Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 12.06.12 - klo:10:36
Minäpä selitän Jarskalle.
Ducatilla ei pääse niin kovaa, jotta alusta tekisi virheitä.
Bemarilla taas pääsee heti niin kovaa, että alusta tekee virheitä.
- tähän kaikki hymiöt -

Nyt minä ymmärrän.
Ja lisätään nyt vielä...Ducatin vaihdeaski ei anna ajaa kuin yhdellä vaihteella...yhden setin, alusta ei ehdi tehdä virheitä.
Bemarin alusta taas yrittää korjata tavan pulliaisen virheet(paitsi tietty lussu keula), pyörä hellii RR jannun herkkää mieltä ja raasinki-enannasunajaaite-moodi hoitaa setin kotiin.
-tähän saa itte valita hymiöt-

Nojoo, onneksi pääsee taas torstaina Kemoralle.

Pete

Kysytäämpä viisaammilta neuvoa. Takarengas(Misukan Power Cup, B seoksella) eilisen Ahveniston keikan jälkeen tämän näköinen.




Rengas vähän repesi jo aiemmalla keikalla, mutta nyt tuohon repeämään on ilmestynyt tuollaista sahalaitaa/aaltoa. En tiedä näkyykö kunnolla kuvissa, mutta koko renkaan mitalla oikealla tuollaista pahimman repeämän näköistä lievempänä tosin. Tuumittiin kaverin kanssa, että tuo sahalaita aiheutuu jousituksesta. Ideoita? Vauhti liian pitkillä väleillä eilisellä keikalla tasaisesti 1.33 ja 1.34 alkuisia. 

murmela

Lainaus käyttäjältä: Pete - 12.06.12 - klo:17:28
Kysytäämpä viisaammilta neuvoa. Takarengas(Misukan Power Cup, B seoksella) eilisen Ahveniston keikan jälkeen tämän näköinen.
Rengas vähän repesi jo aiemmalla keikalla, mutta nyt tuohon repeämään on ilmestynyt tuollaista sahalaitaa/aaltoa. En tiedä näkyykö kunnolla kuvissa, mutta koko renkaan mitalla oikealla tuollaista pahimman repeämän näköistä lievempänä tosin. Tuumittiin kaverin kanssa, että tuo sahalaita aiheutuu jousituksesta. Ideoita? Vauhti liian pitkillä väleillä eilisellä keikalla tasaisesti 1.33 ja 1.34 alkuisia.
Ei lämppäreitä, ja vähän väärä paine, ja "ruoskakaasu"?

Vakiotakapamppu ja paluuvaimennus "tehtaan asetuksissa"?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Pete

Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.06.12 - klo:17:48
Ei lämppäreitä, ja vähän väärä paine, ja "ruoskakaasu"?

Vakiotakapamppu ja paluuvaimennus "tehtaan asetuksissa"?

Lämppärit on, viime kerralla paineet vähän viturallaan/liian kylmä keli. Nyt vähän tuosta kuvan mukaisesta kunnosta siistiytyi painetta pudottamalla. Mutta sahalaita jäi. Kaverin pyörässa about samat paineet ja samanlainen rengas toimi alle 1.30 vauhdeissa vielä. Ruoskakaasusta ei varmasti meikäläisen kohdalla ole kyse, avaukset paremminkin pehmeitä. Vakiotakapamppu, ei tehtaan asetuksissa. Ajettavuudessa en ole huomannut ongelmaa, mitä nyt vähän liian pehmeä takapää tuntumaltaan, ei anna oikein riittävästi palautetta puuperseelle.  Samat säädöt piti 1.34 ja 1.35 alkuisissa Misukan Pilot Power 2ct:n ilman lämppäreitä siistimpänä. Viime kesänä koitin kiristää takapäätä pykälän paremman tuntuman toivossa (yksi pykälä jäi vielä varaa kiristää) -> huonompi ajaa ainakin Pilot Powereilla. Tuota paluuvaimennusta veikkailtiin kaverin kanssa. Mutta liikaa vai liian vähän?

Juha_K

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

13.06.12 - klo:13:15 #215 Viimeisin muokkaus: 13.06.12 - klo:13:32 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Pete - 12.06.12 - klo:18:11
Lämppärit on, viime kerralla paineet vähän viturallaan/liian kylmä keli. Nyt vähän tuosta kuvan mukaisesta kunnosta siistiytyi painetta pudottamalla. Mutta sahalaita jäi.
Pudota vähän lisää, kylmänä näyttäis edelleen käyvän
.
Lainaus käyttäjältä: Pete - 12.06.12 - klo:18:11
Kaverin pyörässa about samat paineet ja samanlainen rengas toimi alle 1.30 vauhdeissa vielä.
No siitä tiedosta ei ole mitään apua.

Lainaus käyttäjältä: Pete - 12.06.12 - klo:18:11
Ruoskakaasusta ei varmasti meikäläisen kohdalla ole kyse, avaukset paremminkin pehmeitä.
Ok, avaa aikasemmin ja lineaarisemmin.

Lainaus käyttäjältä: Pete - 12.06.12 - klo:18:11
Vakiotakapamppu, ei tehtaan asetuksissa.
Eli?

Lainaus käyttäjältä: Pete - 12.06.12 - klo:18:11
Ajettavuudessa en ole huomannut ongelmaa, mitä nyt vähän liian pehmeä takapää tuntumaltaan, ei anna oikein riittävästi palautetta puuperseelle.
Vakiopenkki?

Lainaus käyttäjältä: Pete - 12.06.12 - klo:18:11
Samat säädöt piti 1.34 ja 1.35 alkuisissa Misukan Pilot Power 2ct:n ilman lämppäreitä siistimpänä.
Ne toimii kylmempinä kuin seosrenkaat.

Lainaus käyttäjältä: Pete - 12.06.12 - klo:18:11
Viime kesänä koitin kiristää takapäätä pykälän paremman tuntuman toivossa (yksi pykälä jäi vielä varaa kiristää) -> huonompi ajaa ainakin Pilot Powereilla.
Kiristää? Esijännitystä? Eihän se mitään muuta muuta kuin ajonaikaista peruspainaumaa.

Lainaus käyttäjältä: Pete - 12.06.12 - klo:18:11
Tuota paluuvaimennusta veikkailtiin kaverin kanssa. Mutta liikaa vai liian vähän?
Jos niin liikaa, tosin vakiopampulla tulee helposti vastaan se että sitä ei edes tarpeeksi löysälle saa, varsinkaan hidasta paluuta, joka juurikin repii ton avauskohdan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Pete

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.06.12 - klo:13:15

Pudota vähän lisää, kylmänä näyttäis edelleen käyvän

Misukan ohjeen mukaan kaverin kans lähdettiin hakemaan sopivaa painetta, mutta en sitten ilmeisesti tarpeeksi uskaltanut pudottaa painetta. Kuulemma ei ihan samat paineet toimi tuossa kun Power One:ssa B seoksella, ilmeisesti Power Cup vähän ronkelimpi paineitten kanssa.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.06.12 - klo:13:15
Ok, avaa aikasemmin ja lineaarisemmin.

Avausta on koitettu hieroa, kun siinä tulee kuulemma suurin ero kovempaa meneviin. Monesti on pyörä jo ihan pystyssä kun vasta on kaasu täysin auki.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.06.12 - klo:13:15
Lainaus käyttäjältä: Pete - 12.06.12 - klo:18:11
Vakiotakapamppu, ei tehtaan asetuksissa.
Eli?
Painumat katsottu ja saatu tolla alustalla edes johonkin kuosiin, vaimennuksia säädetty aika varovaisesti renkaan kulumista seuraillen. Toki seosrenkaisiin siirryin suoraan samoilla säädöillä. Eikä näköjään ihan toiminut kun avaukset vähän koveni.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.06.12 - klo:13:15

Vakiopenkki?

600RR:n vakiosohva joo, mietinnässä ollu hankkia toinen vakiopenkki aihioks ratapenkkiä varten.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.06.12 - klo:13:15
Lainaus käyttäjältä: Pete - 12.06.12 - klo:18:11
Viime kesänä koitin kiristää takapäätä pykälän paremman tuntuman toivossa (yksi pykälä jäi vielä varaa kiristää) -> huonompi ajaa ainakin Pilot Powereilla.
Kiristää? Esijännitystä? Eihän se mitään muuta muuta kuin ajonaikaista peruspainaumaa.

Näinhän se tekee, Hondassa vaan kun ei esijännityksen kiristys tuolla kireämmässä päässä kauheasti painumiin vaikuta. Yhden ratapäivän ajoin jäykemmällä perällä, eikä silloisilla renkailla ainakaan toiminut.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.06.12 - klo:13:15
Lainaus käyttäjältä: Pete - 12.06.12 - klo:18:11
Tuota paluuvaimennusta veikkailtiin kaverin kanssa. Mutta liikaa vai liian vähän?
Jos niin liikaa, tosin vakiopampulla tulee helposti vastaan se että sitä ei edes tarpeeksi löysälle saa, varsinkaan hidasta paluuta, joka juurikin repii ton avauskohdan.
Liian hitaalla arveltiin tuon paluuvaimennuksen olevan, pitää koittaa vähän vähentää josko auttaisi. Iso käsi Murmela, tästä sai vähän suuntaa, mihin päin lähteä tuon alustan kanssa. Isommat (lue kalliimmat) hommat kattellaan sitten kun varat antaa myöden.

pr7

13.06.12 - klo:16:11 #217 Viimeisin muokkaus: 13.06.12 - klo:16:42 käyttäjältä pr7
No hitto, on oikein Öhlins takana ja oli vielä huollossa keväällä. Taitaa se perä kyllä olla aika veltto kun Öhlinssin säiliössä oli mustaa kumia (oli kyllä silloin väännettynä perän alle). Mitähän tolle olisi tehtävissä ?
Öhlinsin ohjeet kaivettu netistä, täytyy säätää painumat kohilleen jos vaikka auttaisi asiaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: pr7 - 13.06.12 - klo:16:11
No hitto, on oikein Öhlins takana ja oli vielä huollossa keväällä. Taitaa se perä kyllä olla aika veltto kun Öhlinssin säiliössä oli mustaa kumia (oli kyllä silloin väännettynä perän alle). Mitähän tolle olisi tehtävissä ?
Öhlinsin ohjeet kaivettu netistä, täytyy säätää painumat kohilleen jos vaikka auttaisi asiaa.
Ekana tsekata jousivakio/ esijännitys/ painauma; jos se kaipaa hieman jäykempää jousta?

Onks se tourinki-öhlins vai kisa-öhlins?
Ja minkä ikänen?
Yks mahis vois olla tuupata se esim tonne dynotettavaks/shimmattavaks http://www.mphuolto.fi/
niin sit se ainakin on kisakuosissa.

Ja ehkä hieman korottaa perää, jos anti-squatti ei oo nykyisellään riittävä, vaan perä niiaa saman tien ku koskee vähänkin kaasuun.
Ts jos perä on orggiskuosissa niin se voi olla pehmosessa tourinki-moodissa?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Pete - 13.06.12 - klo:15:09
Isommat (lue kalliimmat) hommat kattellaan sitten kun varat antaa myöden.
No eipä se vakioiskarin shimmaus nii paljoo maksa. Samalla se tulis huollettuakin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pr7

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.06.12 - klo:17:33


Ekana tsekata jousivakio/ esijännitys/ painauma; jos se kaipaa hieman jäykempää jousta?

Onks se tourinki-öhlins vai kisa-öhlins?
Ja minkä ikänen?
Yks mahis vois olla tuupata se esim tonne dynotettavaks/shimmattavaks http://www.mphuolto.fi/
niin sit se ainakin on kisakuosissa.

Ja ehkä hieman korottaa perää, jos anti-squatti ei oo nykyisellään riittävä, vaan perä niiaa saman tien ku koskee vähänkin kaasuun.
Ts jos perä on orggiskuosissa niin se voi olla pehmosessa tourinki-moodissa?


Ostettaessa siinä oli kyllä joku pizzankuljetuslaatikko takana kiinni joten suattaapi olla tourinkimallin iskari ?
Öhlinsin vuosimallia ei tiedä eikä siitä enää löytynyt mitään merkintää mutta luultavasti aika vanha on.
Perää on nostettu koiranluita vaihtamalla.
Siihen olis "halvalla" saatavilla uudemman Öhlinsin jousi 90kg (oma paino kamojen kanssa n.95kg), pitää mittailla käviskö se tuohon.

Täähän on hieno foorumi kun vastaillaan asiallisesti kysyjälle joka ei mitään mistään tiedä joten kiitos siitä friends_1

ps. Pitäisköhän tämä keskustelu siirtää pois tästä Ratahistoriaa osiosta ?

t:Petri

pr7


Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.06.12 - klo:17:33


Ekana tsekata jousivakio/ esijännitys/ painauma; jos se kaipaa hieman jäykempää jousta?

Onks se tourinki-öhlins vai kisa-öhlins?
Ja minkä ikänen?
Yks mahis vois olla tuupata se esim tonne dynotettavaks/shimmattavaks http://www.mphuolto.fi/
niin sit se ainakin on kisakuosissa.

Ja ehkä hieman korottaa perää, jos anti-squatti ei oo nykyisellään riittävä, vaan perä niiaa saman tien ku koskee vähänkin kaasuun.
Ts jos perä on orggiskuosissa niin se voi olla pehmosessa tourinki-moodissa?


Terve.

Painumat mitattiin murmelan ohjeen mukaan ja olivat kutakuinkin kohdillaan.
Millähän tuon jousen sopivuuden mun painolle selvittäisi ?
Etupäähän jää n. 40mm vapaata tilaa jarrussa, öljyä pois vai miten saisi enemmän liikerataa käyttöön (vaihdettu mun painolle sopivat Racetechin jouset ja venttiilit)?

t:Petri

murmela

Lainaus käyttäjältä: pr7 - 15.06.12 - klo:17:14
Painumat mitattiin murmelan ohjeen mukaan ja olivat kutakuinkin kohdillaan.
Millähän tuon jousen sopivuuden mun painolle selvittäisi ?
Etupäähän jää n. 40mm vapaata tilaa jarrussa, öljyä pois vai miten saisi enemmän liikerataa käyttöön (vaihdettu mun painolle sopivat Racetechin jouset ja venttiilit)?

t:Petri

Nosta mopon perä ilmaan, ja mittaa jousen pituus, ja vertaa sitä jousen kokonaispituuteen, ts paljonko siinä on esijännitystä kokonaisuudessaan?

Jos etupäässä on hydraulistopparit, niin liukuputkee jää näkyviin. Ts toi noin 40mm voi myös indikoida sitä että se keula jo tavallaan pohjaa, niihin hydstoppareihin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Wper

tänään taas kun ajamassa oltiin, niin vahvemmin huomas mopon perän käytöksen, tuntuu että mutkissa perä "pompottaa" jonkin verran. keula tuntuu hyvältä ja peräkin suht ok jarruissa, mutta mutkissa "hyppii ja hakee"
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

PetsuZX

Lainaus käyttäjältä: Wper - 17.06.12 - klo:00:06
tänään taas kun ajamassa oltiin, niin vahvemmin huomas mopon perän käytöksen, tuntuu että mutkissa perä "pompottaa" jonkin verran. keula tuntuu hyvältä ja peräkin suht ok jarruissa, mutta mutkissa "hyppii ja hakee"

Olisko paluuvaimennus vähän liian kireälllä, mutta varmaan joku joka oikeasti tietää vastaa :)

Powered by EzPortal