Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

jarska

Pilasivat mun suosikkiradan saakeli, nyt on vauhtimutkaa, eikä mun pää kestä niitä...Botnia boikottiin! hedari_1

rranta

Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.07.13 - klo:12:50
Pilasivat mun suosikkiradan saakeli, nyt on vauhtimutkaa, eikä mun pää kestä niitä...Botnia boikottiin! hedari_1
Kulukeeko se kermitti yli 200 ;) no en ois uskonu. Kyllä se Jarska vielä Kemoran kakkosenki selättää. Sitäpaitti aina siitä puhutaan, että se on niin nopia mutka. No ei se mulla ainakaan, jos chronosta kattoo n.155 mutkassa. Tiiän kyllä, että siinä pitäs olla palijon enemmän. Hetkinen, onko mulla sama ongelma ku Jarskalla??? Vaan ei kai se haittaa, jos aijjaa muualla vähän lujempaa (niinku iso J)...

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: rranta - 02.07.13 - klo:14:13
Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.07.13 - klo:12:50
Pilasivat mun suosikkiradan saakeli, nyt on vauhtimutkaa, eikä mun pää kestä niitä...Botnia boikottiin! hedari_1
Kulukeeko se kermitti yli 200 ;) no en ois uskonu. Kyllä se Jarska vielä Kemoran kakkosenki selättää. Sitäpaitti aina siitä puhutaan, että se on niin nopia mutka. No ei se mulla ainakaan, jos chronosta kattoo n.155 mutkassa. Tiiän kyllä, että siinä pitäs olla palijon enemmän. Hetkinen, onko mulla sama ongelma ku Jarskalla??? Vaan ei kai se haittaa, jos aijjaa muualla vähän lujempaa (niinku iso J)...

Jos pyörä on kylvetty täyteen brempoa, niin eihän sitä tarvii ku ajatella pysähtymistä ja mutkanopeus on hukattu. Noin 160 näyttäs olevan chronon mukaan vauhtia ja varaa on kiristää. Suzukin vakiolla puristimella tossa ois itellä varmaan kymppi lisää.
Onko tuo uus botnian vauhtimutka tasakaasulla ajettava tai jopa sellanen, jossa kiihdytetään. Kemoran kakkonen on mulle ainakin perinteinen jarruta ja avaa mutka... tiedä sit millanen sen oikeesti pitäs olla  :P

marko_

^^Kyllä siinä kokomutkan läpi kiihdytetään ja sitten jarrutetaan siihen vanhaan kikkamutkaan

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: rranta - 02.07.13 - klo:14:13
No ei se mulla ainakaan, jos chronosta kattoo n.155 mutkassa.
Mulla puhelimen oma yhen hertsin gps antoi enarikierroksella 225 nopein ja 145 hitain kohta tossa kakkosessa.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 01.07.13 - klo:11:43
Lainaus käyttäjältä: murmela - 01.07.13 - klo:01:37
Dodii. Loppujen lopuks oli kolme makkaraa suolessa, ja panin niiden voimalla menee ihan eniten kovaa, monta settii. Voimatki loppu jo puoles välis, mut onneks kofeiini lisää kummasti yliherkän suoritusvarmuutta. Ja tuttuun tapaan, lopussa kiitos seisoo, eli viimesen setin viimenen rundi oli päivän tyydyttävin.

Sä olet nyt ajanut jokusen ratapäivän Dunlop 4902:lla. Kerroppa kokemuksia. Kyynärpää maassa ei aiheuttanut luistoa ainakaan. Joko olet olkapäätä kokeillut?

Ei vaan; mikä on tuntuma kestävyys/pito? kiinnostaa palaute.

Mä ajoin ekan päivän omalla mopolla juhannusperjantaina sc2:silla kemoralla, joka on mulle "outo" rata kun olen siel niin vähän viime vuosina ajellut. Ja sit la ja su ajelin elämäni ekaa kertaa niillä dunlopeilla. La ja su oli edelleen vähän takkusta kun mopo ja rata outoja. La suurin ero mitä huomasin heti ekassa mutkassa ja setissä, oli set ett kääntyvyys ja ohjauksen herkkyys oli ihan eri planeetalta. Siihen toki voinee olla yksi suuri selittävä tekijä se että laskennallisesti 195/65:ssa on 27,5 milliä korkeempi profiili kuin 180/55:ssa. Ja jos se pitää paikkansa, niin mun moposta tuli ohjausgeometrisin parametrein analysoituna yhtä ketterä ku sun bemusta, ja siltä se kyl tuntukin.

Nyt sunnuntaina botnialla eka setti oli yhtä hel****iä, koska rata ei kuvunu v***u sitte millään. Ja vesi pysyi pieninä pisaroina ja lätäköinä tuntitolkulla radan pinnassa. Mut jos positiivisesti jos ajattelee, niin ekan setin kaikki kierrosajat oli tasasta +15 sekkaa omaan vauhtiin. Tokalla setillä rupes vituttaan jo sen verran, ett lisäsin vähän vauhtia. Ja setin jälkeen tuumin ett se riittää nopeeseen ryhmään. Kolmannella setillä vedin suht normaalia vauhtia. Mutta koska kyseessä oli toinen kerta neljään vuoteen botnialla, niin jarrupaikat oli koko ajan ihan hakusessa. Niit sit sain setti setiltä vähän enemmän sinneppäin. Vasta toisiksviimenen ja viimenen setti rupes oleen noin puolet siitä mitä tällä hetkellä osaan. Ja niinku noista käppyröistä tolla toisessa triidissä näkyy, niin edelleen jarrut ihan liian aikasessa, ku joutuu lopettaan jarrun ja rullaamaan apeksiin ennen kaasua.

Ett dunloppien tuntumasta/ kestävyydestä/ pidosta en pysty oikein sanomaan vielä yhtään mitään ku on joutunu täysin keskittyyn ihan muuhun. Sitähän sä kysyit.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Hookala

Aamulla Alastaroon järkkäriks. Pyörää ei ole, enkä ota ajokamojakaan mukaan ettei vaan pääse kenenkään pyörää koittamaan. Ärspeukisen parempi olla yleisöpuolella vaan... *##%kele

marko_

Maanantaina-Keskiviikkona Botnialla vapaita päiviä, nyt kaikki pekkasille että päästään ajamaan.

Ite meinasin mennä kun tuli kausarikin sinne hankittua. On se nyt itelle niin mieluinen rata.  tongue_2

Tango

Kotona taas. Ajattelin kirjoittaa tämä viestin jo juhannuksena, mutta muistin, ettei julkisesti pidä ilmoitella olevansa poissa kotoa, joten hieman myöhässä tulee.

Ensin karu totuus: Andalucían aurinko porotti niin kuumana, että oli pakko käydä Välimeressä vilvoittelemassa. Kun tulin takaisin, oli siihen rantapatjani oikealle puolelle ilmestynyt pitkähiuksinen ja pitkäsäärinen espanjatar. Vaihdoin muutaman sanan ja tyttö kertoi olevansa töissä Saksassa ja nyt lomalla. Huomasin kynsissä ranskalaisen manikyyrin ja olin jo aikeissa kysyä brasilialaisesta vahauksesta, kun vasemmalla oleva somelainen muija (oma) tökkäsi kylkeen ja sanoi: "pyyhi välillä tuota kuolaa". Sitten torkahdin hetkeksi ja näin ihanaa unta.

Unessa olin Kemorassa, oli Juhannus. Meteli oli kova, samoin pakokaasua runsaasti ja joka puolella hikisiä äijiä nahkapuvuissaan.

Heräsin takaisin karuun todellisuuteen kun camarero olutlasi tarjottimella sanoi: Señor, aquí tiene la cerveza.


Mikko K.

2,84 + 10,66 + 4,65 + 15,25 + 18,20 + 10,65 + 8,73 = 70,98

Sitten vaan arvauksia kehiin, mitä tää exceli kuski tavoittelee. Tää suunnitelma ei voi kuin toimia!

Mane

Oisko 1.11 alitus kemoral.?
innocent_1

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 05.07.13 - klo:22:59
2,84 + 10,66 + 4,65 + 15,25 + 18,20 + 10,65 + 8,73 = 70,98

Sitten vaan arvauksia kehiin, mitä tää exceli kuski tavoittelee. Tää suunnitelma ei voi kuin toimia!

Nokitan kuvallisella exelshiittiöllä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Mane - 05.07.13 - klo:23:15
Oisko 1.11 alitus kemoral.?

Jep.. selailin dataa ja suunnilleen tolta se vois paperilla näyttää. Pyörän selästä käsin aika paljon haastavampaa :)

Kolmosmutkan avaus, paluusuoran jarru (terveellä itsesuojeluvaistolla se ei vaan voi mennä liian myöhäseen) ja kahvilan mutkan sisääntulo... sieltä löytyy oman isoimmat mokat tällä hetkellä. Joskus isona sit tuollasta :)

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 05.07.13 - klo:22:59
2,84 + 10,66 + 4,65 + 15,25 + 18,20 + 10,65 + 8,73 = 70,98

Sitten vaan arvauksia kehiin, mitä tää exceli kuski tavoittelee. Tää suunnitelma ei voi kuin toimia!

Pientä kalustopäivitystä ja voit suorilta ottaa helposti muutaman kympän pois. Eli alle 10 mennee sen jälkeen helposti. ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal