Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 16.06.17 - klo:09:58
Takaseen repeytyy tällaisia kuoppia:
https://www.dropbox.com/s/8rl7y7kh5vyq44q/repeekuoppaa10062017.jpg?dl=0

Pyörä R6 (2008), rengas Supercorsa SP ja paine n. 1.8 bar. Reboundin säätö 15 (tehdas 10 ja maksimi 25). Vakiopamppu 95:lla jousella.

Kuvion etureunassa oli hyppyriä joka viittaa liian hitaaseen reboundiin. Reboundia säädin pari napsua, mutta pitäsikö löysentää reilummin?
Mitä sun hi ja lo comp säädöt on takapampulle?
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Kolmone

^ comp-säädöt ovat tehdasasetuksissa. Kolme napsua riparin löysäämistä ja 0,1 bar paineenlasku paransi tilannetta ja rengas pelastui. Osa vaikutuksesta tuli myös rataa vaihtamalla (Motoparkkiin), jossa kaarteet pääosin toiseen suuntaan.
Suzuki PV

okvp

Ostetaan r1- 07-08 sopiva keulaputken yläpään 'korkki' hirtti kierre niin lujaa että oli pakko aukaista putkipihdeillä ja kierrehän sieltä oli mennyt 'korkista'. Kemoraan pitäisi päästä torstaina ajelemaan, joten kokeilen onnea jos löytyisi ehjä tilalle ripeästi mieluiten pk-seudun lähimaastosta...
t. Otso
p.0505586182  

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: okvp - 19.06.17 - klo:19:44Kemoraan pitäisi päästä torstaina ajelemaan, joten kokeilen onnea jos löytyisi ehjä tilalle ripeästi mieluiten pk-seudun lähimaastosta...

Harrastellaan kimppakivaa. Mää lainaan sulta tankkia/ecua ja sää saat lainata multa korkkia. Jos tuo mun pyörän käyntihäiriö syy selviää, niin voit ilman muuta sen jälkeen ajella mun korkilla niin paljon kun haluat. Kemora on mulle tuttu ja lähellä.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

okvp

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 19.06.17 - klo:20:42
Lainaus käyttäjältä: okvp - 19.06.17 - klo:19:44Kemoraan pitäisi päästä torstaina ajelemaan, joten kokeilen onnea jos löytyisi ehjä tilalle ripeästi mieluiten pk-seudun lähimaastosta...

Harrastellaan kimppakivaa. Mää lainaan sulta tankkia/ecua ja sää saat lainata multa korkkia. Jos tuo mun pyörän käyntihäiriö syy selviää, niin voit ilman muuta sen jälkeen ajella mun korkilla niin paljon kun haluat. Kemora on mulle tuttu ja lähellä.

No jaa tuo korkin irrottaminen vaatii pampun purkamisen ölpät ulos jne...  Vaikka minulla onkin ultrahieno terassilaudan pätkästä ja kierretangoista valmistettu ultranopea tarkkuustyökalu, niin on tuo hieman työläs operaatio kahteen kertaan tehtynä...
Tässäkin tapauksessa laiskuus ja typeryys aiheutti tuhon, käytin nimittäin akkukonetta korkin kiinnipanemiseen, luulin kiertäneeni sen käsin jo jengoille, mutta eipäs ollut, turhan reilu liipaisu ja hyvin hitsasi alkupään kierteen jumiin, niin että joutui putkarilla vääntämään korkin auki...  

pienisopoapina

Eipä se sitten onnistu... Putkethan irtoo kohtuudella.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

okvp

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 19.06.17 - klo:21:29
Eipä se sitten onnistu... Putkethan irtoo kohtuudella.

Juu toisen putken swapissä ei sinällään hirveästi menisi aikaa, mutta ilman korkkia olevan pyörän kuljettelu on hieman hankalaa, kun jousivoimaa on vain toisessa. Täytyy yrittää löytää se korkki, se meni aika huonoon kuntoon, yllättävän paljon voimaa tuollaisesta 18voltin koneesta löytyy väärässä paikassa käytettynä...

wbaum

Pieniä muutoksia tässä alustaan.

Keulaan bitubon mäntäsarja kun en päässyt enää oikein käsitykseen keulasta. On kyl hyvää paskaa ja säädöt oikeesti toimivat. Vähän hidasta komppia pehmentelin ja nopeeta reippaasti keskisäädöstä kun tuntui pienetkin patit tulevan käsille. Noihin sitten ei tarvinnut enää loppupäivästä koskea.

Öljypintaa samalla keulasta 20mm ylös, eli nyt 20mm alempana ku vakio. Aika perusjuttuja.

Taakse vaihdoin 100 -> 95 jousen.

Keulaa 4mm ylös normimaksimista kun on modattu kolmio. Perää ehkä 3mm ylös wp:n peruspituudesta.

Tuo setti oli nyt oli siis kemoralla ajossa.

Alustadatan mukaan näytti, että perä ei oikein jaksanut nousta antisquatin voimalla vaan katsomonsuoraakin laahataan perä alhaalla.

Painuma takaa mietitytti, aika summassa laitoin vaan jotain esijännää...  Näytti että lastaamaton painuma 30mm kun sen nyt mittasin. On kyl köpönen jousi, naksun enemmän laitoin esijännitystäkin kuin 100:lla, jolla painuma oli about tontillaan. Keulassa näytti olevan 26mm, mut siellä pakkaa sekoittaa rankka topoutti, eli tohon 10mm about lisää.

Nyt muutoksina siis helvetisti lisää esijännää taakse ja näytti painuma olevan 22mm luokkaa kiristyksen jälkeen. Tällä nyt syöttöä niin pirusti kemoralla.

Tekis mieli naksu vielä pidentää iskaria, mut saattaa olla että tuo esijännitys tuo lisää potkua tuohon antisquattiinkin kun swingi on otollisemmassa asennossa makaamass, eli laitetaan lisää radalla pituutta iskariin, jos siltä tuntuu. Keulan potikasta en saa mitään kummempaa irti, näyttää se nyt ainakin menevän paremmin jarruissa kuin edellinen keula, joka syöksyi varmaan hitaan vaimennuksen puutteesta. Ihan erilailla luottoa nyt tähän.


wbaum

02.07.17 - klo:21:23 #1358 Viimeisin muokkaus: 02.07.17 - klo:21:26 käyttäjältä wbaum
Jotain pientä geometria fuulaa alkoi takanen lopulta ilmoitella.


Type 3 dunlop, sää lämmin, ei aurinkoa kuitenkaa. Paineet 1.45-1.5 lämppäreistä, naksun nousi paineet ajossa. Palleroa pukkasi hiukan myös. 
https://pasteboard.co/Gz6I8zM.jpg

Nitrous

Liian kovilla paineilla ajat. 1.35-1.45 haarukassa toimii.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

TommoKe

Jos tännään ajoit, niin mittasikkos radan lämpöä? Hyvä aurinkoinen keli kun ollu ainakin täällä.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.07.17 - klo:21:23
Jotain pientä geometria fuulaa alkoi takanen lopulta ilmoitella.
Geometriat on yleensä renkan kehän suuntasia. Noi on abaut poikittain siihen nähden.
Ja tommonen perus sormenlevynen tahtois sanoa että liikaa painetta, vaikka pallerot viittaakin toiseen suuntaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Mutumutu, voiskoha tosa käydä niin ett kun paineet on noussu liikaa, niin pinta jäähtyy tai kuumenee liikaa ja alkaa kerätä palleroo?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 02.07.17 - klo:21:40
Jos tännään ajoit, niin mittasikkos radan lämpöä? Hyvä aurinkoinen keli kun ollu ainakin täällä.
Eilen varmaan oli kuumempi rata, tänään vähän pilvistäkin...  Tälle pävää oikeestaan muutin vähän vaihteiden käyttöä ja koitin availla rankemmin niin ehkä se oli ratkaiseva tekijä näiden päivien välillä. 215 sai nyt ammuttua paluusuoralle ja 192 varikkosuoralle moneen kertaan.  Kellossa noi ei kyl näy ainakaan positiivisesti.

Ehkä tuota painetta olis saanu laskea, huomasin oikeestaan tuon vasta kun ajot oli ohi. Ei nää dunlopit oo nyt niin tarkkoja ollu paineista, mut oon kyl enimmäkseen ajanu naksun kovemmilla. Palleroa snadisti pukkasi koko viikonlopun, siksi en oikeestaan ees aatellu laskee paineita, mut varmaan sitä olis pitäny testata.

Noin alustan kannalta säädin perää sen verran löysäksi että se hiukan elää tuos paluusuoralla. Rebaa lisäämällä sen saa menemään kuin juna, en tiä onko se järkevää. Linjalla kyllä pysyy tällä löysemmälläkin säädöllä.

Keulaan menin samalla ideologialla, löysemmäksi niin kauan että se alkaa hiukan elää, varsinkin rebaa sai tiputella monen monta naksua ja mielestäni se nyt olis ehkä siellä maksimipidon kohdilla jos se on vakaasta muutama naksu löysempään.

Keulaa en näillä kemoran jarruilla saa kyllä läjään, siellä on vielä 15-20mm varaa. Hidas comp käytännön nollassa.

Takapotikka-viritelmä antautui jossain vaiheessa viikonloppuna. Ei oikein menesty tommonen 3d tulostettu kampi kun tulee hiukan vääntöä.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.07.17 - klo:21:43
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.07.17 - klo:21:23
Jotain pientä geometria fuulaa alkoi takanen lopulta ilmoitella.
Geometriat on yleensä renkan kehän suuntasia. Noi on abaut poikittain siihen nähden.
Ja tommonen perus sormenlevynen tahtois sanoa että liikaa painetta, vaikka pallerot viittaakin toiseen suuntaan.

Niin meinaat tuota kraaterien struktuurin suuntaa vai? Hmm.  Jaa-a.

Mietin vaan että onko siellä liian vähän painoa, silloin ku ollaan jonkin verran lintallaan kun perää on nostettu...

Powered by EzPortal