Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 09.07.17 - klo:22:25
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.07.17 - klo:22:04
Jarrutatko suoralla kaiken vauhdin pois ja rullaat mutkaan? Vai jarrutatko mutkaan sisään?
Silloin tällöin päästään jopa jarrulla apeksiin, kyllähän se usein jää vajaaksikin, esim tuo 1 ja 2. mutkat botnialla tyyliin kerran kerrasta rullailuksi kun pää ei anna myöten tarpeeksi myöhäistä jarrua antaa. Ykkösessä vauhtia mulla aika tasan 100. Kunhan tonne jokseenki myöhään menee sisään niin hyvin pääsee kaasulle ja pysyy ladulla. Kakkoseen tulee silloin tällöin vedettyä turhan aikaisin sisään.

Mut mielestäni noi mutkat nyt ei oo niin huonoja kuin 3-4. Kolmosen vauhti jää ihan mateluksi jos koittaa päästä järkevälle linjalle ennen nelosta. Jarrullahan siinä nyt ei olla oltu pitkään aikaan.

Piti kiskaista kytkimestä moottorijarrut takaisin päälle, kun en saanut yhtään mitään kiinni ennen sitä, tai kaikki keskittyminen meni vielä siihen että piti koittaa arpoa joku mutkavauhti.

edit: tiedostan kyl että tod näk aikakehitystä tällä hetkellä rasittaa, ettei jarru mene tarpeeksi pitkälle, tosin kun on kaikki kaatonsa tehnyt apeksista etunen alta, nii hiukan se rajoittaa ylämääräistä intoa mennä kovin syvälle mutkaan jarrulla.

Ei se apeksiin asti jarruttaminen tässä kohtaa varmaan ole niin oleellista, vaan se että jarrutusta riittää siihen asti kun mopo on kallellaan ja mutkanopeus riittää pitämään keulan jarrutuksen jälkeen kasassa. Jos keula ehtii tässä välissä nousta ylemmäs, niin voi tuntua ettei mopo käänny mihinkään vaikka alusta olisikin jollain tasolla ok. Näyttää mun silmään noi nopeat taitot semmosilta missä on vaikea jarruttaa hallitusti mutkaan sisään.

Toinen asia mikä tulee mieleen on painuuko keula ja perä mutkassa yhtä nopeasti ja yhtä paljon? Tuntuuko mopo käyttäytyvän tasapainoisesti? Jos perä painuu nyt nopeammin ja liikaa saaden geometrian sitä kautta perssiilleen, niin eihän se varmaan käänny. Tai vastaavasti vauhdin loppuessa keskimutkassa nouseeko keula helposti ylös. Hyppykeppi tai keinuhevonen fiilistä? Yleisesti niissä mopoissa mitä olen kokeillut kun on alustan kanssa ongelmia, niin keula ja perä on eri paria ja mopo käyttäytyy epäloogisesti.

Yleisesti vauhtikehityksessä kannattaa keskittyä miten saat vauhdin riittämään mutkiin ja ajolinjan sellaiseksi että se vauhti on helppo saada riittämään mutkiin. Vaihda vaikka suzukin vakiojarrut takas, niin ei lopu vauhti kesken nykyisillä jarrumerkeillä :D

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 10.07.17 - klo:08:56
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 09.07.17 - klo:22:25
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.07.17 - klo:22:04
Jarrutatko suoralla kaiken vauhdin pois ja rullaat mutkaan? Vai jarrutatko mutkaan sisään?
Silloin tällöin päästään jopa jarrulla apeksiin, kyllähän se usein jää vajaaksikin, esim tuo 1 ja 2. mutkat botnialla tyyliin kerran kerrasta rullailuksi kun pää ei anna myöten tarpeeksi myöhäistä jarrua antaa. Ykkösessä vauhtia mulla aika tasan 100. Kunhan tonne jokseenki myöhään menee sisään niin hyvin pääsee kaasulle ja pysyy ladulla. Kakkoseen tulee silloin tällöin vedettyä turhan aikaisin sisään.

Mut mielestäni noi mutkat nyt ei oo niin huonoja kuin 3-4. Kolmosen vauhti jää ihan mateluksi jos koittaa päästä järkevälle linjalle ennen nelosta. Jarrullahan siinä nyt ei olla oltu pitkään aikaan.

Piti kiskaista kytkimestä moottorijarrut takaisin päälle, kun en saanut yhtään mitään kiinni ennen sitä, tai kaikki keskittyminen meni vielä siihen että piti koittaa arpoa joku mutkavauhti.

edit: tiedostan kyl että tod näk aikakehitystä tällä hetkellä rasittaa, ettei jarru mene tarpeeksi pitkälle, tosin kun on kaikki kaatonsa tehnyt apeksista etunen alta, nii hiukan se rajoittaa ylämääräistä intoa mennä kovin syvälle mutkaan jarrulla.

Ei se apeksiin asti jarruttaminen tässä kohtaa varmaan ole niin oleellista, vaan se että jarrutusta riittää siihen asti kun mopo on kallellaan ja mutkanopeus riittää pitämään keulan jarrutuksen jälkeen kasassa. Jos keula ehtii tässä välissä nousta ylemmäs, niin voi tuntua ettei mopo käänny mihinkään vaikka alusta olisikin jollain tasolla ok. Näyttää mun silmään noi nopeat taitot semmosilta missä on vaikea jarruttaa hallitusti mutkaan sisään.

Toinen asia mikä tulee mieleen on painuuko keula ja perä mutkassa yhtä nopeasti ja yhtä paljon? Tuntuuko mopo käyttäytyvän tasapainoisesti? Jos perä painuu nyt nopeammin ja liikaa saaden geometrian sitä kautta perssiilleen, niin eihän se varmaan käänny. Tai vastaavasti vauhdin loppuessa keskimutkassa nouseeko keula helposti ylös. Hyppykeppi tai keinuhevonen fiilistä? Yleisesti niissä mopoissa mitä olen kokeillut kun on alustan kanssa ongelmia, niin keula ja perä on eri paria ja mopo käyttäytyy epäloogisesti.

Yleisesti vauhtikehityksessä kannattaa keskittyä miten saat vauhdin riittämään mutkiin ja ajolinjan sellaiseksi että se vauhti on helppo saada riittämään mutkiin. Vaihda vaikka suzukin vakiojarrut takas, niin ei lopu vauhti kesken nykyisillä jarrumerkeillä :D
Lienet jäljillä. Datan mukaan keula nousee aika lailla heti kun jarrua alkaa nostamaan. Eli apeksissa keula on reilu 20, jopa 30mm korkeemmalla kuin jarrussa. Pieni jarru ei riitä pitämään keulaa kasassa.

Siis tarkennetaan nyt vielä että mopo varmaan kääntyisi jos keskittyisi huikeesti painamaan vastaohjausta, mutta se tuntuu vaativan sellaista efforttia tässä sekauksen keskellä ettei nyt riitä siiihen vakuudet ja keskimutkassa olisi muutakin tekemistä. Jos tosiaan keulan pitäisi pysyä apeksissa läjässä mutkavauhdin ja päästävän jarrun voimalla, niin se ei kyllä pysy. Pitänee laskea sitä öljynpintaa takas siihen missä se oli, eli niin alas että Parjanillakin pyörii silmät päässä. :D

Onko noi mun taitot nopeita? Oon nyt hiukan koittanu siihen pyrkiä kun Kallio sanoi että läps läps pitää saada pyörän kyljelleen ja mutkaan valuttelu on aina ollut mun heikkous.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 10.07.17 - klo:13:25
Siis tarkennetaan nyt vielä että mopo varmaan kääntyisi jos keskittyisi huikeesti painamaan vastaohjausta, mutta se tuntuu vaativan sellaista efforttia tässä sekauksen keskellä ettei nyt riitä siiihen vakuudet ja keskimutkassa olisi muutakin tekemistä.
Johtuu todennäkösesti siitä että sun innokas tajunta haluais kääntää mopoo, ja alitajunta huutaa että et sä nyt vaan saa**na voi kääntää sinne nurmikolle.
Eli tappelet ittees vastaan. Ja sit jälkikäteen selittelet itelles että mopo ei käänny.

Mutta kuten sanottua, lääke se on plasebokin.

LainaaOnko noi mun taitot nopeita? Oon nyt hiukan koittanu siihen pyrkiä kun Kallio sanoi että läps läps pitää saada pyörän kyljelleen ja mutkaan valuttelu on aina ollut mun heikkous.
Et sä voi vetää tavallisessa mutkassa mopoo läps läps kylelleen jos sulla on tarkotus jarruttaakkin.
Tai jos vedät vähänkään liian aikasin läps kylelleen ilman jarrua, niin se ajolinja on käytännössä on ihan sama kuin jos valuttelisit sinne mutkaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Jos nyt kommentoisit vaikka siihen missä asennossa keulan pitäis uida mutkaan mennessä ja apeksissa?

Varmasti on ajotekniikassa sanomista, mutta ei se nyt ainakaan helpota tuo tämänhetkinen setup tekemistä. Jos pienellä tuunauksella sais hiukan luottoa tekemiseen, niin ei se nyt kovin väärin minusta ole.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 10.07.17 - klo:13:25
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 10.07.17 - klo:08:56
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 09.07.17 - klo:22:25
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.07.17 - klo:22:04
Jarrutatko suoralla kaiken vauhdin pois ja rullaat mutkaan? Vai jarrutatko mutkaan sisään?
Silloin tällöin päästään jopa jarrulla apeksiin, kyllähän se usein jää vajaaksikin, esim tuo 1 ja 2. mutkat botnialla tyyliin kerran kerrasta rullailuksi kun pää ei anna myöten tarpeeksi myöhäistä jarrua antaa. Ykkösessä vauhtia mulla aika tasan 100. Kunhan tonne jokseenki myöhään menee sisään niin hyvin pääsee kaasulle ja pysyy ladulla. Kakkoseen tulee silloin tällöin vedettyä turhan aikaisin sisään.

Mut mielestäni noi mutkat nyt ei oo niin huonoja kuin 3-4. Kolmosen vauhti jää ihan mateluksi jos koittaa päästä järkevälle linjalle ennen nelosta. Jarrullahan siinä nyt ei olla oltu pitkään aikaan.

Piti kiskaista kytkimestä moottorijarrut takaisin päälle, kun en saanut yhtään mitään kiinni ennen sitä, tai kaikki keskittyminen meni vielä siihen että piti koittaa arpoa joku mutkavauhti.

edit: tiedostan kyl että tod näk aikakehitystä tällä hetkellä rasittaa, ettei jarru mene tarpeeksi pitkälle, tosin kun on kaikki kaatonsa tehnyt apeksista etunen alta, nii hiukan se rajoittaa ylämääräistä intoa mennä kovin syvälle mutkaan jarrulla.

Ei se apeksiin asti jarruttaminen tässä kohtaa varmaan ole niin oleellista, vaan se että jarrutusta riittää siihen asti kun mopo on kallellaan ja mutkanopeus riittää pitämään keulan jarrutuksen jälkeen kasassa. Jos keula ehtii tässä välissä nousta ylemmäs, niin voi tuntua ettei mopo käänny mihinkään vaikka alusta olisikin jollain tasolla ok. Näyttää mun silmään noi nopeat taitot semmosilta missä on vaikea jarruttaa hallitusti mutkaan sisään.

Toinen asia mikä tulee mieleen on painuuko keula ja perä mutkassa yhtä nopeasti ja yhtä paljon? Tuntuuko mopo käyttäytyvän tasapainoisesti? Jos perä painuu nyt nopeammin ja liikaa saaden geometrian sitä kautta perssiilleen, niin eihän se varmaan käänny. Tai vastaavasti vauhdin loppuessa keskimutkassa nouseeko keula helposti ylös. Hyppykeppi tai keinuhevonen fiilistä? Yleisesti niissä mopoissa mitä olen kokeillut kun on alustan kanssa ongelmia, niin keula ja perä on eri paria ja mopo käyttäytyy epäloogisesti.

Yleisesti vauhtikehityksessä kannattaa keskittyä miten saat vauhdin riittämään mutkiin ja ajolinjan sellaiseksi että se vauhti on helppo saada riittämään mutkiin. Vaihda vaikka suzukin vakiojarrut takas, niin ei lopu vauhti kesken nykyisillä jarrumerkeillä :D
Lienet jäljillä. Datan mukaan keula nousee aika lailla heti kun jarrua alkaa nostamaan. Eli apeksissa keula on reilu 20, jopa 30mm korkeemmalla kuin jarrussa. Pieni jarru ei riitä pitämään keulaa kasassa.

Siis tarkennetaan nyt vielä että mopo varmaan kääntyisi jos keskittyisi huikeesti painamaan vastaohjausta, mutta se tuntuu vaativan sellaista efforttia tässä sekauksen keskellä ettei nyt riitä siiihen vakuudet ja keskimutkassa olisi muutakin tekemistä. Jos tosiaan keulan pitäisi pysyä apeksissa läjässä mutkavauhdin ja päästävän jarrun voimalla, niin se ei kyllä pysy. Pitänee laskea sitä öljynpintaa takas siihen missä se oli, eli niin alas että Parjanillakin pyörii silmät päässä. :D

Onko noi mun taitot nopeita? Oon nyt hiukan koittanu siihen pyrkiä kun Kallio sanoi että läps läps pitää saada pyörän kyljelleen ja mutkaan valuttelu on aina ollut mun heikkous.

Jäykät keulajouset ja liian vähän paluuta? Ehkä vielä löysä takajousi ja takapainoinen geometria. En minä tiedä, kunhan huutelen. Näissä jutuissa auttaa, jos on kokemusta hyvin toimivasta alustasta ja tietää miten moponsa haluaa käyttäytyvän.

On noi taitot paikoin mun mielestä nopeita. Mutta luulen että toi liruttelu on se mihin Kalliokin on kommentoinut. Mutkaan kannattaa taittaa vain kerran. Esim. aiemasta videosta kikkamutkan jälkeinen vasen. Ensin jarrutellessa lirutellaan ja sit nopea taitto mutkaan. Mulla oli tuota samaa aikaisin mutkaan valutus ongelmaa joskus kun katsoin liian kauas. Mopo lähti valumaan sisälaitaan katseen mukana liian aikaisin.

Taittamisen nopeuteen ja miten sinne mutkaan jarrutetaan voi miettiä vaikka tästä mitä tuonne ajoasentoketjuun tuli joku aika sitten postattua.
https://www.facebook.com/MotoGP/videos/10155703660775769/

Tuohon keulan asento mutkassa olis tommonen vanha video. Tiedä sitten kuinka toimiva esimerkki toi on, mutta ompahan jotain.
https://www.youtube.com/watch?v=Hda1vCk65Z0

murmela

10.07.17 - klo:23:14 #1385 Viimeisin muokkaus: 10.07.17 - klo:23:16 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 10.07.17 - klo:14:54
Jos nyt kommentoisit vaikka siihen missä asennossa keulan pitäis uida mutkaan mennessä ja apeksissa?
Jos jarrun alussa on tarpeeksi tehoa, niin keulan pitäisi abaut pohjata, ja pysyä hetken niillä main.
Apeksissa jos esim sivuttaisGee on 1.2 niin alustaa painaa kasaan ylimääräset 0.56 Geetä vs normaalipainauma. Eli millimäärä sit taas riippuu siitä mikä on alustan kantokyky vs vehkeiden ja kuskin paino.
Noiden kahden pisteen välissä keula nousee apeksia kohti tuosta pohjaamisesta hieman epälineaarisesti tuohon apeksipainaumaan.

Suuntaa-antava apeksipainauma (1.2G lateraalivoimalla) noin abaut:
Kuski 90 + mopo 190 - jousittamaton (10+15) = 255 kg
0.56G*270=142,8 kg
Keulan lisä 142,8/2=71,4 kg
Keulan kantavuus;  (cos(keulakulma 24)^2=0,835) * (jouset 2*9.5N=1,937kg) = 2,322 kg/mm
Keula painuu pystysuunnassa 71,4 / 2,322 kg/mm = 30,7 mm
Putkien sunnassa 30,7 mm /(cos(keulakulma 24)=0,914) = 33,6 mm
Eli jos painauma kuskin kans on 40 mm , niin apeksissa painauma on noin 40 + 33,6 = 73,6 mm.
Olettaen että ei ole moottorijarrua.

Eli jos käytännössä ei ihan pääse max ätäkillä kaikkiin mutkiin, vaan joihinkin hieman pystymmässä + moottorijarru on mukana, niin keulan painauma pyörinee hyvinkin noissa lukemissa missä tuossa Vuorelan videossa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Ymmärränkö oikein että rebaa ei tässä laskussa oteta huomioon?

Nitrous

Pyörän kääntyvyys on helppo testata: Jos pyörä valuu leveäksi tai sitä joutuu väkisin kääntämään tasakaasulla ajettavissa pitkissä mutkissa, on alustassa tod. näk. jotain sanomista. Jos kääntyvyys on ongelmana pääasiassa lyhyissä, jarrulla sisään ajettavissa mutkissa, on vika tod. näk. kuskissa. Jos pyörä ei käänny alustan takia, on geometria liian takapainoinen tai takana on suhteessa liian löysä jousi, tai takana on ihan liikaa reboundia, tai keulassa liian vähän reboundia, tai keulajouset on suhteessa liian jäykät takajouseen.

Tää on tämmönen keep it simple stupid -tyyppinen lähestyminen ongelmaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Mjoo. Eiköhän tällä päästä eteenpäin.

Oli muuten alastarolla ongelmia kun pyörä vikuroi ihan tolkuttomasti avauksissa. Keulaa ilmaan, ravistelee. Keskityin sit täysin siihen etten häiritse pyörää avauksissa, jotenkin pystyi ajamaan. Botnialla se sit teki sitä myös nii tuumasin että jotain pitäis tehdä. 

Loppuviimein iskaria vääntelin vajaa pari milliä pitemmäksi jonku setin välissä ja kaikki avausongelmat katos heti. 

murmela

02.09.17 - klo:15:00 #1389 Viimeisin muokkaus: 06.09.17 - klo:07:51 käyttäjältä murmela
Tuollaisella alustalla tuli kausi ajettua. Olen aina tykännyt vedellä kammojarruja, ja keväällä jousia valitessa prioriteetti oli se että keulan pitää jaksaa kantaa mun jarrut. Joten ku Motoville suositteli että 10.5 jouset on jäykimmät mitä bimmerin keulaan tarvii, niin halusin sinne 11.5 jouset, ja sain semmoset. Ja jotta perä ois kaveri noiden keulan jousien kanssa, niin hihamutuna pyysin sinne 110 jousen.
Tuohan on sinänsä ihan päin hel***tiä koska luullakseni suurin osa esim kisakuskeista (mitä mä tiedän) ajaa todella pehmosilla jousilla edessä, ja varsinkin perässä vielä pehmosemmalla jousella.

Mutta meikäläinen on ollut todella tyytyväinen keulan toimintaan. Se jaksaa kantaa mitkä tahansa jarrut riittävän hyvin. Ja keula käy pohjassa jokaisessa kovassa jarrussa. Joskus jopa hetken aikaa pohjaa perinteisesti, huomaa siitä että keula alkaa kiemurtelemaan puolelta toiselle. Kiemurtelu taasen on ollut todella vähäistä ja rauhallista, joten siitä taasen sit tietää että se ei pohjaa liikaa. Ei häiritse ajoa mitenkään, vaan toimii lähinnä indikaattorina että nyt jarru osu aika hyvin.
Että noi keulajouset oli yksi asia mikä tällä kaudella osu nappiin. Toki tuossa auttaa hieman myös se että keulan joustomatka noilla Ktechin sisuskaluilla on 125 mm, joten sinne jouston loppuun saa sen 5 milliä lisää. 130 millinen keula ois ollu vielä parempi, mutta semmosta ei bimmerin keulan vakioliukuputkiin saa askarreltua.
Varapläni oli ett jos keula pohjailee liikaa, niin lisäilen öljyä esim 5 millilitraa kerralla ja katon miten se ilmajousen voimistuminen vaikuttaa.

"Vakio"vaimennusasetuksilla alusta tuntu hieman liian jäykältä, äkkinäiseltä ja hermostuneelta, mutta kun avas menovaimennuksia pari/ muutaman naksun, niin mopo rauhottu ja alko pitämään linjansa kuin juna. Tai ainakin musta tuntu siltä. En sit tiedä oliko toi vaan mun mielikuvitusta.

Takajousikin varmaankin osu kohdilleen, ehkä, en tiiä. Ei ainakaan mitään ongelmia ole ollut mopon käytöksen suhteen jarrussa, apeksissa, tai avauksissa. Ja takarengaskin on kulunut oikein nätisti kunhan seos ja paine on ollut radan pinnan lämpöön nähden kohdillaan.
Ja ton yhen härväämisvideon (onkohan kukaan huomannut että siinä on paistovikanen dunloppi) perusteella perä näyttää toimivan ihan ok.

Painaumina käytin keulassa 40 mm ja perässä 35 mm. Tai jotain sinneppäin. Keulasta muistaakseni kerran mitattiin. Mut perästä mutuilin/ laskeskelin että noilla paino/jousi/linkku/esijännitys -arvoilla se menee sinne halutulle tontille. Ja koska perän kans ei ollut mitään ongelmia, niin ei tarvinnut pohtia sitä sen enempää.


Etupää:

K-Tech 20DDS CARTRIDGE KIT 155-011-030/020
BMW S1000RR SACHS 2010-2014
Closed cartridge pressurised system uses 20mm dia displacing pistons with an 8mm piston rod and 31mm dia control pistons.

Fork stroke: 125 mm
Air gap: 180 mm (range 160-190 mm)
Fork oil: Motul Factory line 5 wt (about 2x300 ml)
Spring Preload range: 0-18 mm, 1 turn on (14 mm) hex nut equals 1 mm of preload (installed preload 0 mm)
Jouset: 11,5 N (36-260-115)
Bottom out: Liukuputkea jää näkyviin 3 mm
Comp-shimmaus vakiota vähän pehmeämpi, reb vakio.

Recommended settings:
Comp damping: 16 Clicks out (range is 30 clicks)
3 mm allen key in centre of the black left hand fork cap.

Rebound damping Right Hand leg: 18 Clicks out (range is 30 clicks)
3 mm allen key in centre of the natural right hand fork cap.


Takapää:

K-Tech 35DDS PRO SHOCK ABSORBER 255-011-030/020
BMW S1000RR

Shock length: 306-312 mm (24 mm nuts)
Shock stroke: 62 mm
Spring Preload range: 6-16 mm (adjuster range is 20 clicks, installed preload 6 mm)
Spring: 110 N (55-155-110) (colour ral 3020), free length 155 mm
Comp&reb shimmaus ihan aavistuksen vakiota jäykempi.

Recommended settings:
Compression damping: 8 Clicks Out (range is 32 clicks)
Black Adjuster Wheel

Reb damping: 10 Clicks Out (range is 32 clicks)
Natural Adjuster Wheel

Bypass Control Valve: 8 Clicks Out (range is 16 clicks)
Red Adjuster Wheel
Jarrut paskana, paha hidastaa.

m1kk0

Aattelin kokeilla pikku muutosta geometriaan pikkasen paremman kääntyvyyden saamiseksi. Kumpaa kannattaa ensin kokeilla 1: keulaa alaspäin 2: perää ylöspäin ? Menetetäänkö paremmalla kääntyvyydellä avauksissa huonommalla takarenkaan pidolla?  wheely

wbaum

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 01.06.18 - klo:12:30
Aattelin kokeilla pikku muutosta geometriaan pikkasen paremman kääntyvyyden saamiseksi. Kumpaa kannattaa ensin kokeilla 1: keulaa alaspäin 2: perää ylöspäin ? Menetetäänkö paremmalla kääntyvyydellä avauksissa huonommalla takarenkaan pidolla?  wheely
Keulan laskeminen on paljon tehokkaampi tapa vaikuttaa kääntyvyyteen kuin perän nosto, jolla on paljon muitakin efektejä.

wbaum

On muuten mukava ajaa mopolla kun sai sen syksyllä lopulta mieleiseksi ja melkein samalla säädöllä avasin kauden. Menee vakaasti, mutta sopiva eläminen alkaa kun menee hiukan pois comfort level cruisailusta. Ei keuli, ei vatkaa, kääntyy hyvin ja on mukava ajaa myös lintassa.

Nyt alastarolla toki näkee miten se siellä pärjää, kemora on aika helppo paikka alustalle. Veikkaan että next step olis lyödä skrodempaa keulajousta jos alkaa jarruttamaan oikeasti, mut mennään nyt tällä setupilla niin pitkään että oikeasti tulee ongelmia.

m1kk0

Kokeillaan pikkasen laskee keulaa. Keulajouset on mullakin löysähköt kun sukeltaa aika syvälle. Kauden jälkeen päivityksiä jousten ja venttiilisarjan asennuksella. Nyt rimpuillaan näillä mitä on :)

T1mppa

Eipä se haittaa jos melko syvälle menee jarruissa. Öljynpintaa vaan ylöspäin, jos meinaa pohjaa.
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 01.06.18 - klo:13:54
Kokeillaan pikkasen laskee keulaa. Keulajouset on mullakin löysähköt kun sukeltaa aika syvälle. Kauden jälkeen päivityksiä jousten ja venttiilisarjan asennuksella. Nyt rimpuillaan näillä mitä on :)

Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla


Powered by EzPortal