Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Jone

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 16.07.18 - klo:09:02
Lainaus käyttäjältä: Jone - 15.07.18 - klo:22:55
Kuinkakohan iso kone remppa odottamassa, kausi tais ainaki olla purkissa.

Olipa surkea video  :'(

Lujaa ne romut koneen sisällä pyörii, kun kierroksia oli noin paljon.
Mutta aika oli kuitenkin verrattain lyhyt, joten toivottavasti suht pienellä pärjää.

Eipä muuta kun työpöydän putsaus ja haalimaan läjä eri kokoisia purkkeja (esim videovuokraamoista saa niitä muovisia karkkikippoja ilmaseks. Ne on hyviä). Sitten motti siistille pöydälle ja sitä purkamaan ja lajittelemaan osio kerrallaan purkkeihin.
Moottoriremppa ei oo mitään rakettitiedettä. Mielestäni äärimmäisen hauskaa puuhaa! Manuaali ilmoittaa kaikkien kuluvien osien toleranssit, joten sen avulla pääsee hyvinkin pitkälle. Muista kasausvaiheessa momentit. Jos joku iso pultti on jumissa, niin pulttipyssy on kova sana avaushommissa.
Ne osat, mitkä on ottanut lämpövaurioo, ni on todennäköisesti vaihtanut hieman väriä. Alumiini vaihtaa väriä hieman huonommin, mutta onneksi kaikki kuormitusta vaativat liukupinnat on terästä tai vastaavaa.

Kyllä se siitä!  peukku_1 Ajelut saataa olla tosiaan tältä erää tässä. Ebayta selaamaan ja uutta tiivistesarjaa hommaamaan. Jos tarttee uusia mäntiä, niin muistaakseni -11 vuotisen r6r:n männät on eri muotoiset kun noi sun -07 ja niillä tulee lisää puristuksia ja tehoa. Nopeet (joilla on vielä noin vanhaa kalustoa) ovat vaihtaneet niitä sisään.

Piti kone avata talvella muutenki, nyt vähän etuajassa. Ja juu tuo on 08 vuotinen, eli sitä uudempaa.

Pitää purkaa, katsoa mitä käyny ja sen jälkeen alkaa harjoittaa matematiikkaa. 

Tässä nopeesti laskeskellu että ehjänä pyörä on noi 5000€ arvonen. Ja tuosta osina sais:
Katteet 400€
Vanne setti vetopakkoineen/levyineen 600€
Runko 500€ (kilvellinen)
Tankki 300€
Takavanne levyllä 200€
Ohjausiskari 100€
Pp-tuning rear setti (yksi jalkatappi katkennut) 150€
Shifteri 200€

Ja sitten keula (vakio), ja takapamppu (muokattu by MotoVille) ja muuta pisteosaa.

Eli jos kone remppaan menee yli 2000€, se alkaa olla siinä ja siinä meneekö kiertoon osina vai kunnostetaanko.

Mikko K.

Ennen kuin alat juomaan ja hautaat seuraavan kahden kesän ratailut, valuta öljyt pihalle, tarkista suodatin ja katso, tuleeko mitn.

Tuossa asennossa saattanut myös bensa loppua... hyvällä tuurilla menee laakeroimalla uusiksi.

santerik

Minkä hintaista koneen hajoittaminen ja kasaaminen on jos sen teettää toisaalla?

Eli koneen purku siihen tilaan, että vaihteiston/laakerien kunnon voi tarkastaa ja siitä kasaan tarvittavat tiivisteet uusien. Millaisella setelillä pitää suunnilleen varautua tahi mitä ohjeajat tommottii hommaan on?

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.07.18 - klo:13:38
Ennen kuin alat juomaan ja hautaat seuraavan kahden kesän ratailut, valuta öljyt pihalle, tarkista suodatin ja katso, tuleeko mitn.

Tuossa asennossa saattanut myös bensa loppua... hyvällä tuurilla menee laakeroimalla uusiksi.
Varsinkin kun on kattonu tuubista videoita, missä tommosta peruskireetä kusiaista on paikoillaan huudatettu ilman öljyä niin kauan että kone leikkaa. Niin kesto on ollut jotain kymmeniä(?) minuutteja, ja sitä ennen on kerennyt esim pakoputki/ pakosarja sulamaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jone

16.07.18 - klo:22:21 #5314 Viimeisin muokkaus: 16.07.18 - klo:22:24 käyttäjältä Jone
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.07.18 - klo:13:38
Ennen kuin alat juomaan ja hautaat seuraavan kahden kesän ratailut, valuta öljyt pihalle, tarkista suodatin ja katso, tuleeko mitn.

Tuossa asennossa saattanut myös bensa loppua... hyvällä tuurilla menee laakeroimalla uusiksi.



Ton näkönen ku öljypohjan otti auki, kultakaivos feat lastua.

Lisäksi kun sen siinä varikolla käytti pari sekunttia. Niin semmonen matala kolina koneesta, että pitää vielä selvittää mikä se on.

Ja kyllä mä ens kesänä radalla olen, se o saletti. Harmittaa vaan ku just päässy "ok" vauhtiin, ja nyt tulee varmaan kesäks turpaan taas se 10sec. :D

miolta

Lainaus käyttäjältä: Jone - 16.07.18 - klo:22:21


Ton näkönen ku öljypohjan otti auki, kultakaivos feat lastua.

Lisäksi kun sen siinä varikolla käytti pari sekunttia. Niin semmonen matala kolina koneesta, että pitää vielä selvittää mikä se on.

Ja kyllä mä ens kesänä radalla olen, se o saletti. Harmittaa vaan ku just päässy "ok" vauhtiin, ja nyt tulee varmaan kesäks turpaan taas se 10sec. :D

No eihän tossa nyt ole mitään. Kone auki ja laakerointi. Jos liuskat ei ole pyörähtäneet ja kampuran kaulat tai kiertokankien pesät vaurioituneet niin uusilla laakereilla nippuun ja luisti kattoon. Yleensä ei tarvitse edes tiivisteitä vaihtaa. Silikonilla ja kupariliimalla kasaan. Paljos laakerit tollaseen..200e?

niin ja editti..kolina yleensä viittaa juuri kiertokangen laakeriin.

Jone

Lainaus käyttäjältä: miolta - 16.07.18 - klo:23:04

No eihän tossa nyt ole mitään. Kone auki ja laakerointi. Jos liuskat ei ole pyörähtäneet ja kampuran kaulat tai kiertokankien pesät vaurioituneet niin uusilla laakereilla nippuun ja luisti kattoon. Yleensä ei tarvitse edes tiivisteitä vaihtaa. Silikonilla ja kupariliimalla kasaan. Paljos laakerit tollaseen..200e?

niin ja editti..kolina yleensä viittaa juuri kiertokangen laakeriin.

Jos tosta koneen saa tehtyä, niin sama se sit lyödä kitti palikkaa tilalle.

Sippe

Lainaus käyttäjältä: Jone - 16.07.18 - klo:22:21
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.07.18 - klo:13:38
Ennen kuin alat juomaan ja hautaat seuraavan kahden kesän ratailut, valuta öljyt pihalle, tarkista suodatin ja katso, tuleeko mitn.

Tuossa asennossa saattanut myös bensa loppua... hyvällä tuurilla menee laakeroimalla uusiksi.



Ton näkönen ku öljypohjan otti auki, kultakaivos feat lastua.

Lisäksi kun sen siinä varikolla käytti pari sekunttia. Niin semmonen matala kolina koneesta, että pitää vielä selvittää mikä se on.

Ja kyllä mä ens kesänä radalla olen, se o saletti. Harmittaa vaan ku just päässy "ok" vauhtiin, ja nyt tulee varmaan kesäks turpaan taas se 10sec. :D

Ex R6 koneen totaali tuho. Venat läpi männästä sylinterin seinässä osumia, kultahippua kone täynnä. En muuta tehnyt kun kannen irroitin. Luultavasti kiertokangen laakeri pettänyt ja tullut sen verran löysää et mäntä iski venttiilit solmuun 1 sylinterissä.
https://youtu.be/T1CqTLQ-JJQ

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Jone - 16.07.18 - klo:23:23
Jos tosta koneen saa tehtyä, niin sama se sit lyödä kitti palikkaa tilalle.

Jos luulet, että nykynen löyly riittää sun ajamisiin, niin ilman virittämisiä selviät ilman dynoaikaa.
Virittämisien jälkeen pitää (suositellaan) aina kattoo seokset kuntoon penkissä. Se vie hieman aikaa ja muutaman satalappusen.
Jos haluut säästää viritysrahat ja dynoajat, ni sit vaan nykykonseptilla kone nippuun. Ne rahat voi sijoittaa esim renkaisiin ja ratapäiviin :)

Jone

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 17.07.18 - klo:09:54

Jos luulet, että nykynen löyly riittää sun ajamisiin, niin ilman virittämisiä selviät ilman dynoaikaa.
Virittämisien jälkeen pitää (suositellaan) aina kattoo seokset kuntoon penkissä. Se vie hieman aikaa ja muutaman satalappusen.
Jos haluut säästää viritysrahat ja dynoajat, ni sit vaan nykykonseptilla kone nippuun. Ne rahat voi sijoittaa esim renkaisiin ja ratapäiviin :)

Hullua kuin se onkin YEC palikka kun on halvempaa ku orggis.  :-\

Sippe

Lainaus käyttäjältä: Jone - 17.07.18 - klo:10:10
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 17.07.18 - klo:09:54

Jos luulet, että nykynen löyly riittää sun ajamisiin, niin ilman virittämisiä selviät ilman dynoaikaa.
Virittämisien jälkeen pitää (suositellaan) aina kattoo seokset kuntoon penkissä. Se vie hieman aikaa ja muutaman satalappusen.
Jos haluut säästää viritysrahat ja dynoajat, ni sit vaan nykykonseptilla kone nippuun. Ne rahat voi sijoittaa esim renkaisiin ja ratapäiviin :)

Hullua kuin se onkin YEC palikka kun on halvempaa ku orggis.  :-\
Olen ollut siinä luulossa et kitti männät olisi samat kuin vakio, 06-07 ei taida olla enää myynnissä ja 08 eteenpäin oli jotain eroa. Muistelen et olis pitäny myös kampura/ kiertokanget,voi olla et muistan väärin. Jos kone menee vaihtoon niin uudempi sopii heittämällä.

Jone

Lainaus käyttäjältä: Sippe - 17.07.18 - klo:10:37
Olen ollut siinä luulossa et kitti männät olisi samat kuin vakio, 06-07 ei taida olla enää myynnissä ja 08 eteenpäin oli jotain eroa. Muistelen et olis pitäny myös kampura/ kiertokanget,voi olla et muistan väärin. Jos kone menee vaihtoon niin uudempi sopii heittämällä.

Siis mun on uudempi. -08 on jo YCC-T/YCC-I kone.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Sippe - 17.07.18 - klo:10:37
Lainaus käyttäjältä: Jone - 17.07.18 - klo:10:10
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 17.07.18 - klo:09:54

Jos luulet, että nykynen löyly riittää sun ajamisiin, niin ilman virittämisiä selviät ilman dynoaikaa.
Virittämisien jälkeen pitää (suositellaan) aina kattoo seokset kuntoon penkissä. Se vie hieman aikaa ja muutaman satalappusen.
Jos haluut säästää viritysrahat ja dynoajat, ni sit vaan nykykonseptilla kone nippuun. Ne rahat voi sijoittaa esim renkaisiin ja ratapäiviin :)

Hullua kuin se onkin YEC palikka kun on halvempaa ku orggis.  :-\
Olen ollut siinä luulossa et kitti männät olisi samat kuin vakio, 06-07 ei taida olla enää myynnissä ja 08 eteenpäin oli jotain eroa. Muistelen et olis pitäny myös kampura/ kiertokanget,voi olla et muistan väärin. Jos kone menee vaihtoon niin uudempi sopii heittämällä.

YEC -osat on käytännössä samoja kuin vakiot (jo sääntöjenkin mukaan oltava), mutta ne valmiiks tehtaalta "blueprintattu", eli mäntäsarjan kun ostaa niin kaikki männät on saman painosia. Sama homma veiveissä. Yamahan politiikka kisaosien kanssa on ihailtava ja toivoisi, että muutkin tehtaat noudattaisivat esimerkkiä, että kisaosat on vähän parempia ja ennen kaikkea halvempia kuin ns. vakio-osat.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Jone


Nitrous

Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal