Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Perjantaina tuli uudet Bitubon cartridget keulaan, luin ohjeita, puristelin pallejani ja totesin etten rupee itte yrittään asentaa sisuskaluja.
Tuli kyllä hyvät ohjeet ja jopa kaikki tarvittavat työkalut setin mukana.bowdown_1

Purin vaan putket irti keulasta ja kiikutin korjaamolle työkaluineen/ohjeineen.
Tiistai iltaan mennessä pitäs olla valmiit, tiukille menee mut näyttäis et pääsen Kemoralle keskiviikkona testaan, naminami.tongue_2


to be continued...

murmela

Lainaus käyttäjältä: PetsuZX - 17.06.12 - klo:09:55
Lainaus käyttäjältä: Wper - 17.06.12 - klo:00:06
tänään taas kun ajamassa oltiin, niin vahvemmin huomas mopon perän käytöksen, tuntuu että mutkissa perä "pompottaa" jonkin verran. keula tuntuu hyvältä ja peräkin suht ok jarruissa, mutta mutkissa "hyppii ja hakee"
Olisko paluuvaimennus vähän liian kireälllä, mutta varmaan joku joka oikeasti tietää vastaa :)
Veikkaisin ett säätö vois auttaa, ehkä. Tai sitten ei juurikaan. Joka tapauksessa kannattaa ehkä kokeilla, vahva ehkä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

19.06.12 - klo:17:25 #227 Viimeisin muokkaus: 19.06.12 - klo:17:42 käyttäjältä jarska
Jotta homma ei menis ihan viime tippaan, niin nyt on Bitubon keula paikoillaan.
Kemora here I come...jos vain tuo kyynärpää kestäis...airrev_1


Edit: huomatkaa tourinkiajan rippeitä, navipallukka ja virtapiuhakin roikkuu jossain.:D

pienisopoapina

Aika siistit nuo säätönupit. Eikö niitä saanu vihreenä?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

jarska

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 19.06.12 - klo:20:41
Aika siistit nuo säätönupit. Eikö niitä saanu vihreenä?

Ei saanu, on melkonen tyylivirhe mut toisaalta sexyt punasena.:-*:D

jarska

Nyt on päästy testaamaan pyörää myös uuden keulan kanssa.
Täytyy kyllä sanoa, et olipahan iso muutos pyörän käytöksessä ja keulan tunnokkuudessa verrattuna alkuperäisiin, voe herrekyyd! tongue_2

Pystyy viemään mutkiin kovaa, jarruttaa kunnolla niin apeksiin kuin osaa ja pyörä menee kuin kiskoilla, ei minkäänlaista hötkyilyä.
Selkeesti tuli tunne, et mitä enemmän uskaltaa piiskata, sitä enemmän alusta vastaa tarpeisiin, pää on enää esteenä vauhdille.

Tuttujahan nää fiilikset varmaan hyvään alustaan tottuneelle on, mut on se hienoo noviisinki päästä kokeileen kunnollista raasinki alustaa, eikä öölinssi voi antaa ihan samanlaista tuntemusta, eihän.;)

Birke

Tuskissani tässä muutaman päivän miettinyt, että missä saisi huollatettua keulan ja mistä saisi pikaisella aikataululla uudet jouset keulaan. Olin satavarma, että keulajouset on liian löysät edellisen omistajan jäljiltä mun painolle. Keula käyttäytyi epämääräisesti ja pohjasi helposti jarruissa. Iskaripajoilla tuntui olevan kiireitä ja osia olisi saanut odottaa liian kauan, että olisin ehtinyt ensi viikolla ajamaan lomaviikolla kun olen.

Uteliaisuus kalvasi, että mitähän sieltä keulaputkista löytyy, mitkähän jouset siellä loppujen lopuksi on. Ei kun putket irti ja yllätys oli suuri kun kaadoin öljyt ulos, tummaa epätasaisen paksuista lillinkiä! Onpa kumma, jos ei keula ole toiminut kunnolla. Voi tsiisus, olis pitänyt ymmärtää tehdä keulahuolto jo viime talvena. Öhlinsin jouset löytyi ja vielä sopivat mun painolle.

Uudet ölpät sisään ja kasaus, painumat kohdalleen ja keula tuntuu heti ihan eriltä. Tottelee jopa säätöjä :)

Hurja

Täälä on näin herkullinen topicci tälle ja oonhan mä tätä vähän kyselly sieltä sun täältä.

Eli painoa liikaa vakio alustalle, mutta ei huvittaisi alkaa tonnitolkulla paasaamaan rahaa kuitenkaan koska ajat sen verran heikkoja tuola radalla. Pyörähän on GSXR 600 08 ja jos siihen jäykemmät jouset laittaa niin iskunvaimintimista mitä varmimmin loppuu teho. Shimmaustahan voi tehdä jne, mutta sain kyllä sellaisenkin neuvon, että koittaa laittaa 5W öljyt jäykempien jousien kaveriksi? Mitä ootte mieltä pelkällä öljyllä aavistuksen jäykentää?

Minkälaisia on kokemukset näistä piston kiteistä? Pelkkää shimmaamista oikeastaan mulle vain tarjottiin ja epäily oli, että nuo piston kitit voi tuottaa pettymyksen.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Hurja - 02.08.12 - klo:11:42
Täälä on näin herkullinen topicci tälle ja oonhan mä tätä vähän kyselly sieltä sun täältä.

Eli painoa liikaa vakio alustalle, mutta ei huvittaisi alkaa tonnitolkulla paasaamaan rahaa kuitenkaan koska ajat sen verran heikkoja tuola radalla. Pyörähän on GSXR 600 08 ja jos siihen jäykemmät jouset laittaa niin iskunvaimintimista mitä varmimmin loppuu teho. Shimmaustahan voi tehdä jne, mutta sain kyllä sellaisenkin neuvon, että koittaa laittaa 5W öljyt jäykempien jousien kaveriksi? Mitä ootte mieltä pelkällä öljyllä aavistuksen jäykentää?

Minkälaisia on kokemukset näistä piston kiteistä? Pelkkää shimmaamista oikeastaan mulle vain tarjottiin ja epäily oli, että nuo piston kitit voi tuottaa pettymyksen.

Kyllä ne vakioiskaritkin aika pitkälle riittää noin tuoreessa kamppeessa, ja ymmärtääkseni sopivien jousten vaihtaminen helpottaa iskarin työtä, koska alustan turha edes-takainen eläminen loppuu, jolloin myös iskari lämpenee vähemmän. Jos haluaa vakiosta paremmat niin kannattaa iskarit shimmauttaa ennen kuin lähtee noilla öljyillä leikkimään. Toki jos saa varmasti osaavalta taholta varmistuksen, että joku tietty öljy toimii hyvin niin sitten kokeilisin öljyllä. En tiedä mitä vauhteja ajelet, mutta tod. näk. sopivat jouset ja vakioiskarit riittää vielä pitkälle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Hurja

02.08.12 - klo:12:53 #234 Viimeisin muokkaus: 02.08.12 - klo:12:58 käyttäjältä Hurja
Tuntuu vain tuo iskunvaimennuksen teho loppuvan jo vakio jousilla. Ainakin keulasta.

Maxtonilta kyselin minkälaista tarjoavat ja sieltä tuli sellainen paperus mihin olivat laittaneet havaintoja tai tuntemuksia vakio gixxerin alustasta. Siinä paperissa oli karkeasti suomennettuna, että takapää "riittävä". Voi olla jopa kadulla aavistuksen jäykkä. Eivät tee takapampulle kuin jousen vaihdon ja jos enempi haluaa on vaihtoehto sitten kokonaan uusi keppi. Etupäässä liian löysät jouset ja pomppaa nopeasti pystyyn jonka tuntuu kankeutena mutkaan käännettäessä. Muutoksiksi piston kitti ja uudet jouset. Jos kilpailee niin sitten suositellaan cartridge kittiä.

Taidan laittaa vain nuo jouset tilaukseen. Laitan vakio ölpät sinne ja jos tuntuu toivottomalta niin sitten kokeilla jäykempää öljyä...öjyihin nyt ei paljoa rahaa uppoa ja jos olen tyytymätön niin sitten pannaan shimmitykseen.

Pete_L

Onko kellään kokemuksia Racetechin alustan osista? Näyttäs löytyvän hyvin
osia vakio alustan päivittämiseen.. ( jousia, shimmejä, mäntiä jne. )

jarska

Wehnän alustan säätöjen ja koeajon perusteella hää suositteli Bitubon keulaan vähän löysempiä jousia, oli melkosen tiukka ja ruuvasi esijännityksen kokonaan auki.
Tehtaalta tuli alunperin toiseen putkeen 10,5 ja toiseen 10.
Vaihdoin Wehnän ohjeella 10,5:n tilalle 9,5:n ja alusta kyllä parani entisestään.
Nyt taittuu kurviin ihan toiseen malliin ja myöskin vakaus jarrutuksessa parani(mutu) kun keula pääsee edes vähän mun vauhdeilla laskeen, hyvä vinkki ja kiitos Karille.

Mä vielä kokeilin vaihtaa myös 10:n tilalle toisen 9,5:n... nyt on molemmissa siis ysipuoloset, katotaan Jurvassa mitä tapahtuu.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.08.12 - klo:14:49
Wehnän alustan säätöjen ja koeajon perusteella hää suositteli Bitubon keulaan vähän löysempiä jousia, oli melkosen tiukka ja ruuvasi esijännityksen kokonaan auki.
Tehtaalta tuli alunperin toiseen putkeen 10,5 ja toiseen 10.
Vaihdoin Wehnän ohjeella 10,5:n tilalle 9,5:n ja alusta kyllä parani entisestään.
Nyt taittuu kurviin ihan toiseen malliin ja myöskin vakaus jarrutuksessa parani(mutu) kun keula pääsee edes vähän mun vauhdeilla laskeen, hyvä vinkki ja kiitos Karille.

Mä vielä kokeilin vaihtaa myös 10:n tilalle toisen 9,5:n... nyt on molemmissa siis ysipuoloset, katotaan Jurvassa mitä tapahtuu.
Oliks sä mitannu/säätäny keulan painaumaa ollenkaan sen jälkeen ku vaihdoit bitubot keulaan?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.08.12 - klo:15:21
Oliks sä mitannu/säätäny keulan painaumaa ollenkaan sen jälkeen ku vaihdoit bitubot keulaan?

No en ollu ku aattelin et osuu kohdille tehtaan säätämänä, kuten se takapamppukin. :-[

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.08.12 - klo:16:23
Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.08.12 - klo:15:21
Oliks sä mitannu/säätäny keulan painaumaa ollenkaan sen jälkeen ku vaihdoit bitubot keulaan?

No en ollu ku aattelin et osuu kohdille tehtaan säätämänä, kuten se takapamppukin. :-[

Ei jumalauta äijä, sä sit unohit sujuvasti ihan kaiken, myöskin sen mitä sillon 2kk sit säädettiin siitä vakiokeulaa, se yks ainoo asia, olikse ny 5-10mm tjsp lisää painaumaa, oli 30jotain(?) ja pistettiin 40, ts ihan sama asia/ samalla tavalla keulan käytös muuttu.
Ei se nyt oikeesti noin vaikeeta ole, jos ite kattois edes sen painauman tontille.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal