Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.09.14 - klo:12:06
Tossa videossa näkyy ne mun kaatojäljet n. 0:30-:035 välissä. Eli kaks mustaa viivaa ulos radalta kolmosen nelosen välissä. Oonko se vaan minä vai lähteekö toi etusen musta viiva radan reunaviivasta? Etusen viiva on siis se oikean puoleinen ja takasen vasemman puoleinen. Keskellä oleva ohut katkonainen musta raita olen minä.

Miten tulikin tämmönen tuolta toisesta ketjusta mieleen :D

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.07.14 - klo:10:39
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.07.14 - klo:08:25
Eli pirun hyvä ohje muuten, mutta poimikaa noi kanttarit tiukemmin kiinni, eli lähempää kolmosen sisäkanttaria, lähemmäs 3-4 ulkokanttaria ja karvan lähempää nelosen sisäkanttaria.
3-4 välillä ulkokanttarille mennessä kannattaa olla varovainen, kun rata laskee alta pois ja kanttari on niin alhaalla ettei kannata käyttää. Rataa kannattaa siis käyttää kuvaa enemmän, kunhan tiedostaa että rengas lähtee helposti tasakaasullakin luistoon.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.09.14 - klo:13:44
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.09.14 - klo:12:06
Tossa videossa näkyy ne mun kaatojäljet n. 0:30-:035 välissä. Eli kaks mustaa viivaa ulos radalta kolmosen nelosen välissä. Oonko se vaan minä vai lähteekö toi etusen musta viiva radan reunaviivasta? Etusen viiva on siis se oikean puoleinen ja takasen vasemman puoleinen. Keskellä oleva ohut katkonainen musta raita olen minä.

Miten tulikin tämmönen tuolta toisesta ketjusta mieleen :D

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.07.14 - klo:10:39
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.07.14 - klo:08:25
Eli pirun hyvä ohje muuten, mutta poimikaa noi kanttarit tiukemmin kiinni, eli lähempää kolmosen sisäkanttaria, lähemmäs 3-4 ulkokanttaria ja karvan lähempää nelosen sisäkanttaria.
3-4 välillä ulkokanttarille mennessä kannattaa olla varovainen, kun rata laskee alta pois ja kanttari on niin alhaalla ettei kannata käyttää. Rataa kannattaa siis käyttää kuvaa enemmän, kunhan tiedostaa että rengas lähtee helposti tasakaasullakin luistoon.

Tossa kaatokiekalla oli niin hyvä draivi päällä, ettei siinä paljon tullu mietittyä. :D 
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.09.14 - klo:13:37
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.09.14 - klo:12:06
Tossa videossa näkyy ne mun kaatojäljet n. 0:30-:035 välissä. Eli kaks mustaa viivaa ulos radalta kolmosen nelosen välissä. Oonko se vaan minä vai lähteekö toi etusen musta viiva radan reunaviivasta? Etusen viiva on siis se oikean puoleinen ja takasen vasemman puoleinen. Keskellä oleva ohut katkonainen musta raita olen minä.

Siltähän tuo näyttäis. Napsu takas radan käytössä(tuossa kohtaa) ja kovaa ajoa :)



Jos ois miettiny niin olis pitäny älytä jo siinä kolmosen ulostulossa, että nyt on kyytiä vähän reilusti kun siinä radan taitoksen kohdalla kävi molemmat renkaat luistolla. Ton pikku luiston ansiosta/takia myös tuo linja ulkokanttarille leveni karvan verran, mutta kuvittelin tosiaan, että multa jää joku puolen metrin verran tonne vähintään...ei näköjään jää.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Samoin se kuski joka kaato (hisider?) kolmosen ja nelosen välissä:
Avaus ollu suht normaali radan leveyden ensimmäisellä ja toisella kolmanneksella, takanen piirtää peukalon levystä raitaa. Linja osottanu ehkä liikaa kolmosen ulkokanttariin (liian aikanen tai liian nopee vaus, tai vaan väärä linja). Joten kuski on korjannu tilanteen tiukentamalla linjaa (virhe!), eli kallistamalla lisää (virhe!).
Sit iskee The Sauma. Tai no, ainakin melkein, eli radan leveyden viimenen kolmannes on kallistettu ulospäin, ja vähän keski ja reunakolmanneksen välisen sauman jälkeen takarenkaan jälki alkaa leveneen. Piirtää leveetä kymmenen(?) metrii, ja sen jälkeen nalli napsahtaa ja kuski lähtee ballistiselle radalle.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.09.14 - klo:15:50
Jos ois miettiny niin olis pitäny älytä jo siinä kolmosen ulostulossa, että nyt on kyytiä vähän reilusti kun siinä radan taitoksen kohdalla kävi molemmat renkaat luistolla. Ton pikku luiston ansiosta/takia myös tuo linja ulkokanttarille leveni karvan verran, mutta kuvittelin tosiaan, että multa jää joku puolen metrin verran tonne vähintään...ei näköjään jää.

Mickyhän otti tuossa kohtaa vuosi sitten high siderit vähän samaan tyyliin. Tai ainakin samanlaisella radan käytöllä. Se vaan tais tulla sen verran luistossa ettei tippunut kuin takanen reunalta kanttarille :)

Pete_L

Tänään alko kesäloma!   :D  Taidanpa ottaa parit .. drunk_1

slowrider

Meinasin jo lopettaa ajokauden motoparkin kisoihin, mutta jos pari vkl vielä jaksaisi :) Taas ois kamat pakattu ja auto valmiina. Alkaa kyllä tuohonkin rumbaan jo kyllästymään...

juice09

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 05.09.14 - klo:20:53
Meinasin jo lopettaa ajokauden motoparkin kisoihin, mutta jos pari vkl vielä jaksaisi :) Taas ois kamat pakattu ja auto valmiina. Alkaa kyllä tuohonkin rumbaan jo kyllästymään...
Back to the roots come on slow...

bushwack

Motoparkissa tänään hyvä kattaus kuskeja. Tunsiko kukaan kuvaajia? Niitä näytti pari olevan...
Kuvagalleria-linkkejä otetaan ilolla vastaan, jos vaikka oisin filmille tarttunut airrev_1

JMH

Jaaha. About 10 minuuttia meni ratasatulan tekemiseen kämpän lattialla. Tarvikkeina 1 mm paksua solukumia, jossa kaksipuoleinen teippi, keittiösakset, ja ebaysta ostettu satula. Vedin kumin suoraan satulan päälle. On sitten comforttia kunnolla.

Nyt jos sais vielä kytkimen osat postissa ja homman läjään pääsis viikonloppuna testailemaan.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

wbaum

https://www.youtube.com/watch?v=lghERLoZiX8

Meinas nakata mopo kyytistä. Se on hyvä kun ryssii mutkan ja veturi pääsee ottaan kaulaa niin vähän kaasulla paikata...

T1mppa

08.09.14 - klo:16:40 #3596 Viimeisin muokkaus: 08.09.14 - klo:16:54 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 08.09.14 - klo:15:27
Meinas nakata mopo kyytistä.

Hyvä, että oli kunnon renkaat! 


Vuorela

08.09.14 - klo:19:25 #3597 Viimeisin muokkaus: 08.09.14 - klo:19:34 käyttäjältä Vuorela
Botnialla viikonloppuna ensimmäinen reissu ettei tullut ajettua omaa ennätystä sitten alkukauden kolmen ekan ratapäivän. Jo mennessä oli fiilis ettei ajaminen oikein nappaa ja olis jäänyt lähtemättä, jos ei olis tullut porukalla sovittua reissusta. Fiilis ajamiseen katosi jo kaksi viikkoa sitten kun ajoi viimeksi botnialle todetakseen että ovat tehneet metallikaiteen pääsuoran päähän.  facepalm Ennen ajoja vielä käytiin kävellen Nitrouksen kanssa väittelemässä ajolinjoista muutaman muun katsellessa minne mutkat kääntyy. Turva-alueettomuuden katselu ei fiilistä ainakaan parantanut ja ajaminen olikin vanhojen perusongelmien toistamista peloilla lisättynä. Eli ajetaan keskellä rataa juurikaan avaamatta tai jarruttamatta vain taittaakseen mutkaan ihan liian aikaisin. Eipä ainakaan polvipalat tuossa kulu. Ekana päivänä pitkällä radalla 5s vuoden takaista hiljempaa. Toisena päivänä sai vähän paremmin ajofiilistä kasattua, kun kävi kokeilemassa yhtä kaverin pyörää, josta nyt samalla saatiin alusta toimimaan tasapainoisesti. Tuon jälkeen omallakin mopolla jo 2s päähän viime vuoden ajoista ja siihen se aikojen kehitys jäikin.

Kyllä osaakin pienet asiat pistää ajon sekaisin, kun ei ole sopivalla asenteella tekemässä hommaa eteenpäin.

Kaikesta huolimatta hyviäkin juttuja oli. Varikolla ja majoituksessa oli pirun hauskaa ja lähinnä tuon vuoksi reissu oli onnistunut. Kaksi ongelmallista mopoa oli nyt saatu korjattua ja kuskit hyvällä fiiliksellä ajamassa. Omasta ajamisesta jäi positiivisena mieleen, kun kikkamutkassa sai oltua vielä jarrulla polven osuessa maahan :D

Botnia jää kyllä itseltä jatkossa aika vähälle kunnes saavat jotain järkeä turva-alueisiin. Nykyisellään voisivat muuttaa paikan nimeksi vaikkapa Scalextric.

Kausi on nyt paketissa, kun ei jaksa kiinnostaa Alastaroon lähteminen. Ratapäiviä kertyi 20, mikä on noin kolmanneksen suunniteltua enemmän. 14 päivää oli suht tehokasta ajamista, loput enemmän tai vähemmän ihmettelyä kelien tai muiden muuttujien vuoksi. Kaikille radoille sai ajettua uudet ennätykset.

Jotain uutta pitäisi keksiä harrastukseen, että löytyisi paremmin intoa lähteä radalle ja samalla saisi ehkä asennetta kehityksen kannalta paremmaksi.

Mane

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 08.09.14 - klo:19:25
Botnialla viikonloppuna ensimmäinen reissu ettei tullut ajettua omaa ennätystä sitten alkukauden kolmen ekan ratapäivän. Jo mennessä oli fiilis ettei ajaminen oikein nappaa ja olis jäänyt lähtemättä, jos ei olis tullut porukalla sovittua reissusta. Fiilis ajamiseen katosi jo kaksi viikkoa sitten kun ajoi viimeksi botnialle todetakseen että ovat tehneet metallikaiteen pääsuoran päähän.  facepalm Ennen ajoja vielä käytiin kävellen Nitrouksen kanssa väittelemässä ajolinjoista muutaman muun katsellessa minne mutkat kääntyy. Turva-alueettomuuden katselu ei fiilistä ainakaan parantanut ja ajaminen olikin vanhojen perusongelmien toistamista peloilla lisättynä. Eli ajetaan keskellä rataa juurikaan avaamatta tai jarruttamatta vain taittaakseen mutkaan ihan liian aikaisin. Eipä ainakaan polvipalat tuossa kulu. Ekana päivänä pitkällä radalla 5s vuoden takaista hiljempaa. Toisena päivänä sai vähän paremmin ajofiilistä kasattua, kun kävi kokeilemassa yhtä kaverin pyörää, josta nyt samalla saatiin alusta toimimaan tasapainoisesti. Tuon jälkeen omallakin mopolla jo 2s päähän viime vuoden ajoista ja siihen se aikojen kehitys jäikin.

Kyllä osaakin pienet asiat pistää ajon sekaisin, kun ei ole sopivalla asenteella tekemässä hommaa eteenpäin.

Kaikesta huolimatta hyviäkin juttuja oli. Varikolla ja majoituksessa oli pirun hauskaa ja lähinnä tuon vuoksi reissu oli onnistunut. Kaksi ongelmallista mopoa oli nyt saatu korjattua ja kuskit hyvällä fiiliksellä ajamassa. Omasta ajamisesta jäi positiivisena mieleen, kun kikkamutkassa sai oltua vielä jarrulla polven osuessa maahan :D

Botnia jää kyllä itseltä jatkossa aika vähälle kunnes saavat jotain järkeä turva-alueisiin. Nykyisellään voisivat muuttaa paikan nimeksi vaikkapa Scalextric.

Kausi on nyt paketissa, kun ei jaksa kiinnostaa Alastaroon lähteminen. Ratapäiviä kertyi 20, mikä on noin kolmanneksen suunniteltua enemmän. 14 päivää oli suht tehokasta ajamista, loput enemmän tai vähemmän ihmettelyä kelien tai muiden muuttujien vuoksi. Kaikille radoille sai ajettua uudet ennätykset.

Jotain uutta pitäisi keksiä harrastukseen, että löytyisi paremmin intoa lähteä radalle ja samalla saisi ehkä asennetta kehityksen kannalta paremmaksi.
Kisailu auttaa ainakin!!! peukku_1
innocent_1

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 08.09.14 - klo:19:25
Jotain uutta pitäisi keksiä harrastukseen, että löytyisi paremmin intoa lähteä radalle ja samalla saisi ehkä asennetta kehityksen kannalta paremmaksi.

Ei muutakuin viivalle taas!

Powered by EzPortal