Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

Taffu

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.07.14 - klo:22:44Oli kyllä lähimpänä kaadot alastarolla kuin ikinä, lemminkäisen jälkeen oikeessa lähti etunen lähes alta jarruvirheen seurauksena. Jotenkin käsittämättömästi pysyin pystyssä mun hero-skillseillä, polvipalan ja tankkipatin saadessa vain osumaa kun koitin saada vehjettä pystyyn takas. Oliski edes ollut ainoo pikku kämmi mitä kävi, mutta muitakin etusen lipsumisia kävi ja ei voinut renkaan piikkiin pistää. Positiivisena sain viimeisiin setteihin suht "virhe-vapaata" ajoo, ja vaikka en ihan päässyt siihen vauhtiin mitä odotin niin oppi kyllä alustan säädöstä taas lisää. Etupää sai oikein kunnolla muutoksia, Markolle ja Murmelalle kiitos. Mopo tuntui ihan erilaiselta nyt. Marko vielä tuumasi että tiputettais perää tuosta. Pitää tutkia millä sen tekisi.

Mitä nää jätkät oikein on ketkä nostaa polvella mopon pystyyn ku etunen lähtee alta :-\ Mulle kans semmottit polvipalat!

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.07.14 - klo:22:44Marko vielä tuumasi että tiputettais perää tuosta. Pitää tutkia millä sen tekisi.
Ton ikäsen gixerin perää ei kannata tiputtaa vaan nostaa mieluummin keulaa. Linkku toimii sitä lineaarisemmin mitä pystymmässä swingi on. 
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Taffu - 27.07.14 - klo:23:38
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.07.14 - klo:22:44Oli kyllä lähimpänä kaadot alastarolla kuin ikinä, lemminkäisen jälkeen oikeessa lähti etunen lähes alta jarruvirheen seurauksena. Jotenkin käsittämättömästi pysyin pystyssä mun hero-skillseillä, polvipalan ja tankkipatin saadessa vain osumaa kun koitin saada vehjettä pystyyn takas. Oliski edes ollut ainoo pikku kämmi mitä kävi, mutta muitakin etusen lipsumisia kävi ja ei voinut renkaan piikkiin pistää. Positiivisena sain viimeisiin setteihin suht "virhe-vapaata" ajoo, ja vaikka en ihan päässyt siihen vauhtiin mitä odotin niin oppi kyllä alustan säädöstä taas lisää. Etupää sai oikein kunnolla muutoksia, Markolle ja Murmelalle kiitos. Mopo tuntui ihan erilaiselta nyt. Marko vielä tuumasi että tiputettais perää tuosta. Pitää tutkia millä sen tekisi.
Mitä nää jätkät oikein on ketkä nostaa polvella mopon pystyyn ku etunen lähtee alta :-\ Mulle kans semmottit polvipalat!
Kerran "polvella nostaneena" voin kertoo, että se ei oo mitään muuta kuin tuuria. Toisen kerran täysin samassa tilanteessa tila hiekkapestyä gixerin katteet.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.07.14 - klo:23:29
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.07.14 - klo:22:44Oli kyllä lähimpänä kaadot alastarolla kuin ikinä, lemminkäisen jälkeen oikeessa lähti etunen lähes alta jarruvirheen seurauksena. Jotenkin käsittämättömästi pysyin pystyssä mun hero-skillseillä, polvipalan ja tankkipatin saadessa vain osumaa kun koitin saada vehjettä pystyyn takas. Oliski edes ollut ainoo pikku kämmi mitä kävi, mutta muitakin etusen lipsumisia kävi ja ei voinut renkaan piikkiin pistää. Positiivisena sain viimeisiin setteihin suht "virhe-vapaata" ajoo, ja vaikka en ihan päässyt siihen vauhtiin mitä odotin niin oppi kyllä alustan säädöstä taas lisää. Etupää sai oikein kunnolla muutoksia, Markolle ja Murmelalle kiitos. Mopo tuntui ihan erilaiselta nyt. Marko vielä tuumasi että tiputettais perää tuosta. Pitää tutkia millä sen tekisi.
Juu, keulan painauma kannattaa ihan ensimmäisenä mitata ja pistää edes tontille* enne ku lähtee baanalle. Ja sen esijännityksen tehtävä ei oo mitään muuta ku määrittää se painauma. 120 millisessä keulassa toimii yleensä nyrkkisääntö painauma 40 mm kuskin kans. Sillä esijännityksella ei fixailla mitään ongelmia tai mitään muuta. Kääntäen sitten taas sillä saa aikaiseksi ongelmia, jos yrittää käyttää sitä johonkin muuhun kuin painauman määrittämiseen. Jos esijännitystä on liikaa, niin painaumaa on liian vähän, eli ulosjoustoa on liian vähän, jolloin keulasta saa hermostuneen suorilla, ja lipsuvan jarruissa/mutkissa. Samoin kuin perästä saa liian vähäisellä painaumalla, eli liian vähäisellä ulosjoustolla sitten taasen hermostuneen jarruissa. Ja jos anti-squat sattuu olemaan tontilla, niin voipi olla että perä aukee liikaa kaasusta ja avauspitokin on heikko. *Tosin sitä ei tässä tapaukses tehty ku katoin öögalla ett keponen äijä ja esijännitys lähes tapissa ja oireet sen mukaset, niin käskin mutulla aukasta esijännityksen kokonaan. Ja ongelma poistu. Joten mutuveikkaus tais osuu oikeeseen. Ehkä.
Joo tuo painauma nyt hakuun ensitilassa, katselin vaan että joko välineistöä tai työvoimaa mopon lisäksi tarvitaan. Pakko ennen kemoraa tehdä kyl.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.07.14 - klo:00:35
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 27.07.14 - klo:23:38Mitä nää jätkät oikein on ketkä nostaa polvella mopon pystyyn ku etunen lähtee alta :-\ Mulle kans semmottit polvipalat!
Kerran "polvella nostaneena" voin kertoo, että se ei oo mitään muuta kuin tuuria. Toisen kerran täysin samassa tilanteessa tila hiekkapestyä gixerin katteet.
Jooh jäi jotenkin mopon ja radan väliin jalka sopivasti kun siinä olin lintallani, snadi pito vissiin löytyi tsäkällä vielä. Tais olla jokunen kierros aiemmin lievempi vastaava samas paikas. Vielä 2 hiekalleajoa ja muuta snadia yliyrittämistä eilen ja tänään alkupäivästä... :/

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.07.14 - klo:00:35
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 27.07.14 - klo:23:38
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.07.14 - klo:22:44Oli kyllä lähimpänä kaadot alastarolla kuin ikinä, lemminkäisen jälkeen oikeessa lähti etunen lähes alta jarruvirheen seurauksena. Jotenkin käsittämättömästi pysyin pystyssä mun hero-skillseillä, polvipalan ja tankkipatin saadessa vain osumaa kun koitin saada vehjettä pystyyn takas. Oliski edes ollut ainoo pikku kämmi mitä kävi, mutta muitakin etusen lipsumisia kävi ja ei voinut renkaan piikkiin pistää. Positiivisena sain viimeisiin setteihin suht "virhe-vapaata" ajoo, ja vaikka en ihan päässyt siihen vauhtiin mitä odotin niin oppi kyllä alustan säädöstä taas lisää. Etupää sai oikein kunnolla muutoksia, Markolle ja Murmelalle kiitos. Mopo tuntui ihan erilaiselta nyt. Marko vielä tuumasi että tiputettais perää tuosta. Pitää tutkia millä sen tekisi.
Mitä nää jätkät oikein on ketkä nostaa polvella mopon pystyyn ku etunen lähtee alta :-\ Mulle kans semmottit polvipalat!
Kerran "polvella nostaneena" voin kertoo, että se ei oo mitään muuta kuin tuuria. Toisen kerran täysin samassa tilanteessa tila hiekkapestyä gixerin katteet.
Perjantaina kaks kertaa lipes etunen hiukan Palmasin apeksin kohdalla, ja polveen tökkäs asfaltti. Oli perää nostettu 6 milliä ja vähän käänty äkäsesti.
Se on tosiaan pelkkää tuuria että ei lähde alta,

app

Lauantaina ajelin keskinopeessa, ja opettelin vaan uudestaan alastaron rataa, kun en ole 12.6. 2012 ajellut kun irtosettejä, mukaan lukien kerhokisa pari viikkoa sitten. 1.27.5 luokkaa paras kierros.

Eilen ajoin 6-7 kierrosta, ja Marko alaviiva lähti edellä radalle. Sain hyvän fiiliksen, kun lisäsi vauhtia kivasti pikku hiljaa, ja parissa kohtaa huomasin että olin unohtanut oikeen tavan tulla tiukkoihin mutkiin (2, 3, ja 8). Kiitos vielä kerran!
Markon perässä viimeinen kierros 1.26.8, ja lähdin kohti varikkoa. Näin tuon ajan tankin päältä, ja päätin vetää vielä yhden kierroksen, palaten suoraan radalle: 1.25.6 meni se kiekka, ja tässä kohtaa on oltava tyytyväinen, varsinkin kun tuossa vielä petrattavaa näilläkin räpylöillä ja päällä.

Jokkikseen suoraan aika-ajoon tästä, ja  stoppie_gif

tamik87

Totesin ykkösmutkan jarrussa pääjarrusylinterin vaihdon jälkeisen ilmauksen menneen päin persettä. Totesin myöskin että ykkösmutkan suoja-alue on riittämätön dakar suoritukseen. Totesin myös että sattuu kun osuu mäntyyn. Yammu kesti voltit metsässä melkein miestä paremmin.

Huomenna uudestaan! Jihii sanokaa joku mulle että lopettais nyt tän saa****an motorsportin!

jarska

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 28.07.14 - klo:20:34Jihii sanokaa joku mulle että lopettais nyt tän saa****an motorsportin!
Älä lopeta, niskatukea tilaukseen ja uudestaan puita halaamaan.

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 26.07.14 - klo:22:21Tuukko torstaina jo kemoraan?

En ehi torstaina, mutta perjantai aamusta paikalla.

juice09

kemoran varikko perillä 01.20. On muuten säkkipimeää, ei kuulu ku varisten raakkuminen kaippa tänne aamulla joku tulee.

qazwsx

Huomenna johonkin aikaan myös paikalla.

eri-ernesti

Haetaan nukkumaseuraa Alastaron kisaviikonlopulle pe-su öille. Hinta 30-40e / lärvi.
Mökki kuulemma varattu ja 3-5 tyhjää paikkaa vielä olisi tarjolla. Mökiltä radalle 2km matkaa.

e-ilmot vaikka YV:llä

wbaum

Tekeekö motonet/bilteman haka-avaimilla paskaakaan ohjauslaakerin kinnaamisessa? ts. onko ne ihan kuraa?

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 31.07.14 - klo:12:37
Tekeekö motonet/bilteman haka-avaimilla paskaakaan ohjauslaakerin kinnaamisessa? ts. onko ne ihan kuraa?
Jos se on tarpeeks iso, niin "joo". Liian pieni ei pidä kiinni vaan vääntää ittensä irti.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal