(Jää)radalla

Aloittaja M1uQ, 18.07.12 - klo:00:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

M1uQ

En tiennyt mihin mokoma topicki kuuluisi niin tökkäsin tänne. Pitäähän sitä talvellakin rataa ajaa?

Kesä on ohi. Ylihuomenna käyn katsomassa jääpyöräksi rakennettavaa KTM merkkistä pyörää. 250cc 2t vekotin. 450 kai sopisi paremmin mutta kestää varmaan paremmin tuo 2t.
Harrastaako täällä joku muu kyseistä lajia? Itse en ole mokoman pyörän päällä koskaan edes istunut, mutta jospa sitä oppisi.

jiknnn

mjoo, jäähommasta on semmonen etu että katupelillä voi keväällä vetää samantien täysiä. Talven jälkeen ei tarvi arpoa, että mitä ne kahvat siinä ihmesarvien päissä on...  Radat ei vaan synny itsestään...

viime talven settiä

ja täältä varmaan löytyy säätövinkkejä kotkaan kun blaraat thredejä
jääratasivut

M1uQ

Lainaus käyttäjältä: jiknnn - 18.07.12 - klo:19:38
mjoo, jäähommasta on semmonen etu että katupelillä voi keväällä vetää samantien täysiä. Talven jälkeen ei tarvi arpoa, että mitä ne kahvat siinä ihmesarvien päissä on...  Radat ei vaan synny itsestään...

viime talven settiä

ja täältä varmaan löytyy säätövinkkejä kotkaan kun blaraat thredejä
jääratasivut

Kiitos linkkivinkistä. Pitää koittaa näitä kokkolanmiehiä saada yllytettyä mukaan.. Ei mitään tietoa lanaavatko täälläpäin edes ratoja?

spedor

Tulipahan hommattua itteleni leikkikalu tuonne jääradallekin... Itte en oo ajanut pyörällä metriäkään kun on tuo käsi kantositeessä. Mutta kaveri tuota kävi kevyesti testaamassa ja meinasi että voimaa on. Toivottavasti ei liikaa. Toisaalta kaasukädellähän sitä tehoa annostellaan.  airrev_1

Kevällä sit näkee onko tuosta ollu apuja tähän rata-ajoon. Nyt ei muuta kuin kuntouttumaan olkapäätä ajokuntoon ja vartoileen järvien jäätymistä.

Fasu

Lainaus käyttäjältä: spedor - 20.10.12 - klo:17:12
Tulipahan hommattua itteleni leikkikalu tuonne jääradallekin... Itte en oo ajanut pyörällä metriäkään kun on tuo käsi kantositeessä. Mutta kaveri tuota kävi kevyesti testaamassa ja meinasi että voimaa on. Toivottavasti ei liikaa. Toisaalta kaasukädellähän sitä tehoa annostellaan.  airrev_1

Kevällä sit näkee onko tuosta ollu apuja tähän rata-ajoon. Nyt ei muuta kuin kuntouttumaan olkapäätä ajokuntoon ja vartoileen järvien jäätymistä.

Kisavireessä oleva piikkinenkin kulkee yllättävän kiukkuisesti. peukku_1
VV

wehna

Lainaus käyttäjältä: M1uQ - 18.07.12 - klo:00:19
En tiennyt mihin mokoma topicki kuuluisi niin tökkäsin tänne. Pitäähän sitä talvellakin rataa ajaa?

Kesä on ohi. Ylihuomenna käyn katsomassa jääpyöräksi rakennettavaa KTM merkkistä pyörää. 250cc 2t vekotin. 450 kai sopisi paremmin mutta kestää varmaan paremmin tuo 2t.
Harrastaako täällä joku muu kyseistä lajia? Itse en ole mokoman pyörän päällä koskaan edes istunut, mutta jospa sitä oppisi.

Mä oon pari kertaa kokeillu, ihan mukavaa hommaa :)
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

app

Kun tuo polvi ei ollutkaan niin huono kun epäiltiin ensin, niin tässä on ihan realistista haaveilla vuoden vaihteen tienoilla hyppäämisestä krossipyörän selkään. varmaankin jäärata olis se paras tähän kohtaan. Hyppyrit ja sen sellaiset voi olla hiukan vaikeita. Jäällä tasamaalla ei kehnon jalankaan kanssa ole niin ongelmaa.
Pitäää alkaa katselemaan mopoa. Tähän en meinaa investoida paljoa, koska riittää että se on huoltovapaa ja toimiva peli. 2 t olisi sydäntä lähellä, koska sellaisella minäkin pelkästään nuorempana ajelin.

wehna

Joo toi jäärata on asiallista hommaa :)

Jos tarvetta niin mun pyöriä paasee kokeilemaan ja tutustumaan lajiin. Voisin yrittää laskeskella jonkun hinnan niin on ees joku käsitys mistä kyse. Vaikka talvella onkin kylmää ja pimeetä niin kukaan ei kiellä pitämästä hauskaa :P

http://www.youtube.com/watch?v=QCyHDA0ZGNI&feature=related

Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

jarska

20.10.12 - klo:22:08 #8 Viimeisin muokkaus: 20.10.12 - klo:22:12 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: wehna - 20.10.12 - klo:22:00
Joo toi jäärata on asiallista hommaa :)

Jos tarvetta niin mun pyöriä paasee kokeilemaan ja tutustumaan lajiin. Voisin yrittää laskeskella jonkun hinnan niin on ees joku käsitys mistä kyse. Vaikka talvella onkin kylmää ja pimeetä niin kukaan ei kiellä pitämästä hauskaa :P


No hemmetti, olispa pirun kiva päästä kokeileen...kurssia...koulutusta...safaria? hesse_yahoo

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 20.10.12 - klo:22:08
Lainaus käyttäjältä: wehna - 20.10.12 - klo:22:00
Joo toi jäärata on asiallista hommaa :)

Jos tarvetta niin mun pyöriä paasee kokeilemaan ja tutustumaan lajiin. Voisin yrittää laskeskella jonkun hinnan niin on ees joku käsitys mistä kyse. Vaikka talvella onkin kylmää ja pimeetä niin kukaan ei kiellä pitämästä hauskaa :P


No hemmetti, olispa pirun kiva päästä kokeileen...kurssia...koulutusta...safaria? hesse_yahoo

Minä lähden ehdottomasti mukaan. Juniorikin varauksella (en tiedä huvittaako). Mieluummin alkutalvesta, että saa hyödyntää kurssia tänä talvena jo.

juice09

juicekin lähtee kokeileen jos mahdollisuus siihen toteutuu, jäähän vois saada uutta tuntumaa, ilman luistimia tai telamattoa

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wehna - 20.10.12 - klo:22:00
Joo toi jäärata on asiallista hommaa :)

Jos tarvetta niin mun pyöriä paasee kokeilemaan ja tutustumaan lajiin. Voisin yrittää laskeskella jonkun hinnan niin on ees joku käsitys mistä kyse. Vaikka talvella onkin kylmää ja pimeetä niin kukaan ei kiellä pitämästä hauskaa :P

http://www.youtube.com/watch?v=QCyHDA0ZGNI&feature=related

Nyt rupes taas kiinnostamaan. Kerropas kun saat hinnan ja suurinpiirtein ajankohdan tietoon niin laitan hallitukselle ja työnantajalle lomapyynnön.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wehna

Hyvä että kiinnostusta :)

Mulle tulee ainakin KTM SX-F 450 -13 ja luultavasti myös KTM SX-F 250 -13 mopot. Ovat mun kauden kisapyöriä ja pitäis olla kokolailla hyviä.

Viime vuonna kausi aloitettiin itsenäisyyspäivänä Kajaanissa ja kunhan saatiin jäätä Keski-Suomeen niin ajettiin Pihtiputaalla, Uuraisilla, Varkaudessa, Seinäjoella, Petäjävedellä.

Koska päivä on lyhyt, niin voisi olla fiksuinta, että 1-3 kokeilijaa/ päivä voisi onnistua.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: wehna - 21.10.12 - klo:13:28
Hyvä että kiinnostusta :)

Mulle tulee ainakin KTM SX-F 450 -13 ja luultavasti myös KTM SX-F 250 -13 mopot. Ovat mun kauden kisapyöriä ja pitäis olla kokolailla hyviä.

Viime vuonna kausi aloitettiin itsenäisyyspäivänä Kajaanissa ja kunhan saatiin jäätä Keski-Suomeen niin ajettiin Pihtiputaalla, Uuraisilla, Varkaudessa, Seinäjoella, Petäjävedellä.

Koska päivä on lyhyt, niin voisi olla fiksuinta, että 1-3 kokeilijaa/ päivä voisi onnistua.

Laitahan Wehnä ajoissa päivää kalenteriin. Jos radalle saa tulla silloin omalla, ni tuun mielelläni mukaan. Tosin täyskorkeella kengurulla, mutta saa silläkin hymyä naamalle. Saako sun kautta hankittua kelvollisen setin jääpiikkejä?

jarska

On kyllä hyvin, hyvin vaarallista ruveta innostuun tästä lajista, ainakin meikäläisen.
10v ajoin talvet kelkoilla ja se riitti.
Talvi on kyllä synkkä, pimeä ja pitkä...saattais vaikka kevät tulla nopeemmin kun pääsis kokeileen jääradalla muilutusta ja kuten monet todenneet, herkkyys varmaankin säilyy ratailuun paremmin.
*läpsii tyhjällä lompakolla emännän pakaroita*

Powered by EzPortal