Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.06.18 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 08.06.18 - klo:08:18
Millä taajuudella perä suunnilleen täristää? Eli osuuko perstuntumalta vanteen monikertoihin, vai onko korkeampi taajuus. Ootko kokeillu takaiskarin kylkeä kädellä, että kuin paljon lämpö muuttuu ekan muutaman kierroksen aikana?

Eli kun lähdet setille vaikka tiuhempaan, niin ongelmaa ei ole?
Tärinän taajuus ja voimakkuus kasvaa (luullakseni) aika lineaarisesti nopeuden kasvaessa. En ole ollut huomaavinani mitään tiettyjä nopeuksia/ taajuuksia jolla ilmiö olisi voimakkaampi.
En oo kokeillu iskarin lämpöö ko tavalla.

Viikko sitte sunnuntaina ajellessa tuntui että ongelma ei poistu ollenkaan/ esim viimeselllä setillä täristi alusta loppuun.



Kokeiles lyhentää takaiskaria esim. millillä? Tai keulasta naxu pari pois riparia. Jos menee parempaan suuntaan, niin onko telttapaikka ansaittu?

habbax

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 08.06.18 - klo:23:30
Entäs jos dtc rytkyttää? Koita huomena ilman sitä.
Tämä ehkä voisi olla, nimittäin sattui silmään rck:n ohjeesta kohdasta TrqIncrease: "Depending on the spring/damper
settings, the controlled torque re-
duction can excite the motorcycle
to vibrate. To separate the vibra-
tion frequencies of slip control,
chassis and suspension as well
as tyre system, it is advisable for
example to reduce the controlled
torque reduction (values less than
1.0)"

T1mppa

11.06.18 - klo:14:21 #5207 Viimeisin muokkaus: 12.06.18 - klo:09:02 käyttäjältä T1mppa
.

murmela

Sen verran
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 09.06.18 - klo:09:36
Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.06.18 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 08.06.18 - klo:08:18
Millä taajuudella perä suunnilleen täristää? Eli osuuko perstuntumalta vanteen monikertoihin, vai onko korkeampi taajuus. Ootko kokeillu takaiskarin kylkeä kädellä, että kuin paljon lämpö muuttuu ekan muutaman kierroksen aikana?

Eli kun lähdet setille vaikka tiuhempaan, niin ongelmaa ei ole?
Tärinän taajuus ja voimakkuus kasvaa (luullakseni) aika lineaarisesti nopeuden kasvaessa. En ole ollut huomaavinani mitään tiettyjä nopeuksia/ taajuuksia jolla ilmiö olisi voimakkaampi.
En oo kokeillu iskarin lämpöö ko tavalla.

Viikko sitte sunnuntaina ajellessa tuntui että ongelma ei poistu ollenkaan/ esim viimeselllä setillä täristi alusta loppuun.



Kokeiles lyhentää takaiskaria esim. millillä? Tai keulasta naxu pari pois riparia. Jos menee parempaan suuntaan, niin onko telttapaikka ansaittu?

Molemmista päistä on nakssuja kliksuteltu, ja k-teckin naksut oli lähes ummessa ennen kuin huoltoon sen lähetin.
Ktekki ja vakio on vähän eri pitusia ja eri esijännitys, ja eri jousi, ja perä tuskin menee asennuksessa millilleen samoihin. Joten katsoisin ton perän pituuden ja korkeudenkin testatuksi.

Mielenkiintoista on jos vika häipyy akkua vaihtamalla. Akku kun oli tyhjä viime lauantaina, mutta lähti boosterilla tulille ja toimi loppupäivän. Ajossa olen jo muutamana päivänä huomannut että kierroslukumittari sakkailee. Johtui varmaankin kuolinkouristelevasta akusta. Akku menee vaihtoon nyt.
Toki voi sitten taasen olla että akku hajosi jo monta ratapäivää täristäneen perän takia.

Le Fukkeen Motorsport! jibii_gif
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: habbax - 11.06.18 - klo:09:36
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 08.06.18 - klo:23:30
Entäs jos dtc rytkyttää? Koita huomena ilman sitä.
Tämä ehkä voisi olla, nimittäin sattui silmään rck:n ohjeesta kohdasta TrqIncrease: "Depending on the spring/damper
settings, the controlled torque re-
duction can excite the motorcycle
to vibrate. To separate the vibra-
tion frequencies of slip control,
chassis and suspension as well
as tyre system, it is advisable for
example to reduce the controlled
torque reduction (values less than
1.0)"
Mä en kyl millään keksi millä mekanismilla tuosta seuraisi suoraan takapyörän pyörimisnopeudesta riippuva tärinän taajuus ja voimakkuus.

Sen olen kyllä huomannut että perä lähtee esim kemoran paluuvasurissa resonoimaan/ pumppaamaan jos ajaa sademoodilla kuivalla kelillä.
Mutta sitten taasen omilla asetuksilla ei.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Toi on pian pois suljettu, kun koittaa vähän vaikka vakiokartalla tai pois päältä kokonaan kytkettynä.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 11.06.18 - klo:22:43
Toi on pian pois suljettu, kun koittaa vähän vaikka vakiokartalla tai pois päältä kokonaan kytkettynä.

Eikö sieltä sähköaivosta saa tuota pois päältä nappia painamalla? Nopee kokeilu olis.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.06.18 - klo:21:45
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 11.06.18 - klo:22:43
Toi on pian pois suljettu, kun koittaa vähän vaikka vakiokartalla tai pois päältä kokonaan kytkettynä.

Eikö sieltä sähköaivosta saa tuota pois päältä nappia painamalla? Nopee kokeilu olis.
Juu saa. Testaampa senkin, vaikka olen 100-varma että sillä ei ole merkitystä.
Data sanoo että Re_dtc_tot on 100% sillonkin kun perä tärisee, eli DTC ei oo pelissä sillon ollenkaan.
Eniten perä tärisee (ehkä) oikeastaan sillon kun jarruttaa kovavauhtiseen mutkaan, eli kun vauhtia on paljon ja perä kevenee.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Ketju käyty lenkki lenkiltä läpi.
Takarattaassa kulumaa 0.1-0.2 mm heitolla/ epäkeskolla.
Ratas pakassa keskitettynä noin 0.1 mm tarkkuudella.
Pakan laakerissa ei klappia tai pykällystä sormella pyörittäessä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Sippe

Oletko kokeillut pyörittää pukilla, alkaako siinäkin ravistaa vai pelkästään ajossa?

mako

Varmaan olet jo käynyt kaikki laakeroinnit ja hitsisaumatkin läpi . Täytyy toivottaa onnea, ku olet päässyt tollaseen vauhtiin, et mun oli pakko lopettaa koko harrastus .🤪

murmela

Lainaus käyttäjältä: Sippe - 17.06.18 - klo:20:42
Oletko kokeillut pyörittää pukilla, alkaako siinäkin ravistaa vai pelkästään ajossa?
Pitääpäs tuokin testata kun mopo on taas kasassa. Juuri nyt vähän levällään kun huollan ja vaihdan erinäisiä osia ja katon josko niillä sais tulosta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

santerik

18.06.18 - klo:21:12 #5217 Viimeisin muokkaus: 18.06.18 - klo:21:19 käyttäjältä santerik
Hymyilyttää tää dia niin paljon, että laitettava näytille.

Jos haluaa voittaa kusiaisten sm-lähdön niin homma on purkissa kunhan muistaa keulia kahvilan mutkassa heti lähdön jälkeen..

Edit. Nyt myös kuvan kanssa. Ja tarkennetaan nyt sen verran, että ehkä "kahvilan mutkan avauksessa" lienisi oikeampi paikkatieto.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: santerik - 18.06.18 - klo:21:12
Hymyilyttää tää dia niin paljon, että laitettava näytille.

Jos haluaa voittaa kusiaisten sm-lähdön niin homma on purkissa kunhan muistaa keulia kahvilan mutkassa heti lähdön jälkeen..
Nyt tais jäädä se liite matkasta? Ainakaan mulle ei näy mitään.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

santerik

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.06.18 - klo:21:13
Lainaus käyttäjältä: santerik - 18.06.18 - klo:21:12
Hymyilyttää tää dia niin paljon, että laitettava näytille.

Jos haluaa voittaa kusiaisten sm-lähdön niin homma on purkissa kunhan muistaa keulia kahvilan mutkassa heti lähdön jälkeen..
Nyt tais jäädä se liite matkasta? Ainakaan mulle ei näy mitään.

Josko nyt. Oli kattoos semmottii klikkiotsikko.

Powered by EzPortal