Uudet viestit

MP-Ratatori

O:Nahkapuku

Päiväys: 28/05/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)
M: BMW S 1000 RR shifter/blipperi anturi * uusi *

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 03/05/2020
Kommentit (0)
M: BWM RCK 3 säätöpiuha.

Hinta: 390.00 EUR
Päiväys: 29/04/2020
Kommentit (0)
M: CBR1000RR 2010

Hinta: 7000.00 EUR
Päiväys: 07/04/2020
Kommentit (0)
WP takaiskari Yamaha R6 vm06-16

Hinta: 500.00 EUR
Päiväys: 03/03/2020
Kommentit (0)
M: Hp race datalogger

Hinta: 300.00 EUR
Päiväys: 24/02/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Tänään  (Luettu 2120620 kertaa)

0 Ratailijaa ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1176
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:27.05.20 - klo:16:00
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 351
Vs: Tänään
« Vastaus #2445 : 15.11.13 - klo:08:49 »
Kommentti kun oli tällainen: "Kaikilla kuitenkin tavoite on sama ja kun molemmat renkaat luistaa ja pysyy linjalla, niin luultavasti menee jo aika hyvin"
Mielestäni tässä ei puhuta mistään jarruttamisesta tai muusta, vaan siitä, että mutkanopeus on sellainen, että molemmat renkaat luistaa karvan verran sivusuunnassa, mutta pyörä pysyy kuitenkin linjalla.

Tämmöisen videon löysin nopealla etsinnällä. (Rossi samalla kääntää pyörää uuteen suuntaan, mutta idean tuosta saa)

http://www.youtube.com/watch?v=jYpmXYvSwE8

Ja catille heittäisin ajatuksen. Jos ajaisit ykkösmutkan suuremmalla vaihteella, niin moottorijarru ennen mutkaa ja mutkassa on huomattavasti pienempi (moottorijarru on yllättävän iso). Tällöin myös mutkanopeus on karvan suurempi ja veikkaisin myös ajamisen rauhoittuvan aavistuksen.

Itselläni on nyt isompi mopo, jonka takia rajoittimen lähellä ei aina tarvitse olla. Mutta kun olen aikaisemmin ajatellut, että mennään "tehoalueella" ja viime kesänä testaillut mennä pykälää suuremmalla vaihteella mutkiin ja niistä ulos, niin kyllä se kello on tykännyt ja ajosta on tullut rauhallisempaa. Vaikka se pyörä tuntuu kiihdytyksissä ihan lussulta.

Poissa Cat

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 13
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 618
  • Ikä: 27
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.09.18 - klo:15:05
  • Husqvarna TE 125 -15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 346
Vs: Tänään
« Vastaus #2446 : 15.11.13 - klo:17:54 »

Kyl sä voit jarruttaa vielä paljon kovempaa ja myöhempään



Voin voin, lähinnä nyt latea komppasin, ettei tollasissa 22 vauhdeissa tarvi osata kunnolla jarruttaa.


Kommentti kun oli tällainen: "Kaikilla kuitenkin tavoite on sama ja kun molemmat renkaat luistaa ja pysyy linjalla, niin luultavasti menee jo aika hyvin"
Mielestäni tässä ei puhuta mistään jarruttamisesta tai muusta, vaan siitä, että mutkanopeus on sellainen, että molemmat renkaat luistaa karvan verran sivusuunnassa, mutta pyörä pysyy kuitenkin linjalla.



Voi sen jarrussakin laittaa sladiin :)

http://www.youtube.com/watch?v=wAlusMJSdBs



Ja catille heittäisin ajatuksen. Jos ajaisit ykkösmutkan suuremmalla vaihteella, niin moottorijarru ennen mutkaa ja mutkassa on huomattavasti pienempi (moottorijarru on yllättävän iso). Tällöin myös mutkanopeus on karvan suurempi ja veikkaisin myös ajamisen rauhoittuvan aavistuksen.

oon kyllä sillä linjalla, että kusiaisella se kone pitää olla siellä vetoalueella kokoajan. Pykälän isompi vaihde tuossa, niin takaa kyllä kuitataan ohi. Sullakin kun on ollut kusiainen, niin tiedät kyllä miten käy, jos kakkosen sijasta onkin kolmonen pesässä.. hei hei, sano kilpakumppanit.






Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5137
  • Paikalla:tänään kello 01:03
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Tänään
« Vastaus #2447 : 15.11.13 - klo:18:54 »
Mulla alastaron ykkösessä kusiaisella 9600rpm, tonnarilla 6700rpm, nopeus sama. Kaasu avauksessa kusiaisella 100%, tonnarilla max 56%, välisuoran max nopeus sama.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1496
  • Ikä: 39
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.04.20 - klo:09:17
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 605
Vs: Tänään
« Vastaus #2448 : 15.11.13 - klo:19:59 »
ykkösmutkaan 5->3. Jos ajaa nelosella niin ei hyökkää ollenkaan siinä suoralla ennen 2. mutkaa. Eli Catin kanssa samoilla linjoilla.

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 33
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 09:24
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: Tänään
« Vastaus #2449 : 16.11.13 - klo:09:23 »
Mulla on kolmonen. Vaihdan kakkoselle kakkoseen. Samoin tekee Kallio rutosella.

Sent from my Lumia 710 using Tapatalk

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5137
  • Paikalla:tänään kello 01:03
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Tänään
« Vastaus #2450 : 16.11.13 - klo:21:51 »
Hmm, mul on siinä vain 7400rpm. Pitäiskö panna pienempää kakkoseen?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Cat

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 13
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 618
  • Ikä: 27
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.09.18 - klo:15:05
  • Husqvarna TE 125 -15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 346
Vs: Tänään
« Vastaus #2451 : 16.11.13 - klo:21:55 »
Kakkosen avauksessa mulla ainakin keulii, joka välillä aiheuttaa ohjelmaa, kun pitäs linja valita, siirtää persettä ja alkaa kyttäämään sitä jarrumerkkiä..


Niin ja ajan kakkosen ykkösvaihteella. RR mallissa on pitkä ykkönen. Kakkosella ei vedä, tarvis lyhentää välejä

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5137
  • Paikalla:tänään kello 01:03
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Tänään
« Vastaus #2452 : 16.11.13 - klo:22:40 »
Niin ja ajan kakkosen ykkösvaihteella. RR mallissa on pitkä ykkönen. Kakkosella ei vedä, tarvis lyhentää välejä
Joo, RR-mallissa on rata-ajoon tehdyt laatikon välitykset, joita sit "siirretään" toisiovälityksellä sopivaan kohtaan, ns close ratio -aski. RR:n orginaali 15/43 toisiovälitys on tehty sitä silmällä pitäen että sillä se saavuttaa huippunopeuden, jos vaan suoraa riittää kilometritolkulla. Jos esim alastarossa haluu räplätä askia, niin esim jollain 14/48 väleillä huiput on jotai 210-215(?).
R:ssä taasen on välitysten suhde toisiinsa verrattuna ihan perseestä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Grandi67

  • No Perkele
  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 185
  • Ikä: 53
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.04.20 - klo:13:11
  • Kawasaki zx10r 04 kilpuri
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 44
Vs: Tänään
« Vastaus #2453 : 17.11.13 - klo:12:25 »
Ja rumpan takapää meni muokkaamatta paikalleen  :)

Poissa raukkis

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 8
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 476
  • Paikalla:21.08.19 - klo:08:54
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 201
Vs: Tänään
« Vastaus #2454 : 17.11.13 - klo:20:30 »
Viime yönä tuli ajettua rataa niin perkuleesti, enkä tiedä edes kenen mopo oli...ihan vähän kiinnostais käydä kiertää ynpyrää. Voisin olla valittamati jos talvi olis jo ohite. Pitäs kai yrittää kuitenkin tälle vuotta pestä kalusto edes kertaalleen ettei tarvi vuosikerta hyttysillä keväällä lähteä. Jonkunlainen huoltokaan tuskin haittaisi.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 55
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:22.05.20 - klo:05:18
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Tänään
« Vastaus #2455 : 18.11.13 - klo:08:40 »
Ja rumpan takapää meni muokkaamatta paikalleen  :)

Minä jo pelkäsin että joutuu sahaan yhden pytyn poijes. :P

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1176
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:27.05.20 - klo:16:00
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 351
Vs: Tänään
« Vastaus #2456 : 18.11.13 - klo:09:08 »
Ja rumpan takapää meni muokkaamatta paikalleen  :)

Minä jo pelkäsin että joutuu sahaan yhden pytyn poijes. :P

Katsotaan, josko saha otetaan esiin, kun hän kuitenkin innostuu triumphin etukatettakin mallailemaan. :)

Poissa santerik

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 408
  • Paikalla:21.02.20 - klo:12:43
  • GSX-R K3 & GT500
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 25
Vs: Tänään
« Vastaus #2457 : 21.11.13 - klo:21:20 »
Tuonne -05 tienoolle on maassamme näemmä ajettu STD 600 luokkaa. Kyseessä on ilmeisesti joku vakiopyöräluokka, mutta kuinka vakioita nuo pyörät on sääntöjen mukaan ollut? Eikai superstockissakaan kovin kummosia muutoksia ole sallittu?

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1176
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:27.05.20 - klo:16:00
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 351
Vs: Tänään
« Vastaus #2458 : 22.11.13 - klo:12:28 »
Vihreät sarvet kasvaa taas muutaman ihmisen päähän.

Paljonkohan on koneen max rpm? popcorn_gif

http://www.visordown.com/motorcycle-news-new-bikes/kawasakis-supercharged-four-cylinder-engine/24037.html

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3280
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 07:58
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 675
Vs: Tänään
« Vastaus #2459 : 22.11.13 - klo:12:35 »
Vihreät sarvet kasvaa taas muutaman ihmisen päähän.

Paljonkohan on koneen max rpm? popcorn_gif

http://www.visordown.com/motorcycle-news-new-bikes/kawasakis-supercharged-four-cylinder-engine/24037.html

Todennäköisesti aika paljon vähemmän kuin vapaasti hengittävän saman kokoisen. Sivistynyt arvaus voisi olla, että liikutaan jossain 10-12krpm välimaastossa jos moottori on 600cc, tonnarin kokoluokassa jäätäneen max. 10 000rpm.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020