Rengaslämmittimet

Aloittaja jarska, 08.02.12 - klo:20:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

slowrider

23.09.12 - klo:14:09 #60 Viimeisin muokkaus: 23.09.12 - klo:14:12 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.08.12 - klo:16:21
Dodii, taas on omat Irc Evo lämppärit korjattu. Hiilarivastus ja kuparijohto puristusholkeilla samaan kasaan ja kutistesukkaa päälle. Saas nähä kauanko ne taas toimii.

Kiitokset muuten vinkistä/ohjeista. Tein juuri saman operaation ja taas toimii :)

app

On nämä IRC:t minutkin saaneet kaivamaan entisen lepätyön välineet esiin. Säädinyksikkö piti vaihtaa. Hyvin toimii taas jonkun aikaa.
Muuten on hyvät lämppärit, kun peittävät hyvin renkaan ja lämmittävät tehokkaasti. Italialainen ja espanjalainen jäykkäsähkötekniikka on persoonallisella tavalla tuotettua. Jokainen aparaatti on yksilö.

tamik87

Noniin onneksi rupeaa tämäkin aihe olemaan taas ajankohtainen... Itselläni viimekesänä nousi vauhti sen verran paljon, että ajattelin siirtyä rengaslämppäreitä käyttämään. Ettei tarvitsisi ajella kolmea ensimmäistä kierrosta kusi sukassa kumit nuljuillen.

Nuo Holroydin 115€ racetechit näyttää houkuttelevilta kun eivät ole kuitenkaan mitkään Kiinan tekeleet. Mitkäs kokemukset niistä nyt lopunperin jäikään viime kesänä kouraan? Itselläni on 190/55 takanakki joten siihen joutui kuulemma nakittamaan paremman puoliskon ompelemaan levitykset.

Osaavatko kokeneemmat suositella seuraavan hintaluokan lämppäreitä verrokiksi? Nimim. 400-500€ lehmännahka IRC:t ovat liian arvokkaat omaan käyttöön...

Ps. Ensimmäinen viesti näille foorumeille puolen vuoden sivusta seuraamisen jälkeen  mp_rata

slowrider

Minulla oli noi racetechit viime kesänä käytössä. Etusen lämmitti hyvin, mutta takasta ei kovin kuumaksi saanut. Pirellin kanssa kyllä pärjäsi, mutta dunloppia et tahtonut saada tarpeeksi lämpimäksi.

Toinen miinus on se kiristysnauhojen kanssa pelaaminen. Aika työläät asentaa kun vertaa kalliimpiin. Ja ainakin minulla meinas välissä se kiristysmötikkä jäädä jumiin johinkin lokarin/jarrujen yms väliin...

Mutta kyllä ne asiansa ajoi.

jarska

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 09.03.13 - klo:14:09
Noniin onneksi rupeaa tämäkin aihe olemaan taas ajankohtainen... Itselläni viimekesänä nousi vauhti sen verran paljon, että ajattelin siirtyä rengaslämppäreitä käyttämään. Ettei tarvitsisi ajella kolmea ensimmäistä kierrosta kusi sukassa kumit nuljuillen.

Nuo Holroydin 115€ racetechit näyttää houkuttelevilta kun eivät ole kuitenkaan mitkään Kiinan tekeleet. Mitkäs kokemukset niistä nyt lopunperin jäikään viime kesänä kouraan? Itselläni on 190/55 takanakki joten siihen joutui kuulemma nakittamaan paremman puoliskon ompelemaan levitykset.

Osaavatko kokeneemmat suositella seuraavan hintaluokan lämppäreitä verrokiksi? Nimim. 400-500€ lehmännahka IRC:t ovat liian arvokkaat omaan käyttöön...

Lainaus käyttäjältä: jarska - 30.04.12 - klo:17:11
Kävin äsken tilaamassa TermoRace One lämppärit ku halavalla sai.
Kiitokset pienisopoapinalle vinkistä ja järkätystä "asevelihinnasta". shakehands_1

Näissä on kyllä hinta/laatu-suhde kohdallaan ja kesän kokemuksella voin suositella lämpimästi.


Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 09.03.13 - klo:14:09
Ps. Ensimmäinen viesti näille foorumeille puolen vuoden sivusta seuraamisen jälkeen  mp_rata

Olihan tuo aikaki kirjootella. :P
Muutki taustalla lueskelevat...rohkeesti mukaan keskusteleen.

tamik87

Tuolta löytyisi sopuhintaan parilla sadalla IRC perusversioita... Pitäisköhän kääntää takki tommoseen. Satkun ero holroydeihin on äkkiä perusteltu jos kauheella vitutuksella riehut rengaslämppäreiden kanssa ja sit radalle...

http://www.ircstore.com/irc_en/tire-warmers.html

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 09.03.13 - klo:18:08
Tuolta löytyisi sopuhintaan parilla sadalla IRC perusversioita... Pitäisköhän kääntää takki tommoseen. Satkun ero holroydeihin on äkkiä perusteltu jos kauheella vitutuksella riehut rengaslämppäreiden kanssa ja sit radalle...

http://www.ircstore.com/irc_en/tire-warmers.html

Osta suorilta sellaset joitten lämpöä voi säätää ja tuottavat sitä tarpeeeksi. Ei tartte sitten hankkia uusia, jos tuntuu että lämpö ei piisaa joillekin renkaille. Tollaset termarilliset irc:t itellä, lämpöä piisaa, mutta se digitaalinäytöosa aika aran oloinen kestolle. Muuten ei moitittavaa ja ovat riittävän isot että tulevat jo hiukan vanten päällekin.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 10.03.13 - klo:10:23
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 09.03.13 - klo:18:08
Tuolta löytyisi sopuhintaan parilla sadalla IRC perusversioita... Pitäisköhän kääntää takki tommoseen. Satkun ero holroydeihin on äkkiä perusteltu jos kauheella vitutuksella riehut rengaslämppäreiden kanssa ja sit radalle...

http://www.ircstore.com/irc_en/tire-warmers.html

Osta suorilta sellaset joitten lämpöä voi säätää ja tuottavat sitä tarpeeeksi. Ei tartte sitten hankkia uusia, jos tuntuu että lämpö ei piisaa joillekin renkaille. Tollaset termarilliset irc:t itellä, lämpöä piisaa, mutta se digitaalinäytöosa aika aran oloinen kestolle. Muuten ei moitittavaa ja ovat riittävän isot että tulevat jo hiukan vanten päällekin.

Itsellä ollu pari kautta nuo IRC:n perusmallin lämppäri käytössä. Hönkä riittää lämmittämään renkaan riittävän kuumaksi paitsi jos on kylmä ja tuulinen keli. Takanen lämpenee keskeltä n.100 asteeseen ja reunoilta 80-90 välimaastoon. Etunen kauttaaltaan 80-90 välissä. Tuulisella kelillä esim. IKEA:n sininen kassi on loistava tuulensuoja. Loppukaudesta tosin takalämppärin sisäkangas paloi puhki ja pitäisi keksiä jotain sen paikkaamiseksi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Birke

10.03.13 - klo:12:46 #68 Viimeisin muokkaus: 10.03.13 - klo:12:48 käyttäjältä Birke
Itsellä oli Racetechit viime kesän käytössä. Modailuja tehtiin ihan suosiolla, laitoihin levitykset ja niiden enemmänki hermoja kuin lämppäriä kiristäneiden nyörien vaihto tukevaan kuminauhaan. Sitten oli jo ihan kohtuulliset. Edullisethan ne on, ja jos vertaa esim. Termoracen tai Sumomoton vain vähän kalliimpiin malleihin, niin huomaa kyllä eron. Materiaali näissä kahdessa tukevampaa, tarranauhat paremmat, istuvuus rinkulan päälle parempi jne.

marko_

Mää ostin täältä ja ainakin päällepäin vaikuttavat laadukkailta.
En oo testannu ees, että lämpeneekö ne. :D
Lämmittävät joko 60 tai 80 asteeseen. Noissa katkasijat mistä lämpötilan voi valita.

www.srra.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=8095&p=15021#p15021

Juha_K

10.03.13 - klo:16:05 #70 Viimeisin muokkaus: 10.03.13 - klo:16:10 käyttäjältä Juha_K
Lainaus käyttäjältä: Birke - 10.03.13 - klo:12:46
Itsellä oli Racetechit viime kesän käytössä. Modailuja tehtiin ihan suosiolla, laitoihin levitykset ja niiden enemmänki hermoja kuin lämppäriä kiristäneiden nyörien vaihto tukevaan kuminauhaan. Sitten oli jo ihan kohtuulliset. Edullisethan ne on, ja jos vertaa esim. Termoracen tai Sumomoton vain vähän kalliimpiin malleihin, niin huomaa kyllä eron. Materiaali näissä kahdessa tukevampaa, tarranauhat paremmat, istuvuus rinkulan päälle parempi jne.

Mitä kuminauhaa käytit ja viitsitkö laittaa kuvaa patentista? Mulla on Diamondin lämppärit ja nyörien kanssa kikkailuun menee kieltämättä aika paljon aikaa.


Olisiko ideaa kerätä ensimmäiseen viestiin tietoa siitä, että mitkä lämppärit sopii mittojen puolesta millekin takarenkaalle.

Esim. Oma Diamondin lämppäri riittää hyvin 190/55 kokoon asti. 200/60 Pirellin slicksin kanssa jää vähän vajaaksi sekä kehältä että reunalta.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Birke

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 10.03.13 - klo:16:05
Lainaus käyttäjältä: Birke - 10.03.13 - klo:12:46
Itsellä oli Racetechit viime kesän käytössä. Modailuja tehtiin ihan suosiolla, laitoihin levitykset ja niiden enemmänki hermoja kuin lämppäriä kiristäneiden nyörien vaihto tukevaan kuminauhaan. Sitten oli jo ihan kohtuulliset. Edullisethan ne on, ja jos vertaa esim. Termoracen tai Sumomoton vain vähän kalliimpiin malleihin, niin huomaa kyllä eron. Materiaali näissä kahdessa tukevampaa, tarranauhat paremmat, istuvuus rinkulan päälle parempi jne.

Mitä kuminauhaa käytit ja viitsitkä laittaa kuvaa patentista? Mulla on Diamondin lämppärit ja nyörien kanssa kikkailuun menee kieltämättä aika paljon aikaa.
Kuminauha oli pari senttiä leveetä Eurokankaasta ostettua normaalia kuminauhaa. Se kiristysnauha veks ja kuminauha tilalle. Tehtiin niin, että lämppäri suoraksi ja ompelukoneella kuminauha kiinni toiseen päähän, sitten kuminauhaa kirittiin sellaset 30 cm ja tikattiin kiinni toiseenkin päähän ja muutamasta kohdasta väliltä. Sama juttu molemmille puolille. Sen jälkeen lämppäri kiristyi hyvin renkaan ympärille ja oli helppo säilyttää rullalla. Kuvaa ei tullu modista otettua.
[/quote]

Birke

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 10.03.13 - klo:13:36
Mää ostin täältä ja ainakin päällepäin vaikuttavat laadukkailta.
En oo testannu ees, että lämpeneekö ne. :D
Lämmittävät joko 60 tai 80 asteeseen. Noissa katkasijat mistä lämpötilan voi valita.

www.srra.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=8095&p=15021#p15021
Mulla on kans nämä.

marko_

Lainaus käyttäjältä: Birke - 10.03.13 - klo:16:19
Mulla on kans nämä.

Mitä mieltä niistä?
Itelle elämäni ensimmäiset lämppärit...  airrev_1

Birke

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 10.03.13 - klo:16:21
Lainaus käyttäjältä: Birke - 10.03.13 - klo:16:19
Mulla on kans nämä.

Mitä mieltä niistä?
Itelle elämäni ensimmäiset lämppärit...  airrev_1
Paha sanoa vielä kun ei ole kokemusta käytännössä, mutta vaikuttaa laadukkailta. Aika paksua kangasta, joten luulisi eristävän hyvin, tosi tukevat tarranauhat, istuu hyvin renkaalle ainakin mitä olen tallissa sovittanut paikoilleen. Lämpötilavalinta vois olla mielummin 80 ja 100 astetta.

Powered by EzPortal