Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Cat

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 05.01.15 - klo:16:17
Mikähän prkl meni venttiilinvälysten säädössä pieleen.. Kaikki muu meni niinku pitiki, mut kahdesta pakoventtiilistä hävis välykset kokonaan (eri sylintereistä). Molempiin ongelmayksilöihin vaihdoin shimmit 190->180, ja mittailin ja varmistin kaikki moneen kertaan. Voiko esim se venttiilikuppi jäädä jotenki huonosti ja aiheuttaa ton? Tulin valittaan teille ennenku jaksan taas purkaa ja tutkia uudestaan. :)

Ps. Kaikille elektroniikkaharrastajille suosittelen kuljetuskalustoksi (ja mielellään samalla talouden ainoaksi autoksi) Rellun tekemää pakua, ei tuu tylsää noita sähkövikoja tutkiessa!

Pala ei ole kunnolla kolossa, ja kantaa kuppía. Joskus onnistuin tuossa, kun laitoin ensin palan kuppiin ja vasta sitten kupin paikalleen.

Tämä sillä oletuksella, että jammussa on samanlainen systeemi kuin kawassa..

karbo

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.01.15 - klo:21:38
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 04.01.15 - klo:20:55
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.01.15 - klo:23:08
Virittää tuota ei kuulema kannata kun ei siitä saa kuitenkaan voimaa irti. Honda kun on...
Luulis kyllä että just tuosta sais suhteessa hyvinki irti kun aika maltillinen ruttu ja huipputehokin matalammalla kuin vastaavissa. Liekö vaan enemmän outo kutiteltava tässä r6r/zx/daytona skenessä...
Pirun kallista ottaa voimaa tosta, koska esim. kittikansipahvi on paksumpi kuin vakio. Käytännössä rutun kasvattaminen meinaa koneistushommia ja kovin paljon ei tuollakaan tapaa saa lisää puristusta. Vakionokat on sellaset, että niiden ajotuksella vähän voi tehä jotain, mutta ei kovin paljon, pitäs siis laittaa kittinokat ja ne maksaa aika paljon suhteessa saavutettavaan hyötyyn kierroksella. Ennemmin laittas sen tonnin vaikka keulakittiin. Lisäkiusana HRC:n ECU:ssa ei ilmeisesti saa sykkykarttoihinkaan kovin paljon (max. 3 astetta) ennakkoo lisää. Hankin ehkä TKR:n kiihdytyssuppilot ja käytän mopon penkissä. Jos ees se 110 kaakkia löytys takaselle. Mut ei se mun vauhti edelleenkään oo tehosta kiinni. Kunhan saan ton keulan toimimaan niin 1-3 sekkaa pitäs lähtee kierrosajoista pois.

Kyllä tuosta Hondastakin saa voimaa ihan stock sääntöjen mukaisesti, vanhassa tyttöhondassani oli takapyörältä mitattu Niskasen penkissä 124hv ja eikös maailmalla niistä oteta sisuskaluja vaihtamalla 140hp takapyörältä. Mulla oli vaihdelaatikossa aikanaan ongelmana ettei meinannut saada mutkaan tultaessa vaihdettua kunnolla kahta pykälää alemmas vaihdetta, isot pojat väitti silloin että se on noissa tyttöpyörissä enemminkin ominaisuus. Niin ja etupäässä on sitten vakiona progressiiviset jouset jos teet tiedolla mitään.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: karbo - 05.01.15 - klo:22:04
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.01.15 - klo:21:38
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 04.01.15 - klo:20:55
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.01.15 - klo:23:08
Virittää tuota ei kuulema kannata kun ei siitä saa kuitenkaan voimaa irti. Honda kun on...
Luulis kyllä että just tuosta sais suhteessa hyvinki irti kun aika maltillinen ruttu ja huipputehokin matalammalla kuin vastaavissa. Liekö vaan enemmän outo kutiteltava tässä r6r/zx/daytona skenessä...
Pirun kallista ottaa voimaa tosta, koska esim. kittikansipahvi on paksumpi kuin vakio. Käytännössä rutun kasvattaminen meinaa koneistushommia ja kovin paljon ei tuollakaan tapaa saa lisää puristusta. Vakionokat on sellaset, että niiden ajotuksella vähän voi tehä jotain, mutta ei kovin paljon, pitäs siis laittaa kittinokat ja ne maksaa aika paljon suhteessa saavutettavaan hyötyyn kierroksella. Ennemmin laittas sen tonnin vaikka keulakittiin. Lisäkiusana HRC:n ECU:ssa ei ilmeisesti saa sykkykarttoihinkaan kovin paljon (max. 3 astetta) ennakkoo lisää. Hankin ehkä TKR:n kiihdytyssuppilot ja käytän mopon penkissä. Jos ees se 110 kaakkia löytys takaselle. Mut ei se mun vauhti edelleenkään oo tehosta kiinni. Kunhan saan ton keulan toimimaan niin 1-3 sekkaa pitäs lähtee kierrosajoista pois.

Kyllä tuosta Hondastakin saa voimaa ihan stock sääntöjen mukaisesti, vanhassa tyttöhondassani oli takapyörältä mitattu Niskasen penkissä 124hv ja eikös maailmalla niistä oteta sisuskaluja vaihtamalla 140hp takapyörältä. Mulla oli vaihdelaatikossa aikanaan ongelmana ettei meinannut saada mutkaan tultaessa vaihdettua kunnolla kahta pykälää alemmas vaihdetta, isot pojat väitti silloin että se on noissa tyttöpyörissä enemminkin ominaisuus. Niin ja etupäässä on sitten vakiona progressiiviset jouset jos teet tiedolla mitään.

Joo, kyllähän sieltä rahalla saa voimaa, mutta kannattaako se, on sitten jokaisen itsensä pääteltävissä. Mutta äkkiseltään laskettuna kittinokat+jouset+kansipahvi n. 1000-1500€, kansityöt 100-500€, penkitys 250-500€, kiihdytyssuppilot 250-500€ jne.. Tuohon lisäksi koneen blueprinttaus niin saattas päästä johonkin tuonne 115-120hp välimaastoon takarenkaalta pumppubensalla. Kun omaa ajoo ja pyörän tämän hetken heikkkouksia miettii niin ei ole kovin vaikea päätös olla koskematta koneeseen kun neljäsosalla tuohon koneeseen menevästä summasta saa tuplahyödyn kierrosaikaan alustaa päivittämällä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

shyhander

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 05.01.15 - klo:16:17Mikähän prkl meni venttiilinvälysten säädössä pieleen.. Kaikki muu meni niinku pitiki, mut kahdesta pakoventtiilistä hävis välykset kokonaan (eri sylintereistä). Molempiin ongelmayksilöihin vaihdoin shimmit 190->180, ja mittailin ja varmistin kaikki moneen kertaan. Voiko esim se venttiilikuppi jäädä jotenki huonosti ja aiheuttaa ton? Tulin valittaan teille ennenku jaksan taas purkaa ja tutkia uudestaan.
Mulla vähän samaa ongelmaa tässä oli, mittailin imuvenasta 0.21 välyksen oikein moneen kertaan tarkistaen, kun ei ollut muiden venojen muutoksen kanssa samassa linjassa. Ostin sitten syksyn pimeinä hetkinä siihen oikein vitosen ohuemman shimmin, minkä asennuksen jälkeen se välys oli 0.08 ja eikun nokkaa irti ja vanha shimmi takas ja välys ok.

Nitrous

Tänään ostin vahingossa kiihdytyssuppilot Hondaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

minäki oon tollaseen sortunu. Olivat vielä sellaseen pyörään mitä mulla ei edes ole (08-10 gsxr600). Aika turha sijoitus kyllä

JMH

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.01.15 - klo:20:42
Tänään ostin vahingossa kiihdytyssuppilot Hondaan.

Oliko edes hiilikuituiset niin kuin mulla?
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: JMH - 06.01.15 - klo:23:24
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.01.15 - klo:20:42
Tänään ostin vahingossa kiihdytyssuppilot Hondaan.

Oliko edes hiilikuituiset niin kuin mulla?
En mä ny sentään niin sekasin ole...
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

JMH

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.01.15 - klo:07:08
Lainaus käyttäjältä: JMH - 06.01.15 - klo:23:24
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.01.15 - klo:20:42
Tänään ostin vahingossa kiihdytyssuppilot Hondaan.

Oliko edes hiilikuituiset niin kuin mulla?
En mä ny sentään niin sekasin ole...
... vielä
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Nitrous

Tiiä sit mistä johtuu, mut tänään iski hirvee polttelu päästä ajamaan. Asiaa ei paljon helpota se, että mopo on osina ympäri Suomee ja ulkona lunta ja pakkasta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

JMH

Katsele tuosta hiilikuituisia suppiloita pahimpaan kuumeeseen. Open lidiä ei Millessä ole ja Taunostakn vedin sen umpeen. MWR:n suodattimella tuonkin sais toteutettua. Ne imuäänet....



Mauno ärrällä, eli Rauno.

Nitrous

Siinä JMH:lle vastine. Tuossakin näkyy aika paljon erilaisia materiaaleja. Jopa sitä hiilikuitua.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Laminoin munakennoista just uudet suppilot. Kylä lähtee!
Jarrut paskana, paha hidastaa.

JMH

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.01.15 - klo:12:28
Siinä JMH:lle vastine. Tuossakin näkyy aika paljon erilaisia materiaaleja. Jopa sitä hiilikuitua.

Näinköhän tota saa enää ehjättyä (respect). Huomasin, että kone on poissa. Ajattelitko virittää tilalle polkimet?
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Juha_K

Posti teki ennätyksen omalla kohdalla. Ostin Briteistä Öhlinsin jousen ja myyjä postitti sen 29.12. Jousi saapui Suomeen 31.12 klo 14.40 ja jo tänään se oli noudettavissa Tampereen postista. Olihan tossa pyhiä, mutta pari normaalia työpäivääkin.

On muuten yllättävän iso ero jousien painoissa. 1091-sarjan 80 jousi painaa 880g ja 95 jousi 1067g.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Powered by EzPortal