Rengaslämmittimet

Aloittaja jarska, 08.02.12 - klo:20:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Birke - 10.03.13 - klo:16:18
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 10.03.13 - klo:16:05
Mitä kuminauhaa käytit ja viitsitkä laittaa kuvaa patentista? Mulla on Diamondin lämppärit ja nyörien kanssa kikkailuun menee kieltämättä aika paljon aikaa.
Kuminauha oli pari senttiä leveetä Eurokankaasta ostettua normaalia kuminauhaa. Se kiristysnauha veks ja kuminauha tilalle. Tehtiin niin, että lämppäri suoraksi ja ompelukoneella kuminauha kiinni toiseen päähän, sitten kuminauhaa kirittiin sellaset 30 cm ja tikattiin kiinni toiseenkin päähän ja muutamasta kohdasta väliltä. Sama juttu molemmille puolille. Sen jälkeen lämppäri kiristyi hyvin renkaan ympärille ja oli helppo säilyttää rullalla. Kuvaa ei tullu modista otettua.
Kiitoksia! Tarvii tehdä omille sama juttu.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750


T1mppa

http://www.dunlopracing.com/Warmers.pdf

Tässähän menee koko renkaanlämmitysoperaatio ihan uusiksi.
Aikaisemmin aina vaan pohottanyt täysillä ja pitkään. Nyt kun lukee sellaisista lähteistä, joiden tietää perehtyneen asiaan oikeasti, rupeaa miettimään oman lämmitystekniikan muuttamista.

PS. Juuri tilasin Sumomoto V5:set! \o/

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 15.04.13 - klo:09:13
http://www.dunlopracing.com/Warmers.pdf

Tässähän menee koko renkaanlämmitysoperaatio ihan uusiksi.
Aikaisemmin aina vaan pohottanyt täysillä ja pitkään. Nyt kun lukee sellaisista lähteistä, joiden tietää perehtyneen asiaan oikeasti, rupeaa miettimään oman lämmitystekniikan muuttamista.

Olen tuota Dunlopin ohjetta ennenkin ihmetellyt. 70 astetta ja renkaiden jäähtyminen + uudelleen lämmitys ei vaan uppoa omaan kaaliin. Ehkä ne toimii jossain lämpimämmissä keleissä ajavilla, mutta omat kokemukset 80 asteen lämppäreistä Suomessa opetaa kyllä paistamaan renkaita settien välit lämppäreissä. Säädettäviin lämppäreihin ja korkeampiin lämpöihin siirtyminen tuntui vielä parantavan tilannetta.

Ehkä tuohon on vaan vedetty joku yleisohje ja tuon ei olekaan tarkoitus olla paras tapa kaikille eri rengasmalleille. Muilla kuin KR renkailla sitten tulisi muuten lämpimässä kelissä renkaan ylikuumenemista ja sitä kautta ongelmia.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 15.04.13 - klo:09:13
http://www.dunlopracing.com/Warmers.pdf

Tässähän menee koko renkaanlämmitysoperaatio ihan uusiksi.
Aikaisemmin aina vaan pohottanyt täysillä ja pitkään. Nyt kun lukee sellaisista lähteistä, joiden tietää perehtyneen asiaan oikeasti, rupeaa miettimään oman lämmitystekniikan muuttamista.

PS. Juuri tilasin Sumomoto V5:set! \o/

Odotan mielenkiinnolla monennessako mutkassa olet pihalla kun tuolla taktiikalla lämmittelet jossain +10 asteen lämpötilassa tuulisena päivänä. ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

15.04.13 - klo:13:38 #80 Viimeisin muokkaus: 15.04.13 - klo:14:24 käyttäjältä T1mppa
Selvää kusetusta koko Dunlopin lafka.

Ehkä se on tosiaan parempi vaan pohottaa kovalla teholla niitä renkaita. Pitääpähän ainakin. Käytetyillä rinkuloilla kun kuitenkin ajelen.
Ennemmin niistä kulutuspinta loppuu, kun "lämmityssyklit".

Etuset onkin sen verran uusia, että niitä ei olla kovinkaan montaa kertaa lämmitetty. Takasia löytyy sitten laidasta laitaan.

Edit: Osaavat kyllä valmistaa huippurenkaita. Mutta tuommoinen ympäripyöreä ohjeistus ei pisteitä nosta.

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 15.04.13 - klo:12:26
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 15.04.13 - klo:09:13
http://www.dunlopracing.com/Warmers.pdf

Tässähän menee koko renkaanlämmitysoperaatio ihan uusiksi.
Aikaisemmin aina vaan pohottanyt täysillä ja pitkään. Nyt kun lukee sellaisista lähteistä, joiden tietää perehtyneen asiaan oikeasti, rupeaa miettimään oman lämmitystekniikan muuttamista.

PS. Juuri tilasin Sumomoto V5:set! \o/

Odotan mielenkiinnolla monennessako mutkassa olet pihalla kun tuolla taktiikalla lämmittelet jossain +10 asteen lämpötilassa tuulisena päivänä. ;)

Triviaa tuulen vaikutuksesta:
Viime keväänä äiteenpäivän viikonloppuna Alastarossa etuvanteesta mitattua:
Sunnuntainahan oli jonkin verran tuulta ja lämpötila jotain +12c.
Eturenkaan etureuna teltan sisällä mut avonaisessa ja tuulen riepoteltavana.
Tunti renkaan porotusta, mitattu vanteen sisäpinnasta etupuoli vs takapuoli lämpötila eroa n15 astetta.
Renkaan peittoaminen huovalla ja vartin päästä lämmöt tasaantuneet.
Ei ole ihan turhaa pistää ekstra peittoo jos on vilee ja tuulee...

-M-


Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 15.04.13 - klo:21:38
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 15.04.13 - klo:12:26
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 15.04.13 - klo:09:13
http://www.dunlopracing.com/Warmers.pdf

Tässähän menee koko renkaanlämmitysoperaatio ihan uusiksi.
Aikaisemmin aina vaan pohottanyt täysillä ja pitkään. Nyt kun lukee sellaisista lähteistä, joiden tietää perehtyneen asiaan oikeasti, rupeaa miettimään oman lämmitystekniikan muuttamista.

PS. Juuri tilasin Sumomoto V5:set! \o/

Odotan mielenkiinnolla monennessako mutkassa olet pihalla kun tuolla taktiikalla lämmittelet jossain +10 asteen lämpötilassa tuulisena päivänä. ;)

Triviaa tuulen vaikutuksesta:
Viime keväänä äiteenpäivän viikonloppuna Alastarossa etuvanteesta mitattua:
Sunnuntainahan oli jonkin verran tuulta ja lämpötila jotain +12c.
Eturenkaan etureuna teltan sisällä mut avonaisessa ja tuulen riepoteltavana.
Tunti renkaan porotusta, mitattu vanteen sisäpinnasta etupuoli vs takapuoli lämpötila eroa n15 astetta.
Renkaan peittoaminen huovalla ja vartin päästä lämmöt tasaantuneet.
Ei ole ihan turhaa pistää ekstra peittoo jos on vilee ja tuulee...

-M-

Sama tullut huomattua itsekin. Joku päivä olin porottanut renkaita n. 1,5 tuntia ja vanne oli vielä viileä ja renkaan lämpö jossain 70 asteen huitteilla. Kun heitti tuulensuojaa renkaiden päälle, hypsähti rengas sinne 80 asteeseen parissa minuutissa ja vannekin lämpeni aika nopeasti. Ne IKEAn siniset kassit on muuten loistavia tuulensuojia tuohon tarkoitukseen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jiknnn

mjoo, oli näköjään samalla saitilla muutakin tarinaa, mm.ajoasennosta ja tekniikasta...
http://www.chickenhawkracing.com/articles.php?m=1

renkaanlämmityksestä lisää
http://www.chickenhawkracing.com/motorcycles.php
http://www.chickenhawkracing.com/articles/SuperMotoRacer.pdf

Yks mitä ei ole tullut ajateltua on, että jos renkaat lämmittää ajamalla, niin ne lämpenee todella nopeasti. lämppäreillä lämpö tulee tasaisemmin.

Misukalla näyttäisi edelleen olevan suosituksena softit  kylmälle ja kovat kuumalle kelille. 
http://michelin-power.com/en/range

Pirellin kuvista ainakin itse ymmärsin että niillä menee takanakissa pehmeät kuumalle/kovat kylmälle  ja etunakissa pehmeät kylmälle ja kovat kuumalle kelille...
http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/motorcycle/sheet/diablo_superbike.html?url=%3Fsubtype%3Dtrack

DeReK

Lämppärit on hakusessa ja asiaan olen koittanut jonkin verran paneutua netistä lukemalla. Mitään paskoja en halua ostaa, mutta todennäköisesti käyttötarve tulee olemaan muutaman kerran kesässä. Eniten mieleen ovat tähän mennessä olleet KLS:t, jotka vaikuttaa tosi laadukkailta. Selvästi halvemmista merkeistä olin jostain ymmärtävinäni, että Euroquipit voisi olla ihan asialliset. Olisko kommentteja? Muutamat täälläkin on vissiin ne hankkineet. Lämppärit pitäisi mennä ilman mitään kikkailuja 180-200 leveille takasille, istua kunnolla renkaan päälle, lämmittää tasaisesti, olla helposti laitettavissa ja otettavissa pois sekä materiaalit semmoista etteivät sula normaalikäytössä. Jos venyy KLS:iin niin vaihtoina ovat Sport ja Comp. Sportista en ole varma riittääkö 200 leveälle takaselle.

Ja sitten viisaammat voisi kertoa mikä on riittävä lämpötila minkäkin tyyppiselle renkaalle. Ne lämppärivaihtoehdot joita olen nyt katsellut lämmittävät noin 80 C:een, mutta tässäkin ketjussa taisi olla maininta ettei se riitä kaikenlaisille renkaille. Itse ajelen näillä näkymin kilvellisillä pyörillä ja renkaat tulee siis olemaan rata-ajoon soveltuvia, mutta katukäyttöön hyväksyttyjä. Oma vauhti on nykyisellään ehkä juuri ja juuri nopean ryhmän hidasta päätä. Tähän asti olen pärjännyt ilman lämppäreitä, mutta olisi mukava ajella oikeanlämpöisillä renkailla (ehkä olis vaikutusta myös korvien väliin) ja turhaanhan niitä renkaita repimällä koittaa lämmittää.

Grandi67

Lainaus käyttäjältä: DeReK - 18.04.13 - klo:00:01
Lämppärit on hakusessa ja asiaan olen koittanut jonkin verran paneutua netistä lukemalla. Mitään paskoja en halua ostaa, mutta todennäköisesti käyttötarve tulee olemaan muutaman kerran kesässä. Eniten mieleen ovat tähän mennessä olleet KLS:t, jotka vaikuttaa tosi laadukkailta. Selvästi halvemmista merkeistä olin jostain ymmärtävinäni, että Euroquipit voisi olla ihan asialliset. Olisko kommentteja? Muutamat täälläkin on vissiin ne hankkineet. Lämppärit pitäisi mennä ilman mitään kikkailuja 180-200 leveille takasille, istua kunnolla renkaan päälle, lämmittää tasaisesti, olla helposti laitettavissa ja otettavissa pois sekä materiaalit semmoista etteivät sula normaalikäytössä. Jos venyy KLS:iin niin vaihtoina ovat Sport ja Comp. Sportista en ole varma riittääkö 200 leveälle takaselle.

Ja sitten viisaammat voisi kertoa mikä on riittävä lämpötila minkäkin tyyppiselle renkaalle. Ne lämppärivaihtoehdot joita olen nyt katsellut lämmittävät noin 80 C:een, mutta tässäkin ketjussa taisi olla maininta ettei se riitä kaikenlaisille renkaille. Itse ajelen näillä näkymin kilvellisillä pyörillä ja renkaat tulee siis olemaan rata-ajoon soveltuvia, mutta katukäyttöön hyväksyttyjä. Oma vauhti on nykyisellään ehkä juuri ja juuri nopean ryhmän hidasta päätä. Tähän asti olen pärjännyt ilman lämppäreitä, mutta olisi mukava ajella oikeanlämpöisillä renkailla (ehkä olis vaikutusta myös korvien väliin) ja turhaanhan niitä renkaita repimällä koittaa lämmittää.

Mulla on kokemusta kls sportista ja sille kymppi. Mut ota comp,saat säätää lämmöt. Ja unohda euroquipit samantien. Hitaat ja tehottomat lämpöhuovat.

DeReK

Ei ole vielä Compissakaan säätöjä. Vielä ProX TST:ssäkin on "ainoastaan" 60/85 C valinta ja vasta Pro-X TCU:ssa tulee säädöt.

Olen kyllä silti kallistumassa Comppeihin, vaikka tuskin edes huomaisin eroa Sportteihin.

marko_

Miten ootte puhdistanu noita lämppäreitä kun pääsee sotkiintumaan vaikkapa ketjurasvaan?

Eikai noita pyykkikoneeseen uskalla heittää..  jibii_gif

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 15.05.13 - klo:19:34
Miten ootte puhdistanu noita lämppäreitä kun pääsee sotkiintumaan vaikkapa ketjurasvaan?

Eikai noita pyykkikoneeseen uskalla heittää..  jibii_gif

En oo puhdistanu, enkä ole kuullut/nähnyt, että kukaan olisi puhdistanut.
Jos itse lähtisin ketjurasvoja poistamaan, voisin kokeilla lamppuöljyllä kostutetulla rätillä.

tamik87

Pesukoneeseen 90ºC -> ekstra linkous päälle -> kuivuriin -> puimuriin -> ulos harakoiden nokittavaksi  ;D

Nimim. Ois pitäny ostaa mustat niin ei tartte ressata ketjurasvoista :D

Powered by EzPortal