Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.03.13 - klo:18:25
Ku tarkotuksena on mitata keulakulmaa (rake), niin helpoiten se käy kallistuskulmamittarilla aka inklinometri aka inclinometer. Eikä maksa ees paljoo ebayst.

Tuohan on älyttömän hieno keksintö. Voisi sen parikymmentä euroa huonomminkin sijoittaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.03.13 - klo:18:25
Lainaus käyttäjältä: jarska - 20.03.13 - klo:12:31
Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.03.13 - klo:09:04
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 19.03.13 - klo:15:25
Mittasin myös raken.
Osta ebaystä inclinometer..

:o  :o  :o
Ku tarkotuksena on mitata keulakulmaa (rake), niin helpoiten se käy kallistuskulmamittarilla aka inklinometri aka inclinometer. Eikä maksa ees paljoo ebayst.

Jos haluaa olla nörtti ja on käytössä sopiva cadi-softa, voi mittaukset suorittaa kivasti valokuvasta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 20.03.13 - klo:19:23
Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.03.13 - klo:18:25
Ku tarkotuksena on mitata keulakulmaa (rake), niin helpoiten se käy kallistuskulmamittarilla aka inklinometri aka inclinometer. Eikä maksa ees paljoo ebayst.

Tuohan on älyttömän hieno keksintö. Voisi sen parikymmentä euroa huonomminkin sijoittaa.

Ja sinnehän ne eurot lähti.
Saapahan mitattua myös swingin kulman sekä ketjun ja swingin välisen kulman. Kiitos kovasti vinkistä!

slowrider

Eikös näihin nykyluureihin saa ilmaseksi noita vatupassiohjelmia mitkä näyttää kulman  :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.03.13 - klo:19:37
Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.03.13 - klo:18:25
Lainaus käyttäjältä: jarska - 20.03.13 - klo:12:31
Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.03.13 - klo:09:04
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 19.03.13 - klo:15:25
Mittasin myös raken.
Osta ebaystä inclinometer..

:o  :o  :o
Ku tarkotuksena on mitata keulakulmaa (rake), niin helpoiten se käy kallistuskulmamittarilla aka inklinometri aka inclinometer. Eikä maksa ees paljoo ebayst.

Jos haluaa olla nörtti ja on käytössä sopiva cadi-softa, voi mittaukset suorittaa kivasti valokuvasta.
Kunhan muistaa ottaa kuvan tarpeeks kaukaa ja tarpeeks suurella polttovälillä, jottei mittasuhteet/ perspektiivi vääristy.

Eikä tarvi olla ees kädisofta, onnistuu jopa paintilla/ se näyttää pikseleiden xy-koordinaatit/ toki vaatii sit perus trigonometrian osaamista.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 20.03.13 - klo:20:14
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 20.03.13 - klo:19:23
Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.03.13 - klo:18:25
Ku tarkotuksena on mitata keulakulmaa (rake), niin helpoiten se käy kallistuskulmamittarilla aka inklinometri aka inclinometer. Eikä maksa ees paljoo ebayst.

Tuohan on älyttömän hieno keksintö. Voisi sen parikymmentä euroa huonomminkin sijoittaa.

Ja sinnehän ne eurot lähti.
Saapahan mitattua myös swingin kulman sekä ketjun ja swingin välisen kulman. Kiitos kovasti vinkistä!

Seuraavaks meneeki sit runko sorvaamoon jotta saat siihen mopogp-malliset haarukan akselin laakerointipisteen korkeudensäätöpalat.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.03.13 - klo:20:41
Seuraavaks meneeki sit runko sorvaamoon jotta saat siihen mopogp-malliset haarukan akselin laakerointipisteen korkeudensäätöpalat.

Gixxerissä on vakiona tommonen. Tarvii vaan hommata korkeussäädettäviä paloja.
Pahoittelen hieman huonoa kuvanlaatua. Mutta tuon kullan värisen palan saa vaihdettua. Siinä tuning-palassa reikä on porattu hieman sivuun. Sopivaan asentoon kääntämällä saa akselia nostettua tai laskettua.
Näin olen ymmärtänyt.

Juha_K

21.03.13 - klo:07:32 #1072 Viimeisin muokkaus: 21.03.13 - klo:09:49 käyttäjältä Juha_K
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 21.03.13 - klo:07:09
Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.03.13 - klo:20:41
Seuraavaks meneeki sit runko sorvaamoon jotta saat siihen mopogp-malliset haarukan akselin laakerointipisteen korkeudensäätöpalat.

Gixxerissä on vakiona tommonen. Tarvii vaan hommata korkeussäädettäviä paloja.
Pahoittelen hieman huonoa kuvanlaatua. Mutta tuon kullan värisen palan saa vaihdettua. Siinä tuning-palassa reikä on porattu hieman sivuun. Sopivaan asentoon kääntämällä saa akselia nostettua tai laskettua.
Näin olen ymmärtänyt.
Ainakin Yoshimura tekee noita. Sun mopoon on vissiin tämä http://shop.yoshimura-jp.com/en/product/syousai.php?id=1906

Sitten voisit vaihtaa uudemmasta kilosesta ylä-/alakolmion niin saat pienemmän off setin tai mikä nyt onkaan.
Paljonko tollainen parin millin ero off-setissä vaikuttaa käytännössä?
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

T1mppa

21.03.13 - klo:08:43 #1073 Viimeisin muokkaus: 21.03.13 - klo:08:46 käyttäjältä T1mppa
Kiitos hienosta taulukosta. Juuri tuollaista meinasin.

Tässä uudemman kikserin palikka kuvan kanssa:
http://www.yoshimura-rd.com/ps-4273-1401-swing-arm-pivot-kit.aspx

Ei ole kyllä vielä tietoa, kuinka paljon tommonen pari milliä vaikuttaa.
Tuo takahaarukan kulma sekä haarukan ja ketjun välinen kulma vaikuttaa anti-squat -ilmiöön. Eli kuinka paljon ne nostaa perää kiihdyttäessä. (Voisiko sen näin kiteyttää). Squat on kuskin ja pyörän painon siirtyminen taakse (takajouselle).

Jos Squat on suurempi kuin anti-squat niin perä laskee kiihdyttäessä. Jos Anti-Squat on suurempi kuin squat, niin perä nousee kiihdyttäessä. Tämä vaikuttaa moneen asiaan mm. takarenkaan pitoon ja pyörän geometriaan (geometria esim keulimisherkkyyteen).

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 21.03.13 - klo:07:32
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 21.03.13 - klo:07:09
Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.03.13 - klo:20:41
Seuraavaks meneeki sit runko sorvaamoon jotta saat siihen mopogp-malliset haarukan akselin laakerointipisteen korkeudensäätöpalat.
Gixxerissä on vakiona tommonen. Tarvii vaan hommata korkeussäädettäviä paloja.
Ainakin Yoshimura tekee noita. Sun mopoon on vissiin tämä http://shop.yoshimura-jp.com/en/product/syousai.php?id=1906
No sit ei tarvi viiä sorvaamoon. :)

...suhteellisen karvanen hinta parista alumiinihylsystä...

Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

21.03.13 - klo:23:30 #1075 Viimeisin muokkaus: 21.03.13 - klo:23:34 käyttäjältä jarska
Jos joku on vailla kakkospyörää, kurapyörää tai vaikkapa skootteria niin nyt kannattaa poiketa R.M.Heinolle Tampereelle.

En tiedä kauanko nämä erittäin kilpailukykyiset hinnat ovat voimassa, mut hipihipi kaupoille ennenkuin loppuvat:



Edit: ääh, ne oliki vaan vuokrahintoja, pakkasin jo laukkuja ja kaivoin peräkärrin lumen alta.

Fasu

Aamukaffella kattelin pyörän vikalistaa, osapuutteita ja pakkasmittaria. Kävi mielessä että liikkeestä vastaava vuokralle ja vaihtaa alle omasta renkaat vanteineen siihen.
Miten käynee,jos semmosella paketilla radalla eksyy vesakonraivuuseen?
VV

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Fasu - 22.03.13 - klo:08:28
Aamukaffella kattelin pyörän vikalistaa, osapuutteita ja pakkasmittaria. Kävi mielessä että liikkeestä vastaava vuokralle ja vaihtaa alle omasta renkaat vanteineen siihen.
Miten käynee,jos semmosella paketilla radalla eksyy vesakonraivuuseen?

Veikkaanpa, että maksumieheksi joutuu. Todennäkösesti myös vuokraehdoissa kielletään rata-ajo.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Reisi

Kantsii irroittaa jarru/kytkinvipu kaadon jälkeen, vaikka täysin toimivalta päällisin puolin vaikuttaisi...


MarkoL

Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Powered by EzPortal