Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Raaseri

Moni viisas sanoo että vain sellaisista asioista kannattaa stressata johon pystyy itse vaikuttamaan. Sää ei taida kuulua niihin. Pitkä kesä edessä, ehtiihän tuota.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 22.04.12 - klo:21:22
Moni viisas sanoo että vain sellaisista asioista kannattaa stressata johon pystyy itse vaikuttamaan. Sää ei taida kuulua niihin. Pitkä kesä edessä, ehtiihän tuota.
Ei mua ressaa, mua vi***taa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 22.04.12 - klo:21:22
Moni viisas sanoo että vain sellaisista asioista kannattaa stressata johon pystyy itse vaikuttamaan. Sää ei taida kuulua niihin. Pitkä kesä edessä, ehtiihän tuota.

Ne viisaat ei varmaan ole koskaan käyneet radalla. :D
Kyllä mäkin jännitän niin pirusti, et pääseekö ens viikolla Kemoralla ajaan, varsinkin nyt kun pääs ruuvaan muutaman kilsan, polttaa...polttaa.

Raaseri

Olen ajanut Kemorassakin kilpaa kun aika-ajot keskeytettiin lumisateen vuoksi sekä ukkosmyrskyssä jne. Alkakaa ajamaan kilpaa, ni opitte olemaan inisemättä jos ei oo optimiolosuhteet.  :P

rranta

Lainaus käyttäjältä: jarska - 22.04.12 - klo:21:27
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 22.04.12 - klo:21:22
Moni viisas sanoo että vain sellaisista asioista kannattaa stressata johon pystyy itse vaikuttamaan. Sää ei taida kuulua niihin. Pitkä kesä edessä, ehtiihän tuota.

Ne viisaat ei varmaan ole koskaan käyneet radalla. :D
Kyllä mäkin jännitän niin pirusti, et pääseekö ens viikolla Kemoralla ajaan, varsinkin nyt kun pääs ruuvaan muutaman kilsan, polttaa...polttaa.
On tullu seurattua tarkkaa niin Norskien ku muittenki säätiedotuksia. Jospa ens viikonloppuna pääsis Kemoraan ajamaan. Jos nuo säätiedotukset pitää paikkaansa kylymää ja mahollisia satteita. Nuo Norjalaiset kylläki muuttaa ainaki päivittäin ennustettaan joinaki päivinä pariinki kertaan. Heleppo olla oikiasa ku ennustaa vähän kaikkia kelejä. Mitenhän tuommosen saman systeemin sais itelle vaikka pitkävetoon niin sais tuota prätkä harrastuksen budjettia korijattua. :-[

PetsuZX

Tällainen tuli tänään ostettua, Honda cbr1000rr 2005


jarska

Onnea uudelle ratalelulle PetsuZX, onhan komee pyör...noh, Honta ny ainaki. :P

T1mppa

Aprilian koeajopäivä Lahdessa klo 11-18 Motomarinessa.
Kyllä on muuten keli kohdallaan! Parin tunnin päästä lähtee  airrev_1

T1mppa

23.04.12 - klo:09:09 #158 Viimeisin muokkaus: 23.04.12 - klo:09:11 käyttäjältä T1mppa
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/poliisilla_uusi_tehotarkkailun_aihe/?ref=tf_iOKboksi_news_p1

Tätä ne uhkasi noin kuukausi sitten myös moottoripyöriin. Katsotaan...

"Kun pakoputkistoon tehdään muutoksia, pyörä pitäisi muutoskatsastaa." Mitä hel****iä?

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.04.12 - klo:09:09
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/poliisilla_uusi_tehotarkkailun_aihe/?ref=tf_iOKboksi_news_p1

Tätä ne uhkasi noin kuukausi sitten myös moottoripyöriin. Katsotaan...

"Kun pakoputkistoon tehdään muutoksia, pyörä pitäisi muutoskatsastaa." Mitä hel***tiä?

Breesnevi hymyilee todella leveästi haudassaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.04.12 - klo:09:01
Aprilian koeajopäivä Lahdessa klo 11-18 Motomarinessa.
Kyllä on muuten keli kohdallaan! Parin tunnin päästä lähtee  airrev_1

Huhhuh mikä meininki! Nyt on RSV4 ja Tuono testattu. Onneksi olin liikkeellä poliisien lounasaikaan.
Ei oo S1000RR mitään verrattuna RSV4. Tämä minun mielipide.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.04.12 - klo:14:29
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.04.12 - klo:09:01
Aprilian koeajopäivä Lahdessa klo 11-18 Motomarinessa.
Kyllä on muuten keli kohdallaan! Parin tunnin päästä lähtee  airrev_1

Huhhuh mikä meininki! Nyt on RSV4 ja Tuono testattu. Onneksi olin liikkeellä poliisien lounasaikaan.
Ei oo S1000RR mitään verrattuna RSV4. Tämä minun mielipide.

Pistäs pien referaatti, että mikäs siinä oli niin paljon parempaa?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

23.04.12 - klo:16:23 #162 Viimeisin muokkaus: 23.04.12 - klo:16:25 käyttäjältä jarska
Kappas, mäkin pääsen sopivasti ruotimaan Apriliaa.
Lähdin meinaan ajelulle puolen päivän aikaan, kun on niin komee päivä.
Poro hyppäsi tankin päälle(kuvassa)...ei käynyt kuinkaan.

Mazze viestitteli ja rundattiin yhressä tunteroinen, pääsin samalla kokeileen RSV4:sta, kiitosta vaan Mazzelle.

Alkureaktio oli kun pyörän päälle hyppäsin...minne hemmettiin se pyörä katos. :D
On se vaan niin pieni verrattuna Kawaan.

Noh, apulaitteet löytyi nätisti ja matkaan...
ääni on ihan toisesta maailmasta kuin nelarissa, on se muhkee, alkuperäisillä putkillakin, mut mä vaan olen enemmän "rivikonemies".

Vaikka pyörä tuntui pieneltä, pääsin todella hyvin ajoasentoon, tilaa oli ihmeesti, tankista sai hyvän otteen polvilla, eikä yhtään hullumpi asento, vois jopa sanoo että rento.

En mä raaskinut toisen pyörällä juurikaan kokeilla kiihrytyksiä, mut mukavasti tuntui kulkevan kun kapulaa väänsi.
Moottorijarru aika kova, tottumista vaatii, koneen luonne, hmm... niinkuin sanoin, olen enemmän rivik... ;D

Mutkissa hemmetin vakaa, kevyt ja ennenkaikkee menee tarkasti minne käsketään, ei hötkymistä, alusta olis saanu olla mulle hieman jäykempi.
Tuulisuojaa ei niin paljoo kuin Kawassa, mut eihän toi mikään tourinki olekkaan.

Kaikenkaikkiaan lyhkäsellä fiilistelyllä mukava kampe, ei silti mun pyörä.
Molemmat sanoi samaa kun omiinsa hyppäs, ihan kuin kotiin olis tullu, tuplanami. :-* :D


murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.04.12 - klo:15:48
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.04.12 - klo:14:29
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.04.12 - klo:09:01
Aprilian koeajopäivä Lahdessa klo 11-18 Motomarinessa.
Kyllä on muuten keli kohdallaan! Parin tunnin päästä lähtee  airrev_1
Huhhuh mikä meininki! Nyt on RSV4 ja Tuono testattu. Onneksi olin liikkeellä poliisien lounasaikaan.
Ei oo S1000RR mitään verrattuna RSV4. Tämä minun mielipide.
Pistäs pien referaatti, että mikäs siinä oli niin paljon parempaa?
Onhan se aina hienoa kun pääsee vierasta koeajamaan...?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.04.12 - klo:15:48
Pistäs pien referaatti, että mikäs siinä oli niin paljon parempaa?

RSV on vielä pienempi kuin S1000RR. Pyörä on snadisti kapeampi tankin takaosan kohdalta, joten on tilaa mainiosti ( 175 cm / 70 kg). RSV:ssä vääntöä löytyy alhaalta sekä ylhäältä. Keskellä oli kuollut alue. Mulla oli traction control päällä. En mene varmaksi sanomaan oliko siinä 5 - 7 k kohdalla piikki, jonka traction control tappoi vai oliko siinä tehokuoppa. Ei kuitenkaan mennyt mihinkään. Ja noilla kierroksilla vauhtia oli sen verran, että piti keskittyä myös mutkatiehen mittariston ohessa  ::)

S1000RR:n hienous oli 11k ja siitä ylöspäin kierroksissa. Se oli oikein herkkua! Muuten moottori oli yhtä tehokas kuin 600cc. Tai siltä tuntui.

Tasasta ajettaessa RSV ei täristänyt yhtään niin paljoa kuin S1000RR. RR:ssä oikea jalkatappi tärisi niin paljon, että jalkapohja puutui. RSV tärytti ohjaustankoa jonkin verran kun päästeli kunnolla kaasua. Johtui ehkä siitä, kun keula keveni ja kone rupesi tärisemään.

Ajoin Sport-asetuksella (karttaa ei saanut muutettua mode-näppäimestä enkä siten osannut muuttaa track-asetukseen. Sekä oli traction control päällä) hieman motarilla ja testailin miten se menee. Kyllä se luistonestovalo vilkkui kuin hullu ~245 km/h vauhdissa ja vaihteista vitonen oli päällä. Alla oli Pirellin Rosso Corsat ja ulkona pilvetön taivas ja rapiat 15ºC lämmintä.

Kääntyvyys oli suht samaa luokkaa molemmissa pyörissä. Samoin yleinen hallinta. BMW:ssä oli mukavempi keulimisen esto, sillä se antoi eturenkaan nousta 10 - 30 cm korkeelle. RSV:ssä keula ei noussut yhtään. Rajoitti näin heti tehoja (huom tehokartta).
Se, että pyörä (S1000RR) antoi nostaa keulaa tiestä, hillitsi meikäläistä mutkapätkällä hieman. Kakkosella kun paineli menemään ja kierrokset oli sen verran korkealla että keula nousi pois asfaltista pienelläkin ranteen käännöllä.

Olen tottunut huoltamattomaan 90-luvun lopun alustaan, joten mitään tarkkaa analyysiä en pysty huippu Öhlinssistä antamaan.

Tuulisuojaa ei ollut nimeksikään. Joutui vetämään rintakehän tankkiin kiinni, jos halusi päästä katteiden suojaan piiloon. Tällainen on niin dorkan näköistä maantiellä, että en kauaa kehdannut tällaisessa asennossa paahtaa.

Mutta kiteytyksenä pyörä oli kevarin kokoinen, käyttäytyi mutkatiellä kiitettävästi ja koneessa on voimaa, ääntä ja munaa oikeasti paljon!
Me likes  peukku_1

Powered by EzPortal