Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: juice09 - 29.06.15 - klo:20:53
Lainaus käyttäjältä: rranta - 29.06.15 - klo:13:47
Enpä oo aikoihin foorumille kirjotellu ku ei oo ollu oikeen annettavaa enkä tiedä onko nytkään. Kuitenkin kiitokset Orgille hienosta Kemora viikonlopusta. Tälle kesää testasin uusia Dunlopin renkaita. Alkukesän oon kurvaillu Pirelli/Metzeler osastolla joten pari ajatusta renkaitten erosta. Kumpi parempi mulle - Dunlop. Jos jotain kiinnostaa miksi lukekoon eteenpäin. Tuo Dunlop on niin paljon vakaampi. Pirellillä pyörä elää se on tavallaan koko ajan irti. Tämmöselle vellihousulle se vakaus lisää luottoa ja sitä kautta tuntuu ajaminen rauhallisemmalta ja mukavammalta. Toinen puoltava asia on renkaan kesto ja pito. Ainaki tällä nykysellä vauhdittomuudella tuo 998 kestää aika hurjia määriä. Aluksi paineet oli vähän pielessä ja sain renkaan vähän repimään vaan paineen muutoksella lähti korjautumaan. Rengasta jäi vielä reenata ku kääntää. Se pito pysyy lähes koko ajan samanlaisena. Kolmas asia on kääntyvyys. Mopo kääntyy aika paljon helpommin tuolla D rengastuksella. Yhteenvetona kannattaa ehottomasti kokeilla. @wehna niitä varmaan mielellään myy. Tänä kesänä ku ajamisessa ei oo mikään toiminu eikä vauhit ole huimanneet on ollu aikaa testailla vähän kaikenlaista ja välillä ajaessa katella onko joutsenet jo tullee Kemoran lampeen. Erityis kiitos @heippa yhessä ajetusta setistä. Olipa kyllä hauskaa, sillä setillä ei ehtiny katella lammellekkaan. Vähän liian lujaa vaan menee tuo daami  airrev_1  ai niin pakko kysyä mikä oli sun optimi mun oli potkulaudalla kahvilaan alle 2min  hihi1
Kiitos orgin porukoille oli taas mukavaa meininkiä. Ajamisen vaikeudesta tai ajamisen sekoamisesta tai muuten vaan muutama sana. Oma ajaminen on tietystä syystä välillä hankalaa, mutta on tuonut myös uutta näkökulmaa varsinkin nyt kun olen sekaantunut tuohon kilpailutoimintaan.
Koska kyseessä on monella tapaa vaativa laji, niin harva tätä ihan nopeasti hanskaa. Yleensä kun varikolla kuulee keskustelua niin se menee suurin piirtein kaavalla, ei kulje, ajo sekaisin, ei tuu mittään jne,,,. Niin haastava laji.
Jospa hieman positiivista ajatusta peliin, jos viikonlopussa vetää 100 keikkaa niin en usko että joka kiekka oli paska. Voisiko kaivaa niitä onnistumisia vaikka pieniä ja jakaa ne. Itse nautin jokaisesta sekunnista jonka pääsen ajamaan, nauttikaa ja pitäkää hauskaa yleensä lopputulos on hyvä
Tällä en tarkoita etteikö ajamiseen tulisi suhtautua kriittisesti ja analyyttisesti, mutta realistisesti.
Helin ja Ilkan keskustelu setin jälkeen oli uskomattoman hauska ja mukaansatempaava, oli vähän kisailua ja tapahtumia ja molemmilla oli hauskaa jeees


Erittäin hyvin sanottu. Aika paljon tulee sorruttua tuohon kun ei vain kulje, mutta kyllähän niitä hyviäkin päiviä välissä tulee. Ja kyllä silloin senkin varmaan näkee :)

Kemoran kisavkl jälkeen mekaanikkona ollut "ulkopuolinen" hyvin asian ilmaisi. "tarttis saada kuskilta pää kuntoon". Eli takuulla tässä paljon on totuutta takana. Liian helposti jää voivottelemaan ja vellomaan paskaan fiilikseen jos jokin mättää, eikä vain tajua lähteä uudelle setille/päivään puhtaalta pöydältä

heippa

29.06.15 - klo:22:07 #4246 Viimeisin muokkaus: 29.06.15 - klo:22:15 käyttäjältä heippa
Minä oon jo kauan sitten havainnu, että jos ei huvita ajaa, niin on ihan turha kuluttaa bensaa ja renkaita. Niinkuin @rranta sanoi, oli hemmetin kiva ajaa siinä kaksisteen pientä sparria. Ja vaikka kierrosajat ei nyt pilviä hipovia olleet, niin ajaminen oli hauskaa ja sitä haluaa vapaa-ajallaan tehdä. Samoin tehtiin @Nitrous kanssa, lähettiin leikkii hippaa, ja sääntönä oli, etten saa mennä suoralla ohi :) (En kyllä muualla ois päässy).

Mie ajan nykysin päivässä 3-5 settiä ja sitte ku ajaminen kyllästyttää, niin voi keskittyy vaikka varikolla v*ttuiluun ja mennä piilottaa kavereittein työkaluja ja nappailla tappokatkasimet päälle. Tämän jälkeen nauttia auringosta ja naureskella, kun toiset ettii tavaroita ja miettii miksi pyörä ei käynnisty :D
(Tää oli täysin kuvitteellista ja en oo ikinä näin tehny)

Aargh noi optimit... optimi on vaikka keretä vessaan, ennen kuin on liian myöhäistä. Sitä ne optimit on.

Ainiin tänään... Laitoin hevoselleni lännensatulan selkään ja leikin cowboyta. En muista millon oisin nauranu niin hulluna kuin tänään siellä selässä. Seuraavaksi vois kokeilla  barrel racingia

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: heippa - 29.06.15 - klo:22:07
Minä oon jo kauan sitten havainnu, että jos ei huvita ajaa, niin on ihan turha kuluttaa bensaa ja renkaita. Niinkuin @rranta sanoi, oli hemmetin kiva ajaa siinä kaksisteen pientä sparria. Ja vaikka kierrosajat ei nyt pilviä hipovia olleet, niin ajaminen oli hauskaa ja sitä haluaa vapaa-ajallaan tehdä. Samoin tehtiin @Nitrous kanssa, lähettiin leikkii hippaa, ja sääntönä oli, etten saa mennä suoralla ohi :) (En kyllä muualla ois päässy).

Mie ajan nykysin päivässä 3-5 settiä ja sitte ku ajaminen kyllästyttää, niin voi keskittyy vaikka varikolla v*ttuiluun ja mennä piilottaa kavereittein työkaluja ja nappailla tappokatkasimet päälle. Tämän jälkeen nauttia auringosta ja naureskella, kun toiset ettii tavaroita ja miettii miksi pyörä ei käynnisty :D
(Tää oli täysin kuvitteellista ja en oo ikinä näin tehny)

Ainiin tänään... Laitoin hevoselleni lännensatulan selkään ja leikin cowboyta. Seuraavaksi vois kokeilla  barrel racingia
Oli kyllä ihan kiva leikkiä vaikka ei päässykään hipaksi tällä kertaa. Pitää varmaan ens kerralla sopia yks suora, jolla saa ohittaa niin pääsee jahistamaankin. Oma enkka tolla setillä kuitenkin tuli ja yksittäinen tuuri kierros vei enkan kusiaisellakin 12-puolelle. :).

Mitä ajo tökkimiseen tulee, olen itse tehnyt seuraavaa: Kun ei tunnu kulkevan niin lopetan yrittämisen kokonaan ja lähden ajelemaan vain rennosti kruisaillen keskittyen katseen käyttöön ja ajolinjaan. Yleensä tuo rento kurvailu tuo huomaamatta sen ajamisen ilon takaisin ja sitten on taas helpompi syöttää kovempaakin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Jos tää olis aina helppoa, niin kuka jaksais vuodesta toiseen kiertää suomen perämetsiä rahaa polttamassa ;)

Fiilis löytyy monesti, kun lähtee sopivasti hitaamman perään kurvailemaan vaikka ajatuksena kuvata toisen ajoa. Siinä sitten yrittää pitää omat ajolinjat ja harjoitella ohituspaikkojen hakemista. Ylipäätään joku toiminta missä ei tarvitse väkisin vääntää menemään ja saa vähän onnistumisen tunnetta.

wbaum

Ei siinä, kyllähän siellä radalla viihtyi ja nauru oli kuitenki herkässä.

https://www.youtube.com/watch?v=8F1InrLHgMk

Saatiin oikein koko teltan kööri samaan videoon mahtumaan, noista tulee hyvää keskustelua sitten pilttuussa, kuka sekaa ja mitä.
Pienen hetken voisi tosiaan pistää asioita perspektiiviin ja nauttia siitä kun arska paistaa ja kypärästä hiki valuu. Ajoja! airrev_1

santerik

Imatralta kuuluu kummia: http://www.bike.fi/uutiset/racebike/katuratakisat-palaa-imatralle-2016

Onko keleistä vielä tietoo ja paljon maksaa makkara?

raukkis

Voi kyllä olis hienoa päästä tonne ajamaan.

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 30.06.15 - klo:15:01
Voi kyllä olis hienoa päästä tonne ajamaan.

Joo ja kisoja edeltävänä päivänä rata auki kakiklle mopoilijoille.
Saatais tännekkin semmonen Isle of Man-tyyppinen black sunday.

No ei kai nyt sentään?
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 01.07.15 - klo:11:38
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 30.06.15 - klo:15:01
Voi kyllä olis hienoa päästä tonne ajamaan.

Joo ja kisoja edeltävänä päivänä rata auki kakiklle mopoilijoille.
Saatais tännekkin semmonen Isle of Man-tyyppinen black sunday.

No ei kai nyt sentään?
Toivon mukaan ei toteudu täällä tommonen mad sunday tyyppinen ajelu. Ai miksikö? No tietenkin siksi, että joku järjenköyhä oman elämänsä Rossi vetää ittensä hengiltä ja tän seurauksena kukkahattutädit kieltää koko tapahtuman.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 29.06.15 - klo:22:47
Jos tää olis aina helppoa, niin kuka jaksais vuodesta toiseen kiertää suomen perämetsiä rahaa polttamassa ;)

Fiilis löytyy monesti, kun lähtee sopivasti hitaamman perään kurvailemaan vaikka ajatuksena kuvata toisen ajoa. Siinä sitten yrittää pitää omat ajolinjat ja harjoitella ohituspaikkojen hakemista. Ylipäätään joku toiminta missä ei tarvitse väkisin vääntää menemään ja saa vähän onnistumisen tunnetta.
Vähän vielä pitää palata aiheeseen: Funtsin tota Kemoran ajamista ja totesin, että se yksi viikonloppu pelkkää rentoa kruisailua Motoparkissa taisi kuitenkin tuottaa tulosta. Myös Kemoralla ajelin sen enempiä rypistämättä täysiä settejä ja mukavuusalueelta ei oikeastaan poistuttu kertaakaan. Taisin myös ajaa oman ennätykseni kierrosmäärä/setti kun neljän setin kokonaissaldona oli yhteensä 47 kierrosta. Tuo määrä toki pitää sisällään varikolta lähtö- ja varikolle tulokierrokset, mutta ihan mukavasti siis kuitenkin. Oma mukavuusalue siis näyttäisi olevan tällä hetkellä n. 1:13-kyyti Kemoralla. Tuosta on hyvä lähteä loppukaudella parantamaan. Lisättäköön vielä, että pyörän kallistuskulma alkaa taas olemaan pikkuhiljaa tontilla kun uudenkin takasen saa ajettua ajoittain (kolmonen, paluusuoran vasuri, karuselli) luistolle ja sitä pystyy vähän kaasulla kontrolloimaankin. Paljon tosin piilee aikaa vielä ajolinjassa ja jarruissa. Avauksissa ehkä vähän vähemmän, mutta jonkin verran sielläkin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 01.07.15 - klo:12:09
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 29.06.15 - klo:22:47
Jos tää olis aina helppoa, niin kuka jaksais vuodesta toiseen kiertää suomen perämetsiä rahaa polttamassa ;)

Fiilis löytyy monesti, kun lähtee sopivasti hitaamman perään kurvailemaan vaikka ajatuksena kuvata toisen ajoa. Siinä sitten yrittää pitää omat ajolinjat ja harjoitella ohituspaikkojen hakemista. Ylipäätään joku toiminta missä ei tarvitse väkisin vääntää menemään ja saa vähän onnistumisen tunnetta.
Vähän vielä pitää palata aiheeseen: Funtsin tota Kemoran ajamista ja totesin, että se yksi viikonloppu pelkkää rentoa kruisailua Motoparkissa taisi kuitenkin tuottaa tulosta. Myös Kemoralla ajelin sen enempiä rypistämättä täysiä settejä ja mukavuusalueelta ei oikeastaan poistuttu kertaakaan. Taisin myös ajaa oman ennätykseni kierrosmäärä/setti kun neljän setin kokonaissaldona oli yhteensä 47 kierrosta. Tuo määrä toki pitää sisällään varikolta lähtö- ja varikolle tulokierrokset, mutta ihan mukavasti siis kuitenkin. Oma mukavuusalue siis näyttäisi olevan tällä hetkellä n. 1:13-kyyti Kemoralla. Tuosta on hyvä lähteä loppukaudella parantamaan. Lisättäköön vielä, että pyörän kallistuskulma alkaa taas olemaan pikkuhiljaa tontilla kun uudenkin takasen saa ajettua ajoittain (kolmonen, paluusuoran vasuri, karuselli) luistolle ja sitä pystyy vähän kaasulla kontrolloimaankin. Paljon tosin piilee aikaa vielä ajolinjassa ja jarruissa. Avauksissa ehkä vähän vähemmän, mutta jonkin verran sielläkin.

Saako puristamalla jotain muuta kuin virheitä aikaan? En minä ainakaan.  Joskus ehkä tuurikierroksia.

Rutiini ja perustekeminen kuntoon niin kierrosaikakin on jotain kohtuullista. Sitten järkevästi pois mukavuusalueelta vauhtia kehittämään. Ajolinjassa tuntuu riittävän yllättävänkin pitkään hieromista ja kellossakin näkyy mukavasti linjan kehittyminen.

Voi morjens noita kierrosmääriä. Mulla on tälle kesälle varmaan vähemmän kierroksia kuin sulla tuli kemoralla. Yritä tässä nyt sitten pysyä kehityksessä mukana :) Selityksiä sen sijaan keksii helposti. Tällä menolla menee koko kesä samoilla renkailla...

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 01.07.15 - klo:14:28Ajolinjassa tuntuu riittävän yllättävänkin pitkään hieromista ja kellossakin näkyy mukavasti linjan kehittyminen.
Voisko ehkä johtua myös siitä, että jos muuttaa jotain osa-aluetta ajamisesta edes hitusenkaan verran, niin se heijastuu välittömästi myös muutoksena ajolinjassa?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 01.07.15 - klo:14:39
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 01.07.15 - klo:14:28Ajolinjassa tuntuu riittävän yllättävänkin pitkään hieromista ja kellossakin näkyy mukavasti linjan kehittyminen.
Voisko ehkä johtua myös siitä, että jos muuttaa jotain osa-aluetta ajamisesta edes hitusenkaan verran, niin se heijastuu välittömästi myös muutoksena ajolinjassa?
öö, ei? Enemmänkin sitä että on opetellut asiat ihan päin persettä aikanaan ja nyt on ollut jäätävä työ löytää linja ja etenkin tarkkuus tontille. Jos saman linjan ajaminen vaatii täysin samanlaisen toteutuksen joka kerta, niin linjan pitämisessä ja ajotekniikassa on jotain perseellään.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 01.07.15 - klo:14:47
Jos saman linjan ajaminen vaatii täysin samanlaisen toteutuksen joka kerta, niin linjan pitämisessä ja ajotekniikassa on jotain perseellään.
Niinno, eikös suurimmalla osalla/ kaikilla ole jotain perseellään?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

01.07.15 - klo:16:15 #4259 Viimeisin muokkaus: 01.07.15 - klo:16:22 käyttäjältä Vuorela
Lainaus käyttäjältä: murmela - 01.07.15 - klo:14:55
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 01.07.15 - klo:14:47
Jos saman linjan ajaminen vaatii täysin samanlaisen toteutuksen joka kerta, niin linjan pitämisessä ja ajotekniikassa on jotain perseellään.
Niinno, eikös suurimmalla osalla/ kaikilla ole jotain perseellään?

Useimmilla on. Niillä harvoilla vähemmän jotka on heti alkuun saaneet opetusta oikeilta ihmisiltä ja ymmärtäneet miten homma toimii. Jos olis rata-ajokurssit ja Wehnän opetukset tullut käytyä pari vuotta aiemmin, niin olis ollut helpompaa. Melkein yhtä helppoa kuin jälkiviisaus.

Edit. Jos meinasit että useimmilla on perustekemisessä sellaisia ongelmia että linja heittää kun mikä tahansa muuttuu, niin ei varmaan enää siinä vaiheessa kun linjaa hinkataan kohdalleen ja linjalla pysytään alle metrin tarkkuudella.

Powered by EzPortal