Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 21.06.14 - klo:16:47
Lauantaina aika-ajoon sain ajettua tosiaan sen 4 kierrosta ja sitte ei mennykkää enää katsomosuoralla nelosta pesään... Kas kummaa, vaihekeppi katkee, en tiedä onko tämäkään mahdollista, mutta meikäläisen kohdalla on näköjään kaikki. Varikolla pyörä nopeesti nippuun ja kuntoon, että pääsis ees sprintin ajamaan. Tutustumiskierros ja lämmittely kierros, pyörä toimi ihan komeesti, ei mitään onkelmia. Sitten se surullisen kuuluisa startti: Ykkösellä lähtö eikä kakkonen mene sisään. Saatto sielä kypärän sisällä aika monta turhautunutta kirosanaa tulla. Katselin kisan kolmosmutkan laidalta sitten loppuun asti, mitäpä tuonne itellä mitää halujakaan ois ollu?

Taas, pääsin varikolle takas ja rupesin katselemaan mitä pyörässä on vikana, niin se pultti, mikä on vaiheakselin ympärillä oli katkennut ja tämän seurauksena se pääs pyörimään "tyhjää" siinä akselin ympärillä, eikä tämän takia menny vaihteet silmään. Meni taas se 10min korjata moiset lastentaudit. Saatto meikäläistä ihan pikkusen turhauttaa, saatoin myös manata tulevaa aika paljon...
Sähän olet päässyt nauttimaan MOTORSPORTISTA ihan koko rahalla. :)

Oma kokemus aiheesta (enkä valehtele kun väitän että oli tippa linssissä vitutuksesta...):
https://www.youtube.com/watch?v=6o1y2rk1rZc
Jarrut paskana, paha hidastaa.

eri-ernesti


Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.06.14 - klo:17:52
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 21.06.14 - klo:16:47
Lauantaina aika-ajoon sain ajettua tosiaan sen 4 kierrosta ja sitte ei mennykkää enää katsomosuoralla nelosta pesään... Kas kummaa, vaihekeppi katkee, en tiedä onko tämäkään mahdollista, mutta meikäläisen kohdalla on näköjään kaikki. Varikolla pyörä nopeesti nippuun ja kuntoon, että pääsis ees sprintin ajamaan. Tutustumiskierros ja lämmittely kierros, pyörä toimi ihan komeesti, ei mitään onkelmia. Sitten se surullisen kuuluisa startti: Ykkösellä lähtö eikä kakkonen mene sisään. Saatto sielä kypärän sisällä aika monta turhautunutta kirosanaa tulla. Katselin kisan kolmosmutkan laidalta sitten loppuun asti, mitäpä tuonne itellä mitää halujakaan ois ollu?

Taas, pääsin varikolle takas ja rupesin katselemaan mitä pyörässä on vikana, niin se pultti, mikä on vaiheakselin ympärillä oli katkennut ja tämän seurauksena se pääs pyörimään "tyhjää" siinä akselin ympärillä, eikä tämän takia menny vaihteet silmään. Meni taas se 10min korjata moiset lastentaudit. Saatto meikäläistä ihan pikkusen turhauttaa, saatoin myös manata tulevaa aika paljon...
Sähän olet päässyt nauttimaan MOTORSPORTISTA ihan koko rahalla. :)

Oma kokemus aiheesta (enkä valehtele kun väitän että oli tippa linssissä vitutuksesta...):
https://www.youtube.com/watch?v=6o1y2rk1rZc

Murmela vois kans kertoo omista ajamisistaan. Mikä tökkii ja miksi?

murmela

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 21.06.14 - klo:17:57
Murmela vois kans kertoo omista ajamisistaan. Mikä tökkii ja miksi?
Mulla ei oo koskaan (ratailua 2007 alkaen) ollu mikään hyvä fyysinen kunto, enkä ole koskaan talvisin treenannut mitenkään erityisesti, kerran viikossa höntsäsäbää, ja siinä koko talven rreenit.
Ajamisessa olen panostanut ajotekniikan parantamiseen ja olen aina pystynyt ajamaan omaa täyttä vauhtia, mikä on noin sekunnin heikompi kuin oma ennätysvauhti, noin tunnin putkeen.

Fyysisen kunnon olemattomuus oli yllätys tänä keväänä. Bonuksena oikean jalan polven "taipumattomuus", joka johtui siitä että ko jalan takareidestä on otettu se jänteenpätkä joka nykyisin majailee oikeen solarin ja lapaluun korppilisäkkeen välissä. Paskaakin paskempi kunto johtuu siitä että elo-joulukuu pidin aivan täydellisen tauon mistään fyysisestä liikunnasta/ treenistä, koska tuo jänteenpätkän juurtuminen kestää hetkisen ja en halunnut vaarantaa sitä mitenkään.

Oikeeseen olkapäähän iski heti leikkauksen jälkeen adhesiivinen kapsuliitti, josta kärsin kaksi kuukautta, luullen kivun johtuvan leikkauksesta, ennen kuin lekuri magneettikuvautti ja diagnosoi sen. Koko sen kaks kuukautta käsi oli käytännössä täysin käyttökelvoton. Sit sain siihen ultraääniohjauksessa piikin kortisonia, joka vähensi kivun siedettäväksi ilman jatkuvaa voimakasta lääkitystä.

Ko taudissa on se "kiva" puoli että se on autoimmuunitauti, ja sille tyypillistä on se että toinen olkapää tekee ihan samat ihan vaan "sympatiasta" sitä toista olkapäätä kohtaan. Joten varsinainen leikkauksen jälkeinen käden/käsien kuntoutus on ollut hyvin hidasta, ja edelleen kesken. Itse leikkauksesta ei ole ollut sen suurempia ongelmia kuin ett se onnistu 50-60, eli toi viritelty jännesidos jäi liian löysäks ja solari ei juurikaan pysy sillä tontilla mihin se on tarkoitettu. Joten edelleenkin ko käsi kipeytyy jos esim seisoo pitkään, tai nojaa pöytään, tai makaa sillä kyljellä, jne.

Mutta mutta, johtuen tuosta kaikesta, fyysinen kuntoni tänä keväänä oli yllätys mulle itselle. Luulin, koska aina aikaisemmin ns paska kunto on riittänyt, että tänä keväänä tillanne ei olisi ollut sen kummempi. Mutta kunto olikin vielä abaut puolet heikompi kuin mitä normaalisti keväisin.
Tuo puolet normaalia heikompi kunto aiheutti sen, että en ole pystynyt ajamaan edes omalla mukavuusalueella, vaan alle sen. Ja siitä syystä vauhti tänä keväänä on ollut huomattavasti alle oman normaalin vauhdin. Motoparkissa kaks viikkoo sitten, tuli ensimmäistä kertaa samanlainen olo, kuin normaalisti on kevään ensimmäisenä ratapäivänä.

Ei kyl tää tästä, tavotteet on edellen "korkeella", ja Pärnun keikan jälkeen saa varmuuskertoimetkin taas ripustaa naulaan, ja sit näkee ett onks näistä käsistä mihinkään tänä vuonna. :-\


Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.06.14 - klo:21:11
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.06.14 - klo:20:53
Lainaus käyttäjältä: app - 21.06.14 - klo:20:39
Mulla on tuossa pihalla ebayn halpiskone, ja sillä koiti juise vaihtaa takasen nyt syksyllä. Täys paska ja rimpula, satavarma juttu. Malli pitäis ottaa siitä jämäkästä itse rakennetusta, mikä pohjosen kavereilla on.
Myy mulle halvalla! Ellei jopa lähes ilmaiseksi?

kyllä se on varattu jo aihioksi, josta tehdään tiimille se kunnollinen minkä kuvia tässä kyselty  :)

Älä ny ees yritä tehä siitä kunnollista. Aattele ny esim app:tä? Lähtisiksä siit rimpulasta tekemään kunnon räärää-kuskia?? Vai alottaisiksä ns tyhjältä pöydätä kunnon pohjalta? :o
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

21.06.14 - klo:22:22 #3169 Viimeisin muokkaus: 22.06.14 - klo:11:18 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.06.14 - klo:21:42
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.06.14 - klo:21:11
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.06.14 - klo:20:53
Lainaus käyttäjältä: app - 21.06.14 - klo:20:39
Mulla on tuossa pihalla ebayn halpiskone, ja sillä koiti juise vaihtaa takasen nyt syksyllä. Täys paska ja rimpula, satavarma juttu. Malli pitäis ottaa siitä jämäkästä itse rakennetusta, mikä pohjosen kavereilla on.
Myy mulle halvalla! Ellei jopa lähes ilmaiseksi?

kyllä se on varattu jo aihioksi, josta tehdään tiimille se kunnollinen minkä kuvia tässä kyselty  :)

Älä ny ees yritä tehä siitä kunnollista. Aattele ny esim app:tä? Lähtisiksä siit rimpulasta tekemään kunnon räärää-kuskia?? Vai alottaisiksä ns tyhjältä pöydätä kunnon pohjalta? :o

Nii en tiiä. Minusta se tän hetken kunto on se joka ratkaisee ja kisoissa ne sijoitukset pistetään riviin tasa-arvoisesti nopeuden mukaan. App esim on ajanut ponderille tänä kesänä  kemorassa 1:13.963. Mites sulla? Kyllä minäkin tiedän missä ajo kusee, mutta toteutuksen kanssa tekemistä. Lopputulos se mikä ratkaisee

TommoKe

22.06.14 - klo:01:32 #3170 Viimeisin muokkaus: 22.06.14 - klo:01:38 käyttäjältä TommoKe
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.06.14 - klo:21:42
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.06.14 - klo:21:11
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.06.14 - klo:20:53
Lainaus käyttäjältä: app - 21.06.14 - klo:20:39
Mulla on tuossa pihalla ebayn halpiskone, ja sillä koiti juise vaihtaa takasen nyt syksyllä. Täys paska ja rimpula, satavarma juttu. Malli pitäis ottaa siitä jämäkästä itse rakennetusta, mikä pohjosen kavereilla on.
Myy mulle halvalla! Ellei jopa lähes ilmaiseksi?

kyllä se on varattu jo aihioksi, josta tehdään tiimille se kunnollinen minkä kuvia tässä kyselty  :)

Älä ny ees yritä tehä siitä kunnollista. Aattele ny esim app:tä? Lähtisiksä siit rimpulasta tekemään kunnon räärää-kuskia?? Vai alottaisiksä ns tyhjältä pöydätä kunnon pohjalta? :o

Ei liity rengaskoneeseen, mutta... App:n kunto ja sitkeys on jotain mitä ei helposti ymmärretä! Vetäkää eka ite spartathlon VIISI kertaa hyväksytysti läpi ja sit jatketaan keskustelua. Jookos? Ihan oikeesti, tämän foorumin jäsenistä, vallankin itseni mukaan lukien, en usko että äkkiä kovempaa settiä kestävyyslajiin löytyy kovin helpolla. Vai onko jollain parempaa tietoa?
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 21.06.14 - klo:16:47Kas kummaa, vaihekeppi katkee, en tiedä onko tämäkään mahdollista, mutta meikäläisen kohdalla on näköjään kaikki.

Itte tuossa keltaisessa nahkapuvussa ihmettelin täydessä lähtöruudukossa eturivissä uniballin pettämistä 2010 Alastarossa. Kuten joskus aiemminkin kirjoitettu, sittemmin nämä liitokset on tullut langoilla varmistettua.

Kun vuosipäiväkin on lähellä niin edesmenneen kaverin videoista:
https://www.youtube.com/watch?v=MeV7XLkVBvU

paaton

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.06.14 - klo:19:12
Tarttis saada kuva HYVÄSTÄ koneesta :) Noi ebayn rimpulat ei oikein vakuuta rakenteen puolesta. Olen parilla tuollaisella halppiskoneella vaihtanut ja rehellisesti raudoilla vaihtaa puolet nopeammin ja kätevämmin

Minä en ole kanssa ihan vielä sisäistänyt tätä rengaskoneen tarvetta, alle varttiin sen takasen vaihtaa alta-alle raudoillakin. Noita halppis koneita olen kyllä nähnyt. Ensin niitä isoja koneita viritellään pakun kontista kiinni mitä ihmeellisimpiin paikkoihin ja lopuksi koneen ympärillä on 3 miestä ja hevonen pitämässä laitetta kiinni, kun yksi vääntää kammesta väärään suuntaan :)

Se pelkkä vanteelta painava malli pisaa ainakin minulle.

santerik

Paaton:
Tulipahan tässä mieleen notta olikohan jarrutopicissa kun kerroit hinkanneesi tommottiilla 929rr:llä satakunta tonnia niin löysitkö pyörästä mitään normaalia heikompaa kohtaa johon kannattaisi etupainotteisesti tarrata vai lahoaako vanhuuttaan/kulumistaan sieltätäältä siinä missä kaikki muutkin?

paaton

Lainaus käyttäjältä: santerik - 22.06.14 - klo:09:56
Paaton:
Tulipahan tässä mieleen notta olikohan jarrutopicissa kun kerroit hinkanneesi tommottiilla 929rr:llä satakunta tonnia niin löysitkö pyörästä mitään normaalia heikompaa kohtaa johon kannattaisi etupainotteisesti tarrata vai lahoaako vanhuuttaan/kulumistaan sieltätäältä siinä missä kaikki muutkin?

Jos radalla ajaa, niin ohjauslaakeri on heikko. Se kannattaa tarkistaa ja vaihtaa aika tiheään. Mulla noita taisi mennä kolme. Niin ja se tankin kiinnikkeisiin tuleva ohjausiskari on todella huono keksintö, ne 6mm korvakkeet murtuivat minulta rikki. 

Muutenhan tuo on laiska ja kauhean kestävä. Ei siitä mikään mennyt tekniikan puolelta mikään rikki. Moottorille ei tehty mitään koko aikana, edes venttiilejä ei tarvinnut säätää.

santerik

Lainaus käyttäjältä: paaton - 22.06.14 - klo:10:14
Lainaus käyttäjältä: santerik - 22.06.14 - klo:09:56
Paaton:
Tulipahan tässä mieleen notta olikohan jarrutopicissa kun kerroit hinkanneesi tommottiilla 929rr:llä satakunta tonnia niin löysitkö pyörästä mitään normaalia heikompaa kohtaa johon kannattaisi etupainotteisesti tarrata vai lahoaako vanhuuttaan/kulumistaan sieltätäältä siinä missä kaikki muutkin?

Jos radalla ajaa, niin ohjauslaakeri on heikko. Se kannattaa tarkistaa ja vaihtaa aika tiheään. Mulla noita taisi mennä kolme. Niin ja se tankin kiinnikkeisiin tuleva ohjausiskari on todella huono keksintö, ne 6mm korvakkeet murtuivat minulta rikki.

Muutenhan tuo on laiska ja kauhean kestävä. Ei siitä mikään mennyt tekniikan puolelta mikään rikki. Moottorille ei tehty mitään koko aikana, edes venttiilejä ei tarvinnut säätää.

Jeh! Tattis näistä!


Pitää muistaa koittaa olla hereillä tuon ohjainlaakerin kanssa. Ittellä iskari on (ilmeisesti onneksi) semmottii mittarin alle tuleva.


Mä oon onneksi sen verran verkkainen kaveri et toi pyörän laiskuus ei (toistaiseksi) jaksa häiritä.

app

Oisko se vihree kuitenkin nätimpi kun valkoinen?

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 22.06.14 - klo:23:09
Oisko se vihree kuitenkin nätimpi kun valkoinen?

Onks tää nyt sellainen matkalehmä?

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 22.06.14 - klo:23:26
Lainaus käyttäjältä: app - 22.06.14 - klo:23:09
Oisko se vihree kuitenkin nätimpi kun valkoinen?

Onks tää nyt sellainen matkalehmä?

ZX10R? Huonosti tunnen näitä kyykkyjä.

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 22.06.14 - klo:23:09
Oisko se vihree kuitenkin nätimpi kun valkoinen?

Nämä lehmät ne vaan menee kovaa tuolla SBK:n puolella ja tais mennä samaan syssyyn evö- luokkakin. innocent_1

Powered by EzPortal