Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

app

Kävin tänään Motomarketissa, ja mopon rakentaminen alkaa. Vauriot yllättävän pienet lipan laatuun nähden. Taka- ja etuhäkki + katteet kun on laitettu, niin sen jälkeen mittaamalla tarkastetaan, onko vinossa keulaa tai jotain muuta. Silmämääräisesti suorassa.
Tankin löysi ja tilasi mulle Tommoke (650,- suomessa suositushinta 2400,-), joten kiitos sinne suuntaan. Katteet oli jo paikan päällä.
Torstaina laitetaan olkapää, ja sitten vaan odotellaan.
Kautta reippaasti jäljellä vielä. Eipä tässä muuta kun nyt hakemaan kaupasta pari olutta illaks. Tulee nimittäin vähintään viikon täyskuiva jakso. Lääkäri teki sen selväksi.

slowrider

Kumma homma. Taas tulee kiire jos meinaa kemoraan jussiksi ajamaan....


murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 17.06.13 - klo:20:55
Kumma homma. Taas tulee kiire jos meinaa kemoraan jussiksi ajamaan...

Mun tarvis viel viritellä lennokkiakku tohon ninjaan (biltsukan helmi antautui), ja vaihtaa takaiskarin öljyt, ja sit niputtaa. Lähtö to kemoraan jussiksi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.06.13 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 17.06.13 - klo:20:55
Kumma homma. Taas tulee kiire jos meinaa kemoraan jussiksi ajamaan...

Mun tarvis viel viritellä lennokkiakku tohon ninjaan (biltsukan helmi antautui), ja vaihtaa takaiskarin öljyt, ja sit niputtaa. Lähtö to kemoraan jussiksi.

Muuten ois saanu ton toisenki liimattua mut unohdin sen lockliten ostaa. Oli muuten toi toinenkin useamman kierteen auki.

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 17.06.13 - klo:21:46
Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.06.13 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 17.06.13 - klo:20:55
Kumma homma. Taas tulee kiire jos meinaa kemoraan jussiksi ajamaan...

Mun tarvis viel viritellä lennokkiakku tohon ninjaan (biltsukan helmi antautui), ja vaihtaa takaiskarin öljyt, ja sit niputtaa. Lähtö to kemoraan jussiksi.

Muuten ois saanu ton toisenki liimattua mut unohdin sen lockliten ostaa. Oli muuten toi toinenkin useamman kierteen auki.

Jos jaksat täält hakee niin soita ja nouda. Tota Locktite 2701:aa ei löydy kovin helposti, ainakaan sillon ku mä sitä etin. Etolasta tilasin/ tilauskamaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tamik87

Onkohan kallistusta ollut riittävästi kun tasohioutui oikeanpuoleinen kate motoparkissa vikan setin aikana... Valkoinen rantu on kohta josta kate kulunut melkein puhki ja iso harmaa läntti josta klaappinut vähän epämääräisesti.  airrev_1

murmela

Tänään alkaa näyttää jo vähä valosammalta. 6 vuorokautta sitten keskiviikkona oli aika nolla-olo kun katso "mopoo" jossa oli pelkkä runko, takahaarukka ja takarengas. Nyt o melkei nipussa ja lähtee HTSEEN! käyntiin lennokki-lipon voimin. Valaa rauhaa sieluun.  :-*
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 17.06.13 - klo:22:47
Onkohan kallistusta ollut riittävästi kun tasohioutui oikeanpuoleinen kate motoparkissa vikan setin aikana... Valkoinen rantu on kohta josta kate kulunut melkein puhki ja iso harmaa läntti josta klaappinut vähän epämääräisesti.  airrev_1

Hyvä aika ruveta kriittisesti kattelemaan omaa ajoasentoo / mopon alustaa etenkin jousien ja painaumien osalta. Tahi sitten vaan alkaa olemaan mopon rajat mutkanopeuden osalta maksimissa ja pitää ruveta ettimään vauhtia muualta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.06.13 - klo:03:35
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 17.06.13 - klo:22:47
Onkohan kallistusta ollut riittävästi kun tasohioutui oikeanpuoleinen kate motoparkissa vikan setin aikana... Valkoinen rantu on kohta josta kate kulunut melkein puhki ja iso harmaa läntti josta klaappinut vähän epämääräisesti.  airrev_1

Hyvä aika ruveta kriittisesti kattelemaan omaa ajoasentoo / mopon alustaa etenkin jousien ja painaumien osalta. Tahi sitten vaan alkaa olemaan mopon rajat mutkanopeuden osalta maksimissa ja pitää ruveta ettimään vauhtia muualta.

Kuten mun avatarista näkyy, kovasti yritän leikkiä markiisia tai vähintäänkin lorenzoa roikkuessani ;) Noi skraidut tuli siinä alamäki-ylämäki oikeassa josta kiihdytetään ylämäkeen shikaaniin. Alusta painui lysyyn ja mulla tuppas yliyrittämisen vuoksi mennä jarrut myöhäseks ja kurvi pitkäks niin piti sitten väkisin painaa. Pitäis opetella joku lihasmuisti tohon polven käyttöön että voi todeta "Tässä on nyt maksimi kallistus, älä kanttaa enempää". Onko siihen vinkkejä?

Mikko K.

Ajelin perässä ja jossain välissä avauksessa ohi. Roikkuminen näytti näin turistin silmään ihan hyvältä, mutta avauksessa vaan työntämään mopoa pystyyn ja kaasulle aikasemmin. Siinä oli turhan helppo tyrkätä ohi... Uskon että saat sillä sekunteja pois ajoista kun ei rullaa niin pikään kyljellään. Toi tuntuu unohtuvan kans iteltä aika paljon, mutt sit kun on ajatus mukana, niin tuntuu että taakse saa tosi hyvin pitoa ja pyörä hyökkää hyvin pikku horjumisen saattelemana.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 18.06.13 - klo:08:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.06.13 - klo:03:35
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 17.06.13 - klo:22:47
Onkohan kallistusta ollut riittävästi kun tasohioutui oikeanpuoleinen kate motoparkissa vikan setin aikana... Valkoinen rantu on kohta josta kate kulunut melkein puhki ja iso harmaa läntti josta klaappinut vähän epämääräisesti.  airrev_1

Hyvä aika ruveta kriittisesti kattelemaan omaa ajoasentoo / mopon alustaa etenkin jousien ja painaumien osalta. Tahi sitten vaan alkaa olemaan mopon rajat mutkanopeuden osalta maksimissa ja pitää ruveta ettimään vauhtia muualta.
Pitäis opetella joku lihasmuisti tohon polven käyttöön että voi todeta "Tässä on nyt maksimi kallistus, älä kanttaa enempää". Onko siihen vinkkejä?

Tuo riippuu ihan pyörästä, missä se maksimi on, mutta hyvä olisi ottaa tavaksi työntää polvea aina saman verran ulos ja sitten kun saa ekan hipan, vetää polvea sisään kallistuksen kasvaessa. Siinä vaiheessa kun rengas alkaa luistamaan, ollaan aikalailla maksimissa. Yleensä pää toppaa kallistuksen ennen tuota, mutta esim. Rytkösellä on muutamaan kertaan ollut polvi yhtä aikaa maassa ja tankissa kiinni. Siitä ei voi enää kallistaa, ellei korjaa ajoasentoa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

aapolas

Kemoralla on nätti ilma ja hyvin porukkaa. Juuri puhuttiin varikolla että ei nuo lotukset tms varmaan aiheuta ongelmia ja ajavat siististi ni eiköhän seuraavalla kierroksella tulla sanomaan että karusellissa on öljyä. Voi hel***in perse.

ne kivet on kerätty mistä rranta puhui ja heinä niitetty.

Mazze

Vihdoinkin pääsin avaamaan ratakauden ja on se vaan hauskaa puuhaa vaikka ajaminen oli hirveetä sähellystä.

app

Viikko lusittu, ja aamulla 7.15 hospitaaliin. Mäkäräisennäppylän, joka justiinsa leikkaushaavan kohdalla, piti tämä viikko odottaa ja popsia antibioottia.
Huomenna kuitenkin alkaa käppyrä olemaan nousukulmassa kohti heinäkuun ratapäiviä. En usko että kauaa pitää odotella, kun pääsee rauhallisesti ajelemaan. Mehän ajelemme aina rauhallisesti ja varovaisesti. Kaikki tyynni.

tamik87

Kallio racingin koulutuspäivillä oppi kaikennäköstä. Eka vetelin Veskun völjyssä 1:26-27 kyytiä, mutta sitten tuli kakkosmutkassa aikamoinen highsideri.. onneks pysyin pystyssä. Vesku onneksi ajeli sen verran mun perässä että näki kertoa että mun mutkista ulostulo on ihan päin persettä. En oo tajunnu että mun pitää ihan aktiivisesti tuupata se pyörä pystyyn samalla/ennen kun vedän tupin nurin. Onneks tuli toi tieto tässä vaiheessa eikä siinä vaiheessa kun kaverit tuo mulle kortteja ja kukkasia lasarettiin :D

Powered by EzPortal