Rengaslämmittimet

Aloittaja jarska, 08.02.12 - klo:20:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Pienisopoapina tuolla jo ostattelikin lämppäreitä ja mulla alkas oleen sama homma edessä.
Ei viittis ihan rimpuloita hankkia ja hyvät käytetytkin kävis.

Kyselenkin millasia teillä käytössä ja onko edes olemassa yhtälöä edulliset/hyvät tai edes kohtuulliset?

Grandi67

Tälläisiä käytin viimekesän.Ei moittimista.Lämmittää kylmän renkaan 80 asteiseksi n.tunnissa(mitattu infrapuna mittarilla).Euroopassa valmistettu,ei Kiinan kamaa.Ainut vika on,ettei päälykangas kestänyt pakosarjaa grin_1. Joku vähän hätäili.
http://www.ebay.de/itm/RW01-satz-Reifenwarmer-Superbike-120er-180-190-Radgrose-/400129830807?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item5d2998af97#ht_2702wt_907

pienisopoapina

Kiitos vinkistä. Tässä enää käytettyjä tarvita, kun uuden hinta on kohillaan.

spedor

Noita IRC:n lämppäreitä on varikolla näkynyt ja useampi kehunut.
Tollaset IRC EVO:t on itsellä hankintalistalla ensi kesäksi.

Nitrous

Ostin ysi-racingin Tonilta viime keväänä IRC:n perusmallin lämppärit (ei lämpötilan säätöä) ja hinta oli siinä parin sadan korvilla. Ei mitään moittimista yhden kesän kokemusten perusteella ja takalämppäri on riittävän iso vielä 200/55 kuminkin päälle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Hookala

Itselläni Chicken Hawk Racing:n  peruslämppärit ilman säätöjä, ostin Kalliolta pari vuotta sitten. Hyvin ovat palvelleet ja riittää hyvin 190 renkaan ympärille. Lämpiää tasaisesti mutta joskus kun vertasin naapuriteltan Irc-evoihin niin heidän tuntui kyllä lämmittävän selvästi kuumemmaksi.

Hintaa oli muistaakseni 235e.

GertMüller

Itsellä Race-Tech lämppärit englannista. Punnan ollessa huonossa kurssissa, niin maksoi satasen pintaan, nyt varmaan enemmän. Harrastekäytössä ainakin ihan ok...

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: spedor - 08.02.12 - klo:20:22
Noita IRC:n lämppäreitä on varikolla näkynyt ja useampi kehunut.
Tollaset IRC EVO:t on itsellä hankintalistalla ensi kesäksi.

Toimivuuden puolesta erittäin hyvät, kestävyys onneton. Itselläni ollut käytössä neljät ja jokainen rilahtanut alle vuoden. Käyttötunteja vuodessa tulee n. 500, joten ongelma tuskin aktualisoituu sellaiselle joka käyttää niitä pari kertaa kesässä.

Nyt on käytössä olleet Duellin maahantuomat Termoracet (ei säätöä, tuplavastuksella). Ovat pelittäneet hyvin ja ensi kaudelle olisi tarkoitus ottaa koekäyttöön säädettävät mallit. Hinta on aika suolainen verrattuna noihin tässä ketjussa aikaisemmin mainittuihin, mutta 2v takuu on ostopäätöstä puoltava seikka, muissa vuoden takuu ja tuntuvat leviävän yhtä varmasti takuun päätyttyä kuin Nokian puhelimet.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Raaseri

Minulla on viimeisen 15v aikana ollut vain neljät lämppärit, ekojen merkkiä en muista, kestivät neljä kisakautta ennen myymistä.

Toiset oli halvat MotoGP:t, nekin kestivät yhden kauden hyvin. Kolmannet 2005 Nicky Haydeniltä saadut Repsol-Honda Banditit toimii vieläkin, mutta ostin niin ikään IRC Evot rinnalle.

Banditeista ja IRCeistä olen kuullut vain hyvää. Jukan kommentti IRCistä oli eka huono, mutta Jukka taitaa käyttää kesässä saman verran kuin minä 15vuodessa nykyharrastusmäärällä.

app

Tilattiin kaverin kanssa kuukausi takaperin IRC Evot. Lehmäkuosilla minulle (kotikunta Karjalohja) luonnollisesti. Vaihdan näihin koska nykyiset ei lämmitä kuin 75-asteiseiseksi, ja olen huomannut selkeästi, että mitä viileämpi keli, sitä nopeammin alkaa repeämään kumi. Toinen pointti on näiden nykyisten liian nafti koko.

Jukka_R

09.02.12 - klo:10:41 #10 Viimeisin muokkaus: 09.03.13 - klo:17:49 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 09.02.12 - klo:06:52
Banditeista ja IRCeistä olen kuullut vain hyvää. Jukan kommentti IRCistä oli eka huono, mutta Jukka taitaa käyttää kesässä saman verran kuin minä 15vuodessa nykyharrastusmäärällä.

IRC:n lämppäreistä hajosi aina termari, milloin milläkin tapaa. Tänä kesänä takuuseen saadut rilahtivat kesken päivän siten, että nostivat lämmöt takana pitkälti yli 100 asteeseen (säädetty 80c). Rengas savusi, samoin lämppärit ja ihme ettei koko fillari syttynyt tuleen. Kahdesta aiemmasta (jotka siis menivät takuuseen, kolmas ei) rilahti termari siten, ettei jompikumpi lämppäreistä enää toiminut ja kun IRC:n etu- ja takalämppärit ovat naimisissa keskenään, niin toisen tuho on molempien tuho. Herra murmelahan noita on korjaillut (ulkomuistista heitettynä), mutta oma tekninen osaamiseni on sitä luokkaa, etten ala värkkäämään.

Itselläni lämppärit laitetaan päälle n. 1-1,5h ennen ajovuoron alkua ja jauhavat sitten iltaan asti. Ratapäiviä kertyy kaudessa 50-70, joten aika lähellä sitä 500 tuntia on käyttö/vuosi. N ei ehkä riitä vielä luotettavaan tilastolliseen otantaan, mutta jotain osviittaa antaa. Stormilta ostetut 200 euron halpislämppärit kestivät ehjänä n. 4 käyttökertaa = n. 35h. Tuollaiset 150-200 euron lämppärit kelpaavat koristeiksi puolisokeille.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 09.02.12 - klo:10:41
... Stormilta ostetut 200 euron halpislämppärit kestivät ehjänä n. 4 käyttökertaa = n. 35h. Tuollaiset 150-200 euron lämppärit kelpaavat koristeiksi puolisokeille.

Mää niin tykkään Jukka_R:n tyylistä pureutua hienovaraisesti ja kiertäen asiaan. :D
Tuossa voi kyllä tulla eteen wanha viisaus, köyhän ei kannata ostaa halvinta, äkkiikös 2-5 kpl:tta halppiksia tulee kalliimmaksi kuin yhdet laadukkaat. confused_thinking

raukkis

Lainaus käyttäjältä: GertMüller - 08.02.12 - klo:22:19
Itsellä Race-Tech lämppärit englannista. Punnan ollessa huonossa kurssissa, niin maksoi satasen pintaan, nyt varmaan enemmän. Harrastekäytössä ainakin ihan ok...

Menin samat hankkimaan kun halvalla sai. No kyllä noilla renkaan jotenki lämmittää. Pitäisi mitata lämmöt ennen kuin enemmän tuomitsee. Ovatko lie väärän kokoiset vai kiristyssysteemi muutoin alkeellinen kun ei tahdo oikein tiiviisti vannetta vasten asettua vaan jää reunat auki.

Grandi67

11.02.12 - klo:06:44 #13 Viimeisin muokkaus: 11.02.12 - klo:09:09 käyttäjältä Grandi67
Tämmöset tuli hankittua Sakemanneista viime syyskesästä http://kls.de/en/products/tyrewarmers-motorcycles/tyrewarmers-kls-comp.html.Pari kertaa ehdin käyttää syksyllä ja ainakin ulkoinen laatu , lämmitysteho vakuuttaa.Lämmittää sen ,minkä valmistaja lupaa.Rengas mittarilla 82 C n.50min lämmityksen jälkeen.Pintamateriaali on tosiaan lämmönketävää kangasta,vaikkei olekkaan nomex versiot.Ei mitään kumi/muovi päällysteistä höpöhöpö nättiä pintaa,joka sulaa jo lähes auringossa.


Birke

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 09.02.12 - klo:21:30
Lainaus käyttäjältä: GertMüller - 08.02.12 - klo:22:19
Itsellä Race-Tech lämppärit englannista. Punnan ollessa huonossa kurssissa, niin maksoi satasen pintaan, nyt varmaan enemmän. Harrastekäytössä ainakin ihan ok...

Menin samat hankkimaan kun halvalla sai. No kyllä noilla renkaan jotenki lämmittää. Pitäisi mitata lämmöt ennen kuin enemmän tuomitsee. Ovatko lie väärän kokoiset vai kiristyssysteemi muutoin alkeellinen kun ei tahdo oikein tiiviisti vannetta vasten asettua vaan jää reunat auki.
Itse hommasin samat viime kesänä kun halavalla sai. Tuntuu pelittävän ihan hyvin, mutta istuvuus ainakin 190-200 nakille on vähän niin ja näin, eli jää reunoilta auki. Nokkelana nakitin emännän ompelemaan muutaman sentin lisää kangasta reunoihin. Nyt kiristyy tiiviimmin renkaan/vanteen ympärille  cool_gif

Powered by EzPortal