Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Ja semmonen viel ett koskas toi takapamppu on huollettu?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

16.05.12 - klo:22:21 #136 Viimeisin muokkaus: 17.05.12 - klo:07:29 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.05.12 - klo:22:11
Ja semmonen viel ett koskas toi takapamppu on huollettu?

uusi. ajettu alle 500km


Juha_K

17.05.12 - klo:09:52 #137 Viimeisin muokkaus: 19.01.13 - klo:11:53 käyttäjältä Juha_K
...
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

17.05.12 - klo:11:14 #138 Viimeisin muokkaus: 17.05.12 - klo:11:19 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Juha - 17.05.12 - klo:09:52
Kukahan vaihtaisi noi romut asevelihintaan, kun itsellä ei ole vielä tarvittavia työkaluja. ???
Ainoa paha rasti on cartridgen auki saaminen. Hommaat vaan jostain sopivan "sovittimen" millä saat sen putken ruuvipenkkiin kiinni.
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/253922-Keulan-hydraulilukon-poisto?p=5957381&viewfull=1#post5957381
Ja sit _reilusti_ lämpöö sille kierteelle, niin se lähtee ihan nätisti irti.
Itsehän annoin ensimmäiselle uhrille liian vähän lämpöö ja sen takia sitä sai vääntää voimalla auki.
Sitten kun tutkiskelin niit ekoja palikoita/ kierrelukitetta, huomasin että lämpöö pitää vaan antaa reilusti lisää.
Toinen uhri aukenikin ihan kiltisti ilman voimaa; joku 5 minsaa kun sitä olin 2000W kuumailmapistoolilla osottanut.

Muistaakseni sitten kun öljy rupee käryämään,  niin kierreliima on valmista tavaraa.
Noille normi kierreliimoille on muistaakseni speksattu +150C lämmönkestoa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

17.05.12 - klo:17:43 #139 Viimeisin muokkaus: 17.05.12 - klo:20:18 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Juha - 17.05.12 - klo:09:52
Kukahan vaihtaisi noi romut asevelihintaan, kun itsellä ei ole vielä tarvittavia työkaluja. ???

Viä jamaha sentteriin, siä nopsaan laittaa ne kiinni. Sama mekatsu tehny joskus mulle suzukiin vastaavan operaation aikanaan.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.05.12 - klo:11:14
Lainaus käyttäjältä: Juha - 17.05.12 - klo:09:52
Kukahan vaihtaisi noi romut asevelihintaan, kun itsellä ei ole vielä tarvittavia työkaluja. ???
Ainoa paha rasti on cartridgen auki saaminen. Hommaat vaan jostain sopivan "sovittimen" millä saat sen putken ruuvipenkkiin kiinni.
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/253922-Keulan-hydraulilukon-poisto?p=5957381&viewfull=1#post5957381

Ei sulla olisi heittää mittoja tosta, jos yksi kaveri voisi tehdä mulle vastaavan. Eiköhän tolla saa K5:sen Showan atomeiksi?
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha - 17.05.12 - klo:21:59
Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.05.12 - klo:11:14
Lainaus käyttäjältä: Juha - 17.05.12 - klo:09:52
Kukahan vaihtaisi noi romut asevelihintaan, kun itsellä ei ole vielä tarvittavia työkaluja. ???
Ainoa paha rasti on cartridgen auki saaminen. Hommaat vaan jostain sopivan "sovittimen" millä saat sen putken ruuvipenkkiin kiinni.
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/253922-Keulan-hydraulilukon-poisto?p=5957381&viewfull=1#post5957381
Ei sulla olisi heittää mittoja tosta, jos yksi kaveri voisi tehdä mulle vastaavan. Eiköhän tolla saa K5:sen Showan atomeiksi?
Palikasta mitattuna tossa on sisuskaluille paikat:
12, 20, 24, 30 mm.
Männänvarsi, base valve, cartridgen sylinteri, hydraulistopparin sylinteri.

Tekotapa oli: Kaks alumiinipalikkaa, väliin 1mm pelti, puristimeen, ja cncllä sopivat reijät.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

18.05.12 - klo:11:23 #142 Viimeisin muokkaus: 18.05.12 - klo:11:25 käyttäjältä T1mppa
Moikka,

Takapää pomppii hulluna kun vaihdan pienemmälle ja vaihdejarrutus alkaa. Lisäänkö menovaimennusta ja vähennän paluuvaimennusta? Pyörässä ei siis ole luistokytkintä. Onko tätä pomppimista edes mahdollista saada kuriin?

Esim las palmasiin mennessä vaihdan eka kolmoselle ja perän pomppimisen loputtua kakkoselle. Kolmosen vaihdan varmaan 50 m kyltin luona. Kun perä lopettaa pomppimisen kakkosvaihteella, olen jo mutkassa ja alkanut hieman kääntämään.

ZX6R on pyörä ja alla oli lämmitetyt Dunlopin D211GP 190-55-17. Painetta 1,4 bar. Takapamppu joku Öhlinsin ( http://vasktimo.kuvat.fi/kuvat/Motska/Kalusto/Kawasaki+ZX-6R/IMG_7253.JPG ).

edit. Ajolinja on las palmasissa aika vasemmassa laidassa. Siellä taitaa olla asfaltissakin jotain kiharaa?
Pomppimista tapahtuu myös muutalla. Kaikkialla missä vaihdan pienemmälle.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 17.05.12 - klo:17:43
Lainaus käyttäjältä: Juha - 17.05.12 - klo:09:52
Kukahan vaihtaisi noi romut asevelihintaan, kun itsellä ei ole vielä tarvittavia työkaluja. ???

Viä jamaha sentteriin, siä nopsaan laittaa ne kiinni. Sama mekatsu tehny joskus mulle suzukiin vastaavan operaation aikanaan.

Sinne ei taida 200e riittää tohon hommaan, pitää jatkaa tiedustelua...
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: Juha - 18.05.12 - klo:16:29
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 17.05.12 - klo:17:43
Lainaus käyttäjältä: Juha - 17.05.12 - klo:09:52
Kukahan vaihtaisi noi romut asevelihintaan, kun itsellä ei ole vielä tarvittavia työkaluja. ???

Viä jamaha sentteriin, siä nopsaan laittaa ne kiinni. Sama mekatsu tehny joskus mulle suzukiin vastaavan operaation aikanaan.

Sinne ei taida 200e riittää tohon hommaan, pitää jatkaa tiedustelua...

Otat cartridget ite ulos ja menet ne kädessä sinne... Ei voi olla kallista enää.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 18.05.12 - klo:11:23
Moikka,

Takapää pomppii hulluna kun vaihdan pienemmälle ja vaihdejarrutus alkaa. Lisäänkö menovaimennusta ja vähennän paluuvaimennusta? Pyörässä ei siis ole luistokytkintä. Onko tätä pomppimista edes mahdollista saada kuriin?

Esim las palmasiin mennessä vaihdan eka kolmoselle ja perän pomppimisen loputtua kakkoselle. Kolmosen vaihdan varmaan 50 m kyltin luona. Kun perä lopettaa pomppimisen kakkosvaihteella, olen jo mutkassa ja alkanut hieman kääntämään.

ZX6R on pyörä ja alla oli lämmitetyt Dunlopin D211GP 190-55-17. Painetta 1,4 bar. Takapamppu joku Öhlinsin ( http://vasktimo.kuvat.fi/kuvat/Motska/Kalusto/Kawasaki+ZX-6R/IMG_7253.JPG ).

edit. Ajolinja on las palmasissa aika vasemmassa laidassa. Siellä taitaa olla asfaltissakin jotain kiharaa?
Pomppimista tapahtuu myös muutalla. Kaikkialla missä vaihdan pienemmälle.
Mikä jousi, paljonko esijännitystä, paljonko painauma?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Teemu Tanila

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 18.05.12 - klo:11:23
Moikka,

Takapää pomppii hulluna kun vaihdan pienemmälle ja vaihdejarrutus alkaa. Lisäänkö menovaimennusta ja vähennän paluuvaimennusta? Pyörässä ei siis ole luistokytkintä. Onko tätä pomppimista edes mahdollista saada kuriin?

Esim las palmasiin mennessä vaihdan eka kolmoselle ja perän pomppimisen loputtua kakkoselle. Kolmosen vaihdan varmaan 50 m kyltin luona. Kun perä lopettaa pomppimisen kakkosvaihteella, olen jo mutkassa ja alkanut hieman kääntämään.

ZX6R on pyörä ja alla oli lämmitetyt Dunlopin D211GP 190-55-17. Painetta 1,4 bar. Takapamppu joku Öhlinsin ( http://vasktimo.kuvat.fi/kuvat/Motska/Kalusto/Kawasaki+ZX-6R/IMG_7253.JPG ).

edit. Ajolinja on las palmasissa aika vasemmassa laidassa. Siellä taitaa olla asfaltissakin jotain kiharaa?
Pomppimista tapahtuu myös muutalla. Kaikkialla missä vaihdan pienemmälle.

Liiallinen paluuvaimennus takana ainakin aiheuttaa tuota, löytyy omaa kokemusta asiasta. Voit kokeilla sen vähentämistä mutta kyseessä saattaa olla toki joku muukin ongelma. Jos moottorijarru on erittäin voimakas niin sitä voi olla paha alustansäädöllä korjata.

Ajotekniikalla tuohon voi hyvin vaikuttaa eli lasket sen kytkimen hitaasti ylös alasvaihdon yhteydessä jolla voit annostella moottorijarrun määrää. Eli tunnustelet kytkimelle sopivan luiston määrän kahvasta. Erittäin hyödyllinen taito muutenkin ja erityisesti joissain erikoispaikoissa joissa tullaan lujaa kallistuksessa mutkaan ja samaan aikaan tehdään alasvaihto. Esimerkkinä vois olla vaikka Botniaringin kikkamutka ja Kemoran kahvilanmutka.

Teemu

T1mppa

Kiitos Teemulle hyvästä vastauksesta. Täytyy tuota kytkimellä kikkailua heti maanantaina Alastarossa testaa. Napsin myös sitä paluuvaimennusta kevyemmälle ja katon mitä se vaikuttaa pomppimiseen sekä kokonaisuuteen.

Murmelalle: En muista jousta ja esijännitys on paperilla tallilla ja painaumat katoin kaverin kanssa. Painaumien tulokset ovat samassa paperissa säätöjen kanssa.
Voisi olla ehkä hyvä pitää niitä myös täällä datausaseman läheisyydessä confused_thinking

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 19.05.12 - klo:17:17
Murmelalle: En muista jousta ja esijännitys on paperilla tallilla ja painaumat katoin kaverin kanssa. Painaumien tulokset ovat samassa paperissa säätöjen kanssa.
Voisi olla ehkä hyvä pitää niitä myös täällä datausaseman läheisyydessä confused_thinking
Ök, mulla myöskin ZX6R jonka perä pomppi palmasin jarrussa.
Löysäsin hieman esijännitystä jotta sain enemmän ulosjoustomatkaa.
Pomppiminen loppu.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

21.05.12 - klo:20:26 #149 Viimeisin muokkaus: 21.05.12 - klo:20:48 käyttäjältä T1mppa
Napsasin muutaman pykälän paluuta pienemmälle ja kikkailin kytkimen kanssa. Kyllä tuli hyvä! Tosin kytkimestä jokin sanoi itsensä irti. Huomenna selviää mitä tapahtui.

Ei muuta kuin samaa mallia (oikeasti kovempaa) eteenpäin!  bike_leaning

edit: Itseasiassa kytkimellä perän hallinta oli paljon helpompaa mitä osasin kuvitella. Rupesi luonnistumaan muutaman harjoituskierroksen jälkeen hyvin, ilman suurempaa keskittymistä tai ajattelemista asian suhteen.

Powered by EzPortal