikös kylmänä noitten ratarenkaiden pitäsi olla hengenvaarallisen liukkaita? minusta toi piti todella hyvin :)

Paljoko sulla on painoa?
Mikä jousi tossa on takana?
Paljonko esijännitystä?
Paljoko painauma?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.05.12 - klo:21:35
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 16.05.12 - klo:21:05
kokeilin ensin 1.6bar kylmäpaineilla ja tulos oli tällainen:
http://svieltojarvi.kuvat.fi/kuvat/ratamopoilua/rataa+004.JPG

siitä päättelin että kun toi on tollai "aallolla" niin elänyt=liika vähän painetta :) lisäsin painetta niin että "kylmänä" varikolla oli 1.9bar ja heti ajon jälkeen se 2.1bar.

edit: toi "liian kylmä" kyllä sinänsä loogista että ilmat ei järin kuumia eikä mulla lämppäreitä. Mutta eikös kylmänä noitten ratarenkaiden pitäsi olla hengenvaarallisen liukkaita? minusta toi piti todella hyvin :)

Paljoko sulla on painoa?
Mikä jousi tossa on takana?
Paljonko esijännitystä?
Paljoko painauma?

painoa ilman ajokamoja 70, eli kamojen kans varmaan lähelle 80
jousi  7.6 kg/mm
esijännitystä löysätty ehkä milli/pari vakiosta (siis kierteestä laskettuna)
painauma ilman ajokamoja noin 25mm

murmela

16.05.12 - klo:22:01 #134 Viimeisin muokkaus: 16.05.12 - klo:22:04 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 16.05.12 - klo:21:50
Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.05.12 - klo:21:35
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 16.05.12 - klo:21:05
kokeilin ensin 1.6bar kylmäpaineilla ja tulos oli tällainen:
http://svieltojarvi.kuvat.fi/kuvat/ratamopoilua/rataa+004.JPG

siitä päättelin että kun toi on tollai "aallolla" niin elänyt=liika vähän painetta :) lisäsin painetta niin että "kylmänä" varikolla oli 1.9bar ja heti ajon jälkeen se 2.1bar.

edit: toi "liian kylmä" kyllä sinänsä loogista että ilmat ei järin kuumia eikä mulla lämppäreitä. Mutta eikös kylmänä noitten ratarenkaiden pitäsi olla hengenvaarallisen liukkaita? minusta toi piti todella hyvin :)

Paljoko sulla on painoa?
Mikä jousi tossa on takana?
Paljonko esijännitystä?
Paljoko painauma?

painoa ilman ajokamoja 70, eli kamojen kans varmaan lähelle 80
jousi  7.6 kg/mm
esijännitystä löysätty ehkä milli/pari vakiosta (siis kierteestä laskettuna)
painauma ilman ajokamoja noin 25mm
Millin pari voisit viel löysätä esijännitystä.
Pari napsuu comppii pois.
Ja pari napsuu riparii lisää.
...noista renkaisen kulumisista päätellen. Ja aluks tosiaan oli liian vähän painetta, sitten aavistus liikaa.

Aavistuksen turhan jäykkä jousi sun vauhdille. Mutta eipä sitä vaihtaakkaan kannata kun tod näk kesän mittaan vauhti tuosta viel reilusti nousee.

Ja lämppärit on kyl varsinkin noissa keleissä tarpeen. Tai sit erittäin pitkä pinna; ts monta kierrosta progressiivista seosrenkaiden lämmitystä. Siinäkin on tärkeetä tosiaan se että ajaa koko ajan tarpeeksi kovaa jotta renkaat tosiaan lämpee.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal