Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

app

Mä joudun ajaan keskinopeessa, kun toi lellivauva vetelee nopeessa. Mä en ala

slowrider

Lainaus käyttäjältä: app - 26.07.14 - klo:20:39
Mä joudun ajaan keskinopeessa, kun toi lellivauva vetelee nopeessa. Mä en ala
nopeampi ajaa nopeassa ja hitaampi keskiryhmässä. Sehän nyt selvä ;-)

Bobo

26.07.14 - klo:21:10 #3392 Viimeisin muokkaus: 26.07.14 - klo:21:16 käyttäjältä Bobo
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 26.07.14 - klo:20:59
Lainaus käyttäjältä: app - 26.07.14 - klo:20:39
Mä joudun ajaan keskinopeessa, kun toi lellivauva vetelee nopeessa. Mä en ala
nopeampi ajaa nopeassa ja hitaampi keskiryhmässä. Sehän nyt selvä ;-)

Ei kannata liikaa härnätä, vanhasta dieselistä voi yllättäen löytyä vääntöä kääntää tilanne toisin päin... :P

Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

app

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 26.07.14 - klo:21:10
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 26.07.14 - klo:20:59
Lainaus käyttäjältä: app - 26.07.14 - klo:20:39
Mä joudun ajaan keskinopeessa, kun toi lellivauva vetelee nopeessa. Mä en ala
nopeampi ajaa nopeassa ja hitaampi keskiryhmässä. Sehän nyt selvä ;-)

Ei kannata liikaa härnätä, vanhasta dieselistä voi yllättäen löytyä vääntöä kääntää tilanne toisin päin... :P



Huomenna saatan ottaa oikeankin käden mukaan. Nyt olen vaan vedelly vakionopeussäätimellä touringia. Vaan en tiijä viittinkö. Antaa ny poijjaan tuntee hetken ittensä isoks.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: app - 26.07.14 - klo:21:21
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 26.07.14 - klo:21:10
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 26.07.14 - klo:20:59
Lainaus käyttäjältä: app - 26.07.14 - klo:20:39
Mä joudun ajaan keskinopeessa, kun toi lellivauva vetelee nopeessa. Mä en ala
nopeampi ajaa nopeassa ja hitaampi keskiryhmässä. Sehän nyt selvä ;-)

Ei kannata liikaa härnätä, vanhasta dieselistä voi yllättäen löytyä vääntöä kääntää tilanne toisin päin... :P



Huomenna saatan ottaa oikeankin käden mukaan. Nyt olen vaan vedelly vakionopeussäätimellä touringia. Vaan en tiijä viittinkö. Antaa ny poijjaan tuntee hetken ittensä isoks.


Ajelin pari kierrosta sun perässä. Sitten ihmettelin, kun luovutit ajamisen ennen palmasia olevalla suoralla. Varmaan vasen kätesi puutui? :)

jarska

Nyt on uusi zyyläri paikoillaan.
Juicea lainaten, hanaa!!

m1kk0

Alastarolla eilen... eka setti... kaks kierrosta... katon kautta ympäri ja kotiin... Riipaisin kyllä hyvät kännit :)

app

27.07.14 - klo:19:01 #3397 Viimeisin muokkaus: 28.07.14 - klo:10:51 käyttäjältä app
Känny laitto tyhjän viestin.

Saattoi olla se kierros kun jarrussa menikin välivapaalle, ja kuulosti kuin ois kone sammunut. Väistin sinne mutkan ulkoreunaan, enkä jäänyt ajolinjalle tekemään koneremonttia :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 27.07.14 - klo:13:19Alastarolla eilen... eka setti... kaks kierrosta... katon kautta ympäri ja kotiin... Riipaisin kyllä hyvät kännit :)
Missä? Miten?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Sippe

Lainaus käyttäjältä: Grass - 27.07.14 - klo:19:37Kuomat. Antakaahan vinkkiä. Aamupäivän Alastaron ajelun jälkeen Supercorsa SP näyttää tältä. Aikaisemmin on kulunut todella nätisti mutta helteet ja ehkä hieman kasvanut vauhti on pintauttanut ongelman joko paineissa (lämmin 2.4) tai alustassa (painuma 30mm).
Minulla 2.0-2.1 lämminpaine takana 2012 paiston renkaassa. Nätisti kului tänään mutta tuntuu että pienetkin asiat saa pinnan täyteen räkäpalloja. Perjantaina kävin ajamassa pari settiä ja pudotin perää aavistuksen kun tuntui taittuvan kanttareille, rumaksi meni, tänään nostin samaan missä oli ja kului siististi. En muutakaan tekijää keksi kun paineet ja ilman lämpökin oli käytännössä samat. Onhan tuo sinunkin rengas nätisti kulunut niitä outoja koloja lukuunottamatta, aivan kuin pomppisi avauksissa tai sitten vain niin rajut avaukset?

m1kk0

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.07.14 - klo:20:53
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 27.07.14 - klo:13:19Alastarolla eilen... eka setti... kaks kierrosta... katon kautta ympäri ja kotiin... Riipaisin kyllä hyvät kännit :)
Missä? Miten?

Vasuri ennen kahvilan mutkaa. Luisui alta ja otti sitten pompun kun pääsi hiekalle :D No onneksi ei itselle mitää käyny. Luulen kyllä perkule, että koneen sivukoppa otti maahan kiinni ja sen myötä meno jatkui tangentin suuntaan. Vasemman puolen koppa tulee niin ulos, että näin saattaa käydä. Oon lueskellu mallikohtaista foorumia ja siellä on ainakin pari saksalaista ketä on kaatunu juurikin tästä syystä. Kopan alareunassa näkyy jälki maakosketuksesta ja tietysti sitten vielä erisuuntaista naarmua liukumisesta :D Ei tätä mallia oo vissiin radoille tarkoitettu  confused_thinking   Taidanpa pistää tämän nippuun ja myyntiin ja katsella jotain muuta laitetta tähän touhuun...

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 27.07.14 - klo:21:30Taidanpa pistää tämän nippuun ja myyntiin ja katsella jotain muuta laitetta tähän touhuun...
Jos se on vielä nätti, niin vaihda päikseen tuohon mun susukiin ?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

m1kk0

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 27.07.14 - klo:21:49
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 27.07.14 - klo:21:30Taidanpa pistää tämän nippuun ja myyntiin ja katsella jotain muuta laitetta tähän touhuun...
Jos se on vielä nätti, niin vaihda päikseen tuohon mun susukiin ?
Ei se enää nätti oo kun laskeutu tankin ja etuhäkin varaan  :) Mutta kyllä tuosta vielä pyörän saa tehtyä. Katukuntoon ja myyntiin... 

wbaum

Oli kyllä lähimpänä kaadot alastarolla kuin ikinä, lemminkäisen jälkeen oikeessa lähti etunen lähes alta jarruvirheen seurauksena. Jotenkin käsittämättömästi pysyin pystyssä mun hero-skillseillä, polvipalan ja tankkipatin saadessa vain osumaa kun koitin saada vehjettä pystyyn takas. Oliski edes ollut ainoo pikku kämmi mitä kävi, mutta muitakin etusen lipsumisia kävi ja ei voinut renkaan piikkiin pistää.

Positiivisena sain viimeisiin setteihin suht "virhe-vapaata" ajoo, ja vaikka en ihan päässyt siihen vauhtiin mitä odotin niin oppi kyllä alustan säädöstä taas lisää. Etupää sai oikein kunnolla muutoksia, Markolle ja Murmelalle kiitos. Mopo tuntui ihan erilaiselta nyt. Marko vielä tuumasi että tiputettais perää tuosta. Pitää tutkia millä sen tekisi.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.07.14 - klo:22:44Oli kyllä lähimpänä kaadot alastarolla kuin ikinä, lemminkäisen jälkeen oikeessa lähti etunen lähes alta jarruvirheen seurauksena. Jotenkin käsittämättömästi pysyin pystyssä mun hero-skillseillä, polvipalan ja tankkipatin saadessa vain osumaa kun koitin saada vehjettä pystyyn takas. Oliski edes ollut ainoo pikku kämmi mitä kävi, mutta muitakin etusen lipsumisia kävi ja ei voinut renkaan piikkiin pistää. Positiivisena sain viimeisiin setteihin suht "virhe-vapaata" ajoo, ja vaikka en ihan päässyt siihen vauhtiin mitä odotin niin oppi kyllä alustan säädöstä taas lisää. Etupää sai oikein kunnolla muutoksia, Markolle ja Murmelalle kiitos. Mopo tuntui ihan erilaiselta nyt. Marko vielä tuumasi että tiputettais perää tuosta. Pitää tutkia millä sen tekisi.
Juu, keulan painauma kannattaa ihan ensimmäisenä mitata ja pistää edes tontille* enne ku lähtee baanalle. Ja sen esijännityksen tehtävä ei oo mitään muuta ku määrittää se painauma. 120 millisessä keulassa toimii yleensä nyrkkisääntö painauma 40 mm kuskin kans.
Sillä esijännityksella ei fixailla mitään ongelmia tai mitään muuta.
Kääntäen sitten taas sillä saa aikaiseksi ongelmia, jos yrittää käyttää sitä johonkin muuhun kuin painauman määrittämiseen.
Jos esijännitystä on liikaa, niin painaumaa on liian vähän, eli ulosjoustoa on liian vähän, jolloin keulasta saa hermostuneen suorilla, ja lipsuvan jarruissa/mutkissa.
Samoin kuin perästä saa liian vähäisellä painaumalla, eli liian vähäisellä ulosjoustolla sitten taasen hermostuneen jarruissa. Ja jos anti-squat sattuu olemaan tontilla, niin voipi olla että perä aukee liikaa kaasusta ja avauspitokin on heikko.

*Tosin sitä ei tässä tapaukses tehty ku katoin öögalla ett keponen äijä ja esijännitys lähes tapissa ja oireet sen mukaset, niin käskin mutulla aukasta esijännityksen kokonaan. Ja ongelma poistu. Joten mutuveikkaus tais osuu oikeeseen. Ehkä.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal