Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 11 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

22.04.14 - klo:00:55 #2865 Viimeisin muokkaus: 22.04.14 - klo:01:15 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Cat - 21.04.14 - klo:20:52
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.04.14 - klo:19:45
Lainaus käyttäjältä: Cat - 21.04.14 - klo:19:00
Ei lähteny dunloppi pelaan, vaikka paineita muutin 1.35 - 1.6 välillä. Missään välissä ei kulunut nätisti, välillä meni sitten oikeen pahasti ja lipsu avauksissa.

Voi olla, että mun pyörän iskarin säädöt ja mun kaasunkäyttö on päin persettä, mutta suosittelisin kyllä kaikille, että ottakaa mukaan muitakin renkaita, mikäli Botnialle suuntaatte.

Alla oli siis 8854 dunloppi molemmilla vanteilla. Edessä sama 8854 ja kulu nätisti.
Mikä takaiskari, koska huollettu, mikä siin on vakio riparisäätö, paljoko tos ny oli riparii?


Öhlins TTX36. Huollettu viime kesänä, sen jälkeen ajettu 5 päivää. Ei tietoo säädöistä. En aio niihin koskea, koska pyörä tuntuu hyvältä ja vauhtia uupuu paljon. Aion huollattaa kesällä tuon alustan.

Itse osoitan uutta asfalttia syypääksi, kun muillakin samaa ongelmaa ollut. Enkä ollut ainoa nytkään; Michelin B seos repeili yhdellä kuskilla eilen.

Koske sen verran että katot manuaalista mitkä on defaultit. Ja katot iskarista mitkä siinä on nyt.
Ei sun tarvi säätää jos et halua. Mut tarkista ne.

Mutu, osin tuo johtuu siitä että:
Botnian asfaltti tuo vain herkemmin esiin kaiken mitä on väärin seoksessa, alustassa tai ajamisessa. Koska pito/renkaan rasitus/energia on niin iso. Ja rengas ei kestä sitä.
Kun taasen jollain muulla radalla samat virheet jää piiloon, koska pitoa/renkaan rasitusta/energiaa on vähemmän. Ja rengas kestää sen.

Mutulla veikkaisin että sulla ois takasena toiminu dunlopin (4902/7813/7704) medium/soft, paremmin, ainakin seoksena.
Ja toi (8854/6854/3854) medium/hard oli keskeltä liian kova, ja taasen reunan pehmeempi seos on toiminu paremmin.

Anyway, tsekkaisin sen perän riparin, koska sitä voi olla reilusti liikaa, koska sillä on helppo rauhottaa mopon käytös, ja tuhota takarengas.

Edit: Löytyhässesaatana. Liitteenä samalla radalla, samanlaisessa kelissä, samanlaisella vauhdilla ajettu dunlopin 4902 takanen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

20.4.14
Botniaring vs. 9854 @1,5bar

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.04.14 - klo:00:55
Lainaus käyttäjältä: Cat - 21.04.14 - klo:20:52
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.04.14 - klo:19:45
Lainaus käyttäjältä: Cat - 21.04.14 - klo:19:00
Ei lähteny dunloppi pelaan, vaikka paineita muutin 1.35 - 1.6 välillä. Missään välissä ei kulunut nätisti, välillä meni sitten oikeen pahasti ja lipsu avauksissa.

Voi olla, että mun pyörän iskarin säädöt ja mun kaasunkäyttö on päin persettä, mutta suosittelisin kyllä kaikille, että ottakaa mukaan muitakin renkaita, mikäli Botnialle suuntaatte.

Alla oli siis 8854 dunloppi molemmilla vanteilla. Edessä sama 8854 ja kulu nätisti.
Mikä takaiskari, koska huollettu, mikä siin on vakio riparisäätö, paljoko tos ny oli riparii?


Öhlins TTX36. Huollettu viime kesänä, sen jälkeen ajettu 5 päivää. Ei tietoo säädöistä. En aio niihin koskea, koska pyörä tuntuu hyvältä ja vauhtia uupuu paljon. Aion huollattaa kesällä tuon alustan.

Itse osoitan uutta asfalttia syypääksi, kun muillakin samaa ongelmaa ollut. Enkä ollut ainoa nytkään; Michelin B seos repeili yhdellä kuskilla eilen.
Mutu, osin tuo johtuu siitä että:
Botnian asfaltti tuo vain herkemmin esiin kaiken mitä on väärin seoksessa, alustassa tai ajamisessa. Koska pito/renkaan rasitus/energia on niin iso. Ja rengas ei kestä sitä.
Kun taasen jollain muulla radalla samat virheet jää piiloon, koska pitoa/renkaan rasitusta/energiaa on vähemmän. Ja rengas kestää sen.

Jatketaan mutulla: Oma veikkaus siihen, että kumit tuppaa oikealta laidalta tuolla repimään, on se, että tuolla tulee peräkkäin kaksi pitkää avausta oikealle ja tuossa kohtaa kumi sitten käynee pinnasta liian kuumana. Varsinkin näin keväällä kun avaus alkaa liian myöhään liian kovana. Misukan B-takanen alko vikalla setillä (=radan pinta lämpimin koko viikonloppuna) ihan karvan osottamaan merkkejä väärinkäytöstä. Luultavasti aamulla laitetut paineet karkas karvan korkeaksi iltapäivällä kelin lämmetessä. Tuota korostanee nelisen sekuntia aamua kovempi vauhti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Bobo

Tänään tuli Saksasta Pirelliä. Oli melkein uunilämmin etunen, tässä kuussa paistettu. Takanen muutaman kuukauden ikäinen kuitenkin :D 
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

m1kk0

Mitähän sitä tällaisen kanssa keksisi...  confused_thinking

late

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.04.14 - klo:08:51
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.04.14 - klo:00:55
Lainaus käyttäjältä: Cat - 21.04.14 - klo:20:52
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.04.14 - klo:19:45
Lainaus käyttäjältä: Cat - 21.04.14 - klo:19:00
Ei lähteny dunloppi pelaan, vaikka paineita muutin 1.35 - 1.6 välillä. Missään välissä ei kulunut nätisti, välillä meni sitten oikeen pahasti ja lipsu avauksissa.

Voi olla, että mun pyörän iskarin säädöt ja mun kaasunkäyttö on päin persettä, mutta suosittelisin kyllä kaikille, että ottakaa mukaan muitakin renkaita, mikäli Botnialle suuntaatte.

Alla oli siis 8854 dunloppi molemmilla vanteilla. Edessä sama 8854 ja kulu nätisti.
Mikä takaiskari, koska huollettu, mikä siin on vakio riparisäätö, paljoko tos ny oli riparii?


Öhlins TTX36. Huollettu viime kesänä, sen jälkeen ajettu 5 päivää. Ei tietoo säädöistä. En aio niihin koskea, koska pyörä tuntuu hyvältä ja vauhtia uupuu paljon. Aion huollattaa kesällä tuon alustan.

Itse osoitan uutta asfalttia syypääksi, kun muillakin samaa ongelmaa ollut. Enkä ollut ainoa nytkään; Michelin B seos repeili yhdellä kuskilla eilen.
Mutu, osin tuo johtuu siitä että:
Botnian asfaltti tuo vain herkemmin esiin kaiken mitä on väärin seoksessa, alustassa tai ajamisessa. Koska pito/renkaan rasitus/energia on niin iso. Ja rengas ei kestä sitä.
Kun taasen jollain muulla radalla samat virheet jää piiloon, koska pitoa/renkaan rasitusta/energiaa on vähemmän. Ja rengas kestää sen.

Jatketaan mutulla: Oma veikkaus siihen, että kumit tuppaa oikealta laidalta tuolla repimään, on se, että tuolla tulee peräkkäin kaksi pitkää avausta oikealle ja tuossa kohtaa kumi sitten käynee pinnasta liian kuumana. Varsinkin näin keväällä kun avaus alkaa liian myöhään liian kovana. Misukan B-takanen alko vikalla setillä (=radan pinta lämpimin koko viikonloppuna) ihan karvan osottamaan merkkejä väärinkäytöstä. Luultavasti aamulla laitetut paineet karkas karvan korkeaksi iltapäivällä kelin lämmetessä. Tuota korostanee nelisen sekuntia aamua kovempi vauhti.

Tuossa Nitron kommentissa tuli oleellinen. Kevät ja ruoska-avaukset varmasti suurin syy. Jos ei nyt naksut TTX:ssä aivan perseellään (täysin kiinni tms.) niin ei sillä pelkästään kumia tuohon kuntoon saa. Sitä paitsi kumista näkee, että keväälle tyypillisesti avattu pyörä suunnilleen pystyssä. Kovemmalla vauhdilla sisään, ei tartte repiä avauksissa kun pystyy tasaisesti avaamaan kallellaan. Toki ne naksut kandee defaulttiin tarkistaa, muttei juuri enempää vielä tuossa vaiheessa...

Ihan vanhoja kun muistelen, niin itse joskus kuussatasella pähkäilin noita repeämisiä mm. Alastarossa, kun ajettiin nipin napin alle 1.30:n. Samat renkaat, sama pyörä, samat säädöt vakioiskarissa ja vauhdit 1.25 alkuisia ja ei niin mitään ongelmaa kumeissa. Tonninen repi kyllä sitten kovemmissakin vauhdeissa, mutta sillä olisikin kai pitänyt mennä alla 1.20 että olisi renkaat pysyny siistinä...  airrev_1

tamik87

Niki Tuuli voitti assenin EM superstockin osakilpailun  wave_1

eri-ernesti

Oks huomenna matopurkkiin menijöitä? Ite aattelin käydä ainaki tuttuja morottamassa, jos sielä sattus muitaki oleen ku tuo Herni, tässä ku vielä Mikkelissä oon tämän viikonlopun.

murmela

Päivän ohjelma:
SBK1 11:30
SSP 12:40   
SBK2 14:10
STK 15:15
Moto3 17:00
Moto2 18:20
MotoGP 20:00
Jarrut paskana, paha hidastaa.

juice09

nyt on saatu valmiiksi

Olbe

desipelimittari näytti alle 95, eli mahikset on apparalle  airrev_1

Mane

 peukku_1
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 27.04.14 - klo:20:03
nyt on saatu valmiiksi
on senverran upee,että sun tarttee muovaa ajotyyli takas hitaasee...ettei vaan menis särki??
HIENOO TYÖTÄ!
innocent_1

Wper

Tänään ilmottauduin botnialle ycc lähtöön. Kierrostakaan en oo siellä ajanut ja vanhaa rataakin toissakesänä 4settiä. Suapa nähä :D
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Wper - 28.04.14 - klo:18:46
Tänään ilmottauduin botnialle ycc lähtöön. Kierrostakaan en oo siellä ajanut ja vanhaa rataakin toissakesänä 4settiä. Suapa nähä :D
Jippii. Mukava saada kaveri YCC viivalle. Unoha se B haave tältä kesältä. Ajellaan koko kesä YCC:tä ja siirrytään ens vuonna B:hen. Hoksasikko tuon mp-tuen numerovaraus homman.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Wper

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 28.04.14 - klo:19:22
Lainaus käyttäjältä: Wper - 28.04.14 - klo:18:46
Tänään ilmottauduin botnialle ycc lähtöön. Kierrostakaan en oo siellä ajanut ja vanhaa rataakin toissakesänä 4settiä. Suapa nähä :D
Jippii. Mukava saada kaveri YCC viivalle. Unoha se B haave tältä kesältä. Ajellaan koko kesä YCC:tä ja siirrytään ens vuonna B:hen. Hoksasikko tuon mp-tuen numerovaraus homman.
En mä ole mistään Bstä haaveillutkaan :D
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Powered by EzPortal