Kirjoittaja Aihe: Tänään  (Luettu 1927351 kertaa)

0 Ratailijaa ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa m1kk0

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Helmi 2014
  • Viestejä: 161
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.09.19 - klo:07:42
  • Suzuki tl1000r, Yamaha szr 660
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 96
Vs: Tänään
« Vastaus #5670 : 02.09.19 - klo:07:42 »

Tänään pyörä laitettu valmiiksi radalle, ajokamat rasvattu ja testattu päälle. Pyörä takas rekisteriin ajoneuvoverokapinan jäljiltä ja liikennevakuutus voimaan kuukaudeks 60 eurolla. Pyörässä 5 vuotta sitten asennettu uusi keula ja radiaalijarrut, huollettu öhlins takana. Ajokilometrejä sen jälkeen ehkä 2. Kuskilla kilometrejä 7 vuoden aikana 1 päivä enduroa, 1 päivä HD:lla.

Mitähän tästä tulee.. Varmaan vaan vesisade


Jos ajaminen sujuu niin ensi vuonna mukaan ajamaan kilpaa retro sbk luokkaan :)

Poissa Twini

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Maalis 2012
  • Viestejä: 43
  • Paikkakunta: Tampere
  • Paikalla:26.09.19 - klo:20:56
  • Suzuki TL1000R -99
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 27
Vs: Tänään
« Vastaus #5671 : 03.09.19 - klo:20:28 »
Luulen että säännöt kieltää puolet osista. Ja silti olisin viimeinen  :)

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:tänään kello 09:50
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Tänään
« Vastaus #5672 : 04.09.19 - klo:19:32 »
Laadukasta toimintaa:

BMW calls the new S 1000 RR back to the workshops. Affected are vehicles manufactured between September 2018 and March 2019.

Recall: BMW S 1000 RR
The oil cooler supply and return lines were molded incorrectly, which could cause the oil hose to separate from the fitting.

As a result, oil could escape, increasing the risk of accidents or fires.

Type-approval number: e1 * 168/2013 * 00091; type: 2R99

BMW recall code: 0000170500
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa tonde8

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2017
  • Viestejä: 102
  • Paikkakunta: Hamina
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:10.10.19 - klo:17:46
  • gsx-r 750 L2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 92
Vs: Tänään
« Vastaus #5673 : 08.09.19 - klo:08:38 »
Help help.   Race chrono pelittää, tunnistaa qstarzin ja 10hz yms. Kaikki muuten näyttäs olevan  ok mut ei tallenna mitään.. just poistelin vanhoja"tallenteita" mut ei auttanu :'(

Poissa Sippe

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Kesä 2013
  • Viestejä: 103
  • Ikä: 52
  • Paikkakunta: Turku
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:15.09.19 - klo:20:10
  • Yamaha R1
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 20
Vs: Tänään
« Vastaus #5674 : 08.09.19 - klo:09:13 »
Help help.   Race chrono pelittää, tunnistaa qstarzin ja 10hz yms. Kaikki muuten näyttäs olevan  ok mut ei tallenna mitään.. just poistelin vanhoja"tallenteita" mut ei auttanu :'(
Googletin ongelmaa tuossa pari jotka osuivat silmään, arvailua. Tuo ensimmäinen on yleisohje jota tarjotaan vähän kaikille sovelluksille.

You can do the following: 4.1) Clear all Play Store app data (not just the cache) from Android settings > Applications > Google Play Store > Storage > Clear data. Notice do not clear RaceChrono data, it will delete your sessions!


This is a known bug in many old GPS receivers, and it is called “GPS week rollover”. Your primary option to fix it is to update your device. As this is not always possible, especially with old devices, RaceChrono offers a work-around to “fix” this.

It also may seem that the new sessions do not appear to the session list. This is because RaceChrono sorts the sessions by the GPS date, and as the GPS date is 20 years ago, the new sessions with wrong date will be sorted to the bottom of the list.


Edit itsellä Qstarin "parempi" versio jossa valmistajan mukaan tuo bugi, mutta kaikki toimii niinkuin pitääkin. Pro versio cronosta, jos et päivittänyt cronoa aikoihin voi olla että uudemmissa versioissa korjaa tuon automaattisesti.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:tänään kello 09:50
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Tänään
« Vastaus #5675 : 08.09.19 - klo:16:11 »
Edit itsellä Qstarin "parempi" versio jossa valmistajan mukaan tuo bugi, mutta kaikki toimii niinkuin pitääkin. Pro versio cronosta, jos et päivittänyt cronoa aikoihin voi olla että uudemmissa versioissa korjaa tuon automaattisesti.
Tuon mukaan on manuaalinen asetus:

Vastaa lainaamalla
Change log for RaceChrono v6.0.10 for Android (15.7.2019):

- Added “GPS week rollover compensation” -expert setting to allow workaround for faulty GPS receivers that report wrong date, such as some old Qstarz receivers.


Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:tänään kello 09:50
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Tänään
« Vastaus #5676 : 11.09.19 - klo:09:03 »
Vahva suositus tuolle Firefox-selaimen lisäosalle. Siihen kun vielä lisäs filtterisanaksi "Sponsoroitu" niin hävis ihan kaikki mainosjulkaisut.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/socialfixer/

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3263
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 08:58
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 673
Vs: Tänään
« Vastaus #5677 : 11.09.19 - klo:19:07 »
Tänään oli mahdollisuus tutustua lyhyesti Kymiringin GP -rataan. Sade valitettavasti katkaisi homman samaan aikaan, kun ensimmäinen vajaa tankillinen oli ajettu, mutta siitä huolimatta 19 kierrosta sai uuden ihmettelyä alle.

Ensi fiilikset radasta on jotain tämmöistä: Rata on todella tekninen ja siellä on aika vähän semmoisia perinteisiä suora-mutka-suora-mutka yhdistelmiä vaan sen sijaan mutkat ketjuttuvat peräkkäin, jonka seurauksena optimaalisen ajolinjan löytäminen ei välttämättä ole ihan itsestään selvää. Lisäksi korkeuserot tuovat aika kivan mausteen ajamiseen, kun pyörä tahtoo tarjota joko keulaa tai perää ilmaan sellaisissa paikoissa, joissa sitä ei normaalisti tapahdu. Videot radasta muuten tasoittaa nuo korkeuserot tyystin ja paikan päällä tuo on kyllä melkoinen vuoristorata.

Tonnarilla tuolla mennään pääasiassa 2 ja 3 -vaihteilla. Lähtösuora on aika vastaava kuin Alastarossa, eli hidas lähtö ja vaihteet ehtii kelata neloselle ennen ykkösen jarrua. Vauhtia tuossa suoralla kertyi n. 230km/h. Nopein mutka taisi olla kakkonen, jossa mennään n. 150km/h polvi maassa. Pääsuoralla sitten vanha Suzuki jaksoi kipittää gepsiin aika tasan 285km/h. Molemmille suorille lähdöt ovat aika hitaita, joten ohitusta hakiessa avauksen merkitys korostuu. Lisäksi pääsuoran avauksessa tullaan nypyn yli, jonka seurauksena pyörä keulii todella helposti liikaa. Nuo nopeudet varmasti nousevat tuosta kisavauhtiin jonkin verran, koska tämä kertainen ajelu oli aika löysin rantein kruisailua reissun luonteen mukaisesti, ja lisäksi radalla oli myös selkeästi hitaampia kuskeja.

Renkaiksi tuonne arvoin MS3/MS4 kombon, koska oli epäilys, että uusi asvaltti voisi olla aika raaka renkaalle. Tämä epäilys osoittautui turhaksi, ja renkaat lähinnä kiillottuivat kulumisen sijaan. Toki pito ei ollut ihan paras mahdollinen ympärillä käynnissä olevien rakennustöiden ja tuulen tuoman pölyn takia, mutta suuria pito-ongelmia ei missään kohtaa ollut. Renkaan perusteella asvaltti vaikuttaa aikalailla samalta kuin Alastaron edellinen pinta, eli pyörän säätöjä joutuu rukkaamaan jonkin verran, että saa renkaan tekemään töitä.

Kaikesta mediaparjauksesta huolimatta ainakin itse tykkäsin tuosta radasta ja sen haastavuudesta. Toivon mukaan tuolla ajetaan myös SM -sarjaa ensi kesänä.

Kuvasta muuten näkee mukavasti miten kierrosaika lähtee kehittymään, kun uudelle radalle menee. Ja tuo käppyrä on siis nopeuskäyrä yhdeltä kierrokselta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

 

Uudet viestit

Vs: Kausi 2019
T1mppa tänään kello 09:16
Vs: Kausi 2020
Nitrous 11.10.19 - klo:22:27
Vs: Kunnon kohotusta
wbaum 08.10.19 - klo:13:54
Vs: Paras aikasi per rata
Jone 07.10.19 - klo:15:15
Vs: Kymiring Dataa
jarska 03.10.19 - klo:21:42
Vs: RSV4 väitykset
MarkoL 02.10.19 - klo:17:36
Vs: Tänään
Nitrous 11.09.19 - klo:19:07
Vs: BMW DTC/Calibration Kit
murmela 01.09.19 - klo:15:38
Vs: Kymi Ring 2013-?
murmela 28.08.19 - klo:13:54
Vs: Keula täryyttää
Niki 23.08.19 - klo:22:45
Vs: Varikkoteltta
murmela 19.08.19 - klo:08:49
Vs: Tarjolla rata-ajokoulutus
JCM 18.08.19 - klo:22:25

MP-Ratatori

Dunlop KR108/KR106 slick renkaita

Hinta: 230.00 EUR
Päiväys: 18/09/2019
Kommentit (0)
2009 CBR1000RR, etuiskarin runko vasen


Hinta: 120.00 EUR
Päiväys: 15/09/2019
Kommentit (0)
2007-2011 CBR1000RR Bitubo Kfork valve kit


Hinta: 189.00 EUR
Päiväys: 14/09/2019
Kommentit (0)
O: Gsx-r 1000 K8 ratakamaa

Päiväys: 25/08/2019
Kommentit (0)
M: ZX10r 2008-2010 takakate (Sebimoto)

Hinta: 165.00 EUR
Päiväys: 24/08/2019
Kommentit (0)

MP-Ratagalleria