Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Jone

Aina hyvä idea

Popeda

Millähän tökötillä irrottais vanhan liimatun solukumin penkistä? Jos huomenna liimailis uuden ja hienon paikoilleen. Ei viittis pala palalta nyppiä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Popeda - 22.06.18 - klo:21:18
Millähän tökötillä irrottais vanhan liimatun solukumin penkistä? Jos huomenna liimailis uuden ja hienon paikoilleen. Ei viittis pala palalta nyppiä.
Mä kokeilisin ekana tolla: https://www.motonet.fi/fi/tuote/607071/AT-Sitrus-Active-Rasvanpoistaja-500-ml
Samaa ainetta ku tarranpoistaja.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Myös minä sain kehitettyä ihan hyvän korkean nopeuden ja korkea taajuuksisen värinän mopooni. Syy oli ehtoopuolen ja juuri käännetty takarengas, joka kolmella setillä pyörähti noin puolikierrosta yhteensä. Käännössä rasvaa laitettiin vain ihan nimeksi. Uuden kumin jumpan yhteydessä sit putsasin huolella kliinerillä vanteen. Värinä alkoi noin 15-20 cm siirtymän jälkeen.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 22.06.18 - klo:23:01
Myös minä sain kehitettyä ihan hyvän korkean nopeuden ja korkea taajuuksisen värinän mopooni. Syy oli ehtoopuolen ja juuri käännetty takarengas, joka kolmella setillä pyörähti noin puolikierrosta yhteensä. Käännössä rasvaa laitettiin vain ihan nimeksi. Uuden kumin jumpan yhteydessä sit putsasin huolella kliinerillä vanteen. Värinä alkoi noin 15-20 cm siirtymän jälkeen.
Tuosta syystä mä merkkasin vanteelle asennuksen jälkeen maalikynällä venttiilinkohdan renkaisiin, jotta saisi ainakin sen eliminoitua pois listasta. Ja perä tärisi vaikka rengas oli liikkunut vain 10-20 milliä vanteella, niin viivasin yli tuon syyn listalta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

JMH

Lainaus käyttäjältä: Popeda - 22.06.18 - klo:21:18
Millähän tökötillä irrottais vanhan liimatun solukumin penkistä? Jos huomenna liimailis uuden ja hienon paikoilleen. Ei viittis pala palalta nyppiä.

En tiiä toimiiko tähän, mutta vanteelta sen rengaspainopaskan saa näppärästi kuumailmapuhaltimella avittamalla.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Popeda

Lainaus käyttäjältä: JMH - 24.06.18 - klo:10:40
Lainaus käyttäjältä: Popeda - 22.06.18 - klo:21:18
Millähän tökötillä irrottais vanhan liimatun solukumin penkistä? Jos huomenna liimailis uuden ja hienon paikoilleen. Ei viittis pala palalta nyppiä.

En tiiä toimiiko tähän, mutta vanteelta sen rengaspainopaskan saa näppärästi kuumailmapuhaltimella avittamalla.
Eilen ei ollu Motonetti auki ja tänään ei jaksanu sinne itteensä raahata, niin nypläsin fairyllä ja vedellä vanhan irti. Tuo kuumailma varmaan ois auttanu. Se on kans yks niistä värkeistä, mikä on hienosti hyllyssä, muttei muista ottaa esille tarvittaes.

murmela

Lainaus käyttäjältä: JMH - 24.06.18 - klo:10:40
En tiiä toimiiko tähän, mutta vanteelta sen rengaspainopaskan saa näppärästi kuumailmapuhaltimella avittamalla.
Motonetin 1.50 euron nitriilipinnotteinen mokatsuhanska kädessä, ja peukalolla pyöräyttämällä/rullaamalla tuo lähtee kans erittäin helposti mäkeen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Haettiin kaverilta varikkorekvisiittaa Imatraa varten. Kunnon litkua aggregaattiin  peukku_1

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Mattirk

Loukkasin itseni kamalasti Alastarossa. Kävelin omaa mopoa päin, tartti laittaa sentin leveä laastari kyynärpäähän. Meneekö laastari mopon(=syyllinen) liikennevakuutuksesta vai johki omaan tapaturma tjsp? Ja saanko suunnattomat korvaukset kivusta, särystä ja veritipan näkemisen aiheuttamasta järkytyksestä?

murmela

Tänään alastarossa vedin ihan eniten täysii, ja RaceChrono näytti 1:20.19!!!  jibii_gif
Ja optimi 1:16.46!
Rupee siis Syöttö oleen kohillaan!
Ainakin RaceChronon mielestä...?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.06.18 - klo:15:22
Mitäs raati sanoisi sellaisesta, että syy tärräämiseen on epätasaisenpituiseksi kulunut ketju?
Eli kun takarengasta pyörittää kädellä hitaasti ja samalla kokeilee ketjun kireyttä, niin ketjun kireys vaihtelee.

Ajoin myös kaksi testikierrosta, nyt oli eri pakka, takaratas, pakan kumit, ja takajarru kokonaan eliminoitu.
Kun eri iskari/jousi/pituus/esijännitys on jo kokeiltu, niin ainoaksi jää tuo ketju?

Ja tärrää pukillakin, mitä kovempaa takarengas pyörii, niin sitä enemmän tärrää. Ja silmämääräisesti arvioiden ketju värisee ylösalas valtoimenaan.
Nonii, tänää pääs ajamaan uudella ketjulla ja uudella renkaalla. Eilen tein sen virheen että ajoin vanhalla renkaalla jonka tärräysongelma oli jo syönyt viduix, näin jälkikäteen analysoiden.

Ja näyttäis siltä, että ongelma on poistunut. Alastarolla, eka yks setti uudella MS4sella varovasti (27-24sia) ajaen, sit yks setti MS4sella eniten (23-22sia) ajaen, ja vielä yks setti uudella MS3sella ihan eniten (21siä) ajaen .
Molemmat renkaat kului nätisti.
Vanhalla ketjulla ne repes heti/ mikään muu palikka ei muuttunut edellisestä testikerrasta, kuin ketju ja eturatas.

Eli väittäisin ehkä jopa että vika löytyi ja eliminoitui.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Sippe

Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.06.18 - klo:15:22
Mitäs raati sanoisi sellaisesta, että syy tärräämiseen on epätasaisenpituiseksi kulunut ketju?
Eli kun takarengasta pyörittää kädellä hitaasti ja samalla kokeilee ketjun kireyttä, niin ketjun kireys vaihtelee.

Ajoin myös kaksi testikierrosta, nyt oli eri pakka, takaratas, pakan kumit, ja takajarru kokonaan eliminoitu.
Kun eri iskari/jousi/pituus/esijännitys on jo kokeiltu, niin ainoaksi jää tuo ketju?

Ja tärrää pukillakin, mitä kovempaa takarengas pyörii, niin sitä enemmän tärrää. Ja silmämääräisesti arvioiden ketju värisee ylösalas valtoimenaan.

Ehdotin silloin kokeilemaan pukilla, päätin sitten kokeilla omaani samalla tavalla, rynkytti ihan julmetusti jo tyhjäkäynnillä, tosin ei ajossa oireillut.

 Aiempi omistaja oli jostain syystä laittanut 116 lenkkiset ketjut joten tästä ja rytkytyksestä huolestuneena vaihdoin tänään uudet 120 lenkkiset. Näillä myös kokeilin pyörittää pukeilla, ei täristäneet tai läpsyneet uudet ketjut. Vanhat oli huomattavan jäykät kun niitä taivuttelin, en mitään mainittavaa eroa lenkkien välillä huomannut.

En väitä että jos pukeilla täristää ketjut olisivat loppu, mutta eivät ilmeisesti enää ihan parhaat.

shyhander

Voidaanko Alastaron rengasongelmien aiheuttajien epäilyihin lisätä myös ketjut? Joillainhan kuulemma kumit repee vaikka mitä tekis?

murmela

Skipidii motherfukers... Alastaro, eka setti, vauhti 25-24-23, 9 kierros, keula jarrulla alta nopeessa oikeessa. Mopo nokkaperä kertaa neljä, etu ja taka häkki, katteet, pakoputki, mitä näitä nyt on. Liuuin asfltilla, vedin sikiöasennon, pesukone hiekalla, ei tullu ees mustelmia.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal