Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

jarska

13.05.13 - klo:10:15 #1350 Viimeisin muokkaus: 13.05.13 - klo:10:23 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Juniori - 13.05.13 - klo:08:43
Ja kyllä siihen aikaa menee että pääsen app:stä ohi, katsotaan sitten kun sillä alkaa ikä painaa. ;D

Ikääntymistä saa odottaa.
App painaa vielä 95-vuotiaana rataa ympäri ja lapsen lapset kattelee autosta kun pappa hölkyttelee Alastarolle kärrin vieressä.

jarska

Lainaus käyttäjältä: mikeeluu - 12.05.13 - klo:23:09
Tän viikonlopun aikana melkeen jokainen on luullu mun pyörää kawaks, pitänee siis käydä hakemassa yamaha tarrat mopoon :D

Aika tehokkaasti on naamioitu nopeaksi...anna olla vaan.

jarska

Birken entinen pyöräkin nähtiin Alastarolla, sille oli kasvanut pinppi ja nimetty Aliinaksi...tai jotain sinnepäin.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 12.05.13 - klo:19:01
Juups Alastarosta kotiuduttu myös ja hieman etuajassa. Rykkösen kytkin alkoi eilen iltapäivällä luistaa... no reippaana ajattelin tänään vielä käydä kokeileen joo 2 kierrosta ja pois, ei ollu korjaantunu yön aikana!

No nyt on sit kytkin avattu ja kolme kpl semmosia kolmisakaraisia jousilevyjä poikki, niitä pitäis olla kolme mutta alla kuvassa on 7 irrallista osaa... olsiko tällä joku yhteys kun aina avauksissa jäin sekä pääsuoran huipuissa 20-25 kmh alemmat nopeudet kun Kaitsulla. Tai sit mä vaan mummoilen noi avaukset?

Onko kellään tietoo mikä noi rikkoo? Ajatuksena että onko mun alaspäin vaihdoissa jotain mikä iskee noihin vai onko noita menny muillakin 07-08 R1:tä?

kiitos vaan kaikille seurasta, kemorassa nähdään!

Mulla on yhdestä tuommoisesta jousilevystä katkennut sakara ajossa. Pyörä siis -07 mallia. Meni JMU ajoleirillä vuosi sitten ja löysi paikkansa kruunun hampaiden välistä saaden kytkimen luistamaan kunnolla. Lopetin ajot heti siihen, avasin kytkimen ja poistin ongelman. Ei ole oireillut tuon kerran jälkeen. Pitääkin kurkata mikä on kytkimen tilanne nykyään.

Paljos teillä muuten on pääsuoran huiput?

Birke

Lainaus käyttäjältä: jarska - 13.05.13 - klo:10:21
Birken entinen pyöräkin nähtiin Alastarolla, sille oli kasvanut pinppi ja nimetty Aliinaksi...tai jotain sinnepäin.
Hehe se oli rakkautta ensisilmäyksellä, uusi omistaja nimesi sen heti. Alstaresta keksi sille söpiksen tyttönimen :)

Tomppa

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 13.05.13 - klo:10:33
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 12.05.13 - klo:19:01
Juups Alastarosta kotiuduttu myös ja hieman etuajassa. Rykkösen kytkin alkoi eilen iltapäivällä luistaa... no reippaana ajattelin tänään vielä käydä kokeileen joo 2 kierrosta ja pois, ei ollu korjaantunu yön aikana!

No nyt on sit kytkin avattu ja kolme kpl semmosia kolmisakaraisia jousilevyjä poikki, niitä pitäis olla kolme mutta alla kuvassa on 7 irrallista osaa... olsiko tällä joku yhteys kun aina avauksissa jäin sekä pääsuoran huipuissa 20-25 kmh alemmat nopeudet kun Kaitsulla. Tai sit mä vaan mummoilen noi avaukset?

Onko kellään tietoo mikä noi rikkoo? Ajatuksena että onko mun alaspäin vaihdoissa jotain mikä iskee noihin vai onko noita menny muillakin 07-08 R1:tä?

kiitos vaan kaikille seurasta, kemorassa nähdään!

Mulla on yhdestä tuommoisesta jousilevystä katkennut sakara ajossa. Pyörä siis -07 mallia. Meni JMU ajoleirillä vuosi sitten ja löysi paikkansa kruunun hampaiden välistä saaden kytkimen luistamaan kunnolla. Lopetin ajot heti siihen, avasin kytkimen ja poistin ongelman. Ei ole oireillut tuon kerran jälkeen. Pitääkin kurkata mikä on kytkimen tilanne nykyään.

Paljos teillä muuten on pääsuoran huiput?

Noi oli kaikki osat pysyneet onneksi omilla paikoillaan ja onneksi ymmärsin lopettaa ajot siihen.
Yammu centeristä kyselin osia niin kuulemma ei olleet kuulleet että olis koskaan noita menny! Mistä hommasit varaosat? Toimitusaikaa viikko tulee ulkomailta ja 23 € /kpl hintaa pellinläpyköillä... mutta pääasia että vika selvis ja ei ole rikkonut mitään muuta.

Lauantaina mulla pääsuoralla huiput oli 201 ja kaitsulla kait 215? viimekesänä molemmilla muutama km/h enemmän.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 13.05.13 - klo:13:09
Noi oli kaikki osat pysyneet onneksi omilla paikoillaan ja onneksi ymmärsin lopettaa ajot siihen.
Yammu centeristä kyselin osia niin kuulemma ei olleet kuulleet että olis koskaan noita menny! Mistä hommasit varaosat? Toimitusaikaa viikko tulee ulkomailta ja 23 € /kpl hintaa pellinläpyköillä... mutta pääasia että vika selvis ja ei ole rikkonut mitään muuta.

Lauantaina mulla pääsuoralla huiput oli 201 ja kaitsulla kait 215? viimekesänä molemmilla muutama km/h enemmän.

Mulla nuo itse läpyskät oli muuten ehjiä, mutta yhdestä oli murtunut tuommoinen sivulle tuleva korvake. Poistin siis vain murtuneen palasen ja kun muut osat oli ok, niin samoilla paloilla kytkin läjään ja seuraavana päivänä ajamaan. Vielä kun toi tapahtui Kemoralla ekana päivänä kolmesta, niin eipä siinä uusia osia tullut mieleen hakea vaan piti päästä ajamaan lisää. Aikalailla kaikki osat tulee nykyään tilattua Tonin kautta Ysi-Racingistä, joten sieltä noitakin lähtisin kysymään.

On näköjään vielä vähän etua pääsuoralla, kun nyt sai 226 aikaiseksi :).

Birke

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 12.05.13 - klo:19:01
Juups Alastarosta kotiuduttu myös ja hieman etuajassa. Rykkösen kytkin alkoi eilen iltapäivällä luistaa... no reippaana ajattelin tänään vielä käydä kokeileen joo 2 kierrosta ja pois, ei ollu korjaantunu yön aikana!

No nyt on sit kytkin avattu ja kolme kpl semmosia kolmisakaraisia jousilevyjä poikki, niitä pitäis olla kolme mutta alla kuvassa on 7 irrallista osaa... olsiko tällä joku yhteys kun aina avauksissa jäin sekä pääsuoran huipuissa 20-25 kmh alemmat nopeudet kun Kaitsulla. Tai sit mä vaan mummoilen noi avaukset?

Onko kellään tietoo mikä noi rikkoo? Ajatuksena että onko mun alaspäin vaihdoissa jotain mikä iskee noihin vai onko noita menny muillakin 07-08 R1:tä?

kiitos vaan kaikille seurasta, kemorassa nähdään!
Rykkösen kytkimestä en tiedä, mutta R6R nuo taitaa liittyä luistokytkimeen / "back torque limiter". Yhdestä noista kun katkaisee nuo sakarat pois saa herkistettyä luisto-ominaisuutta huomattavasti. Hyvä diy modi ratapyörään. Sitä en kyllä tiedä, mikä nuo kaikki kolme on saanut säpäleiksi...


T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 13.05.13 - klo:13:35
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 13.05.13 - klo:13:09
Lauantaina mulla pääsuoralla huiput oli 201 ja kaitsulla kait 215? viimekesänä molemmilla muutama km/h enemmän.
On näköjään vielä vähän etua pääsuoralla, kun nyt sai 226 aikaiseksi :).

Minkäslaista aikaa ajelette? Mielenkiinnosta tätä kyselen, sillä hieman vertailen tuota nopeutta koko kierrosaikaan.
Tuskin siinä mitään järkeä on, mutta mielenkiinnosta :)
Itselläni oli hieman arkoja avauksia keulimispelon takia, niin huippunopeudeksi tuli 211km/h. Tämä vauhti oli nopeimmalla kierroksellani, joka oli himpun alle 1.29.

Tomppa

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 13.05.13 - klo:13:35
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 13.05.13 - klo:13:09


Mulla nuo itse läpyskät oli muuten ehjiä, mutta yhdestä oli murtunut tuommoinen sivulle tuleva korvake. Poistin siis vain murtuneen palasen ja kun muut osat oli ok, niin samoilla paloilla kytkin läjään ja seuraavana päivänä ajamaan. Vielä kun toi tapahtui Kemoralla ekana päivänä kolmesta, niin eipä siinä uusia osia tullut mieleen hakea vaan piti päästä ajamaan lisää. Aikalailla kaikki osat tulee nykyään tilattua Tonin kautta Ysi-Racingistä, joten sieltä noitakin lähtisin kysymään.

On näköjään vielä vähän etua pääsuoralla, kun nyt sai 226 aikaiseksi :).

Huomenna menossa Hesan suuntaan ja olen jo muutenkin menossa Tonin "vanhoja" renkaita hakemaan, eipä taida herra vaan itse olla kovin lähellä. tilasin jo YammuCenteristä nuo että saa mopon kasaan ennen kemoran reissua.

Hyvät on suoranopeudet, ite kun mummoavauksella lähtee ja mopon päällä makaava läski hidastaa kiihtyvyyttä toisin kun sulla. Toi on arka paikka mulle tuo pääsuoran avaus, reeniä pitäis saada.

Tomppa

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 13.05.13 - klo:14:44
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 13.05.13 - klo:13:35
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 13.05.13 - klo:13:09
Lauantaina mulla pääsuoralla huiput oli 201 ja kaitsulla kait 215? viimekesänä molemmilla muutama km/h enemmän.
On näköjään vielä vähän etua pääsuoralla, kun nyt sai 226 aikaiseksi :).

Minkäslaista aikaa ajelette? Mielenkiinnosta tätä kyselen, sillä hieman vertailen tuota nopeutta koko kierrosaikaan.
Tuskin siinä mitään järkeä on, mutta mielenkiinnosta :)
Itselläni oli hieman arkoja avauksia keulimispelon takia, niin huippunopeudeksi tuli 211km/h. Tämä vauhti oli nopeimmalla kierroksellani, joka oli himpun alle 1.29.

hirveitä vauhteja!

Mulla oli lauantain paras 1.28:9 ja sillä kierroksella huiput 185!!!

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 13.05.13 - klo:14:44
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 13.05.13 - klo:13:35
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 13.05.13 - klo:13:09
Lauantaina mulla pääsuoralla huiput oli 201 ja kaitsulla kait 215? viimekesänä molemmilla muutama km/h enemmän.
On näköjään vielä vähän etua pääsuoralla, kun nyt sai 226 aikaiseksi :).

Minkäslaista aikaa ajelette? Mielenkiinnosta tätä kyselen, sillä hieman vertailen tuota nopeutta koko kierrosaikaan.
Tuskin siinä mitään järkeä on, mutta mielenkiinnosta :)
Itselläni oli hieman arkoja avauksia keulimispelon takia, niin huippunopeudeksi tuli 211km/h. Tämä vauhti oli nopeimmalla kierroksellani, joka oli himpun alle 1.29.

Aika vähän on itsellä ollut vaikutusta kierrosaikaan tuolla huippunopeudella. Nyt meni 1:27 alkuisia. Parhaat kierrosajat tuli vähän pienemmällä huippunopeudella, kun silloin ei tule jarrutettua ihan niin paljon liikaa ekaan mutkaan. Ajo kun oli muutenkin normaaliin kauden avaus tyyliin taas semmoista kuussatas kuskien kiusaamista, mutkat madellen ja suorilla kovaa.

juice09

yritin keskittyä linjoilla pysymiseen,ajoasentoon jne.. kellotin muutaman setin paras 1,27,18 huiput 191, paljon oli mitatuissa kierroksissa eroja tasaisuus puuttuu, mutta eka päivät on tämmösiä. Kaiken kaiken kaikkiaan pirun hauskaa ja wehnän avulla saatiin jarruongelmakin ratkaistua ja ajamisesta vieläkin hauskempaa. Etujouset vielä vaihetaan jäykemmäksi niin pyöräkin on tikissä.

murmela

13.05.13 - klo:21:40 #1363 Viimeisin muokkaus: 13.05.13 - klo:22:51 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Juniori - 12.05.13 - klo:22:11
Nyt on pakko tulla tännekkin päivittelemään kun on 6 ratapäivää takana (tänä vuonna 2) ja sain alastarolla polven maahan kahvilan mutkassa. Edistystä tulee kaiken aikaa ja kohta jopa kehtaan kelloakin alkaa vilkuilemaan parempien tulosten toivossa.
Ratailijan, varsinkin aloittelevan ja kokemattoman, kannattais aina ja joka kerta radalle mennessä ottaa kierrosaikoja. Ja käyttää niitä kierrosaikoja yhtenä harrastevälineenä. Niitä pystyy käyttämään hyödyksi moneen eri tarkoitukseen. Ja varsinkin jos toi alle 95v-Seniori ostaa sulle sen 10Hz gepsimokkulan, niin pystyt sen avulla itse tarkkailemaan omaa ajoasi, koska voit ulkopuolisen silmin katsella omaa ajoasi jälkikäteen.
Esim nyt kun sä tutustuit uuteen ajokkiisi, niin olisit voinut joka setin jälkeen katsoa, miltä sen kyseisen setin fiilis näyttää kierrosaikana. Eli olisit saanut sille omalle fiiliksellesi jonkin vastineen jota voit jatkossa käyttää hyödyksesi.

Varsinkin se kun huomaa että kierrosaikojen metsästys johtaa huonoihin tuloksiin. Ja ajotekniikan parantaminen hyviin tuloksiin. On ehkä yksi parhaista kierrosajan käyttötarkoituksista.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

Nykyinen pleksi on niin monta kertaa raapinut maata, että päätin tilata uuden.
Maksoihan se kokonaiset 17,30€ (Paypal nappasi vähän välistä).

Suzuki tuplakupla

Powered by EzPortal