Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Slowriderin kysymykseen liittyen, huomasin kesällä yhden tunaroinnin seurauksena, että etutolppien pohjassa olevasta ruuvista tulee öljyä pihalle.
Kun sinne on ne cartridget vaihdettu, niin voinko vaan valuttaa tuota kautta öljyt pois vaihtoa varten, ettei tarviis purkaa koko tolppia irti ja valuttaa ylösalaisin?

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.10.12 - klo:17:28
Slowriderin kysymykseen liittyen, huomasin kesällä yhden tunaroinnin seurauksena, että etutolppien pohjassa olevasta ruuvista tulee öljyä pihalle.
Kun sinne on ne cartridget vaihdettu, niin voinko vaan valuttaa tuota kautta öljyt pois vaihtoa varten, ettei tarviis purkaa koko tolppia irti ja valuttaa ylösalaisin?
Mutu:
Yleensä perus cartridge-etutolpista pitää ottaa yläpäässä oleva jousi pois, jotta saa mitattua oikean öljypinnan korkeuden.
Uudemmissa kyykyissä alkaa yleistymään BigPiston-tyylinen etupamppu, jossa sit taas yleensä jousi on siel alapäässä, jolloin öljypinnan korkeus mitataan jousi inessä, mut taasen muut palikat irti.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.10.12 - klo:17:36
Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.10.12 - klo:17:28
Slowriderin kysymykseen liittyen, huomasin kesällä yhden tunaroinnin seurauksena, että etutolppien pohjassa olevasta ruuvista tulee öljyä pihalle.
Kun sinne on ne cartridget vaihdettu, niin voinko vaan valuttaa tuota kautta öljyt pois vaihtoa varten, ettei tarviis purkaa koko tolppia irti ja valuttaa ylösalaisin?
Mutu:
Yleensä perus cartridge-etutolpista pitää ottaa yläpäässä oleva jousi pois, jotta saa mitattua oikean öljypinnan korkeuden.
Uudemmissa kyykyissä alkaa yleistymään BigPiston-tyylinen etupamppu, jossa sit taas yleensä jousi on siel alapäässä, jolloin öljypinnan korkeus mitataan jousi inessä, mut taasen muut palikat irti.

Bitubon cartridgeissä on äärimmäisen helppo ottaa yläkautta jouset pois, purkamatta mitään ja öljypinta mitataan myöskin ilman jousia.
Siksipä juuri ajattelin helpottaa myös öljynvaihtoa, en vaan tiedä onko alapään ruuvi ns. virallinen tyhjennysproppu ja tuleeko kaikki ulos.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 18.10.12 - klo:17:02
Miten tiheään noita iskareita oikein on tarpeen huollattaa? Kävin motoracing companyllä kyselemässä ja siellä meinasivat, että kerran vuodessa olisi tarpeen. Onko toi ihan totta vai "myyntipuhetta"? Nyt alustalla on huollon jälkeen ajettu noin 30 ratapäivää.

Jostain jäänyt mieleen: Huolto olis hyvä tehdä kun on 10h tehokasta rata-ajoa ajettu samoilla öljyillä. Kerran vuodessa riittänee suurimmalle osalle.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 18.10.12 - klo:20:15
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 18.10.12 - klo:17:02
Miten tiheään noita iskareita oikein on tarpeen huollattaa? Kävin motoracing companyllä kyselemässä ja siellä meinasivat, että kerran vuodessa olisi tarpeen. Onko toi ihan totta vai "myyntipuhetta"? Nyt alustalla on huollon jälkeen ajettu noin 30 ratapäivää.

Jostain jäänyt mieleen: Huolto olis hyvä tehdä kun on 10h tehokasta rata-ajoa ajettu samoilla öljyillä. Kerran vuodessa riittänee suurimmalle osalle.

Päteekö kumpaankin päähän sama? Etutolpistahan nyt öljyjenvaihto simppeliä, mutta taka-iskarin kanssa ei itse taida pärjätä.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 18.10.12 - klo:20:35
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 18.10.12 - klo:20:15
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 18.10.12 - klo:17:02
Miten tiheään noita iskareita oikein on tarpeen huollattaa? Kävin motoracing companyllä kyselemässä ja siellä meinasivat, että kerran vuodessa olisi tarpeen. Onko toi ihan totta vai "myyntipuhetta"? Nyt alustalla on huollon jälkeen ajettu noin 30 ratapäivää.

Jostain jäänyt mieleen: Huolto olis hyvä tehdä kun on 10h tehokasta rata-ajoa ajettu samoilla öljyillä. Kerran vuodessa riittänee suurimmalle osalle.

Päteekö kumpaankin päähän sama? Etutolpistahan nyt öljyjenvaihto simppeliä, mutta taka-iskarin kanssa ei itse taida pärjätä.

Joo, molemmat päät kannattaa huoltaa.

rranta

Keulaan olen vaihtanut ölijyt aina talven aikana ja kerran n. ajokauden puolivälisä. Takapamppu on käyny huollosa aina talavella. Nyt vaan on uus pamppu että vuojen päästä sitten.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.10.12 - klo:17:42
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.10.12 - klo:17:36
Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.10.12 - klo:17:28
Slowriderin kysymykseen liittyen, huomasin kesällä yhden tunaroinnin seurauksena, että etutolppien pohjassa olevasta ruuvista tulee öljyä pihalle.
Kun sinne on ne cartridget vaihdettu, niin voinko vaan valuttaa tuota kautta öljyt pois vaihtoa varten, ettei tarviis purkaa koko tolppia irti ja valuttaa ylösalaisin?
Mutu:
Yleensä perus cartridge-etutolpista pitää ottaa yläpäässä oleva jousi pois, jotta saa mitattua oikean öljypinnan korkeuden.
Uudemmissa kyykyissä alkaa yleistymään BigPiston-tyylinen etupamppu, jossa sit taas yleensä jousi on siel alapäässä, jolloin öljypinnan korkeus mitataan jousi inessä, mut taasen muut palikat irti.

Bitubon cartridgeissä on äärimmäisen helppo ottaa yläkautta jouset pois, purkamatta mitään ja öljypinta mitataan myöskin ilman jousia.
Siksipä juuri ajattelin helpottaa myös öljynvaihtoa, en vaan tiedä onko alapään ruuvi ns. virallinen tyhjennysproppu ja tuleeko kaikki ulos.

Joo, säästäthän sä siinä peräti jonku viis plus viis minsaa vaivannäköö, ts sen ajan mitä menee etulokarin ruuvien irrottamisessa ja klipareiden ja t-palojen ruuvien löysäämisessä, ja takas kiinni pistämisessä?

Eli joo, voit käyttää sitä "pohjaproppuu" jos tunnet ihan pakottavaa tarvetta siihen. Kyl sielt yleensä kaik tulee pihalle, ja cartridge lähtee irti joten voit purkaa sen ja pumpata vaimennussylinterin tyhjäks.

Jos se ois järkevämpää ja helpompaa noin, se varmaan tehtäis huoltomanuskassakin niin...  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 18.10.12 - klo:20:15
Jostain jäänyt mieleen: Huolto olis hyvä tehdä kun on 10h tehokasta rata-ajoa ajettu samoilla öljyillä. Kerran vuodessa riittänee suurimmalle osalle.

Eli toi tarkottaa baut 10 ratapäivää harrastelijan kohdalla. Kuulostaa ihan järkevältä suositukselta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

JiiPee66

MP-racingiltä kysyin omani huollon yhteydessä suositeltuja huoltovälejä. Etupää ja ohjausiskari 10h, takapää 20h. Nämä siis Öhlins ja race käytössä.
Omassa tourinkiajelussa riittää harvempikin huoltaminen.

poutis

Itse vienyt talvella Villelle kummankiin pään talvella huoltoon ja niillä menty koko kesä. Paitsi jos ja kun on tullut pannuja niin sit mittailtu etuputkien suoruutta ja ölpät vaihtuu samalla!
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

jarska

Suoritin tässä aamupäivällä kaikkien oppikirjojen ja huoltomanuskojen vastaisen öljynvaihdon etutolppiin. :-[
Apteekista suurin pruuta mitä löysin, etutolppien korkit, hilut, jouset pois, Bursigin tunkilla keula alas ja imetään kirkasta letkua pitkin vanhat öljyt veke.
Lähti helposti, eikä tullu kuin vähän yli kaks pruutallista ölppää.
Sitten uudet sisään, ilmat pumpataan pois ja Bitubon manuskan mukaisesti 140mm öljynpinnaksi, rojut pohjassa.
Varmaan meni jotain pieleen, mut nyt on uudet öljyt kuitenki sisällä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 20.10.12 - klo:13:57
140mm öljynpinnaksi
Mist kohtaa sä mittasit ton; etu-, taka- vai sivureunasta?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.10.12 - klo:14:23
Lainaus käyttäjältä: jarska - 20.10.12 - klo:13:57
140mm öljynpinnaksi
Mist kohtaa sä mittasit ton; etu-, taka- vai sivureunasta?

Painoin sen tangon pohjaan, pidin pohjassa ja mittasin sivulta öljypinnan, menikö väärin?

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 20.10.12 - klo:14:43
Painoin sen tangon pohjaan, pidin pohjassa ja mittasin sivulta öljypinnan, menikö väärin?

Ei ainakaa noin äkkiseltään ajatellen. Oli vaan ainoa asia mitä mulla tuli mieleen mikä ois voinu mennä väärin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal