Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.07.14 - klo:17:40Nopeita vinkkejä mitä kantsis tehdä? Sc2 1.75 lämminpaineet 30c botnia. Tuntu pomppivan jossain välissä, lisäsin comp mutta ei vaikutusta.
Mikä jousi sulla on takana?
Paljonko esijännitystä?
Paljonko painauma?
Vakiovaimennin?

Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

23.07.14 - klo:23:32 #3361 Viimeisin muokkaus: 23.07.14 - klo:23:34 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 23.07.14 - klo:19:08
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.07.14 - klo:17:40Nopeita vinkkejä mitä kantsis tehdä? Sc2 1.75 lämminpaineet 30c botnia. Tuntu pomppivan jossain välissä, lisäsin comp mutta ei vaikutusta.
Ei se compin lisäys sitä pomppimista ainakaan vähennä.. Yleensä compin ja riparin vähentäminen pienentää takanakin rasitusta.
Jahas, näinkö päin se ny meni...
Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.07.14 - klo:21:28
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.07.14 - klo:17:40Nopeita vinkkejä mitä kantsis tehdä? Sc2 1.75 lämminpaineet 30c botnia. Tuntu pomppivan jossain välissä, lisäsin comp mutta ei vaikutusta.
Mikä jousi sulla on takana? Paljonko esijännitystä? Paljonko painauma? Vakiovaimennin?
Ei mitään hajua yhteenkään noista, kallio racing tehny vakiokamoista tuon koko kioskin alustan mun painoiselle edelliselle omistajalle ja en tiedä mitä se on syönyt. Alkoi pärnussa tämä ja välillä tuntu että sai rebarin naksuttelulla hallintaan, sitten alkoi uusiksi ja lisäsäädöt toivat vaan lisää murheita. Ennen jos paineet olivat oikeat niin ei ollut mitään ongelmaa. Tänäänkin oli jo ihan jees, mutta aikojen kiristyessä ja lämmön lisääntyessä ei kyllä paineiden kanssa pelaaminen enää tuntunut auttavan, sama oli pärnussa.

Sitten nyt kun tuntuu että naksuttelut ovat menneet semmoiseen suuntaan että mopossa on nyt jotain vakautta ja toinen kumi alkoi toimia paremmin, tuntuu että tää vehje vois kääntyä paremmin. Kaveri edessä painaa vaan lisää vauhtia ja sen mopo kääntyy selkeesti paremmin. Ite kanttaan korva-maassa ja polvi raahaa tonttiin vaikka on katteessa kiinni ja mulla vaan puskee ulos kaasulla ajettavissa mutkissa. Hitaissa mutkissa mihin painetaan jarrulla, ei oo mitään ongelmaa, menee ihan törkeästi paremmin. Pitäiskö nyt tuolle keulalle tehdä jotain?

Koitan mitata huomenna painaumat...

Nyt menee jo alusta-aiheiseksi keskustelu, modet voisi siirtää...

app

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.07.14 - klo:20:25Laitoin lelurenkaan superbike pro ja se kuluu ku vauvaperse niinku sc2 edessä. 1.47 sain sc2 ja tällä vaikee päästä alle 1.49 alle kun pito on selkeästi köykäsempi. Mut ei kulu eikä etenkään revi. Tää kai on tyyliin tosihard jos nyt edes seosrenkaaksi voi sanoa. En uskaltanut enää ajaa sc2 jos se vielä selviäisi kemoraan. Ehkä se pienempi paine olis vielä pitänyt testata...
Paineen lisäyksellä saadaan kestoa lisää pidon kustannuksella, sano w.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.07.14 - klo:23:32
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 23.07.14 - klo:19:08
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.07.14 - klo:17:40Nopeita vinkkejä mitä kantsis tehdä? Sc2 1.75 lämminpaineet 30c botnia. Tuntu pomppivan jossain välissä, lisäsin comp mutta ei vaikutusta.
Ei se compin lisäys sitä pomppimista ainakaan vähennä.. Yleensä compin ja riparin vähentäminen pienentää takanakin rasitusta.
Jahas, näinkö päin se ny meni...
Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.07.14 - klo:21:28
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.07.14 - klo:17:40Nopeita vinkkejä mitä kantsis tehdä? Sc2 1.75 lämminpaineet 30c botnia. Tuntu pomppivan jossain välissä, lisäsin comp mutta ei vaikutusta.
Mikä jousi sulla on takana? Paljonko esijännitystä? Paljonko painauma? Vakiovaimennin?
Ei mitään hajua yhteenkään noista, kallio racing tehny vakiokamoista tuon koko kioskin alustan mun painoiselle edelliselle omistajalle ja en tiedä mitä se on syönyt. Alkoi pärnussa tämä ja välillä tuntu että sai rebarin naksuttelulla hallintaan, sitten alkoi uusiksi ja lisäsäädöt toivat vaan lisää murheita. Ennen jos paineet olivat oikeat niin ei ollut mitään ongelmaa. Tänäänkin oli jo ihan jees, mutta aikojen kiristyessä ja lämmön lisääntyessä ei kyllä paineiden kanssa pelaaminen enää tuntunut auttavan, sama oli pärnussa.

Sitten nyt kun tuntuu että naksuttelut ovat menneet semmoiseen suuntaan että mopossa on nyt jotain vakautta ja toinen kumi alkoi toimia paremmin, tuntuu että tää vehje vois kääntyä paremmin. Kaveri edessä painaa vaan lisää vauhtia ja sen mopo kääntyy selkeesti paremmin. Ite kanttaan korva-maassa ja polvi raahaa tonttiin vaikka on katteessa kiinni ja mulla vaan puskee ulos kaasulla ajettavissa mutkissa. Hitaissa mutkissa mihin painetaan jarrulla, ei oo mitään ongelmaa, menee ihan törkeästi paremmin. Pitäiskö nyt tuolle keulalle tehdä jotain?

Koitan mitata huomenna painaumat...

Nyt menee jo alusta-aiheiseksi keskustelu, modet voisi siirtää...

Itellä oli aikamoinen takarenkaan rouhimis ongelma joka korjaantui kun kokeilin kuinka pehmeällä pyörällä pystyy ajamaan. Lisäksi pehmeä alusta paransi luottoa pyörään kun tuntee mitä Se tekee kurveissa. Pitoakin tuli perkeleesti lisää.

wbaum

Mun kokemukset paineen kanssa pelailusta on että repii jos ei oo sopivassa ikkunassa. Kokemus tietty lähinnä oma mopo ja pirelli. Tietty Mr. Weellä on eri luokan kalusto, säädöt ja kumitkin niin ikkuna on isompi ja voidaan kikkailla enemmän pito-kesto suhteen kanssa. Näin ainakin itse mietin.

wbaum



Lainaus käyttäjältä: tamik87....
Itellä oli aikamoinen takarenkaan rouhimis ongelma joka korjaantui kun kokeilin kuinka pehmeällä pyörällä pystyy ajamaan. Lisäksi pehmeä alusta paransi luottoa pyörään kun tuntee mitä Se tekee kurveissa. Pitoakin tuli perkeleesti lisää.
Hmm. Siis ajatko erityisen pehmeellä säädöillä nyt vai?

murmela

24.07.14 - klo:00:34 #3366 Viimeisin muokkaus: 24.07.14 - klo:00:36 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.07.14 - klo:23:32
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 23.07.14 - klo:19:08
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.07.14 - klo:17:40Nopeita vinkkejä mitä kantsis tehdä? Sc2 1.75 lämminpaineet 30c botnia. Tuntu pomppivan jossain välissä, lisäsin comp mutta ei vaikutusta.
Ei se compin lisäys sitä pomppimista ainakaan vähennä.. Yleensä compin ja riparin vähentäminen pienentää takanakin rasitusta.
Jahas, näinkö päin se ny meni...
Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.07.14 - klo:21:28
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.07.14 - klo:17:40Nopeita vinkkejä mitä kantsis tehdä? Sc2 1.75 lämminpaineet 30c botnia. Tuntu pomppivan jossain välissä, lisäsin comp mutta ei vaikutusta.
Mikä jousi sulla on takana? Paljonko esijännitystä? Paljonko painauma? Vakiovaimennin?
Ei mitään hajua yhteenkään noista, kallio racing tehny vakiokamoista tuon koko kioskin alustan mun painoiselle edelliselle omistajalle ja en tiedä mitä se on syönyt. Alkoi pärnussa tämä ja välillä tuntu että sai rebarin naksuttelulla hallintaan, sitten alkoi uusiksi ja lisäsäädöt toivat vaan lisää murheita. Ennen jos paineet olivat oikeat niin ei ollut mitään ongelmaa. Tänäänkin oli jo ihan jees, mutta aikojen kiristyessä ja lämmön lisääntyessä ei kyllä paineiden kanssa pelaaminen enää tuntunut auttavan, sama oli pärnussa. Sitten nyt kun tuntuu että naksuttelut ovat menneet semmoiseen suuntaan että mopossa on nyt jotain vakautta ja toinen kumi alkoi toimia paremmin, tuntuu että tää vehje vois kääntyä paremmin. Kaveri edessä painaa vaan lisää vauhtia ja sen mopo kääntyy selkeesti paremmin. Ite kanttaan korva-maassa ja polvi raahaa tonttiin vaikka on katteessa kiinni ja mulla vaan puskee ulos kaasulla ajettavissa mutkissa. Hitaissa mutkissa mihin painetaan jarrulla, ei oo mitään ongelmaa, menee ihan törkeästi paremmin. Pitäiskö nyt tuolle keulalle tehdä jotain? Koitan mitata huomenna painaumat... Nyt menee jo alusta-aiheiseksi keskustelu, modet voisi siirtää...
Pärnu/botnia->hyvä pito->enemmän rasitusta renkaalle->alustan ongelmat nousee esiin
Vauhti nousee->enemmän rasitusta renkaalle->alustan ongelmat nousee esiin
Ilman/radan lämpötila nousee->enemmän rasitusta renkaalle->alustan ongelmat nousee esiin
Jäykkä takajousi->enemmän rasitusta renkaalle->alustan ongelmat nousee esiin
"Liikaa" menovaimennusta->enemmän rasitusta renkaalle->alustan ongelmat nousee esiin
Liikaa tai liian vähän riparia->enemmän rasitusta renkaalle->alustan ongelmat nousee esiin

"Säädä mopo sopivaksi, sen jälkeen löysää kaikkia säätöjä", toimii.
Mitä huonompi kuski, sitä vakaammaks se mopon säätää, ja sitä enemmän renkaat kärsii.

Jos sulla ei oo mitn hajuu siit mimmonen ja miten säädetty takapää sun mopossa on, niin siit on tosi mukava lähtee arpomaan yhtään mitään. Ja joo, paineiden kanssa pelailu riittää vaan tiettyyn, aika matalaan, rajaan asti.

Jos pelkästään kuvan perusteella pitäis jotain arpoo, niin väärä jousi/ väärä painauma. Mut sen ongelman sais tod näk piiloon tossa tapauksessa (botnia +30) sc1sellä tai sc0llalla. Ja ongelma tulis esiin uudestaan vauhdin taas lisääntyessä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 24.07.14 - klo:00:30


Lainaus käyttäjältä: tamik87....
Itellä oli aikamoinen takarenkaan rouhimis ongelma joka korjaantui kun kokeilin kuinka pehmeällä pyörällä pystyy ajamaan. Lisäksi pehmeä alusta paransi luottoa pyörään kun tuntee mitä Se tekee kurveissa. Pitoakin tuli perkeleesti lisää.
Hmm. Siis ajatko erityisen pehmeellä säädöillä nyt vai?

Joo. Vähän kesti aikaa totutella koska on vähän kuin eri pyörällä ajaisi. Lisäksi kaiken pyörän päällä liikkumisen pitää olla harkittua koska muuten vatkaa. Mutta takarengas kuluu kuin vauvan pylly!

app

24.07.14 - klo:01:07 #3368 Viimeisin muokkaus: 24.07.14 - klo:06:51 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 24.07.14 - klo:00:23Itellä oli aikamoinen takarenkaan rouhimis ongelma joka korjaantui kun kokeilin kuinka pehmeällä pyörällä pystyy ajamaan. Lisäksi pehmeä alusta paransi luottoa pyörään kun tuntee mitä Se tekee kurveissa. Pitoakin tuli perkeleesti lisää.

Kyllä se näin menee. Meillä oli ainoo vaihtoehto pehmentää perää tappiin asti, ja saatiin repimiset loppumaan botnialla. Avauspitoo saatiin kovemmilla seoksilla rutosti lisää.

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 24.07.14 - klo:01:07Avauspitoo saatiin kovemmilla seoksilla rutosti lisää.

No nyt mulla meni ajatukset täysin uusiksi, jotta ei se liimakumilla enkka enää irtookkaan vaan pitää olla koppurakumi?

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 24.07.14 - klo:09:38
Lainaus käyttäjältä: app - 24.07.14 - klo:01:07Avauspitoo saatiin kovemmilla seoksilla rutosti lisää.

No nyt mulla meni ajatukset täysin uusiksi, jotta ei se liimakumilla enkka enää irtookkaan vaan pitää olla koppurakumi?


9854 oli niin pitävä ettei lipsahtanu kertaakaan, kun ajoin puolen sekan päähän enkastani.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 24.07.14 - klo:09:38
No nyt mulla meni ajatukset täysin uusiksi, jotta ei se liimakumilla enkka enää irtookkaan vaan pitää olla koppurakumi?
Botnialla on toistaseks niin paljo pitoo lähes millä tahansa renkaalla, ettei harrastaja tarvi siel liimakumii.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 24.07.14 - klo:00:41
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 24.07.14 - klo:00:30


Lainaus käyttäjältä: tamik87....
Itellä oli aikamoinen takarenkaan rouhimis ongelma joka korjaantui kun kokeilin kuinka pehmeällä pyörällä pystyy ajamaan. Lisäksi pehmeä alusta paransi luottoa pyörään kun tuntee mitä Se tekee kurveissa. Pitoakin tuli perkeleesti lisää.
Hmm. Siis ajatko erityisen pehmeellä säädöillä nyt vai?

Joo. Vähän kesti aikaa totutella koska on vähän kuin eri pyörällä ajaisi. Lisäksi kaiken pyörän päällä liikkumisen pitää olla harkittua koska muuten vatkaa. Mutta takarengas kuluu kuin vauvan pylly!
Tämä saattoi olla ratkaisu nyt, löysäsin reippaasti. No pyörä elää, mut aloin tottua siihen muutaman kierroksen jälkeen. Näyttää nyt ainakin power cup tosi hyvältä. Jatketaan testiä.

murmela

Tuolta näytti ensimmäisen setin sekoilut ahvenistolla 5 vuoden tauon jälkeen.

https://www.youtube.com/watch?v=qH6-NOxM3GU
Jarrut paskana, paha hidastaa.

eri-ernesti

Kyllä taas hommat vastustaa. Näillä näkymin jää alastaronki kisa väliin.
Pukkaa voortiin suutinremppaa, 400e / kpl ja kaikki pitäs vaihtaa. Taitaa olla tältä kesää kausi taputeltu, johan tässä tuliki jo varmaan 10 ratapäivää.

Powered by EzPortal