Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

TommoKe

- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

jarska

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 25.06.13 - klo:23:33
Prempot??

Kyllä, Brembot on mut en ymmärtäny kysymystä?

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.06.13 - klo:23:27
Juice lähti kokeileen uutta rataa...näin kun ajeli ja nosti yhtäkkii käden pystyyn jo ennen kikkamutkaa.
Tuli takas varikolle körötellen ja ensimmäisenä kuului kypärän alta...EI OLLU JARRUJA OLLENKAAN!

Ihan hyvä rutiini on ottaa mopo alle, ja varikolla ajaessa kytkin pohjaan ja kokeilla jarruja. On jo pelastanu meikäläisen ainakin kerran.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

M1uQ

Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.06.13 - klo:23:27
Eilen sattunutta, Botnialla.

Juicella oli hieman pitkä kaasukaffan liike ja muistin että mulla on samanmoiseen Robby Motoon isompikehäinen rulla.
Noh, siitä sitten rullaa vaihtamaan varikolla.
Rulla paikoillaan, tarkistukset/kiristykset ettei ota katteisiin kiinni, pyörä käynnissä ja kaikki tuntuu hyvältä.

Juice lähti kokeileen uutta rataa...näin kun ajeli ja nosti yhtäkkii käden pystyyn jo ennen kikkamutkaa.
Tuli takas varikolle körötellen ja ensimmäisenä kuului kypärän alta...EI OLLU JARRUJA OLLENKAAN!

Prkl, kaks miestä kattomassa, eikä huomattu että kaasukahvan varsi jäi sellaseen asentoon että esti jarrukahvan painumisen ja pamahti suoraan metalliin. oops_2

Ei jumaleisson, onneksi otti pääsuoran varovaisesti, eikä päästäny normivauhdilla.
Voin kuvitella ajatukset kypärän sisällä kun pääsuora lopussa, tarttuu kahvaan, joka kalahtaa kaasukahvan varteen ja painuu vaan muutaman millin. :D

On sillä miehellä kyl suojelusenkelit mukana...
jarska vanha lurjus koittanu pelata yhen vahvan suzukin pois pelistä.. ei vaan, onni ettei käyny mitään. oli katasroohvin ainekset

TommoKe

26.06.13 - klo:00:07 #1624 Viimeisin muokkaus: 26.06.13 - klo:13:18 käyttäjältä TommoKe
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 25.06.13 - klo:23:33
mpot??

No niin. MINÄ, epälijän serkun puoltoistaosa, en TIETENKään epäile niittte jarrutehoa! LÄHINNÄ  ODOTAN 8-9.7 jarruttelua Kemorassa porukalla! Jäi vähän kuumottaan viime ajopäivä...
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Mikko_U

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.06.13 - klo:23:43Ihan hyvä rutiini on ottaa mopo alle, ja varikolla ajaessa kytkin pohjaan ja kokeilla jarruja. On jo pelastanu meikäläisen ainakin kerran.

Komppaan. Itsekin tulee aina varikolta ( tai yleensä jo pilttuusta tms. ) lähtiessä kokeiltua jarruvivun olemassaolo. Vuosien varrella muodostunut aika automaattiseksi toimenpiteeksi.
Ei kovaa mutta täysillä!

app

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 26.06.13 - klo:00:07
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 25.06.13 - klo:23:33
mpot??

No niin. MINÄ, epälijjän serkun puoltoistaosa, en TIETENKään epåle tehoa! LÄHIINNÄ  ODOTAN 8-9.7 jarruttelua
porukalla! Ruma Tero Jatkaa.... varmaan tästä Senkin ilkoiöiseni. KAIKKI!

Pari olutta iltasella?  :P

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: Mikko_U - 26.06.13 - klo:08:19
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.06.13 - klo:23:43Ihan hyvä rutiini on ottaa mopo alle, ja varikolla ajaessa kytkin pohjaan ja kokeilla jarruja. On jo pelastanu meikäläisen ainakin kerran.

Komppaan. Itsekin tulee aina varikolta ( tai yleensä jo pilttuusta tms. ) lähtiessä kokeiltua jarruvivun olemassaolo. Vuosien varrella muodostunut aika automaattiseksi toimenpiteeksi.

Hyvä että Juice otti rauhassa sen ekan kierroksen.

Jarskan kanssa oli puhettakin tuosta omasta tapauksesta. Olin vaihtanut levyt ja palat eteen (rembon race palat) vain kolme ajopäivää sitten, ja kaikkina päivinä edes ajettu koko aikaa.

Kuitenkin palat oli niin loppu että loppui neste säiliöstä ja jarrut haukkas ilmaa, tämä kuitenkin tapahtui kun kokeilin varikolla kahvaa ennen kuin lähdin radalle. Edellisellä setillä pelasi vielä hyvin.

Omassa pyörässä on aika pieni tuo vakiosäiliö niin pääsi yllättämään. Tuon jälkeen on tullut kurkattua aina vielä tuo pinnan korkeuskin siitä ikkunasta.

eri-ernesti

Kävinpä hakemassa postista pari uutta takaläskiä. Raaskiikohan noita laittaa alle ollenkaa? Paranee pian kierrosajat ku joutuu uusilla renkailla ajaan, ei taida tulla hommasta yhtään mitään.

juice09

No niin kokeilen itsekin jarrut ennen radalle menoa. Nyt vaan kävi niin että kaasukahva pyörähti ajon aikana (huolimattomasti kiristetty ). Voin kertoa että tarkastuksia ja varmistuksia tullaan tekemään, on nimittäin niin että olotila ilman jarruja on aika järkyttävä. Nyt oli rouva fortuna mukana , joten tätäkin juttua ollaan vielä kirjoittamassa.

app

Lainaus käyttäjältä: juice09 - 26.06.13 - klo:21:16
No niin kokeilen itsekin jarrut ennen radalle menoa. Nyt vaan kävi niin että kaasukahva pyörähti ajon aikana (huolimattomasti kiristetty ). Voin kertoa että tarkastuksia ja varmistuksia tullaan tekemään, on nimittäin niin että olotila ilman jarruja on aika järkyttävä. Nyt oli rouva fortuna mukana , joten tätäkin juttua ollaan vielä kirjoittamassa.

Mihin me jarruja tarvitaan? Paitti ku varikolle menossa

Raaseri

26.06.13 - klo:22:26 #1631 Viimeisin muokkaus: 27.06.13 - klo:10:42 käyttäjältä Raaseri
Päivä riehuttu Misanossa. Niccolo Canepa oli mun ja yhden sveitsiläisen kaverin ohjaaja. Oli aika häiriintynyttä vetää Panigalella vitosella torvi auki takasuoran mutkaa. Ajo kulki käsittämättömän hyvin, vielä ottaen huomioon etten viime kesänä ajanut edes semikovaa kuin 8 kiekkaa APPn mopolla ja tänä kesänä ei ajoa yhtään. Aika tekninen rata, mutta kikkapaikat oli kuin Jurvan kikkamutka, Kemoran kahvilanmutka. Periaatteessa tiesin heti miten niihin ajaa.

Canepa kertoikin jo neljännellä setillä että mentiin alle 1.50. Viidennellä meinas käydä huonosti. Ohitin pari hitaampaa käveria yhdellä suoralla ja kun tulin jarruun pyörä hyppäsi eturenkaalle. Takaa tulevat oli osunu jarrutuksessa toisiinsa ja kaatunut mopo liukui mua päin. Tuuria oli ja tilaa päästää jarru, takis alas ja uudestaan jarrulle. Sitten niita Panigaleja liukuikin yksi kummallakin puolella. Tuossa kohtaa oli asfalttia radan ulkopuolella ennen hiekkaa ja sain pelit seis.

En jäänyt sinne torikokoustamaan vaan ajoin varikolle. Mikä tuuri. Takarenkaassa jälki, sisäloksu paskana, vasemmassa jalkatapissa punasta maalia, svingi naarmuilla ja kengästä nilkkanivel rikki. No, toinen kuski vietiin tajuttomana sairaalaan ja toinen pääsi päivän aikana takas varikolle nilkuttamaan.

Bayliss piti radalla ollessaan omaa showtaan. Aivan tajuton äijä. Veti mm koko lähtösuoran etunen lukossa ja aivan käsittämättömän kovaa. Jätkä vetää joku 250 lasissa etunen savuten. Joka ulostulo powerslideä ja savua.

Loppupäivän aikana oli aika paljon ruuhkaa ja en päässyt enää vetämään vapaita kierroksia ja virheet alkoi vähän lisääntymään. Kai ajokunto ei vaan riittäny vaikka fyysisesti ei väsytä vieläkään.

Voin suositella isosti tapahtumaa ns kerran elämässä koettavaksi.

Edit: parit typot jne korjattu.

Birke

Mistä nopeimmin R6R osia viikonlopuksi? En keksinyt näköjään enää muuta päivän päätteeksi, kun lipat varikolla muutaman kympin vauhdista...

Kaikkea pientä kivaa meni särki ja varaosia löytyykin tallista, mutta tarvetta olisi staatorin kopan suojalle (ämpärimuovinen R&G Racing meni säpäleiksi) ja kaatumatapeille.

Onko tietoa mistä lähteä kyselemään? Tyyliin to tilaus, pe toimitus.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Birke - 26.06.13 - klo:22:37
Mistä nopeimmin R6R osia viikonlopuksi? En keksinyt näköjään enää muuta päivän päätteeksi, kun lipat varikolla muutaman kympin vauhdista...

Kaikkea pientä kivaa meni särki ja varaosia löytyykin tallista, mutta tarvetta olisi staatorin kopan suojalle (ämpärimuovinen R&G Racing meni säpäleiksi) ja kaatumatapeille.

Onko tietoa mistä lähteä kyselemään? Tyyliin to tilaus, pe toimitus.
Srra:n foorumi, orgin foorumi, mp-foorumi? Ratafoorumin lisäksi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wehna

Lainaus käyttäjältä: Birke - 26.06.13 - klo:22:37
Mistä nopeimmin R6R osia viikonlopuksi? En keksinyt näköjään enää muuta päivän päätteeksi, kun lipat varikolla muutaman kympin vauhdista...

Kaikkea pientä kivaa meni särki ja varaosia löytyykin tallista, mutta tarvetta olisi staatorin kopan suojalle (ämpärimuovinen R&G Racing meni säpäleiksi) ja kaatumatapeille.

Onko tietoa mistä lähteä kyselemään? Tyyliin to tilaus, pe toimitus.

Löytyy ainakin moottorin suojat, hiilikuitu.

www.kvr.fi
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Powered by EzPortal