Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

slowrider

Minulla ollu sellainen ihan perus öljytäytteinen patteri. Oisko ollu 600W.  Jos ei pakkaselle mene niin riittää

marko_

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 09.05.14 - klo:11:55
Tänään rupes jo hieman kummastuttaan. Tämän löysin vahingossa:
"
YLIMÄÄRÄINEN AJAJATUTKINTO (TEORIA) 9.5.2014 BOTNIARING
3.5.2014

Jurvassa, Botniaringin radalla, järjestetään ylimääräinen ajajatutkinnon teoriaosuus 9.5.2014 klo 18:30 alkaen. Ilmoittautumiset ja lisätiedot: tapio.nevala(at)me.com Ilmoittautuminen kurssille viimeistään 8.5.2014 mennessä.
"

Muistan ku ite suunnittelin tuota tutkinnon suorittamista. Noita oli yks Helsingissä ja toinen järjestyi myöhemmin Jyväskylään (onneksi). Tänä vuonna ensin ainoa oli Helsingissä. Nyt ne sitten ilmoitti 6 päivää aikaisemmin toisesta mahdollisuudesta. Ite löysin tuon vahingossa Facebookista. Srran sivuilla ei ollu mitään, eikä www.roadracing.eu :ssa. SML:n sivulle se oli laitettu 3.5.

Hyvänhän tuo on että toinenkin tilaisuus hieman pohjoisemmassa järjestetään, mutta kuuden päivän ennakkopiiloilmoitus on hiukan kyseenalaista.

Tästä kurssista ei ilmoitettu aikaisemmin koska sitä ei ollut tarjoitus järjestää.

Olin menossa kyseisenä viikonloppuna Botniaringille HelRc:n ajoleirille ja kuulin että siellä on tavattu tuo ajajatutkinto järjestää.
Minua neuvottiin kysymään kurssin järjestämisestä Tapio Nevalalta, koska hän oli tulossa leirille.
Lähetin sitten sähköpostia Tapiolle ja hän suostui kurssin pitämään.
On varmaan sitten samantien laittanut ilmoituksen kurssin järjestämisestä SML:n sivuille.

raukkis

16.05.14 - klo:17:52 #2957 Viimeisin muokkaus: 16.05.14 - klo:18:19 käyttäjältä raukkis
Tänään kasattu, toivottavasti ei huomenna tuhottu. Edit ei taida foto näkyä? edit 2 joko nyt

Fasu

Mikä jarruissa vikana?  Levyt värjäytyy kuin jotain mömmöä olisi mukana. Sintteripalat ja viimeineset ajot sateella. Toinen kuva salamalla ja toinen ilman. Oisko kostealla pitänyt vaihtaa vakiopalat, tai onko levyt käyneet liian kuumana tjsp? Pito ei ole nyt paras mahdollinen ja kun nuo ei nyt halua ajamalla putsaantua.
VV

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Fasu - 16.05.14 - klo:18:57
Mikä jarruissa vikana?  Levyt värjäytyy kuin jotain mömmöä olisi mukana. Sintteripalat ja viimeineset ajot sateella. Toinen kuva salamalla ja toinen ilman. Oisko kostealla pitänyt vaihtaa vakiopalat, tai onko levyt käyneet liian kuumana tjsp? Pito ei ole nyt paras mahdollinen ja kun nuo ei nyt halua ajamalla putsaantua.

Tuleeko niittien alta jotain paskaa levyihin? Niittien putkauksessa käytetty jotain rasvaa nyt sitten löytää tiensä levyihin.

Voi toki olla ihan paloista irronnutta materiaaliakin. Yleensä kannattaa kevyesti pyyhkäistä hiomapaperilla levyt puhtaaksi vanhojen palojen materiaalista kun vaihtaa jarrupalojen tyyppiä. Samaa vois kokeilla nytkin, niin sais levyt ehkä puhtaiksi. Vakiopalat on usein sintteripaloja vaikkei sitä erikseen mainostetakaan.

Fasu

Vanteen ollessa irrallaan niittejä pesasin breakleanilla ja ruostetta näyttäs paremminkin tulevan jonkun niitin alta?  Pitää yrittää kevyttä hiontaa.Näillä jarruilla tulee kyllä mutkanopeudet kohdalleen.
VV

santerik

16.05.14 - klo:22:04 #2961 Viimeisin muokkaus: 16.05.14 - klo:22:52 käyttäjältä jarska
Olin tuossa duunireissussa ja paluumatkan reitin suunnittelin muuannen myynti-ilmon mukaan. Loppumatka taittuikin 1-Os nahkaa ja pikkukilkkeitä kontissa kuskaten, kiitos myyjälle jos sattuu tämän laukaisemaan.

Reissuun lähtiessä en tiennyt, että puku on paluumatkalla mukana joten eihän mulla mitään selkäpanssaria jne ollu mukana. Myyjä kuitenkin lainasi omaansa notta pystyin sovittamaan.

Nnnno! Mun oma on tämmöttii https://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/street-ajovarusteet/suojat/tryonic-feel-37-selkasuoja-valkoinen/

Toi on hyvä päällä ja suojaa luultavasti meteoriiteilta ja (huuli)herpekseltä, mutta voin kertoo että vie nahkapuvun sisältä tilaa vähä niinku paljon. No hengittämättä selviää kyllä päivän pari, joten no probs sen suhteen. Mutta kun vetäsen jalkaan biltsun suojashortsit ja ton panssarin niin pukeminen on about viittä vaille mahdotonta!!! Eikö tosta ois voinu tehä sileetä?


Tää on mun eka yks osanen nahkapuku, onko noiden pukemiseen jotain niksiä vai onko pakko pyöriä ympäri eteistä pää märkänä samalla sekalaisista ähkien, hikoillen ja kiroillen?

slowrider

16.05.14 - klo:22:14 #2962 Viimeisin muokkaus: 16.05.14 - klo:22:52 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: santerik - 16.05.14 - klo:22:04
Olin tuossa duunireissussa ja paluumatkan reitin suunnittelin muuannen myynti-ilmon mukaan. Loppumatka taittuikin 1-Os nahkaa ja pikkukilkkeitä kontissa kuskaten, kiitos myyjälle jos sattuu tämän laukaisemaan.

Reissuun lähtiessä en tiennyt, että puku on paluumatkalla mukana joten eihän mulla mitään selkäpanssaria jne ollu mukana. Myyjä kuitenkin lainasi omaansa notta pystyin sovittamaan.

Nnnno! Mun oma on tämmöttii https://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/street-ajovarusteet/suojat/tryonic-feel-37-selkasuoja-valkoinen/

Toi on hyvä päällä ja suojaa luultavasti meteoriiteilta ja (huuli)herpekseltä, mutta voin kertoo että vie nahkapuvun sisältä tilaa vähä niinku paljon. No hengittämättä selviää kyllä päivän pari, joten no probs sen suhteen. Mutta kun vetäsen jalkaan biltsun suojashortsit ja ton panssarin niin pukeminen on about viittä vaille mahdotonta!!! Eikö tosta ois voinu tehä sileetä?


Tää on mun eka yks osanen nahkapuku, onko noiden pukemiseen jotain niksiä vai onko pakko pyöriä ympäri eteistä pää märkänä samalla sekalaisista ähkien, hikoillen ja kiroillen?


Kokeileppa joskus esim. forcefieldin selkäpanssaria :)

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: santerik - 16.05.14 - klo:22:04
onko pakko pyöriä ympäri eteistä pää märkänä samalla sekalaisista ähkien, hikoillen ja kiroillen?
On. Sitten kun saa pukua auki, niin katsoo racechronosta mitä aikoja tuli ajettua ja voi jatkaa ähkimistä ja kiroilua :D

santerik

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 16.05.14 - klo:23:20
Lainaus käyttäjältä: santerik - 16.05.14 - klo:22:04
onko pakko pyöriä ympäri eteistä pää märkänä samalla sekalaisista ähkien, hikoillen ja kiroillen?
On. Sitten kun saa pukua auki, niin katsoo racechronosta mitä aikoja tuli ajettua ja voi jatkaa ähkimistä ja kiroilua :D

Mä taidan jättää päiväduunin ja rupeen kehittää semmosta yhdestä pitkästä suikaleesta koostuvaa nahkapukua missä on vetoketju molemmissa reunoissa. Sit ei muuta ko vetskarin lenkki ovenkahvaan kiinni ja terhakka 3600 asteen käännös paikallaan ja hups: olet nahkapuvussa!

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: santerik - 16.05.14 - klo:22:04
Tää on mun eka yks osanen nahkapuku, onko noiden pukemiseen jotain niksiä vai onko pakko pyöriä ympäri eteistä pää märkänä samalla sekalaisista ähkien, hikoillen ja kiroillen?

Semmosen niksin annan, jotta ei sitä vielä eteisessä kannata laittaa päälle. Ajat autolla radalle, purat rauhassa mopon kärrystä, käyt ajajakokouksessa ja laitat lämppärit päälle ilman nahkapukua. Sitten vasta kannattaa laittaa puku päälle.
Pyydä tässä vaiheessa varikkonaapuri kaveriksi. Ei se ole homoa.

Älä heti luovuta tuon puvun suhteen. Parempi tiukka ku löysä.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

santerik

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 17.05.14 - klo:09:28
Lainaus käyttäjältä: santerik - 16.05.14 - klo:22:04
Tää on mun eka yks osanen nahkapuku, onko noiden pukemiseen jotain niksiä vai onko pakko pyöriä ympäri eteistä pää märkänä samalla sekalaisista ähkien, hikoillen ja kiroillen?

Semmosen niksin annan, jotta ei sitä vielä eteisessä kannata laittaa päälle. Ajat autolla radalle, purat rauhassa mopon kärrystä, käyt ajajakokouksessa ja laitat lämppärit päälle ilman nahkapukua. Sitten vasta kannattaa laittaa puku päälle.
Pyydä tässä vaiheessa varikkonaapuri kaveriksi. Ei se ole homoa.

Älä heti luovuta tuon puvun suhteen. Parempi tiukka ku löysä.

Juu siis ei tässä luovuttamassa olla! Kyl mä tolla pystynen hyvin ajamaan kunhan pääsen puvun sisään..

Puku ei siis ole tukala päällä. Puristaa tosin takavuosien magic-mainoksen mukaan kun suorassa seisoo (höhö) mutta se kuulunee asiaan..

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: santerik - 17.05.14 - klo:09:37
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 17.05.14 - klo:09:28
Lainaus käyttäjältä: santerik - 16.05.14 - klo:22:04
Tää on mun eka yks osanen nahkapuku, onko noiden pukemiseen jotain niksiä vai onko pakko pyöriä ympäri eteistä pää märkänä samalla sekalaisista ähkien, hikoillen ja kiroillen?

Semmosen niksin annan, jotta ei sitä vielä eteisessä kannata laittaa päälle. Ajat autolla radalle, purat rauhassa mopon kärrystä, käyt ajajakokouksessa ja laitat lämppärit päälle ilman nahkapukua. Sitten vasta kannattaa laittaa puku päälle.
Pyydä tässä vaiheessa varikkonaapuri kaveriksi. Ei se ole homoa.

Älä heti luovuta tuon puvun suhteen. Parempi tiukka ku löysä.

Juu siis ei tässä luovuttamassa olla! Kyl mä tolla pystynen hyvin ajamaan kunhan pääsen puvun sisään..

Puku ei siis ole tukala päällä. Puristaa tosin takavuosien magic-mainoksen mukaan kun suorassa seisoo (höhö) mutta se kuulunee asiaan..

Puristus sopivassa kohdassa pitää ajoasennon parempana ;)

Kyllähän noi puvut paljon löystyy käytössä kun se uutuuden jäykkyys häviää. Tai puku venyy itselle sopivaksi. Esim. sama 52 koon puku ollut käytössä 72kg painoisena ja 86kg painoisena. Uutena oli sen verran tiukka 72kg painoisena ettei rintapanssari mennyt pukuun. Kesällä kun paino pari vuotta myöhemmin käväisi huipussaan ja sieltä tultiin takas 76kg lukemiin, niin ei muuten enää puku purista vaikka olis rintapanssarikin paikallaan :)

Mikko K.

Tänään oli vimonen treeni ennen kisoja. Kiitokset juicelle renkaasta, pääs treeni jatkumaan ja kai sillä vielä yhen sprintin ajaa pahimmassa hädässä. Malttia oli olla vouhottamatta, mopo oli kauhia vatkain alkuun, onneksi sen sai wehnän vinkeillä vähän rauhoittumaan. 
Kello näytti taas mitä sattuu, mutta jotain 12 pintaan sitä kai mentiin yhdellä nopeammalla nykäsyllä. Tosta kun saa iskarin huoltoon ja jarruja etiäpäin, niin pari sekkaa pois kellosta ei pitäs olla kovin kaukana. Ja tietenkin kisatilanteen, ei ilman jänistä ole kiire mihinkään :)

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal