Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

jarska

Ajaa minäkin meinaan, huomenna, omaa kovaa. airrev_1
Mut oikeen mielelläni otan opetusta Murmelalta + muiltakin vastaan ja kiinnostaa nää alustajutut, olen vaan niin laiska lukemaan ja tyhmä ymmärtämään lukemaani. :)

Voisin vaikka veikata, ettei tuo pampun vaihto tuo mulle nopeutta yhtään lisää, mut tuntuu kyllä pirun hyvältä ja vakaalta, näin "tehdassäädöissäkin".

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.05.12 - klo:20:56
Onks sul tietoo, tai voiks kysyy tehtaalta:
Mikä jousivakio?
Paljoko jousen pituus?
Paljoko esijännitystä?
Kuinka pitkä top-out jousi/onko? Paljoko sen jousivakio?

Jousivakio 95N/mm
Jousen pituus 150mm
Esijännitystä 12mm
Top-out jousi löytyy, siitä vielä tiedot kesken

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.05.12 - klo:07:20
Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.05.12 - klo:20:56
Onks sul tietoo, tai voiks kysyy tehtaalta:
Mikä jousivakio?
Paljoko jousen pituus?
Paljoko esijännitystä?
Kuinka pitkä top-out jousi/onko? Paljoko sen jousivakio?

Jousivakio 95N/mm
Jousen pituus 150mm
Esijännitystä 12mm
Top-out jousi löytyy, siitä vielä tiedot kesken
Paljos sä painat commandona?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.05.12 - klo:22:45
Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.05.12 - klo:07:20
Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.05.12 - klo:20:56
Onks sul tietoo, tai voiks kysyy tehtaalta:
Mikä jousivakio?
Paljoko jousen pituus?
Paljoko esijännitystä?
Kuinka pitkä top-out jousi/onko? Paljoko sen jousivakio?

Jousivakio 95N/mm
Jousen pituus 150mm
Esijännitystä 12mm
Top-out jousi löytyy, siitä vielä tiedot kesken
Paljos sä painat commandona?

Napakat 103kg.

poutis

Eipä tarvii mennä neuvolaan punnittavaks peukku_1
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Jukka_R

Aiheeseen, josta en mitään ymmärrä, kommentoin kuitenkin.

2008 R1 jossa vakioalusta.

Kierrosajat kauden alun kisoista (kuivalla) Botniaringiltä:

2010:
1:21.033 1:17.295 1:16.049 1:16.143 1:15.739 1:15.337 1:17.097 1:16.119 1:15.726 1:16.623
1:16.287 1:15.489

Nopein kierros 1:15.337

Pyörässä Kari Vehniäisen ja kumppaneiden vakioalustan parantelut + pikakaasu keväällä 2012

2012:
1:19.009   1:14.397   1:14.019   1:14.670   1:14.127   1:14.338   1:14.024   1:14.466   1:15.047   1:13.629   1:14.348   1:14.471   1:13.776   1:14.392 

Nopein kierros 1:13.629

Katsotaan kuinka käy tulevissa kisoissa Alastarolla, Kemorassa ja Motoparkissa. Räyskälä on sen verran uusi tuttavuus, että siellä aika parantunee pelkästään jo oppimisprosessin kautta. Alastaron, Kemoran ja Motoparkin osalta kuskissa ei tapahdu enää suuriakaan kehitysaskeleita. 0,5 sek/vuosi alkaa olemaan jo aika kova juttu (kaluston ja rengastuksen pysyessä samana). En osaa sanoa kummasta oli enemmän hyötyä, pikakaasusta vai alustasta, mutta suorilla laukkaa tuli reilut 10 km/h enemmän (pääsuoralla taisi tulla 15 km/h) ja mutkista uskalsi lähteä ihan eri tyyliin kun perse ei enää vipattanut ja jarruissakaan pyörä ei mungertanut. Yksi käki ei kesää tee eikä orava luotijunaa, joten katsellaan kuinka menee muut kisat ja vertaillaan samana aikana pidettyihin ja samoissa olosuhteissa ajettuihin. Viime vuonna Alastarolla meni Scanuissa 1:26.849. Jos nyt menee sekuntia kovempaa, niin selittävä tekijä on pyörä, ei kuski. Kemoralla kesä-heinäkuun vaihteessa mentiin kisassa 1:14.498. Katsotaan miten mennään siellä kun samaan aikaan on taas koitokset. Viimeiset vuodet parannustahti on ollut kymmenyksiä, ei sekunteja/kierros/vuosi.

P.S. Kari ei maksa provikoita, joten maksettuna mainoksena ei kannata pitää.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

Oma alusta antaa ajaa reippaammin myös. Uskon petraavani aikoja tällä paremmin, kuin  löysällä viime vuoden alustalla. Sama osoite muutoksissa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 27.05.12 - klo:23:39
2008 R1 jossa vakioalusta.
Lisättäköön vielä että huoltamaton vakioalusta?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.05.12 - klo:09:19
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 27.05.12 - klo:23:39
2008 R1 jossa vakioalusta.
Lisättäköön vielä että huoltamaton vakioalusta?

Jep. Nyt se on huollettu ja ohessa linkki fiiliksiin Alastarolta tältä päivältä. Huomenna on tavoitteena oma ennätys, saa nähdä tuleeko. Jos tulee treeneissä, niin lupaa aika hyvää kisaan jos kuivailla mennään. Sateella ainoa tavoite on pystyssä maaliin.

Fiiliksiä Alastarolta: http://www.mp-foorumi.com/forum/shown.php?fid=4&id=18592
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

Fiiliksiä Bitubon pampulla verrokkina lurppashimmattu originaali...
n. 5 sekkaa ajasta pois, mut en toki kaikkea laske parannellun ja säädetyn alustan piikkiin.
Perän vatkaus jäi pois jarruissa, uskaltaa jarruttaa paljon kovemmin, ei minkäänlaista hötkyilyä enää.
Kallellaan avaus, ei keuli enää, sitäkin uskaltaa tehdä "rajummin".
Ei scraapinut pakoputken suojapelti enää samassa mutkassa.

Olkoonkin että vakioalustalla voi ajaa yhtähyvin mun vauhteja, mut tuosta lisääntyneestä luottamuksesta pyörään ja hienosta vakauden tunteesta ei hevillä palaa entiseen, mielipiteitä on tässäkin alustajutussa monia, mut mä nautin nyt tästä. tongue_2

Ps. ei tuo keula huono ole, mut jossain vaiheessa siihenkin jotain pientä...

jarska

Ei siinä sitten kauaa mennyt, nälkä kasvaa syödessä... kympistä on tarkoitus tulla ratapyörä... tän merkin edelliseen tuotteeseen todella tyytyväinen, joten laitoin tilaten TÄMÄN paketin. ;D

Ajattelin kokeilla jos vaikka itte osais vaihtaa kun saapuu, mut varmaankin tarvii jonkun kokeneemman katteleen perään, anyone? ::)

Teemu Tanila

Ite laittelin kawaan hiljattain Öhlinssin vastaavan. Sellasen vinkin sen pohjalta vois antaa, että kato tarkkaan se asennus läpi ennen kuin alat repiin vakioiskareita osiin. Toi mun projekti vaati kolme erilaista erikoistyökalua joita ilman homma on käytännössä mahdoton. Eli siis ts. kato että sulla on kaikki tarvittavat hilut olemassa ennen kuin alat hommiin. Mulle kaveri onneksi mainitsi asiasta etukäteen ja sain myös työkalut lainaan.

Toi sun systeemi on toki hieman erilainen, en tiedä millasia erikoistyökaluja Bitubo vaatii vai vaatiiko minkäänlaisia. Uskallan arvata että ainakin pulttipyssyn tarviit jotta saat sen alkuperäisen catridgen irti, siinä teleskoopin pohjassa on tod.näk pultti jolla se on kiinni. Ilman pulttipyssyä sitä taitaa olla paha irroittaa.

Ei ton sinällään mikään ihme homma pitäis olla kunhan on vaan tosiaan oikeet hilut olemassa.

Teemu

jarska

Kiitos vinkeistä Teemu, kattelen ohjeet kunnolla, kerään työkalut ja kokeilen enste itte.
Jos näyttää hankalalta, niin puran vaan putket irti ja marssin niiden kanssa paikalliselle pajalle.

Juha_K

Tällaiset pitäisi asentaa/asennuttaa.



K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

pienisopoapina

Tutkiskelin K2 suskan jousituksen esijännitystä.
Sain seuraavanlaiset pituuslukemat (kokonaisjoustomatka, kuormittamaton, kuormitettu. N1 ja N2 ovat painaumia).
eteen:
119 mm
102mm (N1 = 17mm)
80 mm (N2 = 39mm)

taakse:
550mm
536mm (N1 = 14mm)
526mm (N2 = 24mm)

Liitteenä on kuva Motorrad lehdestä 3/12.
Motorradin mukaan edessä pitäisi kuormittamaton painauma (N1) olla 30mm ja ja kuormitettu (N2) 40mm. N2 onkin kohdillaan, mutta
hämmästyttää tuo N1/N2 suhde. Etupää puristuu itsestään vain 17mm.
Takana arvot on aikalailla kohdillaan. Hydraulinen säätö oli noin puolivälissä. Minimiasennossa N2 oli jotain 45mm.
Mittaushetkellä tankki oli tyhjä. Bensa taitaa kasvattaa etupään painaumia hieman. Itse painan 60kg.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Powered by EzPortal