Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.01.15 - klo:22:56
Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.01.15 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.01.15 - klo:17:45
Mietin vaan ku tuo mun pyörän (niin hyvä alusta kun siinä olikin/onkin) vatkaa ihan helvetisti perää kovemmissa jarruissa niin saattais tuota kai koittaa, jos vakiokamppeilla tuota voi testata. Jos se ilman yoshin ecuja onnistuu vaikuttamaan asiaan (mekaanisesti)?
Ööh, muistaakseni sun mopossa oli totaalisen sysipaska alusta koko viime kesän? Eli mä veikkaisin että toi kiemurtelu johtuu suurimmaks osaks siitä.
Keula ei joustanut, eli eturengas painuu joka epätasaisuudesta littaan ja pyrkii pakenemaan painon alta sivusuuntaan. Aivan sama ongelma kuin sillon ku keula pohjaa oikein huolella.
Ja jos perässä on liian vähän painaumaa eli ulosjoustoa, niin ulosjousto loppuu ja perä pomppii ilmassa puolelta toiselle, kun keula alottaa sen sivusuuntasen sahaamisen.
Toki juu, nyt se keula parempi ja varmaan olikin isoin tekijä. Vielä se takapampun ribari oli tosi hidas, eli ei työnnä takasta tonttiinkaan toivotusti kun se kevenee. Tässä nyt on liikaa aikaa-syndrooma niin mietin saisko tuon idlen valjastettua ihan testimielessä käyttöön.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.01.15 - klo:22:28
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.01.15 - klo:17:45
Mut siis joo, tuo mitä sanoit on ihan järkeenkäypää. Eli läpät 2% mut, tarkoittaako tuo lukemaa jossain empro-ecun monitorointisoftassa? Mulla vaan käytännössä ruuvaillaan idleä ylöspäin?
Äkkiseltään mutuillen...
Mjoo. Pitää tutkia vähän lisää, miten tuota jengi on tehnyt. Joku näemmä suosittaa 1800-2100rpm idleä k7 rata-ajoon, että kivasti pehmenee käytös mutkasta avauksiin ja moottorijarruun.


Äkkiä sulle alusta suikkaan löydetään. Öhlins kittikeula ja wp competition takapamppu, privalla voit lähestyä jos maistuu.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.01.15 - klo:22:56
Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.01.15 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.01.15 - klo:17:45
Mietin vaan ku tuo mun pyörän (niin hyvä alusta kun siinä olikin/onkin) vatkaa ihan helvetisti perää kovemmissa jarruissa niin saattais tuota kai koittaa, jos vakiokamppeilla tuota voi testata. Jos se ilman yoshin ecuja onnistuu vaikuttamaan asiaan (mekaanisesti)?
Ööh, muistaakseni sun mopossa oli totaalisen sysipaska alusta koko viime kesän? Eli mä veikkaisin että toi kiemurtelu johtuu suurimmaks osaks siitä.
Keula ei joustanut, eli eturengas painuu joka epätasaisuudesta littaan ja pyrkii pakenemaan painon alta sivusuuntaan. Aivan sama ongelma kuin sillon ku keula pohjaa oikein huolella.
Ja jos perässä on liian vähän painaumaa eli ulosjoustoa, niin ulosjousto loppuu ja perä pomppii ilmassa puolelta toiselle, kun keula alottaa sen sivusuuntasen sahaamisen.
Toki juu, nyt se keula parempi ja varmaan olikin isoin tekijä. Vielä se takapampun ribari oli tosi hidas, eli ei työnnä takasta tonttiinkaan toivotusti kun se kevenee. Tässä nyt on liikaa aikaa-syndrooma niin mietin saisko tuon idlen valjastettua ihan testimielessä käyttöön.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.01.15 - klo:22:28
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.01.15 - klo:17:45
Mut siis joo, tuo mitä sanoit on ihan järkeenkäypää. Eli läpät 2% mut, tarkoittaako tuo lukemaa jossain empro-ecun monitorointisoftassa? Mulla vaan käytännössä ruuvaillaan idleä ylöspäin?
Äkkiseltään mutuillen...
Mjoo. Pitää tutkia vähän lisää, miten tuota jengi on tehnyt. Joku näemmä suosittaa 1800-2100rpm idleä k7 rata-ajoon, että kivasti pehmenee käytös mutkasta avauksiin ja moottorijarruun.

Koskas olet kytkimen avannut viimeksi? Meinaan et jos se luistokytkin on samannäköinen kun mun gixissä oli 2013 kesän jälkeen, niin vaikuttaa sekin aika hyvin perän käytökseen :)





wbaum

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 23.01.15 - klo:23:50
Koskas olet kytkimen avannut viimeksi? Meinaan et jos se luistokytkin on samannäköinen kun mun gixissä oli 2013 kesän jälkeen, niin vaikuttaa sekin aika hyvin perän käytökseen :)
Kuka amatööri nyt jotain kytkimiä huoltais? :D Hyvä muistutus kyl, vois kattoa sinnekki täs keväällä.

Juha_K

24.01.15 - klo:08:19 #3963 Viimeisin muokkaus: 24.01.15 - klo:08:21 käyttäjältä Juha_K
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 24.01.15 - klo:01:14
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 23.01.15 - klo:23:50
Koskas olet kytkimen avannut viimeksi? Meinaan et jos se luistokytkin on samannäköinen kun mun gixissä oli 2013 kesän jälkeen, niin vaikuttaa sekin aika hyvin perän käytökseen :)
Kuka amatööri nyt jotain kytkimiä huoltais? :D Hyvä muistutus kyl, vois kattoa sinnekki täs keväällä.
Slow, mikä siinä sun kytkimessä oli. En muista, että olisi ollut puhetta sen tarkemmin.
Tarkista nyt alkuun vaikka sen säädöt. Muistaakseni mitä vähemmän ne säätöruuvit on auki, sitä enemmän luistoa.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 24.01.15 - klo:08:19
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 24.01.15 - klo:01:14
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 23.01.15 - klo:23:50
Koskas olet kytkimen avannut viimeksi? Meinaan et jos se luistokytkin on samannäköinen kun mun gixissä oli 2013 kesän jälkeen, niin vaikuttaa sekin aika hyvin perän käytökseen :)
Kuka amatööri nyt jotain kytkimiä huoltais? :D Hyvä muistutus kyl, vois kattoa sinnekki täs keväällä.
Slow, mikä siinä sun kytkimessä oli. En muista, että olisi ollut puhetta sen tarkemmin.
Tarkista nyt alkuun vaikka sen säädöt. Muistaakseni mitä vähemmän ne säätöruuvit on auki, sitä enemmän luistoa.

Se kytkinkori oli jo ihan kaput. Ihan koloilla, eli varmasti takerteli levyt. Lisäksi välilevytkin olivat palaneet ihan mustaksi/sinisiksi. Tässä kuva "uudesta" käytetystä ja vanhasta välilevystä. On se kai vähän kuumana käyny :D



Nitrous

Tänään tuli kaikkee hipo-osaa ja kahvikuppi. Lisäksi shifterin purkki ja racedac löysivät alustavan sijoituspaikan. Shifterin purkki majailee siis tuossa dacin alla. Pitää vaan joku kiinnike kyhätä tohon väliin. Sähköjä ihmetellessä tuli poistettua n. kilometri sähkärinteippiä ja sata metriä mustaa jessee mopon johtosarjasta. Huomenna ehkä pääsee karsimaan sit turhia piuhoja pois. (Ei voi mennä pieleen kun konemies tekee sähköt uusiksi.)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Ainiin, tyttöhondalla ajaville tiedoksi. Noiden imutorvien pituudet vs. vakio on 70mm vs 47,5mm ja 65mm vs. 42,5mm. Keskimmäiset pidemmät kun reunimmaiset.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

25.01.15 - klo:01:21 #3967 Viimeisin muokkaus: 25.01.15 - klo:01:22 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.01.15 - klo:20:26
Ainiin, tyttöhondalla ajaville tiedoksi. Noiden imutorvien pituudet vs. vakio on 70mm vs 47,5mm ja 65mm vs. 42,5mm. Keskimmäiset pidemmät kun reunimmaiset.
Aika vähän pitemmillä ja lyhyemmillä eroa, itellä noi on ihan eri mittaiset. Niin toki on eri sylinterien kartatkin erilaiset varmaan tuon takia. Tuninki-osana näyttäis kyl olevan samanmittaiset. Hmm, tuohan pitäis erikseen säätää per sylinteri sitten.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.01.15 - klo:01:21
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.01.15 - klo:20:26
Ainiin, tyttöhondalla ajaville tiedoksi. Noiden imutorvien pituudet vs. vakio on 70mm vs 47,5mm ja 65mm vs. 42,5mm. Keskimmäiset pidemmät kun reunimmaiset.
Aika vähän pitemmillä ja lyhyemmillä eroa, itellä noi on ihan eri mittaiset. Niin toki on eri sylinterien kartatkin erilaiset varmaan tuon takia. Tuninki-osana näyttäis kyl olevan samanmittaiset. Hmm, tuohan pitäis erikseen säätää per sylinteri sitten.
Tonnarissa on niin paljon enempi voimaa, että eri sylinterit voidaan mitottaa kauemmas toisistaan ilman, että koneen luonne merkittävästi kärsii. Tosin ennen tarkempaa vertailua pitäs tietää koko imupuolen (imusuppilo+ruiskurunko+imukanava) pituus. Mut käytettävä rpm alue pitäs noilla lyhyillä suppiloilla venyä jonkin verran.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

raukkis

selailin pari topiccia tuosta vstack modista. Ainakaan käyttämällä pelkästään lyhyempiä vakiotrumpetteja ei oltu saatu hyötyä. Ehkä nuo vielä lyhyemmät (ja varmaan halkasijaltaan isommat?) sitten auttaapi. Tuolta powertechistäkö tilasit?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 25.01.15 - klo:10:04
selailin pari topiccia tuosta vstack modista. Ainakaan käyttämällä pelkästään lyhyempiä vakiotrumpetteja ei oltu saatu hyötyä. Ehkä nuo vielä lyhyemmät (ja varmaan halkasijaltaan isommat?) sitten auttaapi. Tuolta powertechistäkö tilasit?
Joo sieltä tuli. Tarjosin aika röyhkeesti pyynni alle ebayssa ja myivät silti. Toimitus vähän veny kun ovat kuulema kiireisiä tällä hetkellä BSB pyörien kasaamisessa, mutta eipä tolla niin väliä näin talvella ja sainpahan kahvikupin. Lyhennetyillä vakioilla ei varmaan voimaa saa, mutta ehkä karvan venyvyyttä. Tosin on noiden powertechin suppiloissa kyllä muoto vähän jouheempi kuin vakioissa. Mut voimaa en noilla tosiaan odota lisää, mutta jos muutaman sata kierrosta sais yläpäähän lisää käyttöaluetta niin tekis jo ison eron ajamiseen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.01.15 - klo:20:24
Tänään tuli kaikkee hipo-osaa ja kahvikuppi. Lisäksi shifterin purkki ja racedac löysivät alustavan sijoituspaikan. Shifterin purkki majailee siis tuossa dacin alla. Pitää vaan joku kiinnike kyhätä tohon väliin. Sähköjä ihmetellessä tuli poistettua n. kilometri sähkärinteippiä ja sata metriä mustaa jessee mopon johtosarjasta. Huomenna ehkä pääsee karsimaan sit turhia piuhoja pois. (Ei voi mennä pieleen kun konemies tekee sähköt uusiksi.)
Löysin HRC:n johtosarjasta dataloggerin piuhan. :D Mietinkin, että mikä per**le tää koko ajan tiellä pyörivä iso liitin on. Selvis kun avasin manuaalin. Ei kellään olis ton ceebran kittisähköjen kytkentäkaavioo? Mulla on, mutta se on tulostettu ilmeisesti perunalla A4 kokoon, joten siitä ei saa mitään selvää. Tai oikeestaan riittää pelkkä dataloggerin liittimen pinnijärjestys/piuhojen värit. Oletan, että loggerin liittimessä piuhan väri vastaa anturin piuhan väriä, mutta olis kiva varmistaa tuo kaaviosta ennen kuin rupee kytkemään. Jos löytyy niin heittäkää vaikka yksärillä mulle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

TommoKe

Noitten imusuppiloitten kanssa kun rupee pelaamaan, niin sitten kantsii varata hiukan enempi dynoaikaa... Kaikki ei yleensä mene sitten ihan sillain, kuin mainosmies lupaa. FActory pron ja bemarin lyhyitten suppiloitten kanssa pari juttua kokeilleena voin näin vinkata. 
  Factoryn suppilot oli 6mm pienemmät ja 30mm pidemmät kuin k7  susukin stanut. Juu, keskelle lisää 4hv ja ylhäältä 10hv pois silloin.
Bemariin laitoin alpha racingin lyhyet torvet kokeeksi kanssa. Käytettävissä olevilla sähköillä ei tullut toimiva. Kitti eculla sit olis saanut muokattua kyllä. Mutta ei nyt riittänyt heti lompsan paksuus..
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.01.15 - klo:20:07
Löysin HRC:n johtosarjasta dataloggerin piuhan. :D Mietinkin, että mikä per**le tää koko ajan tiellä pyörivä iso liitin on. Selvis kun avasin manuaalin. Ei kellään olis ton ceebran kittisähköjen kytkentäkaavioo? Mulla on, mutta se on tulostettu ilmeisesti perunalla A4 kokoon, joten siitä ei saa mitään selvää. Tai oikeestaan riittää pelkkä dataloggerin liittimen pinnijärjestys/piuhojen värit. Oletan, että loggerin liittimessä piuhan väri vastaa anturin piuhan väriä, mutta olis kiva varmistaa tuo kaaviosta ennen kuin rupee kytkemään. Jos löytyy niin heittäkää vaikka yksärillä mulle.
Jos sulla on mopo nakuna/kone irti/ johtosarja irti, niin nopeestihan noi mittaa yleismittarilla. Ts johtaako väri väriin.
Ja jos löydät lisää ylimääräsii liittimii esim edestä ja takaa, niin ne voi olla alustapotikkojen liittimet.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.01.15 - klo:20:07Jos löytyy niin heittäkää vaikka yksärillä mulle.
Vuosi väärä, mut ehkä tosta on apua.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal