Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 11 Vieraat katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 19.03.13 - klo:15:25
Mittasin myös raken.

Mikä hitto tää on...pitääkö kaikkien tietää, jotta pääsee kovempaa?

TommoKe

Oikeestaan jo eilen mutta... Omat ja muitten iskareita viety huoltoon ja muokattavaksi. Kesä on kohta jo!!!  :)
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 19.03.13 - klo:21:06
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 19.03.13 - klo:15:25
Mittasin myös raken.

Mikä hitto tää on...pitääkö kaikkien tietää, jotta pääsee kovempaa?
Minä vahvasti epäilen, että alustan säädöt saa totaalisen sekaisin vähemmälläkin tietämyksellä, eli ei ole pakollinen opeteltava kaikille. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa


murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 19.03.13 - klo:15:25
Mittasin myös raken. Täytyy illalla katsoa mittaustuloksista, menikö se sinne päinkään. Eipä ollut niin yksinkertainen homma.
Osta ebaystä inclinometer nii ei tarvi laskeskella.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

20.03.13 - klo:09:08 #1055 Viimeisin muokkaus: 20.03.13 - klo:09:46 käyttäjältä T1mppa
Eihän sitä pyörää numeroiden perusteilla ajeta. Tässä nyt on ollut pitkä talvi takana ja kesäänkin on vielä matkaa. Itseäni hieman kiinnostaa nämä geometria asiat, joten sen takia näitä pyörittelen.

Tässä yhdeltä nettisivulta napattu lainaus:
"Rake: By itself doesn't tell us very much, it affects how fast a bike is able to turn in but may not affect it as much as the trail number can... A combination of Rake and Trail are what we need to balance...

Trail: Has a bigger affect on how fast a bike is able to steer, it will also affect how well a bike can finish a turn or how stable it will be. If your bike tends to run wide in a turn, feels unstable mid turn or does a head shake in the straight, maybe turns in real slow, sluggishly or maybe just feels a little vague... Then you need to look at your trail number... A trail number of just 5 mm longer or shorter can make a huge difference in what the bike is doing..."

Kyllä siihen pyörän käyttäytymiseen liittyy n+1 muutakin asiaa. Eli ei näiden numeroiden perusteella voi sanoa vielä oikeastaan mitään. Mutta ovat kuitenkin yksi pisara suuressa meressä.

Edelliset mittaukset eivät menneet ihan nappiin. Tein yhden virheen. Kun viikonloppuna käväisen tallilla, niin  teen uudet mittaukset. Voin sitten laittaa infoa kuinka mittasin, laskin sekä mikä on lopputulos.

jarska


T1mppa

Voi olla, että sekoitin. Tarkoitin itse tällaista:
http://www.suspact.com/SuspAct%20Geometry%20G-arm.html

Fanaattiset rahamiehet voi sitten ostaa tommosen sekä sivuilla olevan softan.

jarska

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 20.03.13 - klo:13:29
Voi olla, että sekoitin. Tarkoitin itse tällaista:
http://www.suspact.com/SuspAct%20Geometry%20G-arm.html

Fanaattiset rahamiehet voi sitten ostaa tommosen sekä sivuilla olevan softan.

Wehnälle vinkkiä...olis mies paljo viisaamman näkönen ku kulkis tuollasen tutkan kans varikkopilttuusta toiselle.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 19.03.13 - klo:21:58
Oikeestaan jo eilen mutta... Omat ja muitten iskareita viety huoltoon ja muokattavaksi. Kesä on kohta jo!!!  :)
Hyvä juttu, mä sain jousen pulveroitua.

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 20.03.13 - klo:15:07
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 19.03.13 - klo:21:58
Oikeestaan jo eilen mutta... Omat ja muitten iskareita viety huoltoon ja muokattavaksi. Kesä on kohta jo!!!  :)
Hyvä juttu, mä sain jousen pulveroitua.


Minä taas noudin kasan keppejä huollosta:

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 20.03.13 - klo:16:43
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 20.03.13 - klo:15:07
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 19.03.13 - klo:21:58
Oikeestaan jo eilen mutta... Omat ja muitten iskareita viety huoltoon ja muokattavaksi. Kesä on kohta jo!!!  :)
Hyvä juttu, mä sain jousen pulveroitua.


Minä taas noudin kasan keppejä huollosta:

Sulta uupuu vielä Ö-päivitykset etuiskareista.  :D
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 20.03.13 - klo:15:07
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 19.03.13 - klo:21:58
Oikeestaan jo eilen mutta... Omat ja muitten iskareita viety huoltoon ja muokattavaksi. Kesä on kohta jo!!!  :)
Hyvä juttu, mä sain jousen pulveroitua.


Hyvä juttu,mä sain tänään lomautuslapun.
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 20.03.13 - klo:16:43
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 20.03.13 - klo:15:07
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 19.03.13 - klo:21:58
Oikeestaan jo eilen mutta... Omat ja muitten iskareita viety huoltoon ja muokattavaksi. Kesä on kohta jo!!!  :)
Hyvä juttu, mä sain jousen pulveroitua.


Minä taas noudin kasan keppejä huollosta:


Nyt kun kepit irti, laiita O-rengas teleskooppeihin juoruksi käytettyä matkaa kertomaan.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 20.03.13 - klo:12:31
Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.03.13 - klo:09:04
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 19.03.13 - klo:15:25
Mittasin myös raken.
Osta ebaystä inclinometer..

:o  :o  :o
Ku tarkotuksena on mitata keulakulmaa (rake), niin helpoiten se käy kallistuskulmamittarilla aka inklinometri aka inclinometer. Eikä maksa ees paljoo ebayst.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal