Rengaslämmittimet

Aloittaja jarska, 08.02.12 - klo:20:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ETana

15.07.16 - klo:22:10 #270 Viimeisin muokkaus: 15.07.16 - klo:22:52 käyttäjältä ETana
Kiitos kaikille vinkeistä! Nyt kun säädöt on kunossa niin ajaminen on huomenna helppoa, kun heinänteko!

Edit: niin ilman vinkkejä olisin lyönyt lämppäreillä lämmitettyihin Mezelerin racetech rr k3 rinkuloihin lämpimänä eteen ja taakse 2,5. Siitä sitten olisin lähtenyt ihmettelemään, että mitä tapahtuu...

ETana

Lainaus käyttäjältä: Jussi666 - 15.07.16 - klo:21:20
Kiitos vinkeistä. Löysin Metzlerin oman taulukon, joka väittää että kylmäpaine taakse olisi 1,7-1,9 ja eteen 2,0-2,2. Täytyy huomenna kokeilla ja kattoa mitä tapahtuu. Ekat tollaset kumit alla muutenkin, jännää on..

Saisitko laitettua linkkiä tuohon taulukkoon? Olen koittanut jotain vinkkiä rengasvalmistajan sivuilta löytää, mutta melko huonolla menestyksellä.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Jussi666 - 15.07.16 - klo:21:20
Kiitos vinkeistä. Löysin Metzlerin oman taulukon, joka väittää että kylmäpaine taakse olisi 1,7-1,9 ja eteen 2,0-2,2. Täytyy huomenna kokeilla ja kattoa mitä tapahtuu. Ekat tollaset kumit alla muutenkin, jännää on..
Miltähän vuodelta ko. taulukko on? Joskus muinoin mezin takasta ajettiin yli 2,0bar lämminpaineella, mutta renkaat kehittyy.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

habbax

Onko yleisesti lämppäreiden sisäkangas jotain erikoista materiaalia? Parista kohtaa palanut puhki niin voisi tikata jotkut paikat niihin. Tai toisin kysyen, mitä kangasta mä tikkaan niihin?

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: habbax - 08.07.18 - klo:23:26
Tai toisin kysyen, mitä kangasta mä tikkaan niihin?

Joskus laitoin alumiinifolioo ja alumiiniteippiä sekä paksua farkkukangasta. Tuloksena oli, että ei kestäny ees yhtä lämmitystä (1h). Eli koita jotain muuta!
Murmela on IRC-lämppäreitä korjaillu useampia. Josko hällä ois jotain ajatuksia.

murmela

Mä ottaisin kangasta jostain rikkinäisestä rengaslämppäristä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Sammutuspeitteestä kulma?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Sippe

Motonetissä on hiilikuitumattoa tai miksei hienokuteinen lasikuitumattokin,  halvempi. Sammutuspeitteet taitaa olla lasikuitua myös.

miolta

Lainaus käyttäjältä: habbax - 08.07.18 - klo:23:26
Onko yleisesti lämppäreiden sisäkangas jotain erikoista materiaalia? Parista kohtaa palanut puhki niin voisi tikata jotkut paikat niihin. Tai toisin kysyen, mitä kangasta mä tikkaan niihin?

https://www.shelbyoutdoor.com/product_info.php?cPath=402_22_161&products_id=5252

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

habbax

Sain rikkinäisen lämppärin josta aion palaset ottaa, tarkoitus on käyttää lankana kevlar -lankaa, jonka nyt luulisi kestävän lämpöä. Katotaan tuleeko hommasta mitään, on meinaan jokunen vuosiaikaa ku jotain on parsinut :D

shyhander

Liimaaminen on usein helppo vaihtoehto pitsin nypläämiseen. Kontaktiliimaa kummallekin puolelle, annat kuivuu sen ohjeen mukaan jotain kymmenen minsaa tms ja laitat palat yhteen. Siinä on ja pysyy, tosin lämmön kestosta ei tietoo. Onhan niitä sitten muitakin liimoja.

murmela

Voihan sen liimata paikoilleen, ja sitten ommella, jolloin ompeleminen on helppoa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Huttu

Rengaslämppäreiden uusimistarve ei yllättäen ollut kadonnut talven aikana mihinkään. Haussa on säädettävät lämppärit, mistä näkyy renkaiden lämpötila. Kestävyydestä plussa. Kokemusta IRC:n perusversioista, jotka kestivät mutta eivät lämmittäneet sekä TermalTecheistä, jotka lämmittivät hyvin ja olivat riittävän peittävät, mutta etulämppäri pimeni 10 ratapäivän jälkeen. 

Harkinnassa olis Diamond- merkkiset brittilämppärit, jotka vaikuttaa käpisteltyinä ihan asiallisilta. Lisäksi näihin saa valmistajalta tilattua etulämppärin, takalämppärin sekä ohjausyksikön erikseen, mikäli jokin noista pettää.

Tuleeko mieleen muita merkkejä/malleja, joista olisi tuoreeltaan kokemusta?

Powered by EzPortal