Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: santerik - 22.10.14 - klo:19:31
Funtsin tossa vähä sitä 929rr:n alustahommaa. Nyt kun keulassa on ne orkkikset Progressiiviset jouset niin keula on aika syvällä mutkissa ja pyörä kääntyy ihan kivasti. Voi tosin olla, että jos joskus parempaa koittais ni toi mutkakäytöskään ei ihan sikana maistuis.

Jarruissahan toi on aika kaamee ko melkein jo kaasua hölläämällä keulasta lähtee "löysät pois" ja se "tehollinen" alue on apaut sentin.

Mut jäykemmillä keulajousillahan mutkissa keula olis taasen paljon ylempänä tosta sit taas tulis mutkissa aivan customi ja tarttisin sen korkaeussäädettävän takaiskarilta tai lyhkäsemmät koiranluut. Aivan kuten Paaton sano. Ihanan kallista. Taidan mennä nykyisillä jousilla ja säästän jarruttamalla keulan alta..
Ohan tossa sun tiedostamattomassa mutuilussa se hyvä puoli että opit ajamaan semisysipaskalla alustalla. Ja sillä ajaessa joutuu opettelemaan sellaisia asioita/kompromissejä jotka toimii tuossa tapauksessa.
Ja sitten taas kun ehkä joskus vaihdat joko alustaa, tai mopoa, niin edessä on taas uusien asioiden opettelu.

Yhtään mitään järkeä siinä ei ole, että pyrkii säästämään 500-1000 euroa alustasta (jouset+shimmaus), ja tuhlaa saman määrän rahaa esim yhdessä kaudessa renkaisiin, tai kaato-osiin, sen takia että on vakioalusta.

Jos pitäis veikata, niin ens kauden alussa ihmettelet takarenkaan repimistä muutamaan otteeseen. Ja lopuksi olet naamallasi hitaan mutkan avauksessa. Ja voivottelet:"Miksi, oi miksi? En ymmärrä, en ymmärrä..." hihi1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: santerik - 22.10.14 - klo:21:25
Edit. Autopuolellahan taisi jossain välissä olla kehitteillä ajotapaan oppivia automaattilaatikoita jotka sitten optimoivat käytöstään bensankulutukselle soppeliks(vai onko nuo jo tuotannossa?). Kukahan rakentaisi tämmöttii oppivan alustan mun mopoon, mielellään ilmatteeks..
Esim HP4:ssa on automaaginen dynaaminen alustansäätö. ;)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

qazwsx

Tänään tuli osallistuttua tuollaiseen projektiin, antamalla ääni tuon pojan harrastuksen tukemiseen.

http://www.hyviatekoja.fi/fi/projekti/huostaanotetun-nuoren-tie-kohti-parempaa-huomista-enduron-parissa

Juha_K

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

juice09

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 31.10.14 - klo:22:49
Ei pidä antaa isojenkaan vastoinkäymisten lannistaa.  peukku_1
http://rideapart.com/articles/paralyzed-but-still-racing-the-little-person-inside
http://vimeo.com/109999643
hieno pätkä ja jätkä. Hullu, mutta meitä on muitakin

murmela

01.11.14 - klo:19:55 #3786 Viimeisin muokkaus: 01.11.14 - klo:19:58 käyttäjältä murmela
@Nitrous , kerros mulle, miten toi toisioläppien säätö vaikuttaa virtaukseen/seokseen/tehoon; esim botnian kikkamutkassa/avauksessa.
Huomasin just datasta, ett apeksissa tjsp min RPM on 6400. Ja kun rupeen nostaan mopoo/meen kaasulle, niin 7000 RPM, ja siit kestää 1.5s ett saan kaasun 100% täysin auki, mutta! 7800RPM kohdalla käy silleen ett toisioläpät "tippuu kyydistä" johtuen siitä ett ecu ohjaa niit sähkösesti "suoraan" RPM:n mukaisesti. Eli 7800RPM ne on noin 50% auki ja vasta 12500RPM kohdalla ne on 100% auki.
Eli siinä kohtaa kun mulla on kaasu 100% auki, 8400RPM, (niin toisioläpät on vasta 60% auki), niin kestää noin 3 sekunttia ennen kuin toisioläpät on kääntyny täysin auki. Ja noi toisioläpät siis seuraa ihan lineaarisesti kierrosluvun muutosta, vaikka mulla on koko ajan kaasu täysin auki.

Eli, saisko tosta motista lisää avaustehoo sillä ett avais noi toisioläpät samaa tahtia ensiöläppien kans tossa 7500-15000 RPM välillä? Eli ett torvi ois oikeesti auki siin vaihees ku kaasukahva on tapissa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

^Jos ei huomenna aamupäivästä kuulu vastausta niin muistuta mua. En jaksa luurilla näpytellä pitkää stooria.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 01.11.14 - klo:21:46
^Jos ei huomenna aamupäivästä kuulu vastausta niin muistuta mua. En jaksa luurilla näpytellä pitkää stooria.
En välttämättä aamupäivästä, mut viimestään illalla, tod näk vahva ehkä. jibii_gif
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

@Nitrous , joko kykenis?  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Ei pirulainen oo ehtiny kun oon ollu töissä koko viikonlopun.
Lyhyesti: Toisioläppien alkuperäinen tarkoitus oli pehmentää kaasunvastetta kun siirrytään moottorijarrulta takaisin kaasulle. Ekat ruiskupelithän oli tässä aika ikäviä. Toissijaisena sitten niillä voidaan vaikuttaa muutamiin muihinkin juttuihin, mutta rata-ajossa nuo saisi avauksessa liikkua mun mielestä aika lailla 1:1 kaasukapulan kanssa. Kierrokset on koko ajan niin korkealla, että kaasua avaamaalla ei saa enää kovin helposti niin isoa muutosta imuilman määrässä, etteikö ruisku ehtisi mukaan. Jos haluaa rukata niin johonkin 5000rpm asti anna olla niin kuin on ja siitä eteenpäin sitten kaasukapulan mukaan. Jos ei saan kaasulta ohjausta suoraan niin sitten joku kiva ramppi kierrosluvun mukaan.

P.S. Noista toisioläpistä vois taas turista ja teorisoida vaikka miten paljon, mutta nyt ei ehdi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.11.14 - klo:07:30
Ei pirulainen oo ehtiny kun oon ollu töissä koko viikonlopun.
Lyhyesti: Toisioläppien alkuperäinen tarkoitus oli pehmentää kaasunvastetta kun siirrytään moottorijarrulta takaisin kaasulle. Ekat ruiskupelithän oli tässä aika ikäviä. Toissijaisena sitten niillä voidaan vaikuttaa muutamiin muihinkin juttuihin, mutta rata-ajossa nuo saisi avauksessa liikkua mun mielestä aika lailla 1:1 kaasukapulan kanssa. Kierrokset on koko ajan niin korkealla, että kaasua avaamaalla ei saa enää kovin helposti niin isoa muutosta imuilman määrässä, etteikö ruisku ehtisi mukaan. Jos haluaa rukata niin johonkin 5000rpm asti anna olla niin kuin on ja siitä eteenpäin sitten kaasukapulan mukaan. Jos ei saan kaasulta ohjausta suoraan niin sitten joku kiva ramppi kierrosluvun mukaan.

P.S. Noista toisioläpistä vois taas turista ja teorisoida vaikka miten paljon, mutta nyt ei ehdi.
Tossa ecussa on jokaselle vaihteelle, ja vapaalle, kaks on-throttle karttaa ja kaks off-throttle karttaa, eli yhteensä 28 STP karttaa. Hassuu on vaan se että 1-6 kartat on kaikki keskenään identtisiä. Eli käytännössä tossa mopossa on vaan yks avauskartta ja yks moottorijarrukartta.

Noissa STP kartoissa toisella akselilla on RPM ja toisella TPS, eli ne saa halutessaan avautumaan suoraan TPS:n tahtiin.

Jos oikein haluis kikkailla, niin ruuvais irti noi läpät pois tosta ensiöakselista, nii sit ois sähkönen kaasu koko vehkeessä. :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

03.11.14 - klo:19:55 #3792 Viimeisin muokkaus: 03.11.14 - klo:23:09 käyttäjältä Juha_K
Parin tunnin kuluttua julkaistaan Relanderin uusi mopo. http://www.yamaha-we-r1.com/



edit. 200HP, 199kg märkäpaino. R1M on sitten pykälää varustellumpi. :D
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

YZF-R1 MSRP $16,490
http://www.yamahamotorsports.com/sport/products/modelfeatures/6/0/features.aspx
"Assist and slipper clutch is used to give the rider more confident downshifts when entering corners aggressively."
Eli onks tos nyt sit automaaginen välikaasu vakiona?

YZF-R1M MSRP $21,990
http://www.yamahamotorsports.com/sport/products/modelfeatures/722/0/features.aspx
Elektroniikkaa on ainaki M-versiossa riittävästi. hihi1


Inertial Measurement Unit (IMU) is the first on production motorcycle featuring six axis of measurement: It consists of a gyro sensor that measures pitch, roll, and yaw, as well as an accelerometer, or G-sensor, that measures acceleration in the fore-aft, up-down, and right-left directions...all at a rate of 125 calculations per second. The IMU communicates with the Yamaha Ride Control (YRC) Yamaha's most advanced electronics package ever offered on a production motorcycle. Includes Power Delivery Mode, Traction Control System, Slide Control System, Lift Control System, Launch Control System and Quick Shift System. All these systems are adjustable and can be saved within four presets.

Another feature exclusive to the all new R1M that takes electronic control to an all new level is the Yamaha-exclusive Communication Control Unit. The CCU allows riders to communicate with the vehicle via Wi-Fi through Yamaha's exclusive Y-TRAC smartphone and tablet app.

The onboard system is comprised of the CCU and GPS antenna, running data can be recorded via a data logger, with course mapping and automatic lap timing managed by GPS. This data can then be wirelessly downloaded to the Android or Apple iOS app where it can be analyzed and even make setting changes to later upload to the R1M. This Yamaha exclusive Y-TRAC system gives an all new connection to the machine that has never been seen outside of the factory race pits further blurring that line between production superbike and MotoGP® bike.

Power Delivery Mode (PWR), similar to the earlier "D-Mode" system, lets the rider choose from four settings of throttle-valve opening rate in relation to the degree of throttle-grip opening to best match their riding conditions.

Variable Traction Control System (TCS) with lean angle calculating the differential in front to rear wheel speed as well as the lean angle, it helps prevent rear wheel spin when exiting corners. As lean angle increases, so does the amount of control...with ten separate settings (off and 1-9) enabling the rider to dial in the exact level of control needed.

Slide Control System (SCS), the first of its kind on a production motorcycle comes directly from the YZR-M1. It works in tandem with the IMU, where, if a slide is detected while accelerating during hard leaning conditions, the ECU will step in and control engine power to reduce the slide. This too can be adjusted by the rider. Four settings (1-3 and off).

Lift Control System (LIF): IMU detects the front to rear pitch rate and the ECU controls engine power to reduce the front wheel lift during acceleration. Four settings (1-3 and off).

Launch Control System (LCS), limits engine rpms to 10,000 wide open throttle. It maintains optimum engine output in conjunction with input from the TCS and LIF systems to maximize acceleration from a standing start. Three settings (1-2 and off).

Quick Shift System (QSS) cuts engine output so riders can up-shift without using the clutch and closing the throttle, for quicker lap times, also with three variable settings (1-2 and off).

Assist and slipper clutch is used to give the rider more confident downshifts when entering corners aggressively.

The R1M uses YCC-T® (Yamaha Chip Controlled Throttle), fly-by-wire technology providing optimum power delivery. YCC-I® is Yamaha Chip Controlled Intake which is a variable intake system that broadens the spread of power in both low and high rpm.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

^Jätkä varmaan näkee lopputalven märiä unia tuosta kaikesta datan määrästä, mitä uudesta rytkösestä saa pihalle. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal