Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Cat

Ei täälä botniallakaan luksusta ollut. Autot nostaa hiekkaa radalle ja pahin se kun nelosen jälkeinen shikaani niin keila kaatunu keslelle ajolinjaa eikä kukaan käyny missään välissä harjaamassa tai edes poistamassa tuota keilaa. Piti erikseen käydä sanomassa niin tilattiin harjauskone.

Ei oikeen palvelu vastaa tuota 100e pvä hintaa!

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 20.04.14 - klo:04:50Ei kukaan hallitse markee tyyliä syntyessään. Jostain se on lähettävä ja oikeat liikkkeet tehtiin siinä kohtaa kun lähdettiin radalle. Videot ei täällä päin näy, mutta en lähtis kenenkään menoa kovin äänekkästi arvostelemaan.. eka kerta se on radallakin aina joskus ja harvoilla sitä menoa motogp.comin tarjontaa  voi verrata.
Siinä on erittäin iso ero, ajaako typerästi vai taitamattomasti. Eli nyt ei ollut kyse taitotasosta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Bobo

20.04.14 - klo:11:01 #2852 Viimeisin muokkaus: 20.04.14 - klo:11:02 käyttäjältä Bobo
Valveutuneen tahon järjestämillä ratapäivillä on juuri se etu, että tuollaiset koheltajat eivät kauan radalla kurvaile. Muistan aina sen, kun vaimon kanssa kolme vuotta sitten ajettiin ensimmäistä kertaa MP-tuen ratapäivillä, hitaassa ryhmässä tietenkin. Siellä oli yksi juuri tuollainen koheltaja, jonka ohitukset olivat melkoista riskipeliä. Ei montaa kierrosta ehtinyt ajaa ja muita vaarantaa, kun ratapäivien järjestäjä rykkösellään ajoi pääsuoralla vierelle, näytti lippumiehelle merkkiä ja musta lippu liehui seuraavalla kierroksella, varikolle puhutteluun. Kummasti ajo rauhoittui ja ennen kaikkea muuttui turvalliseksi, sekä itselleen, että muille. Vapailla ajopäivillä kukaan ei valvo ja huolehdi turvallisuudesta. Tässä on pääsyy siihen, etten vapailla ajopäivillä ole koskaan ajanut, enkä aja.
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Kassu389

Lainaus käyttäjältä: Coo - 20.04.14 - klo:08:37
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 20.04.14 - klo:04:50

Ei kukaan hallitse markee tyyliä syntyessään. Jostain se on lähettävä ja oikeat liikkkeet tehtiin siinä kohtaa kun lähdettiin radalle. Videot ei täällä päin näy, mutta en lähtis kenenkään menoa kovin äänekkästi arvostelemaan.. eka kerta se on radallakin aina joskus ja harvoilla sitä menoa motogp.comin tarjontaa  voi verrata.

Kukaan ei ole Marquez syntyessään, paitsi tietenkin Marquez  :P mutta asiaan...

Mielestäni tässä ei ollut niinkään kyse tästä dimensiosta vaan siitä, että ajaako oman tasonsa mukaan jättäen pelivaraa vai ajaako limiteillä, hetkittäin jopa sen ylittäen, ratasäännöt unohtaen ja näin muut vaarantaen. Videoista näkee käytännössä missä tässä asiassa mennään. Kyseinen herra myös ohitti minut lämmittelykierrokselle tultuani siten, että väliä ei senttikaupalla ollut, mutta vauhtieroa sitäkin enemmän. Paikka turvalliseen ohitukseen olisi tarjoutunut muutamaa sekuntia myöhemmin. Onneksi en tuolla kohdin ehtinyt tekemään mitään.

Mutta mitä tulee ratasääntöjen noudattamiseen, voi sanoa, että sitä saa, mitä tilaa. Käytännössä, kun sääntöjä ei tuolla eilen ollut: kaikki samassa ryhmässä, ei ajajakokousta, ei pakollisia peilien teippauksia/irroituksia (minulle sanottiin "ei tartte poistaa eikä teipata, mutta yritä pysyä pystyssä"), ei ohitussääntöjä, ei mitään. Normaaleilla päivillä minun näkemyksen mukaan videon herra olisi liputettu jo ennen kaatoaan pois radalta oman ja muiden turvallisuuden vuoksi, ja tietenkin viimeistään kaadon jälkeen hän olisi sieltä poistunut. Joillain on kontrollia omasta takaa, monilla ei, mutta kyllä tämäkin vain vahvistaa, miksi yhteiset säännöt on hyvä olla ja miksi ne on hyvä aina kerrata.

Eli aikamoista villin lännen meininkiä eilinen kyllä oli ja oli onni, että mitään pahemnpaa ei sattunut. Kausi tuli avattua, mutta ensimmäisen ja viimeisen kerran tällä tavoin.

Ajajakokouksen, sääntöjen ja kontrollin puutteesta olen täysin samoilla linjoilla, mutta ettei kellekään jäisi väärää mielikuvaa
ratavuoron järjestäjästä niin se oli Paronin Pojat, ei VMPK eikä varsinkaan SVKMK.
Jos muutama rauhassa nautittu olut ei auta näkemään asioita paremmassa valossa, muutama seuraava auttaa varmasti.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 20.04.14 - klo:11:01
Vapailla ajopäivillä kukaan ei valvo ja huolehdi turvallisuudesta. Tässä on pääsyy siihen, etten vapailla ajopäivillä ole koskaan ajanut, enkä aja.

Ei se ihan noinkaan mene, ainakaan joka paikassa, joka porukalla.
Paljon olen vapaita päiviä kolunnu ja tooosi harvon sinne joku koheltaja eksyy.
Useimmiten ajetaan tosi kohteliaasti ja sääntöjen mukaan, vaikkei kukaan varsinaisesti valvokkaan.
Ja toisekseen, jos joku on ruvennut koheltaan ja vaarantaan muita, on tullu kyllä sakinhivutusta/käyty sanomassa asiasta ja loppunu siihen.
Ambulanssiahan vapailla ei ole, mutta muuten menty herrasmiessäännöillä, ainaki niissä missä minä olen käyny.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: jarska - 20.04.14 - klo:21:13
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 20.04.14 - klo:11:01
Vapailla ajopäivillä kukaan ei valvo ja huolehdi turvallisuudesta. Tässä on pääsyy siihen, etten vapailla ajopäivillä ole koskaan ajanut, enkä aja.

Ei se ihan noinkaan mene, ainakaan joka paikassa, joka porukalla.
Paljon olen vapaita päiviä kolunnu ja tooosi harvon sinne joku koheltaja eksyy.
Useimmiten ajetaan tosi kohteliaasti ja sääntöjen mukaan, vaikkei kukaan varsinaisesti valvokkaan.
Ja toisekseen, jos joku on ruvennut koheltaan ja vaarantaan muita, on tullu kyllä sakinhivutusta/käyty sanomassa asiasta ja loppunu siihen.
Ambulanssiahan vapailla ei ole, mutta muuten menty herrasmiessäännöillä, ainaki niissä missä minä olen käyny.

Apparalla vapailla ajanut useammankin kerran ja homma toimii kyllä.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Cat

Tilasin äsken 11 uutta pirelliä :)

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Cat - 21.04.14 - klo:18:34
Tilasin äsken 11 uutta pirelliä :)
Jaa eikö dunloppi lähteny pelaan? :D

Cat

Ei lähteny dunloppi pelaan, vaikka paineita muutin 1.35 - 1.6 välillä. Missään välissä ei kulunut nätisti, välillä meni sitten oikeen pahasti ja lipsu avauksissa.

Voi olla, että mun pyörän iskarin säädöt ja mun kaasunkäyttö on päin persettä, mutta suosittelisin kyllä kaikille, että ottakaa mukaan muitakin renkaita, mikäli Botnialle suuntaatte.

Alla oli siis 8854 dunloppi molemmilla vanteilla. Edessä sama 8854 ja kulu nätisti.

R1Kaitsu

Lainaus käyttäjältä: Cat - 21.04.14 - klo:19:00
Ei lähteny dunloppi pelaan, vaikka paineita muutin 1.35 - 1.6 välillä. Missään välissä ei kulunut nätisti, välillä meni sitten oikeen pahasti ja lipsu avauksissa.

Voi olla, että mun pyörän iskarin säädöt ja mun kaasunkäyttö on päin persettä, mutta suosittelisin kyllä kaikille, että ottakaa mukaan muitakin renkaita, mikäli Botnialle suuntaatte.

Alla oli siis 8854 dunloppi molemmilla vanteilla. Edessä sama 8854 ja kulu nätisti.

Mulla meni samannäköiseksi viime kesänä R1:n alla 8854. Muilla radoilla ei mitään ongelmaa, kului todella nätisti.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Cat - 21.04.14 - klo:19:00
Ei lähteny dunloppi pelaan, vaikka paineita muutin 1.35 - 1.6 välillä. Missään välissä ei kulunut nätisti, välillä meni sitten oikeen pahasti ja lipsu avauksissa.

Voi olla, että mun pyörän iskarin säädöt ja mun kaasunkäyttö on päin persettä, mutta suosittelisin kyllä kaikille, että ottakaa mukaan muitakin renkaita, mikäli Botnialle suuntaatte.

Alla oli siis 8854 dunloppi molemmilla vanteilla. Edessä sama 8854 ja kulu nätisti.
Mikä takaiskari, koska huollettu, mikä siin on vakio riparisäätö, paljoko tos ny oli riparii?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Cat

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.04.14 - klo:19:45
Lainaus käyttäjältä: Cat - 21.04.14 - klo:19:00
Ei lähteny dunloppi pelaan, vaikka paineita muutin 1.35 - 1.6 välillä. Missään välissä ei kulunut nätisti, välillä meni sitten oikeen pahasti ja lipsu avauksissa.

Voi olla, että mun pyörän iskarin säädöt ja mun kaasunkäyttö on päin persettä, mutta suosittelisin kyllä kaikille, että ottakaa mukaan muitakin renkaita, mikäli Botnialle suuntaatte.

Alla oli siis 8854 dunloppi molemmilla vanteilla. Edessä sama 8854 ja kulu nätisti.
Mikä takaiskari, koska huollettu, mikä siin on vakio riparisäätö, paljoko tos ny oli riparii?


Öhlins TTX36. Huollettu viime kesänä, sen jälkeen ajettu 5 päivää. Ei tietoo säädöistä. En aio niihin koskea, koska pyörä tuntuu hyvältä ja vauhtia uupuu paljon. Aion huollattaa kesällä tuon alustan.

Itse osoitan uutta asfalttia syypääksi, kun muillakin samaa ongelmaa ollut. Enkä ollut ainoa nytkään; Michelin B seos repeili yhdellä kuskilla eilen.


tamik87

Pirellin sc2 pelasi hyvin viime kesänä ainakin.

Sent from my RM-875_eu_finland_208 using Tapatalk

tamik87

Tänään sain katteet korjattua ja olen jopa tyytväinen jälkeen. Jottei tästäkään hommasta olisi jäänyt liian hyvä maku maalasin ne spraymaalein joten nyt ne ovat ihan raiskatun näkösiä, niinkuin harrastajalla pitääkin.

Sent from my RM-875_eu_finland_208 using Tapatalk

slowrider

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 21.04.14 - klo:23:42
Tänään sain katteet korjattua ja olen jopa tyytväinen jälkeen. Jottei tästäkään hommasta olisi jäänyt liian hyvä maku maalasin ne spraymaalein joten nyt ne ovat ihan raiskatun näkösiä, niinkuin harrastajalla pitääkin.

Sent from my RM-875_eu_finland_208 using Tapatalk


Sama työmaa täälläkin. Lakkaus vielä olisi jäljellä. Nyt en kyllä jaksanut pahemmin hifistellä..


Powered by EzPortal