Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 10 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 26.01.15 - klo:13:45
Noitten imusuppiloitten kanssa kun rupee pelaamaan, niin sitten kantsii varata hiukan enempi dynoaikaa... Kaikki ei yleensä mene sitten ihan sillain, kuin mainosmies lupaa. FActory pron ja bemarin lyhyitten suppiloitten kanssa pari juttua kokeilleena voin näin vinkata. 
  Factoryn suppilot oli 6mm pienemmät ja 30mm pidemmät kuin k7  susukin stanut. Juu, keskelle lisää 4hv ja ylhäältä 10hv pois silloin.
Bemariin laitoin alpha racingin lyhyet torvet kokeeksi kanssa. Käytettävissä olevilla sähköillä ei tullut toimiva. Kitti eculla sit olis saanut muokattua kyllä. Mutta ei nyt riittänyt heti lompsan paksuus..
Katsotaan sano lääkäri. Jos ei tuu hyvä noilla niin sit ajetaan vakioilla. Kittinokkien kanssahan noi on optimaaliset, mutta pitäs jeesata myös vakioiden kanssa. Ainakin selviää se, että puutuuko kone imu- vai pakopuolen takia yläkierroksilla jos ei muuta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.01.15 - klo:15:21
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.01.15 - klo:20:07Jos löytyy niin heittäkää vaikka yksärillä mulle.
Vuosi väärä, mut ehkä tosta on apua.

Kiitoksia. Sivulta 16 löyty 07-08 CBR:n kaavio. Tosin ei siitäkään saa väreistä kunnolla selvää, mutta pinnijärjestyksen nyt ainakin. Pikasesti kateltuna kittisähköissä pitäs olla sekä edessä, että takana liittimet alustapotikoille ja nopeusantureille.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

raukkis

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.01.15 - klo:10:39
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 25.01.15 - klo:10:04
selailin pari topiccia tuosta vstack modista. Ainakaan käyttämällä pelkästään lyhyempiä vakiotrumpetteja ei oltu saatu hyötyä. Ehkä nuo vielä lyhyemmät (ja varmaan halkasijaltaan isommat?) sitten auttaapi. Tuolta powertechistäkö tilasit?
Joo sieltä tuli. Tarjosin aika röyhkeesti pyynni alle ebayssa ja myivät silti. Toimitus vähän veny kun ovat kuulema kiireisiä tällä hetkellä BSB pyörien kasaamisessa, mutta eipä tolla niin väliä näin talvella ja sainpahan kahvikupin. Lyhennetyillä vakioilla ei varmaan voimaa saa, mutta ehkä karvan venyvyyttä. Tosin on noiden powertechin suppiloissa kyllä muoto vähän jouheempi kuin vakioissa. Mut voimaa en noilla tosiaan odota lisää, mutta jos muutaman sata kierrosta sais yläpäähän lisää käyttöaluetta niin tekis jo ison eron ajamiseen.

Onkohan noissa eroa tenkaten vastaaviin? Joten jäänyt sellainen mielikuva että ne olis tarkoitettu keskialueen parantamiseen mutta oon mä ennenkin muistanu väärin.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 26.01.15 - klo:17:31
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.01.15 - klo:10:39
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 25.01.15 - klo:10:04
selailin pari topiccia tuosta vstack modista. Ainakaan käyttämällä pelkästään lyhyempiä vakiotrumpetteja ei oltu saatu hyötyä. Ehkä nuo vielä lyhyemmät (ja varmaan halkasijaltaan isommat?) sitten auttaapi. Tuolta powertechistäkö tilasit?
Joo sieltä tuli. Tarjosin aika röyhkeesti pyynni alle ebayssa ja myivät silti. Toimitus vähän veny kun ovat kuulema kiireisiä tällä hetkellä BSB pyörien kasaamisessa, mutta eipä tolla niin väliä näin talvella ja sainpahan kahvikupin. Lyhennetyillä vakioilla ei varmaan voimaa saa, mutta ehkä karvan venyvyyttä. Tosin on noiden powertechin suppiloissa kyllä muoto vähän jouheempi kuin vakioissa. Mut voimaa en noilla tosiaan odota lisää, mutta jos muutaman sata kierrosta sais yläpäähän lisää käyttöaluetta niin tekis jo ison eron ajamiseen.

Onkohan noissa eroa tenkaten vastaaviin? Joten jäänyt sellainen mielikuva että ne olis tarkoitettu keskialueen parantamiseen mutta oon mä ennenkin muistanu väärin.

Kone ruiskurunkoineen ei oo tallilla niin ei pääse mittailemaan koko imupuolen pituutta. Kunhan saan mitat niin voin laskeskella, että mille kierrosluvulle nuo on mitotettu vs. vakiot. Isommille kierroksille noiden pitäs osua noin arviolta kun ovat lyhyemmät, mutta joku kertaluku voi osua nätisti sinne keskialueelle, että parantaa sitäkin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

raukkis

26.01.15 - klo:20:02 #3979 Viimeisin muokkaus: 26.01.15 - klo:20:07 käyttäjältä raukkis
Minua varten ei tarvi mittoa, kunhan muistelen ja ihmettelen. Kai noista ainakin joku hyöty jollain lailla täytyy olla kun HRC:kin niitä tekee ja hinta vaivaiset +2000€  :o

btw milläs sen helpoiten näkee onko laitteessa kittisähköt vai riisutut vakiopiuhat? Enpä oo tuohonkaan sen enempää tutustunut

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 26.01.15 - klo:20:02
Minua varten ei tarvi mittoa, kunhan muistelen ja ihmettelen. Kai noista ainakin joku hyöty jollain lailla täytyy olla kun HRC:kin niitä tekee ja hinta vaivaiset +2000€  :o

btw milläs sen helpoiten näkee onko laitteessa kittisähköt vai riisutut vakiopiuhat? Enpä oo tuohonkaan sen enempää tutustunut
Tossa murmelan linkissä on sivulla 16 kittisähköjen kaavio. Kun vertaat sitä vakioon niin huomaat kyllä erot selkeesti. Kittisähköillä ja eculla sit esim vilkun namiskassa on varikkorajotin. Selkee ero kitti ja vakiosähköjen välillä on myös tuo 22 pinninen musta dataloggerin liitin, jota vakiosarjassa ei ole.

Ni torvet maksaa pirusti, koska ne tehään pieninä sarjoina ja niiden kehittäminen maksaa aika paljon. Ja jollainhan se kisatiiminkin pitää elää. 200-300 välimaastoon noita nykysin saa maailmalta uutena.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

rranta

Mulla on K7 tonnikikseriin laitettu lyhkäset torvet. Kittisähköt ja Bikefoxin säädöt. Ennen teho lähti putoaan siellä vähän alle 12000rpm kohilla missä noissa suunnilleen lähtee. Torvien vaihdolla venyvyyttä tuli koneeseen lisää. Nyt huipputeho pysyy rajottajalle olikohan 13200rpm asti. Tehonsuhteen muutoksen on aika marginaalisia. Keskeltä lähti pari pois, ylös tuli pari lisää.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: rranta - 26.01.15 - klo:22:31
Mulla on K7 tonnikikseriin laitettu lyhkäset torvet. Kittisähköt ja Bikefoxin säädöt. Ennen teho lähti putoaan siellä vähän alle 12000rpm kohilla missä noissa suunnilleen lähtee. Torvien vaihdolla venyvyyttä tuli koneeseen lisää. Nyt huipputeho pysyy rajottajalle olikohan 13200rpm asti. Tehonsuhteen muutoksen on aika marginaalisia. Keskeltä lähti pari pois, ylös tuli pari lisää.

Erittäin looginen suunta. Noi vaan mitä setä ameriikka myi, ei ollut silloin sinnep päinkään.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Nitrous

Hups...taisin tilata cartridgen. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.01.15 - klo:07:01
Hups...taisin tilata cartridgen. :D

Insinörtin pinkka on selkeesti paksumpi ku viime kaudella.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.01.15 - klo:10:38
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.01.15 - klo:07:01
Hups...taisin tilata cartridgen. :D

Insinörtin pinkka on selkeesti paksumpi ku viime kaudella.

Kun oliskin, mutta perustelin ton itelleni sillä, että ton keulan säästää takas sit rengaskuluissa. Nykysellä keulalla uus etunen muuttu totaalisen kaljuks 3-4 päivässä vaikka vauhti on taluttelua.
Ja se oikee syy on siinä, ettei ajamisesta oikein saa enää mitään irti paskoilla vehkeillä/renkailla treenatessa. Jos vaikka ens kaudella opettelis sit jarruttamaan ja pääsis jopa yli 0,8g jarruihin ennen kuin perä on ilmassa. Noissa jarruissa nimittäin asuu se seuraava helppo sekunti tai jopa yli.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.01.15 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.01.15 - klo:10:38
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.01.15 - klo:07:01
Hups...taisin tilata cartridgen. :D

Insinörtin pinkka on selkeesti paksumpi ku viime kaudella.

Kun oliskin, mutta perustelin ton itelleni sillä, että ton keulan säästää takas sit rengaskuluissa. Nykysellä keulalla uus etunen muuttu totaalisen kaljuks 3-4 päivässä vaikka vauhti on taluttelua.
Ja se oikee syy on siinä, ettei ajamisesta oikein saa enää mitään irti paskoilla vehkeillä/renkailla treenatessa. Jos vaikka ens kaudella opettelis sit jarruttamaan ja pääsis jopa yli 0,8g jarruihin ennen kuin perä on ilmassa. Noissa jarruissa nimittäin asuu se seuraava helppo sekunti tai jopa yli.

Ens kesänä selviää mullekki minkälaista on ajaa pyörällä jossa on jarrut, eiköhän sieltä sekunnin saa aika nopeesti pois!

Saiko kitin halaavalla?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 27.01.15 - klo:12:49
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.01.15 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.01.15 - klo:10:38
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.01.15 - klo:07:01
Hups...taisin tilata cartridgen. :D

Insinörtin pinkka on selkeesti paksumpi ku viime kaudella.

Kun oliskin, mutta perustelin ton itelleni sillä, että ton keulan säästää takas sit rengaskuluissa. Nykysellä keulalla uus etunen muuttu totaalisen kaljuks 3-4 päivässä vaikka vauhti on taluttelua.
Ja se oikee syy on siinä, ettei ajamisesta oikein saa enää mitään irti paskoilla vehkeillä/renkailla treenatessa. Jos vaikka ens kaudella opettelis sit jarruttamaan ja pääsis jopa yli 0,8g jarruihin ennen kuin perä on ilmassa. Noissa jarruissa nimittäin asuu se seuraava helppo sekunti tai jopa yli.

Ens kesänä selviää mullekki minkälaista on ajaa pyörällä jossa on jarrut, eiköhän sieltä sekunnin saa aika nopeesti pois!

Saiko kitin halaavalla?
Mä annan vielä sen verran tasotusta, ettei mulla oo niitä jarruja, mut eipä oo sen puolen voimaakaan sen vauhdin keräämiseen, mutta jos olis sentäs alusta.
En tiiä sainko halvalla vai en kun en oo maksanu vielä. :P
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Ootko kurkannu jo mitä siel nykysis putkis on sisällä fuulaa?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.01.15 - klo:14:37
Ootko kurkannu jo mitä siel nykysis putkis on sisällä fuulaa?
Ainakin öljyn viskositeetti on lähempänä vettä kuin öljyä. Vien noi Villelle ens viikolla. Sieltähän sen tuomion sitten kuulee.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal