Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

MarkoL

Siittä huutamaan, vaikka vara-osiksi.
http://www.konkurssihuutokauppa.fi/nettihuutokauppa/1441/honda-cbr-1000rr-fireblade

(Eioo oma, enkä tiijä kenen...)
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

peejii

Toihan on mun vanha pyörä. Siinä on aika hyväksi shimmattu alusta, jos on vielä paikoillaan.

m1kk0

14.01.15 - klo:17:34 #3917 Viimeisin muokkaus: 14.01.15 - klo:17:50 käyttäjältä m1kk0
Tämmöstä rakenteilla  airrev_1  Yamaha szr 660 ja tz 250 katteet + kaikkea muuta viriviriä :)  En oo kyllä yhtään varma saanko läjään ennen ratakelejä  bike_leaning

pr7


santerik

Onko meillä paikalla katastusmiestä, miestä, autokorjaajaa, besserwisseriä, ruostesuojaajaa tai kaikkitietävää reisingdraiveria?

Mullon tommottii -07 corolla jota ei ole ruostesuojattu nähdäkseni ikinä mitenkään. Alusta on ihan ok kunnossa ja pientä pintaruostetta rupee olemaan niinko asiaan kuuluu. Kuinka nopeasti tommoset alkaa mädäntyä sillätavoin, että se alkaa kiinnostaa katsastusmiestä ja/tai hankaloittaa oleellisesti jälleenmyyntiä ja/tai aiheuttaa ylimääräisiä pajakäyntejä?

Edellisissä autoissa on aina ollut joku massa pohjassa eikä ongelmia ole ollut tai sitten ovat olleet sellaisia ruoskia, että pikku kukka on pieni murhe joten ei ole oikein hajua mitä vauhtia noi suojaamattomina lahoaa käsiin.

Kuvittelen, että toi voisi pyöriä mulla hyvinkin seuraavat viisi vuotta tai enemmänkin (tai mistäs näistä tietää jos tulee villityksiä). N. 800€ maksais kun ton pohjan puhaltais puhtaaksi ja suojaisi. Kahdeksansadanrahan setelillä vaan saisi paljon muutakin, jopa sellaisia asioita jotka kiinnostaa enemmän kun korbatsovin pohja.

Mikko K.

Jos auto on tarkoitus pitää itellä seuraavat 10v, niin suojaa ihmeessä. Kannattanee sit kahtoa, että on oikeasti massattu kunnolla ja sitä on joka paikassa. Yhden johtotähden palautin joskus uusintakierrokselle kun oli massaa eksynyt vaan helposti näkyviin paikkoihin.
Meidän kakkosautosta, 2001 mallin primerasta löyty muutama mäyräkoiran mentävä reikä pohjasta. Koska suomessa pärjää myös tekemättä mitään, ei ns. kossupullohitsareita saanut enää mistään ja "ammamiesten" arviot korjauksesta noin 500-1000€ luokaan ja useita päiviä.

Mitään kun en usko, niin siitä suivaantuneena möykkäsin tuon kimpussa töiden jälkeen pari iltaa ja pohja on tiivis ja leima paperissa. En ole autonpelti ammattilainen tai osaa edes hitsata kunnolla, mutta noilla kustannuksilla pääsi taas paremmin tuntipalkoille kuin omassa leipätyössä.
On muuten paskaa hommaa ja en tee muille ennen kuin rahat on oikeasti taas loppu.

santerik

Kiitos kokemuksista!

Onpa työlästä/kallista teetättää noita peltihommia! Oon aina kuvitellu et tommottii ekat laitot olisi puolen päivän homma ja sitä kautta pari kolme satkua. Hyvä notta tuli ilmi niin en sitten tipu tuolilta tulevaisuudessa.

Pitänee laittaa tuo suojaushomma hieman vakavampaan harkintaan.

wbaum

On kyllä tyyriinki puoleista 800e massoista. Tosin ku katoin toissapäivänä tallilla jonku nipponin pohjan paikkausta yli puolimetrisillä palasilla ei kovin käynyt kateeksi.

Onkos noista pohjien öljyämisesistä mitään iloa?

Oman kuljetuskaluston joku on joskus reippaana käsitellyt, ovissakin tavaraa niin että oli juminut koko sähköikkunan moottorin ja mekanismin jumiin :D

santerik

Tohon saamaani tarjoukseen 700-800€ oli arvioitu 3-4h alustan hiekkapuhallusta eli itse ruostesuojauksen osuus olisi kai noin 500 rahaa.

En tosin vielä ole muualta kysellyt tarjouksia kun on tosissaan vielä vähän harkinnan tasolla.

slowrider

Itse en kyllä hiekan kans lähtis puhaltaan. Sitä kosteutta imevää hiekkaa sit joka kolossa ja päälle massa. Ei hyvä.  Jonkinverran on noita tulllu tehtyä ja karu fakta et jos haluaa korjauksen kestävän pidempään ky seuraavaan katsastukseen, niin ei ole ihan pikku homma. Alkuun pääsee ku hoitaa et sen hitsauksen polttama pellin takaosakin on putsattu ja ruiatesuojattu. Pohjaan ku räkäsee paikan ja vetää massan yli niin on jo lätkän toiselta puolen alkanu ruostuun

wbaum

Ite vedin parkkipaikalla vanhaan louskuun popniiteilla lisää peltiä reiän päälle ja massaa helvetisti. Hyvä tuli. :D

slowrider


santerik

Voidaanko me pitää tota Mikon noin kymmentä vuotta sopivana "ongelmaestimaattina" tämmöisellä perus japsille?

Onkos tossa muita vaihtoehtoja kuin puhallus hiekalla tai koko jaskan purku ja hionta? Jälkimmäinen ei tämän kuulun kanssa ole vaihtoehto :)

Ei kai massaa kehtaa tuon ruosteenalun päällekään vetäistä jos auto on tarkoitus pitää itsellä..

slowrider

17.01.15 - klo:15:51 #3928 Viimeisin muokkaus: 17.01.15 - klo:15:54 käyttäjältä slowrider
Noissa peruspaikkailussa sellainen kulmahiomakoneeseen tuleva teräslankalaikka hyvä. Ei polta pellistä maalia/suojaa niin helposti ja saa pellin puhtaaksi. Sitten korjaus ja joku happomaali+joku pintamaali. Sen päälle sitten massaus. (tartunnaksi yleensä ohuempi kotelosuoja-aine). Tärkeintä on saada sen massan alta KAIKKI mätä ja kosteus pois. Jos sinne peltiin jää vähänkään kosteutta ja vedät massan päälle niin ruostuu nopeampaa kun tollasenaan.

Edit. Ja tärkeää pitää huoli että palkeissa,helmoissa,koteloissa yms olevat poistoreiät pysyy auki. Eli niitä ei saa massalla tukkia. Sinne koteloihin pääsee kuitenkin kosteutta ja se tulee sieltä kyllä ulos. Jos ei reiästä niin se tekee sen reiän :)

santerik

Nojuu laikalla hiominen on yksi vaihtoehto, mutta ajankulu lienee moninkertainen puhalluksen verrattuna. Homma kun oli alkujaan tarkoitus teettää muilla. Mutta pitää vähän perehtyä josko tuohon jonkun kesäpäivän uhraisi ja siivoilisi pohjaa itse.

Tämän on muuten siitä huono foorumi, että kukaan ei oo kehottanu hommaamaan saappia.

Slowrider toi sun porche on muuten törkysen makee!

Powered by EzPortal